Diskuse k článku

Zřícený železniční jeřáb se na koleje nevrátí. Začala jeho demontáž

Železniční jeřáb, který před téměř dvěma měsíci vykolejil a zůstal viset ve stráni v Brtníkách na Šluknovsku, se už na koleje nevrátí. Jeho vlastník, společnost GJW Praha, nyní začal uvázlý stroj rozebírat. Řízená demontáž vyjde levněji, než kdyby firma jeřáb ze srázu vyprošťovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e85t21r 82H71a86r82i94p61r44a64s34a58d 47H73a45j73i60č 5891106833720

V místě vykolejení je mírná klopená zatáčka. Někdo to špatně spočítal, protože těžiště se dostalo příliš daleko mimo osu. To je jasné každému páťákovi. Tak nevím, co na tom ještě vyšetřují a proč to tak dlouho trvá, když příčina je úplně jasná.

+1/0
12.7.2018 18:02
Foto

P64e12t79r 32K84o38z82á43k 8875577707214

Docela by mě zajímalo, jak může takový kolos na relativně rovném úseku takto skončit mimo tratˇ?? Pokud jsou záběry chvíli po nehodě autentické, nejde vidět nějaké zásadní poškození tratě ... já jsem nabyl dojmu, že se pod ním trať utrhla.

0/0
12.7.2018 11:37

P51e72t26r 40L13u41k50á53š 4515434456365

Podle tech kousku fotek si myslim ze si v te zatacce proste lehnul na bok...je mirne naklonena a nekdo to proste neodhadnul. Dle meho, tedy :)

+1/0
12.7.2018 13:19

P24e33t21r 48H69a27r24i43p11r56a31s19a13d 48H11a53j21i28č 5561176623460

Těžiště se dostalo mimo polorovinu, která vymezuje rovnovážnou polohu.

+1/0
12.7.2018 18:06
Foto

P95e11t28r 42K56o57z58á40k 8305317657524

Děkuji za technické vysvětlení, jako strojař to chápu. Takže díky klopené zatáčce a nízké rychlosti soupravy, prostě příčný náklon zapříčinil převržení jeřábu??!!! To snad ani ne, ne?? To pak onen jeřáb jistě musel mít jistá omezení co se týče náklonu ... a pokud ty byly v normě a stejně "šel přes boudu" pak zcela jistě někdo špatně spočítal těžiště jeřábu, pokud náklon trati v místě nehody byl vyšší, než povolení u jeřábu, pak asi někdo špatně plánoval trasu soupravy.

Nejsem železničář, ale pokud vím, tak stejně jako silniční auta mají jistá omezení a technické předpisy, i železničáři mají své drážní předpisy, určující velikosti vozů, technické podmínky užití atd ... samo to platí i kolejové tratě a na takových tratích by měla být provozuschopná jakákoliv technika, která se v ČR po kolejích smí pohybovat ... toť můj názor. To je právě z toho důvodu, aby se zabránilo takovým nehodám ...

Tedy jelikož stále není jasné a vyštřuje se, zřejmě se prověřuje, kde byla chyba ... jestli na straně jeřábu, tratě, či lidské pochybení, které poslalo na trať vůz, který tudy jet nesměl ...

0/0
12.7.2018 21:15

P17e61t27r 43H72a70r43i37p20r94a51s17a36d 63H39a96j41i33č 5861386733770

Železničáři mají svoje předpisy. Přesně. A to i pro nadměrné náklady. Mají dokonce, nebo alespoň mívali i nějaké simulace pro zatížení a pro průjezdní profily. Nejsem věštec a nevím, jak se to těžiště dostalo mimo základnu, ale žádné jiné rozumné vysvětlení není.

Pozastavuji se nad tím,proč jim to tak dlouho trvá. Přece tu konstrukci musel někdo vizuálně sledovat, případně si to i natáčeli. Museli vidět, jestli to spadlo jako blok, Nebo se konstrukce posunula, nebo něco jiného. Pravděpodobný důvod vědět museli hned po tom, co to spadlo. Mně připadá, že to vědí, ale nechtějí to říct.

+1/0
12.7.2018 21:45
Foto

P37e20t30r 37K69o65z83á69k 8355107527604

Ano, viděl bych to podobně ...

0/0
12.7.2018 21:48

P41e49t36r 77L54u84k73á35š 4355104586215

Tak bacha aby Vam tam tu rozborku neprovedli jini "technici" s dvoukolakem... ;-D

0/0
12.7.2018 11:29
Foto

P15e92t27r 61K98o96z43á36k 8775387347174

Hmm, při pohledu na ten kolos a terén myslím, že může být majitel v klidu, on totiž ten zisk z kradeného železa musí odpovídat adekvátní námaze ;-D;-D A tady by se sakra nadřeli!! ;-);-D

+1/0
12.7.2018 11:34

Najdete na iDNES.cz