Čtyřproudová silnice R7 je hotová mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a...

Čtyřproudová silnice R7 je hotová mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Zbývají tak úseky mezi středočeským Slaným a severočeskou Bitozevsí, přičemž dokončený už je obchvat Sulce. | foto: Martin Adamec, MAFRA

Louny zakládají spolek za dostavbu silnice R7, budou v něm i firmy

  • 0
Vedení Loun chce zesílit tlak na dostavbu silnice R7. Zakládá spolek, jehož členy budou nejenom města a obce podél komunikace z Prahy do Německa, ale i soukromé společnosti. Silnice měla být již dávno hotová, podle posledních informací bude ale čtyřproudová v celé délce až v roce 2023.

„Pokud nebudeme na rychlou dostavbu této klíčové komunikace neustále upozorňovat a tlačit na ni, může se kdykoliv objevit důležitější stavba, která dostane přednost,“ zdůvodnil založení spolku lounský starosta Radovan Šabata.

Louny na rozšíření celé silnice R7 na čtyři pruhy tlačí dlouhodobě. Před více než dvěma lety například iniciovaly vznik memoranda, ke kterému se připojila města Slaný, Chomutov, Žatec, Postoloprty a Most.

„Podařilo se nám tak zažehnat strategii ministerstva vnitra, které uvažovalo jen o částečném zkapacitnění výstavbou třetího pruhu. To pro nás bylo nepřijatelné,“ připomněl Šabata.

Do spolku nyní vstoupí všechna města, která tehdy memorandum podepsala. Zájem o členství mají podle Šabaty i další starostové a také společnosti z velkých průmyslových zón. Například pro firmu Nexen, která v zóně Triangle u Žatce staví obrovský výrobní areál s roční kapacitou 12 milionů pneumatik, je tato silnice klíčová.

„R7 je pro nás stěžejní. Bude využívána jak k zásobování, tak k distribuci našich produktů ke koncovým odběratelům. Pro nás je samozřejmě nejvhodnější termín dokončení R7 před spuštěním plného provozu v polovině roku 2018. Nicméně je nám jasné, že tak brzo dokončena nebude,“ uvedl manažer společnosti Nexen Petr Pospíšil.

Mezi Postoloprty a Bitozevsí už se mělo stavět

Poslední termín, se kterým Ředitelství silnic a dálnic obce seznámilo, je rok 2023. Města a firmy chtějí vytvořit tlak, aby byl skutečně dodržen.

„Termín 2023 je pro nás samozřejmě méně přijatelný, protože nám již během prvotních vyjednávání bylo slibováno dřívější zprovoznění. Je pro nás tedy nyní absolutně důležité, aby rok 2023 byl opravdu tím finálním a nedošlo již k žádným dalším zpožděním,“ dodal Pospíšil.

K průtahům přitom už dochází. V těchto dnech již měla být zahájena výstavba úseku mezi Postoloprty a Bitozevsí, termín se ale během roku odsunul na leden a podle posledních informací práce začnou až v dubnu 2016.

„Důvodem je dopracování posudku vlivu na životní prostředí. Nezbývá než věřit, že tento termín bude snad už konečný,“ uvedl starosta Postoloprt Zdeněk Pištora. Dokončení výstavby úseku se předpokládá do konce roku 2017.

Další část úseku, obchvat Postoloprt, je naplánována až na rok 2020 s dokončením v roce 2022.

„To je termín v harmonogramu. Jaká bude skutečnost, je spíše ve hvězdách. Navíc nás čekají složitá jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic o majetkovém a projektovém vypořádání v místě dnešního fotbalového hřiště. A také o doprovodné komunikaci, která by měla zřejmě vést přes město, což je pro nás nepřijatelné,“ dodal Pištora.