Pro evropské stříbro si musel Lacko dojet jen na třech kolech

  • 0
Roudnická Buggyra ovládla mistrovství Evropy tahačů, když vyhrála týmový Pohár konstruktérů a její pilot Adam Lacko se stal vicemistrem Evropy v jednotlivcích. Poprvé v historii truckracingu získala titul ryze česká stáj s českým strojem a s dvojicí českých pilotů.

„Týmovou soutěž už jsem jednou vyhrál s Renaultem, ale to byl tovární tým. Buggyra je soukromý, vítězství si cením ještě víc, protože je složité bojovat proti silným a velkým automobilkám,“ uvedl devětadvacetiletý Adam Lacko v rozhovoru, který poskytl MF Dnes při cestě z posledních závodů v Le Mans.

Po třech konečných třetích místech v evropském šampionátu tahačů jste letos získal stříbro. Spokojenost?
Je to super, že to takto nakonec dopadlo. Po závodech v Mostě to vypadalo jednoduše, na druhém místě jsem měl velký náskok před třetím Jochenem Hahnem. Jenže pak se mi cesta dost ztížila, přišly technické problémy, nedojížděl jsem do cíle a náskok se rázem rozplynul. Nakonec jsem se o druhé místo rval s Němcem Jochenem Hahnem až do posledního závodu.

Rvačka to byla doslova, když vás váš soupeř v boji o stříbro v posledním závodu sezony sestřelil, až vám z toho bouchla pneumatika.
Větší drama to už snad být nemohlo. Hned v úvodu závodu jsem Hahna předjel, jenže on do mě pak zezadu narazil a prorazil mi zadní gumu. Až do konce jsem musel jet jen na třech kolech a ještě k tomu na mě Hahn útočil. Nepodařilo se mu to a já udržel pozici před ním a tím pádem jsem doslova vydřel stříbro.

Jak je složité jet jen po třech pneumatikách?
Ne měl jsem pravou gumu, takže do pravých zatáček to bylo lepší, protože diferenciál byl volnější. Naopak do levé auto nedrželo na silnici, na rovinkách truck šejkoval a já kvůli vibracím skoro vůbec neviděl.

Takže jste zjistil, že i po třech kolech se dá dojet do cíle?
V takové situaci mi nic jiného nezbývalo. Nevěřil jsem, že to bez gumy dojedu, ale říkal jsem si: když to dokáže s Buggyrou Martin Kolomý na Dakaru, tak já to zvládnu na okruhu. Kdybych nedojel, pak by moje druhé místo získal Hahn.

Jak bylo daleko evropské zlato, které obhájil Maďar Norbert Kiss s MANem?
Hodně daleko, stačí se podívat na body, přesně 152 bodů. Za jeden závodní víkend jich můžete získat maximálně 60, takže Kiss byl suverén.

Oslavili jste úspěšnou sezonu hned v Le Mans?
Po vyhlášení výsledků je vždy závěrečná party, kde jsou všechny týmy. Ale brzy ráno jsme sedli do auta a vyrazili domů.