Diskuse k článku

Kamion se po havárii na D8 rozlomil, do pole unikly stovky litrů nafty

Na dálnici D8 u Vražkova na Litoměřicku ráno havaroval kamion, který převážel prázdné obaly. Sjel do pole, zlomil se a z jeho nádrže vyteklo do půdy 400 litrů nafty. Na místě jsou městští ekologové z Roudnice nad Labem, kteří stále zjišťují rozsah škody na životním prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a40r85t40i47n15a 70L59e26v98á 6626798509

Existuje alespoň jeden den, kdy není nehoda kamionu?

+5/−1
3.8.2018 9:54

J46a68n 91Č42e16r95n19ý 3535978515

Podivejte se kolik jich na silnicich každy den jezdi. Pri takovem mnozstvi nehody proste porad budou. Jen si toho tisk trochu vic vsima.

+1/−1
3.8.2018 10:00

F58a85b48i24o 51S96g68a65t32t58o66n17i 9111100637450

Osobáků jezdí násobně více, ale násobně více nehod nezpůsobují. "Profesionálové" se ukazují denně :-(

+5/−2
3.8.2018 10:07
Foto

J96i60ř28í 48D56v61o71ř84á86k 5705929330758

Najdi si statistiky.

+2/−2
3.8.2018 10:22

J17o63s59e40f 88Č37e54r97v90e29n61i56c43k39ý 9309834381673

No, spíše se o nehodách osobáků jen nepíše tak často.

+3/−1
3.8.2018 10:23

T91o77m69á97š 57L35e58t93a96v23k62a 3364799148

Kouknul jsem, jen tak narychlo, na statistiky v roce 2016. Osobních vozů bylo cca 5,6 milionu a způsobilo cca 55 tisíc nehod. Nákladních vozů bylo zhruba 710 tisíc s způsobilo něco přes 7,5 tisíce nehod. Tedy řidiči, nikoliv ty vozidla. Tedy mi ta nehodovost vychází na deset procent u obou skupin. Jisté je, že odstranění následků nehody nákladního auta je obvykle složitější a delší.

+4/0
3.8.2018 10:26

J45a88n 25Č94e17r76n21ý 3725198475

To se počítá s poctem registrovaných vozidel v čr? Zahraničních nakladnich vozidel asi bude na silnicich vice nez zahranicnich osobnich vozidel.

+1/0
3.8.2018 10:59
Foto

J16i41ř65í 90D23v31o50ř11á57k 5135109540168

A na druhou stranu hodně našich aut jezdí v zahraničí. A kolik osobáků najezdí 100 000 km/rok? Na počet ujetých kilometrů by ta statistika byla ještě zajímavější.

+1/0
3.8.2018 11:13

D18a15n33i81e93l 39S40o45b63o49t57a 9219534246350

U kamionů by ta procenta měla být daleko nižší, protože by kamiony měly být řízeny profesionály, narozdíl od osobáků, do kterých sedají starci nad hrobem nebo zmatkující řidiči.

0/0
3.8.2018 11:16

T76o61m55á28š 68L32e91t26a68v67k80a 3754729618

To mě nenapadlo, koukat na to takhle. Ale rozhodně máte pravdu. Jezdím 120000 km za rok. Taky se do statistik počítají všechny nehody, i ty velmi drobné kolize.. To by taky stálo za úvahu, kouknout na tu statistiku podrobněji.

0/0
3.8.2018 11:25

T77o76m13á89š 82L17e88t82a93v27k42a 3784119518

Ano. Tak to tam bylo napsáno. Ale moc jsem to nestudoval. Hlídám děti v bazénu :)

0/0
3.8.2018 11:28
Foto

V91l18a78s68t16i24s34l94a56v 80B84o82č25e88k 1648232221633

Jen drobná matematická oprava. Ne 10%, ale 1%.

+1/0
3.8.2018 11:37

T66o82m85á72š 53L30e70t17a46v92k66a 3384859888

Ano. Díky za opravu ;)

0/0
3.8.2018 11:53

J30a50n 34B60ř87e22z68i57n36a 9819292314144

Snad 1 %, ne? 10 % to by bylo docela dost ��

+1/0
3.8.2018 11:38

P98e90t10r 28M79i14c77h21a28l64č29á63k 2577960981772

Moc jsme v ekologii nepokročili, když tolerujeme to astronomické množství kamiónů, které při správné logistice lze nahradit železnicí.

