Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Robert Novák, Metro.cz

Na integrované cestování si lidé z Mostu a Litvínova ještě počkají

  • 0
Posledním velkým dopravcem, který není zapojený do integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje, zůstává Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. A je pravděpodobné, že v něm ještě dlouho nebude. Přestože akcionáři dopravního podniku, tedy obě města, nejsou zásadně proti.

„Myslím, že ani jeden z akcionářů nemá důvod bránit integraci dopravy v Ústeckém kraji a zapojení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova do systému, který usnadní a zvýší komfort pro cestující,“ míní předseda dozorčí rady dopravního podniku Vlastimil Doležal.

Zároveň poukazuje na to, že lidé z Mostu a Litvínova by podobně jako ostatní lidé v kraji mohli na jednu jízdenku cestovat MHD, vlakem i meziměstským autobusem.

Potíže dělá financování. „K propojení obou systémů, našeho a krajského, by bylo potřeba investovat 30 milionů korun,“ zmínil mostecký primátor Jan Paparega.

Tramvaje musí dotovat města

Ale je tu ještě jedna komplikace. Most a Litvínov zároveň chtějí, aby jim kraj přispíval na meziměstskou tramvajovou dopravu.

Kraj nyní v rámci meziměstské dopravy financuje mezi Litvínovem a Mostem vlaky, to se ale radnicím nelíbí, protože tramvaje mezi Mostem a Litvínovem, jimiž jezdí mnohem víc lidí, musí dotovat samy.

„Ročně se jedná o částku převyšující 10 milionů korun,“ uvedl Doležal.

Na meziměstské tramvaje přispíval kraj naposledy v roce 2009. A podle jeho vyjádření na tom zatím nehodlá nic měnit.

„V současné době Ústecký kraj neuvažuje o hrazení tramvajové dopravy mezi Mostem a Litvínovem. Poměr cestujících mezi vlaky a tramvajemi v tomto případě nehraje žádnou roli,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Lucie Dosedělová.