Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Louny chtějí půjčovnu bicyklů pro turisty, hledají provozovatele

  8:28aktualizováno  8:28
Louny plánují zřídit pro návštěvníky města půjčovnu kol. Její podporu radní zařadili mezi čtyři priority města v oblasti cestovního ruchu. Časem by město chtělo lákat víc turistů i na projížďky výletní lodí po Ohři.

Půjčovna kol by se v Lounech měla rozjet již na jaře. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Půjčování kol chce radnice z novinek zavést jako první. "Nemělo by to ale zabezpečovat město. Chceme vyzvat soukromé podnikatele, aby takovou službu nabízeli, a my jim na to můžeme přispět finančně," upřesnila tajemnice lounské radnice Renáta Čapková.

Lounské priority pro cestovní ruch

Podpořit půjčování kol

Upřesnit pravidla pro příspěvky na podporu vztahů s partnerskými městy

Přestěhovat informační centrum do nových prostor

Zahájit sezonní plavby lodí po Ohři

Město chce půjčování kol podporovat ročně částkou v řádu tisíců korun. Na kolech by lidé mohli jezdit nejen po lounských památkách a zajímavostech, ale také do širšího okolí, například směrem do Českého středohoří, do Džbánské pahorkatiny, na zámek v Jimlíně nebo na zříceninu hradu Pravda.

Půjčovny kol nyní fungují hlavně v Praze a tradičních turistických regionech - v jižních Čechách a na jižní Moravě. Na severu Čech je možné si kolo půjčit například v Litoměřicích.

Zda službu začne někdo nabízet i v Lounech, zatím není jisté. "Ještě jsme o tom s nikým nejednali, teprve se k tomu chystáme. Ale ve městě jsou dvě prodejny kol, takže to máme jednoduché. Rádi bychom přitom, aby se to pokud možno už na jaře rozjelo," přeje si předseda lounské komise cestovního ruchu Tomáš Chaloupek.

Výletní loď a přístaviště by stály 2,5 milionu

Další novinky, které mají přilákat turisty, jsou víc závislé na investicích města. Přestěhování informačního centra z radnice, které by stálo zhruba čtvrt milionu, záleží i na tom, že vybrané prostory bude město ještě tři roky pronajímat. A do lodní dopravy na Ohři by Louny musely vložit minimálně 2,5 milionu korun.

Počítá se totiž předběžně s lodí s nízkým ponorem, jejíž nákup by stál asi 2 miliony. Další zhruba půlmilion si vyžádá stavba přístaviště. Loď pro zhruba dvacítku cestujících by jezdila mezi Louny a archeologickým skanzenem Březno, tedy na trase dlouhé zhruba deset kilometrů.

"Nejprve ale musíme také znát názor Povodí Ohře," upozornila Čapková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vchod problematického děčínského paneláku v Zelené ulici, jehož součástí je...
Nemáme kam jít, žehrají sociálně slabí nájemníci z domu hrůzy v Děčíně

Několikrát zde hořelo, před dvěma lety tu měli štěnice. Panelový dům v Zelené ulici je nejproblematičtějším domem v Děčíně. A ze tří městem vytipovaných domů...  celý článek

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Mach a Šebestová na známkách
Hrdinové Adolfa Borna ožívají na vystavených poštovních známkách

V lounském oblastním muzeu si lidé nyní mohou připomenout jednoho z nejvýraznějších českých výtvarníků posledních dekád, Adolfa Borna. Výstava představuje méně...  celý článek

Avokádové quacamole
Avokádové quacamole

Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.