Všichni spěchají, a na nic není čas, vražedný spotřební způsob života nás brzy o naši planetu připraví.

Kamióny mají velký podíl na nehodovosti, když za ním jedu, mám pocit, že jedu za vratami od stodoly a mám o 90% menší přehled o dopravní situaci.

Co se týká nehody, tak kamión

+6/−3
3.8.2018 10:10

P40e38t27r 94M95i61c73h64a13l35č98á94k 2197550141522

... tak kamión se svými 40t je bezkonkurečně nebezpečnější než OA.

+2/0
3.8.2018 10:12

L31u25k71a25s 45N74o86v33a17k 5764127854153

naše železnice nemá šanci pojmout množství zboží, které se momentálně převáží pomocí kamionů. Muselo by investovat obrovské množství peněz do úpravy stávající železniční sítě

+1/−1
3.8.2018 10:32

P95e39t25r 69M78i95c53h11a36l18č46á26k 2457240541152

Není to pravda,je to jen otázka chci, nebo nebo nechci. Minimálně povinný tranzit přes republiku není problém.

+2/0
3.8.2018 11:32

J82i12r71k60a 75T41r41u35h82l41á64ř 8507930871

Bude to stále jen horší,řešením je nakládání zboží na železnici,ale o tom se stále jen mluví.

+1/0
3.8.2018 10:05

J28o59s87e58f 17Č95e83r35v39e59n59i50c94k17ý 9349984101603

Nemluví se o tom, protože 90% zboží po železnici prostě převážet nejde ke koncovému spotřebiteli (prodejci). Kdy kdo nějakým spotřebním zbožím běžné spotřeby naplní celý vagon a poveze to do jednoho regionu? A čím to pak budou rozvážet? Kamionem. A to i směrem proti půbvodnímu pohybu toho vagonu.

+1/0
3.8.2018 10:26

P41e28t34r 74M40i34c38h63a96l89č86á46k 2407120171482

Povinné tranzity po železnici, kdy kamión jen projíždí republikou, by hodně odlehčily dopravní situaci.

+1/−1
3.8.2018 11:35

J88o86s38e85f 17Č58e31r57v72e21n10i35c45k34ý 9119834411143

Hm a kolika směry, resp. odkud kam by měly ty tranzitní vlaky jezdit? Co návaznost na okolní státy?

+1/0
3.8.2018 11:44

J19a75n 63Š53m28í62d30a 7525978929482

Odpovím vám pane Červenický jedním současným příkladem: v Plzni naloží kamion směřující do centrálního skladu u Prahy pivem. Jiný kamion totéž pivo veze zpět do plzeňských prodejen...úsměvné, že? Zásobování obyvatelstva bylo před r.1990 založeno především na zakolejovaných velkoskladech. Z nich bylo zboží rozváženo do maloprodejen nízkotonážními vozidly tehdejšího ČSAD, které mělo pobočky ve všech městech. Nechci zde rozebírat příčiny současného jednostranného způsobu zásobování výhradně velkotonážními silničními soupravami, ale všichni jsme na ucpaných komunikacích dnes a denně konfrontováni těmito čtyřicetitunovými kolosy s unavenými řidiči razících si cestu mezi osobními vozidly s rodinami. Myslím, že toto není ten správný vývoj a čím dál více lidí si to začíná uvědomovat. Dejme více prostoru kombinovanému způsobu přepravy, začněme znovu využívat říční cesty, tak jako je tomu např. v Německu či Holandsku. Proveďme již řádnou reformu železničního molocha ČD a jeho "dceřiných společností" v moderního a akceschopného přepravce se zaměřením na tranzitní převoz kamionů, začněme konečně intenzivně stavět dálnice a terminály v blízkosti říčních přístavů s přímou vazbou na železniční koridory. ČR je plně vytíženou tranzitní zemí ovšem s infrastrukturou odpovídající potřebám 80. let

0/0
3.8.2018 14:49

Z91d28e57n42ě56k 27D46u69f24e53k 2824964758

Je jich na dálnicích a silnicích hodně, tranzit kaimonů po železnici se nezdařil, všichni mají tzv.mobilní sklady, což jsou napěchované kamiony a pak se stávají nehody. Bohužel nehoda osobáku je hned odstraněna, u kamionu musí přijet těžká vyprošťovací technika, další kamion, manipulační technika a to chvilku trvá

+5/0
3.8.2018 10:11

Najdete na iDNES.cz