Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nebezpečná křižovatka mezi Ústím a Teplicemi se změní na kruhový objezd

  14:32aktualizováno  14:32
Plánovaná stavba kruhového objezdu v Přestanově na Ústecku na místě nebezpečné křižovatky, kde často dochází k dopravním nehodám, se odkládá na příští rok. Přípravu projektu zbrzdil převod části pozemku, na němž má objezd stát. Silničáři přitom uvažovali o výstavbě už loni na podzim.

Nebezpečnou křižovatku v Přestanově nahradí kruhový objezd. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Komplikace přineslo zdlouhavé majetkoprávní vypořádání jednoho z dotčených pozemků, které patří firmě Euroform.

Fotogalerie

„Dobíhala příprava k získání pozemku, který byl u soukromých vlastníků v zástavě. Teprve nedávno byla zástava vyřešena,“ popsal vedoucí úseku výstavby chomutovské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Jan Zurek.

Silničáři teprve budou pozemky vykupovat a poté žádat o povolení stavět. S pracemi chtějí začít příští rok, protože by podle nich hrozilo, že by se kvůli odvolacím lhůtám při soutěžení dodavatele nestihla stavba dokončit včas.

Kruhový objezd v obci ležící na frekventované tepně mezi Ústím, Teplicemi a Děčínem nebude financovat pouze Ředitelství silnic a dálnic, i když jde o stavbu na silnici první třídy, o něž se společnost stará. Spolupodílet se má i Ústecký kraj a obec.

Kraj i obec už mají peníze připravené

„Kraj má na stavbu prostředky připravené,“ prohlásil už před časem krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

„My jsme na něj v rozpočtu schválili dva miliony korun,“ reagoval i starosta Přestanova Jiří Černý. Dodal, že výstavbu zdrželo kvůli novému občanskému zákoníku vyřízení kupní smlouvy na pozemek. „Budeme rádi, když se stavební povolení vyřídí do konce roku,“ poznamenal Černý.

Ředitelství silnic a dálnic jako investor v projektu předpokládá, že náklady na křižovatku přesáhnou 20 milionů. Silničáři z této částky mají zaplatit tři čtvrtiny.

Policie kruhový objezd vítá

Vedle samosprávy si objezd přeje i policie. „Dojde ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravního provozu,“ řekl šéf ústecké dopravky Karol Kočárek.

Na hlavní silnici se sice doprava zpomalí, ale řidičům vyjíždějícím z vedlejších silnic z Chabařovic a Krupky se naopak velmi zkrátí dlouhé čekání. Provoz je totiž velmi hustý. „Projíždí tudy 12 500 aut denně,“ popsal starosta Černý.

Neúnosná situace by se mohla ještě zhoršit s plánovanou stavbou obřích hal, které hodlá v Přestanově vybudovat firma Euroform.

Podle policejních statistik se přímo na křižovatce stalo od roku 2010 celkem 19 nehod.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohled z věže kostela sv. Štěpána na centrum Litoměřic.
Litoměřice se v dosud největším dopravním průzkumu ptají, jak lidé cestují

Radnice v Litoměřicích se pustila do zatím největšího průzkumu zaměřeného na dopravu a její budoucnost. Během podzimu navštíví tazatelé stovky domácností ve...  celý článek

Ředitel gymnázia měl údajně obtěžovat studentky. Soud mu vyměřil tříletou...
Ústí chce udržet učitele v problémových čtvrtích, dostanou peníze navíc

Vulgárním nadávkám i vyhrožování násilím neustále čelí učitelé základních škol v ústeckých čtvrtích Předlice a Mojžíř, které patří k vyloučeným lokalitám....  celý článek

Strážník a amatérský historik Tomáš Rotbauer.
Důl Richard žádný nacistický poklad neukrývá, říká amatérský historik

Závaly hluboko v útrobách bývalé nacistické podzemní továrny v dole Richard u Litoměřic jsou dodnes neprozkoumané. Roky se o nich tradovalo, že je při ústupu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.