„Prvotní šetření naznačuje, že se jednalo čistě o selhání lidského faktoru. Signalistka přestavěla výhybku dřív, než měla, což se stalo pod právě projíždějícím vozidlem,“ informoval Miroslav Mareš z nehodové pohotovosti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
„Nešlo o technickou závadu na mašině ani na železničním svršku ani na zabezpečovacím zařízení,“ doplnil.
Lokomotiva vykolejila v pět hodin ráno na manipulační koleji, proto na železniční trati nemusel být přerušen provoz.
S nakolejením, které trvalo skoro do 13. hodiny, pomáhaly dvě jednotky drážních hasičů z Ústí nad Labem a Chomutova.
„Na místě zasahovalo patnáct hasičů SŽDC, po zkratování trakčního vedení proběhlo nakolejování soupravou Hoesch“ uvedla Eva Gregorová ze Správy železniční dopravní cesty.