Veškerá doprava nyní proudí po mostu generála Chábery a páteřní ulici Na Valech.

Veškerá doprava nyní proudí po mostu generála Chábery a páteřní ulici Na Valech. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Tržnice Zahrady Čech prověří, jak Litoměřice zvládnou zavřený most

  • 1
Návštěvníci veletrhu Tržnice Zahrady Čech letos musí počítat s dopravními komplikacemi. V Litoměřicích se před týdnem kvůli opravě uzavřel Tyršův most a veškerá doprava nyní proudí po mostu Generála Chábery a páteřní ulici Na Valech. Provoz se daří zvládat, veletrh však problémy prohloubí.

„Kolony se natáhnou, to je jisté. Je třeba s tím počítat, protože žádné zbožné přání to nevyřeší,“ říká vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub.

Veletrh Tržnice Zahrady Čech, kterou loni zhlédlo 34 tisíc lidí, začal ve středu, hlavní nápor návštěvníků se očekává o víkendu. Organizátoři menší komplikace zaznamenali hned první den.

„Kolony jsme tu měli, ale návštěvníky i vystavovatele jsme na ně předem upozorňovali. Vystavovatelé to zvládli na jedničku, jsou na svém místě, návštěvníci s tím budou trochu bojovat. Návštěvníci jedoucí od Prahy mají vyznačené odbočky, aby je zácpa zasáhla co nejméně,“ podotkla vedoucí obchodu Zahrady Čech Michaela Mokrá.

Organizátoři doufají, že kolaps nakonec nenastane, protože v sobotu je v Litoměřicích menší provoz. Navíc se zatím nenaplnily ani obavy, které měla z uzavření mostu litoměřická radnice.

Oprava mostu v Litoměřicích

Oprava Tyršova mostu, kterou zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic, vyjde na 105 milionů korun.

Pro dopravu v Litoměřicích je klíčový, denně po něm projede 17 600 aut.

Ulicí Na Valech dosud projíždělo denně 9 000 automobilů, po uzavření Tyršova mostu by to mohlo být v extrémních situacích až 26 tisíc vozů.

„Zatím to vypadá překvapivě dobře. Většinu dne je plynulost dopravy uspokojivá a k žádným významným potížím, které jsme očekávali, nedošlo,“ shrnuje první týden uzavírky klíčové stavby vedoucí odboru Jakub.

Kolony se tvoří u objezdu

Mimo dopravní špičku se tvoří kratší kolony jen u kruhového objezdu na Vojtěšském náměstí a u provizorních semaforů, ale jinak je průjezd plynulý. Řidiče tak čeká zdržení zejména během ranního a odpoledního náporu aut mezi 7. a 8. hodinou a 15. a 17. hodinou, kdy celou ulicí Na Valech pomalu popojíždí dlouhá kolona vozů.

„Odpoledne se tvoří kolona na příjezdu od Lovosic už za odbočkou na Mlékojedy. Ale nestojí to, takže cesta přes město trvá deset minut. Jde jen o to zvyknout si. Řada lidí už své dopravní zvyklosti pozměnila a kdo může, vyjede o pět minut dříve,“ poznamenal Jakub.

Tržnice Zahrady Čech

Koná se až do neděle 12. 4. a je prvním veletrhem zahradnické sezony.

Nabízí vše pro zahrádkáře, chalupáře, kutily a milovníky přírody, například sadbu, květiny, cibuloviny, zahradní nářadí a techniku, hnojiva, postřiky, potraviny, ale i přírodní léčiva.

Výstaviště je otevřeno od 9 do 17 hodin, k dispozici je parkování v sousedním prostoru areálu bývalých kasáren, kapacita parkoviště je 1 000 aut. Parkování je možné i v ulici Karla IV.

Vstupné je 50 a 25 korun.

Litoměřický odbor dopravy v těchto dnech vyhodnocuje připomínky dopravních policistů i občanů k objízdné trase. Někteří řidiči navrhují například umístění semaforů do bočních ulic, z nichž se nyní obtížně odbočuje na hlavní tah městem.

„Jde třeba o ulice Švermova nebo Michalovická. Semafory sem ale nechystáme, fungovalo by to jako špunt. Záleží tedy na ohleduplnosti řidičů na hlavní, aby auta z bočních ulic pustili,“ říká Jakub.

Změna se podle něj naopak chystá v nastavení semaforů v ulici Na Valech. „Rádi bychom více upřednostnili jízdu po hlavní na úkor bočních ulic, ale ještě nevíme, co všechno nám systém nastavení semaforů dovolí,“ poznamenal Jakub.