Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Litvínov chce nový park nechat potmě. Aby nelákal vandaly

  8:40aktualizováno  8:40
Litvínov chce těsně před dokončením změnit projekt lesoparku na místě bývalého uhelného dolu Rudý sever. Radnice požádá ministerstvo financí, které rekultivaci platí, aby cesty neosvětlovalo lampami. Radní se obávají, že by zbytečně lákaly vandaly.

Na místě někdejšího uhelného dolu u Litvínova vzniká rekreační plocha Nové Záluží. | foto: MěÚ Litvínov

"Přijde nám jako zbytečný luxus, aby bylo kolem hlavního okruhu veřejné osvětlení. Obáváme se, že se brzy stane terčem vandalů a přinese městu jen náklady na údržbu a provoz," řekl radní Vlastimil Doležal.

Park Nové Záluží

Na místě někdejšího uhelného dolu u Litvínova vzniká rekreační plocha Nové

Litvínov získal na proměnu bývalého dolu v park 169 milionů korun z vládních 15 miliard na zahlazení stop po dolování v severozápadních Čechách. Město zaplatí jen lavičky, rozcestníky a informační tabule.

Na 35 hektarech u čtvrti Hamr se kompletně obmění zeleň. Vznikne přes kilometr dlouhá závodní dráha pro in-line bruslaře a množství cyklostezek či cest pro pěší. Budou tu i velké oddychové louky podobné těm v londýnských parcích.

Výstavba lesoparku Nové Záluží přijde na zhruba 170 milionů korun, město uhradí jen zhruba 2,5 milionu. Bude se o něj ale muset starat.

"Pokusíme se proto dohodnout s ministerstvem financí, které do projektu investovalo, aby se veřejné osvětlení zrušilo a peníze na něj se raději investovaly do úprav koryta, které přivádí vodu do tří rybníků v Novém Záluží. Největší z rybníků se bude čistit, ale koryto by do něj mohlo dál přivádět bahno a větve, protože je částečně travnaté," poznamenal Doležal.

Park má být otevřen na konci února příštího roku. Nyní v něm probíhají poslední úpravy.

Radní si chystaný park projeli přímo na kole. Přitom našli i detaily, které projektant neuměl vyřešit. Část stezky například projíždí prakticky lesem, z nějž úlomky větviček a listí znesnadňuje průjezd na bruslích. Při příjezdu k areálu odjinud, než jsou plánovaná parkoviště, zas není přímé napojení cest - cyklista musí vylézt na téměř dvoumetrový násep.

"Jsou to věci, které se daly vyřešit, kdyby projektant místo znal. Budeme se snažit vše dodělat, aby to bylo pro uživatele příjemné," uvedl starosta Milan Šťovíček.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jaroslav Foldyna, volební lídr ČSSD v Ústeckém kraji
Volby nám prohrála centrála, ne mé fotky s Nočními vlky, říká Foldyna

Jaroslav Foldyna je v Ústeckém kraji jediný ze čtyř poslanců ČSSD, který ve volbách obhájil svůj mandát. „Je potřeba si přiznat, že řada prosazovaných věcí...  celý článek

Opravna železničních vagonů Ryko.
V nové děčínské hale dokážou opravit dvanáct nákladních vagonů naráz

Novou halu otevřela děčínská firma Ryko, která je jednou z největších evropských opraven nákladních železničních vozů. Hala stála přes šedesát milionů korun a...  celý článek

Společenstvo zvonu vzniklo v dubnu 2013 a hned o měsíc později koupilo za 380...
Policie přijala oznámení, že se v Krupce manipuluje s volebními lístky

Policie se zabývá údajnou manipulací s volebními lístky v Krupce na Teplicku pro nadcházející sněmovní volby. Podezření na obchodování s hlasy mají i sociální...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Správce řízené dokumentace| Yankee Candle

Grafton Recruitment Praha
Ústecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.