Diskuze
Ústí chce mít plnicí stanici a první tři autobusy na vodík už příští rok
Děkujeme za pochopení.
J57i21ř23í 39V92e32l22í84š22e54k
Na ceně 6 Kč za km nic moc dobrého právě nevidím. Auto na pořízení přes milion a pak ještě takovou sazbu za kilometr a ještě s rizikem? To se mi ta budoucnost nějak nepozdává. Vidím v tom spíš snahu si udržet zákazníka - když už mu nesmím prodat benzín, tak mu prodám vodík. Ale rozhodně musím za každou cenu zabránit tomu, aby si zákazník nabíjel auto sám doma buď za levnou elektriku, nebo fotovoltaikou úplně zadarmo. To by nebyl kšeft.
J52i62ř35í 95V76e20l66í96š71e61k
On vodík sice vypadá jako ekologické palivo, ale smysl má pouze tehdy, pokud je ho někde nadbytek, jako třeba v tomto případě. Pro osobní dopravu je to naprostý nesmysl, to už si i z hlediska bezpečnosti budu raději vozit v autě reaktor na uran, než vodík. Pro spoustu lidí je vodík obrovská modla a vidí v něm spásu před zlými elektromobily, ale energeticky je cílená výroba vodíku extrémně ztrátová a ještě ztrátovější je manipulace s ním (zejména stlačování).
Cílem reformy mobility by nemělo být přejít na nějaké palivo co nejpodobnější dosavadním palivům, ale naopak pojmout mobilitu tak, aby se neplýtvalo energií. Benzín, nafta i CNG a LPG jsou ztrátové, protože se přes polovinu energie musí vychladit chladičem a ještě je z toho při spalování smrad. Vodík sice umí vydat energii s velkou účinností, ale zatím ho neumíme efektivně vyrábět (pominu - li bezpečnostní rizika). Pokud bychom ho vyráběli ekologickou cestou (tedy bez použití ropy), pak je to jedině elektrolýza. Vložím 100 kWh elektřiny a dostanu zpět 26. To není ani ekonomické, ani ekologické.
Nakonec nám zbudou opravdu jen ty elektromobily. Sice za ně zaplatíme při pořízení ranec, ale nakonec se vyplatí nejvíc. Teď sluníčko zase až tak nesvítí, ale na cestu do práce mi stačí 2.4 kWp fotovoltaická elektrárna na střeše (mám 8 panelů) a elektriku tím vyrobenou ženu do Nissana Leafa, který stojí na plácku před garáží. Až bude léto, budu muset asi povinně jezdit na výlety, protože tolik elektriky, co vyrobím, ani nebudu potřebovat. Tak vypadá čistá mobilita a udržitelná doprava. Nejsem závislý na cenách ničeho a můžu svobodně jezdit. Je mi jedno, kde se válčí (mnohdy o ropu) a kolik ropa stojí. To vše za cenu méně než 30 tisíc za elektrárnu a 372 tisíc za lehce ojetého tříletého Leafa. Vždyť i nové naftové auto stojí víc.
J97a78r87o67s72l29a47v 66S35u75c46h37ý
Pěkná minianalýza. Ale:
1. Buď musíme srovnávat ojetého Leafa s ojetým naftovým nebo nový Leaf s novým naftovým :-)
2. Solary na střeše nabíjí v noci Leafa pouze pokud k nim mate přikoupene baterie, které se přes den nabíjí a v noci z nich Leafa nabijite. Tyto baterie ve Vaší kalkulaci chybí...
3. Na sídlišti nemá každý k dispozici soláry na střeše...
4. Na výrobu baterií elektromobilu je potřeba velkého množství vzácných prvků, které se těží v pochybných a nejistých oblastech.
Takže vodík určitě má budoucnost ...
T65o70m55á71š 23K58u75c89h43a11ř
Až bude Sahara pokryta solárními panely a jejich energie bude využita k výrobě vodíku, který pak bude dopravován do Evropy, začnou tyto tecnologie ve velkém dávat smysl. Ale dokud se vodík vyrábí z ropy..
J46i15ř66í 84V47e33l25í30š51e75k
To je sice bezva představa, ale jak vlastně dopravit vodík z Afriky k nám? Cisterny? Potrubí? Vlaky? Ani jedno není bezpečné. Když se podívám na množství článků o tom, že se někde potopil tanker nebo havarovala cisterna, nedovedu si představit následky havárií s vodíkem. Tam je to vždy o velký průšvih, výbuch cisterny znamená zkázu pro široké okolí. Stačí se podívat, jak pěkně zamával okolím výbuch vodíkové čerpačky v Norsku.
Pořád si ale myslím, že se vyplatí elektřinu skladovat jinak než ve vodíku. Když ji budeme ukládat do aut a jezdit na ni s účinností přes 90 %, určitě to bude k přírodě šetrnější než když budeme vodík za ohromných tepelných, energetických a jiných ztrát vyrábět a stlačovat. Cílená výroba vodíku je při aktuálním stavu know-how naší civilizace obrovským plýtváním energií, i kdybychom ji získávali "zdarma" ze sluníčka.
Pokud máme někde vodík jako odpad, tak ano, využijme ho. Ale nevyrábějme vodík jako palivo, to smysl nemá.
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení
U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce
S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Lidé vyhráli. Lithium se patrně bude zpracovávat na Chomutovsku, ne u Teplic
Lidé, kteří protestovali proti zpracování lithia v lokalitě Újezdeček u Košťan na Teplicku,...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Svobodova top sezona? Jedině s titulem. Jakou k němu kreslí cestu?
Zatočili s Brnem a teď vyhlížejí soupeře do ligového semifinále. Postaví se basketbalovým...
VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety
Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...
Ústí zimák odpískalo, Děčín ještě váhá: Chybí nám už jen řidič ještěrky
Zimní stadion poslali k ledu. Ústečtí basketbalisté zůstanou pro semifinále play off NBL věrní...
Pronájem NP kadeřnictví, barber a…
Školní pěšina, Chomutov
8 000 Kč/měsíc