Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Byl víc v televizi, říká Kohlíček, čím ho ve volbách porazil Ransdorf

  13:11aktualizováno  13:11
Pro dosavadního severočeského europoslance KSČM Jaromíra Kohlíčka znamenaly volby po deseti letech konec v europarlamentu. Měl sice šanci i nyní, ale díky preferenčním hlasům ho přeskočil stranický kolega Miloslav Ransdorf. Kohlíček za tím vidí marketing, na Ransdorfa ale nedá dopustit.

Jaromír Kohlíček (KSČM) | foto: Václav PancerMAFRA

"Radši bych byl samozřejmě znovuzvolen, ale je to zajímavá zkušenost. Umožní mi to více se soustředit na přípravu komunálních voleb v Teplicích," říká Kohlíček.

Co vás na nezvolení mrzí nejvíc?
Nejvíc mě mrzí, že jsem dostal relativně málo preferenčních hlasů, i když je to lepší než minule. Vzhledem k tomu, že svými aktivitami pokrývám spoustu koutů naší republiky, tak se potvrzuje to, co říkají experti z marketingu. Je důležité, aby vás viděli v televizi. Je to dokonce důležitější než aktivity, které skutečně vykonáváte a které někomu něco přinesou.

Přitom jste měl dobrou výchozí pozici, kandidoval jste jako trojka. Přeskočil vás ale Miloslav Ransdorf, který přitom kandidoval až za vámi. Jak si to vysvětlujete?
Mediálně je známější. Je to tvář, která se často vyskytovala v televizi, i třeba v negativních konotacích. To je ale dáno lidmi, kteří mu nesahají po kotníky, tak se mu je snažili okopávat. Kdybych měl půlku jeho znalostí, tak je to fantastické. Vždy se ho budu snažit hájit.

Teď máte možnost se pochválit. Co se vám za 10 let působení v Bruselu podařilo?
Snažil jsem se pomoct našim výrobcům lehkých a ultralehkých letadel. Jsem hrdý na to, že se mi podařilo dát dohromady evropskou certifikační agenturu s naší leteckou amatérskou asociací a že jsme vytvořili evropskou normu na kategorii LSA (lehké sportovní letadlo), kde je Česká republika jeden ze dvou největších výrobců a vývozců na světě. Druhá věc je mediálně proslulá katastrofa lodi Costa Concordia, která se vyšetřovala podle směrnice technického vyšetřování námořních katastrof, již jsem sestavoval já. Také jsme před 9 lety vyzvali Evropskou komisi, aby připravila návrh jednotného řidičského průkazu v EU. To je ta plastová kartička, kterou už máte v kapse. A letos v létě se rozjede vlak Sebnitz-Dolní Poustevna, na kterém jsem začal pracovat už před 15 lety a tlačil ho na různých úrovních. Ten vlak pojede z Dolní Poustevny do Děčína přes Sebnitz, což bude o hodinu kratší než přes české území.

Jedna dlouhá éra je za vámi. Co plánujete do budoucna?
Budu mít víc času, abych si bral vysokoškolské studenty a pomáhal jim se závěrečnými pracemi. Také se budu zajímat o to, jestli bych mohl v některé ze skláren nebo porcelánek v nejbližším okolí mého bydliště pracovat. A rád bych pokračoval v komunální politice, v níž jsem 15 let.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mach a Šebestová na známkách
Hrdinové Adolfa Borna ožívají na vystavených poštovních známkách

V lounském oblastním muzeu si lidé nyní mohou připomenout jednoho z nejvýraznějších českých výtvarníků posledních dekád, Adolfa Borna. Výstava představuje méně...  celý článek

Vchod problematického děčínského paneláku v Zelené ulici, jehož součástí je...
Nemáme kam jít, žehrají sociálně slabí nájemníci z domu hrůzy v Děčíně

Několikrát zde hořelo, před dvěma lety tu měli štěnice. Panelový dům v Zelené ulici je nejproblematičtějším domem v Děčíně. A ze tří městem vytipovaných domů...  celý článek

Na demonstraci vystoupil i Miroslav Sládek. (12.3.2016)
Nevím, proč bych nesměl do restaurace, říká o zadržení republikán Sládek

Předseda republikánů Miroslav Sládek, jehož policie večer v první den voleb zadržela i s kandidátem strany při nepovolené kampani v Chomutově, tvrdí, že...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
VEDOUCÍ TÝMU NÁKUPČÍCH A PLÁNOVAČŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.