Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z části litoměřického náměstí zmizí auta. Ustoupí chodcům na pěší zóně

  8:04aktualizováno  8:04
V pěší zónu se promění jižní strana Mírového náměstí v Litoměřicích. Tamních 60 parkovacích stání nahradí stolky s lavičkami a podél nich nepůjde projet.

Uvažovaná pěší zóna v Litoměřicích. | foto: vizualizace Gabriel s.r.o.

Zatím tu ale lidé budou moci korzovat jen dočasně, od 24. do 30. září, a teprve až pokud se nápad osvědčí a lidé s ním budou souhlasit, bude zavedený trvale.

Fotogalerie

Auta ustoupí chodcům v prostoru od České spořitelny až po Michalskou ulici v rámci Evropského týdne mobility.

„Množství aut parkujících v historickém jádru města je značné. Chceme proto nastartovat diskuzi o krocích, které by snížily počet parkujících i náměstím projíždějících vozidel,“ říká místostarosta Karel Krejza.

Centrální litoměřické náměstí nyní poskytuje 350 parkovacích míst, dopravu tu ale komplikují i řidiči, kteří si tudy zkracují cestu na Tyršův most a náměstím jen projíždějí.

Přibudou kavárny a restaurace

„Právě tomuto nešvaru provizorní pěší zóna alespoň dočasně zamezí. Vjezd na náměstí v daném týdnu omezený nebude, ale řidiči jezdící Lidickou ulicí se přes náměstí na most nedostanou,“ upozorňuje radní Lukas Wünsch.

Provizorní pěší zónu zkrášlí nové lavičky před radnicí, příležitost rozšířit zde své služby dostanou i místní kavárníci a restauratéři.

„Samotná zóna bude mít několik logických celků určených pro teenagery, seniory nebo pořádání kulturních vystoupení. Budeme rádi, když se na podobě pěší zóny i programu budou podílet sami obyvatelé,“ podotkl Wunsch.

Pokud se projekt setká s pozitivními ohlasy, mohla by zde být pěší zóna trvale. Jejímu zřízení ale bude ještě předcházet dopravní studie a také dlouhodobější testování provozu při částečně uzavřeném náměstí, což by mohlo probíhat napřesrok o letních prázdninách.

Město uvažuje o podzemním parkovišti

„Parkování na náměstí už dosáhlo vrcholu. Objevují se sice názory, že bychom ho měli pro dopravu uzavřít celé, to však z hlediska fungování centra nelze. Pěší zóna teď zabere 60 parkovacích míst, v budoucnu by to mohlo být celkem 90 stání. Auta ve 21. století však na náměstí patří,“ myslí si Wunsch.

Řidiči by v každém případě kvůli pěší zóně o parkovací místa v centru přijít neměli. Město totiž uvažuje o výstavbě podzemního parkoviště.

V úvahu připadá prostor pod oběma nynějšími parkovacími plochami u okresního soudu nebo nevyužitý starý železniční tunel.

„Na vybudování nového parkoviště lze začít šetřit peníze prostřednictvím transparentního účtu, na který by odcházely poplatky vybrané z parkování,“ předeslal místostarosta Krejza.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Část průmyslové zóny Triangle nedaleko Žatce.
Rozvoj zóny Triangle ovlivňuje Žatec. Kladů má být víc, doufá město

Rozvoj průmyslové zóny Triangle podle vedení města začíná ovlivňovat městský život. Radnice očekává příchod jak kvalifikovaných zaměstnanců, kteří by se tam...  celý článek

Historik muzea Martin Krsek předvedl způsob jízdy na tomto unikátním bicyklu.
Muzeum objevilo cenné lehokolo z roku 1880, ve světě je jich jen deset

Muzeum města Ústí nad Labem objevilo ve svých sbírkách unikátní jízdní kolo z roku 1880, jakých je na světě jen deset. Bylo v depozitáři přes 80 let bez...  celý článek

Ilustrační snímek
Litoměřice odpustí dluh těm, jejichž rodiče kdysi neplatili za odpad

Téměř devíti stovkám mladých lidí odpustí litoměřická radnice jejich dluh vůči městu. Vznikl totiž vinou jejich rodičů a zákonných zástupců, kteří za ně v...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.