„Mám bohaté zkušenosti, protože jsem byl od roku 2006 do roku 2012 ve statutárních orgánech dopravního podniku. Když tam člověk takhle je, tak ho to začne zajímat. Mám na to i vzdělání, protože mám doktorát z podnikové ekonomie a managementu, takže si myslím, že jsem na tu funkci vhodný,“ přiblížil svou motivaci Turek. Dodal, že dalším důvodem k přihlášení do konkurzu je fakt, že si hledá práci.
Mezi původní šesticí přihlášených byli podle informací MF DNES vedle Turka a Pavla také všichni náměstci stávajícího ředitele, tedy Milan Šlejtr, Jiří Randák a Simona Mohacsi. Prvním kolem z nich však neprošel nikdo.
Z dvojice finalistů je Libor Turek podle neoficiálních informací favoritem. Pokud zvítězí, funkci ředitele po třech letech opět obsadí politik. Posledním byl Tomáš Kraus z ODS odvolaný v roce 2012 po rozpadu koalice ODS a ČSSD.
Předseda ústecké ODS Turek byl v letech 2006 až 2010 náměstkem primátora, poté čtyři roky místostarostou ústeckého centrálního obvodu a nyní je městským zastupitelem. Při červnovém rozpadu ústecké ANO a výměně vedení města podpořil se svými stranickými kolegy skupinu kolem Josefa Matějky a nové primátorky Věry Nechybové.
Vítěze z finálového dua nyní zvolí výběrová komise, v níž zasedá právě Matějka, coby předseda představenstva dopravního podniku, náměstek primátorky Nechybové Pavel Dufek a dále šéf odboru dopravy a majetku magistrátu Dalibor Dařílek či ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Luboš Wejnar.
Dopravní podnik potřebuje udržet stabilizované hospodaření
„Vítěz by měl být vyhlášen do konce srpna tak, aby mohl nastoupit ideálně od 1. září,“ podotkl stávající šéf dopravního podniku Radek Chobot. Nového ředitele bude muset ještě stvrdit ve funkci rada města.
Z funkce, v níž působil od září 2013, odchází Chobot dobrovolně, chce se vrátit za svou rodinou do Liberce. Jako největší výzvu pro svého nástupce vnímá udržet stabilizované hospodaření společnosti.
„Společnost nakoupila obrovské množství vozové techniky, aby bylo čím jezdit. V současné době tam kvůli tomu vstoupí velké množství odpisů, na což musí společnost v rámci svého hospodaření reagovat,“ podotkl ředitel Chobot.
Další velký úkol podle něj bude podíl na vytvoření nové koncepce dopravní obslužnosti města.