Na koordinační schůzce chomutovské Správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s primátorem Teplic Hynkem Hanzou (ODS) to sdělil řekl vedoucí úseku výstavby chomutovské správy Marek Sotona.
„V příštím roce bychom měli mít hotovou dokumentaci pro stavební povolení. Pokud nenastanou problémy v majetkové přípravě stavby, začneme s realizací v roce 2023,“ upřesnil Sotona.
Hotový už je inženýrsko-geologický průzkum, který bylo nutné provést s ohledem na složité geologické podmínky. Ten na místě probíhal zkraje letošního roku, geologové udělali přes 180 vrtů. Zkoumali nejen hladinu podzemní vody, ale i složení zeminy a hornin.
Spojka má jižně od Teplic propojit mezi obcemi Kladruby a Nechvalice hlavní tah I/13 od Mostu se silnicí I/63, která je přivaděčem k dálnici D8. Má mít délku 5,1 kilometru a bude ji tvořit 10 mostů, 93 stavebních objektů a dvě mimoúrovňové křižovatky.
Cílem je zkrátit a zjednodušit tranzitní dopravu od Bíliny přes Teplice a Ústí až po Děčín a současně ji odklonit od okrajových částí Teplic, jako jsou Nová Ves a Prosetice, do jejichž blízkosti nyní musí řidiči zajíždět, což tyto lokality zatěžuje hlukem a zplodinami z výfuků.
Podle původního harmonogramu ŘSD se měla Kladrubská spojka začít stavět už v roce 2009. Státní organizace ale dlouho dávala přednost důležitějším stavbám.
„O spojce se mluví už mnoho let a určitě je potřeba, hlavně z hlediska kapacitního propojení měst na západní straně dálnice D8,“ poznamenal teplický primátor Hynek Hanza.
„Všichni víme, že se termín této stavby oddaluje, ale budu věřit, že teď už je ŘSD konečně ve fázi, kdy už k dalšímu prodlení nebude docházet, že se opravdu v roce 2023 stavba zahájí a o dva roky později se po ní svezou první řidiči,“ dodal Hanza.
Most přes údolí Bystřice bude téměř půl kilometru dlouhý
Nejnáročnější částí stavby má být 450 metrů dlouhá estakáda přes hluboké údolí Bystřice, kde je nutné kromě vodního toku překonat také silnici I/8 a železniční trať číslo 097 z Lovosic do Teplic.
„Estakáda bude téměř půl kilometru dlouhý most přes údolí Bystřice. Umístění podpěr respektuje překážky tak, aby nebyly vynuceny jejich přeložky,“ popsala plán mluvčí ŘSD Nina Ledvinová
„Most má osm polí a je vybaven na obou stranách protihlukovými clonami výšky 2,5 metru. Za ním se pak nachází druhá mimoúrovňová křižovatka Nechvalice,“ dodala Ledvinová s tím, že předpokládané náklady jsou 2,34 miliardy korun bez DPH.