„Výrazně se zvýší komfort pro cestující a provozní spolehlivost. Vozy budou vybaveny novým vnitřním i vnějším informačním systémem a budou nízkopodlažní,“ uvedl ředitel dopravního podniku Petr Maxa.
Během letošního dubna a května vyjede do ulic 15 nových trolejbusů dodaných z plzeňské Škodovky za více než 173 milionů korun. Postupně nahradí všechny staré trolejbusy, které dopravní podnik vyřadí a rozprodá.
Cestující bude nově vozit pět dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 26Tr a deset kloubových osmnáctimetrových trolejbusů Škoda 27Tr.
Z původních vozů si podnik ponechá jen jeden trolejbus Škoda 15Tr, který bude sloužit jako historické vozidlo a bude připomínat začátky trolejbusového provozu ve městech.
Nové autobusy na zemní plyn
Podnik zmodernizuje i flotilu autobusů. „Během letošního roku uvedeme do provozu deset nových autobusů značky Solaris s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) za 65 milionů korun,“ poznamenal Maxa.
Pohonné hmoty budou plynové autobusy čerpat přímo v areálu dopravního podniku, plnicí stanici zemního plynu vybudoval už před lety.
Další kolo modernizace vozového parku se uskuteční v roce 2020, kdy podnik pořídí další várku pěti autobusů na CNG za více než 35 milionů korun.
Na nákup nových vozidel získal podnik dotaci z Evropské unie, která pokryje větší část nákladů.
Trolejbusová doprava v Chomutově a Jirkově měla před dvěma lety namále, obě města, která mají společný dopravní podnik, uvažovala o zrušení tohoto druhu přepravy. Od záměru nakonec ustoupila.
Stavba tamní trolejbusové sítě započala v září 1992, oficiálně začal provoz trolejbusů v létě o tři roky později.