Vjezd na mosty v Jílovém byl omezený hmotností, řidiči kamionů se o tom ale...

Vjezd na mosty v Jílovém byl omezený hmotností, řidiči kamionů se o tom ale dozvídali až když byli u nich a nemohli se otočit. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Kamiony sem nesmí, stěžují si v Jílovém. Ale zákaz není plošný

  • 0
Od konce června si obyvatelé Jílového na Děčínsku slibovali, že jejich obcí už nebudou projíždět žádné kamiony. Zákaz vydalo Ředitelství silnic a dálnic kvůli tomu, že dva mostky v Jílovém jsou v havarijním stavu a potřebují opravu. Místní si však stěžují, že kamiony projíždí obcí dál.

Jenže zákaz se netýká všech aut. Na můstky a do města mohou vjet ta, jejichž hmotnost splňuje dvě podmínky: „Celková hmotnost nesmí přesáhnout 32 tun a zároveň zatížení na každou nápravu nesmí přesáhnout devět tun. Kamionů, které to splňují, je hodně. Pro představu, prázdný kamion váží zhruba devět tun, takže s patnáctitunovým nákladem lze městem projet,“ říká šéf děčínské dopravní policie Martin Votrubec.

Místní se tak mylně domnívali, že do obce už nemůže žádný kamion. Policisté nicméně podle Votrubce zvýšili nad jízdou kamionů dohled. „V Děčíně váhy nemáme, ale hmotnost kamionu, který zastavíme, si spočítáme podle nákladového listu. Většina kamionů podmínky splňuje, ty, které ne, obracíme a řidiče pokutujeme,“ řekl Votrubec.

Váhy na pomoc policisté volají v případě nákladu, jehož hmotnost v nákladovém listu není uvedena. Takovým nákladem jsou třeba klády nebo zemina odvážená ze stavby. Za jednu směnu podle Votrubce policisté vyženou od Jílového v průměru jeden kamion za hodinu.

Varianty přivaděče na D8 se budou projednávat v září

Starosta Miroslav Kalvas připustil, že počet kamionů projíždějících městem se alespoň viditelně snížil. „Ulevilo se nám. Ale situaci zcela vyřeší až teprve dálniční přivaděč z Děčína k D8, který kamiony z našeho města i dalších obcí odvede úplně,“ upozorňuje na to, že nyní je pro změnu přetěžováno třeba Ústí nad Labem, neboť těžké kamiony nyní musí volit cestu k D8 po silnicích I/30 a I/62 vedoucích podél Labe právě přes krajské město.

Tři navrhované varianty dálničního přivaděče by se v Děčíně měly veřejně projednávat na začátku září. Kdy začne ŘSD opravovat mostky v Jílovém není zatím jasné. Silničáři zadali zpracování projektu, který také určí přesnou cenu stavby. Neví se zatím ani to, jak bude během opravy řešen průjezd městem či objížďka.

„Osobně si myslím, že dříve než za dva roky nebudou mostky opravené. Zatím jsou zákazové značky nainstalované na rok s možností prodloužení,“ podotkl Kalvas. Potvrdila to i mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. „Přesnější termín než druhá polovina příštího roku nelze sdělit. Závisí to na vývoji projednávání projektové dokumentace s úřady,“ uvedla Ledvinová letos v červnu.