"Jde o putovní prezentaci značky ALO diamonds v obchodech, kde se jejich zboží nabízí k prodeji," říká Dana Šusterová, majitelka butiku Klenoty Ori, které unikáty vystaví.
Nejdražší golfový míček na světě vytvořil designér a majitel značky ALO diamonds Alojz Ryšavý v roce 2009, kdy se jeho společnost stala sponzorem European Tour PGA. Klenot byl vyroben speciálně pro turnaj v České republice.
Parametry tohoto golfového klenotu jsou opravdu nevšední. Základ tvoří dvě polokoule z bílého osmnáctikarátového zlata, jež po spojení vytvořily přesnou kopii obvyklého míčku. Tu pak klenotníci osázeli 409 bílými diamanty o celkové váze 54,3 karátu, které byly zakoupeny speciálně pro tento účel na belgické diamantové burze v Antverpách.
Výroba trvala i s povrchovými úpravami a leštěním téměř čtyři měsíce. Hodnota míčku je 20 milionů korun.
Zlatníci vyrobili i verze pro ženy a pro muže
Návštěvníci ústeckého obchodu si mohou prohlédnout i další dvě méně nákladné varianty. Míček pro ženy je ozdobený brilianty a safíry, pánská verze má 2 863 hnědých briliantů. Každý vyjde na dva miliony korun.
Golfové míčky si lidé budou moci prohlédnout 19. listopadu odpoledne. "A samozřejmě i koupit," dodává s úsměvem majitelka obchodu Šusterová.
Celková hodnota expozice, jejíž součástí budou i další klenoty, se pohybuje kolem 80 milionů korun. Jak budou vypadat bezpečnostní opatření a která z modelek bude klenoty předvádět, však zatím není jasné. "Vše se teprve připravuje," podotýká Šusterová.