Diskuse k článku

Ředitel stáhl výpověď učitelky bez diplomu. Jsem pod nátlakem, tvrdí

Dlouholetá učitelka hudební výchovy Eva Kleinová, jíž hrozilo propuštění kvůli chybějícímu vysokoškolskému diplomu, zůstává na gymnáziu v Lounech. Ředitel stáhl její výpověď, proti které protestovaly stovky lidí. O místo měly zájem jiné pedagožky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a69v58e42l 98R84y77b34e24c71k56y 8534703709560

kvalifikace: umět číst a psát........umět poslat sms a znát někoho, kdo píše e-maily

0/0
1.7.2018 22:45

L48u12d90v60í48k 81R76a95k 8195301564194

Ano, si pod nátlakem, ale taky porušuješ nařízení možná i zákon o požadovaném vzdělání pedagogů. A pokud by byla paní učitelka, tak výborná, tak by si vzdělání jistě už doplnila.:-/

+2/−1
30.6.2018 10:03

L98u40d64v70í82k 92R86a90k 8235901414424

A ještě dodám, takový ředitel, který nedokáže odolat nátlaku, který neobhajuje nastavená pravidla nemá dělat ředitele a je to pouhá figura.;-DRv

+3/−1
1.7.2018 8:24

P75a10v16e91l 30M74a47l89e61č98e36k 5741734162651

Učitel nezkažený pajďákem je učiněný poklad. Vyhazovat ho může jen právě pajďákem zkažené individum.

+1/−3
30.6.2018 7:51

K82a83r72e49l 21S51u74m77b93a58l 4101722599837

Je zoufalé, když nějaký nedouk hodnotí právi učitele.

+2/0
30.6.2018 8:11

K79a43r57e70l 57S84u48m75b84a75l 4431822669577

práci - omyl

0/0
30.6.2018 8:12

L98u14c88i96a76n 37P13a17p49a50z30i90a10n 5314217421295

Měl by ji ještě přidast a dá pořádné odměny za odvedenou práci. Když už ráčil výpověď vzít zpět.

0/−2
29.6.2018 23:24

P12ř86e15m81y65s77l 14H26r31o26m17a97d96a 2154376838271

Taky znám učitelku, které se studenti tak bojí, že by za ni i demonstrovali, kdyby jim to nakázala ;-)

0/−3
29.6.2018 17:05

T78o89m69á13š 94T32a79t71í92č16e49k 5650832270638

Nojo, učitelky hudební výchovy působí přímo zdrcujícím způsobem na nebohé žáčky. :-P

+3/−1
29.6.2018 17:26

P51ř55e41m95y60s75l 43H35r83o80m55a20d94a 2184516448911

Výborný fotograf chodil učit fotografovat, ale pak se mu zachtělo učit i matematiku. Neměl sice kvalifikaci, ale studenti ho měli rád

0/−2
29.6.2018 16:53

M16i81c51h30a72e26l 16F64o34x 4196722704642

Jj hudebka na gymnaziu a vyvolava mezi studenty takovehle emoce... To je paradox, ale pokud je predepsane vzdelani a ona ho nema, tak neni co resit...

+5/−5
29.6.2018 16:48

A59d46a98m 52N56e51u73m41a32n51n 8447644849326

Ano, je pravda, že nějaká legislativa předepisující kvalifikační požadavky zde je. Otázka je, jestli by konkrétně tenhle případ nepomohl otevřít debatu o smyslu takové legislativy.

+2/−3
29.6.2018 16:50

P49ř21e84m63y50s70l 57H59r11o74m43a78d39a 2354416368651

Hudebku učit s konzervatoří může, tady jde o to, že ona chce učit i jiné předměty:-/

0/−2
29.6.2018 16:52

K70a63r29e30l 18S21u51m61b10a70l 4601822409167

Šestiletá konzervatoř je pouze vyšší odborné vzdělání, čtyřletá je pak pouze střední umělecká škola (s maturitou). A to podle všeho na gymnázium nestačí!!

0/0
29.6.2018 18:16

P65a86v92e65l 52K49r55á31l 5980179104448

O smyslu stanovených požadavků určitě diskutujme. Cestou ale není porušování legislativy kvůli peticím a vyhrožování.

+3/−2
29.6.2018 16:53

P33a19v76e21l 47C10h95a85l73u11p64a 2111406105421

Ono to ale není porušení legislativy. Přečtěte si tu diskusi níže.

0/0
29.6.2018 16:56

P12a49v10e95l 75C70h67a77l90u45p68a 2881856195481

Ta legislativa umožňuje výjimky. Psal jsem to níže. Jinak - ano, souhlas.

+1/0
29.6.2018 17:00

I63v22o 30H73n86i42l83i87c33a 3609860539428

No jo stane se téměř čtvrt století, vykonávala učitelkou praxi a zřejmě velmi dobře. Nu nějaká ta výjimka, když to není pravidlo se dá přece akceptovat! Někdy nemusíme být tak přísní, posoudit dané okolnosti a neuplatnit administrativni pravidla.

+3/0
29.6.2018 16:47

P64a31v91e35l 51C17h53a81l98u20p33a 2721656415851

Problémem této diskuse je - že tu jsou tak dva až tři lidé, kteří ví, o čem se mluví, kteří znají možnosti v rámci legislativy a situaci v terénu... není to stejné, jako diskutovat - zda byl nebo nebyl ofsajd...

0/0
29.6.2018 16:45

P74a77v21e19l 75K35r46á52l 5790669234108

Vy už jste naštěstí ukázal, že mezi ty dva až tři určitě nepatříte.

0/0
29.6.2018 16:54

P27a60v75e45l 88C26h35a23l68u53p43a 2461786655651

Když to říkáte... Ale přesně tímto - se ta diskuse liší. Vy nejste schopen říci argument nebo něco k tématu. Takže - následuje hloupý výkřik. Takto to funguje třeba na diskusi o tom "ofsajdu". Prostě se vykřikuje, vtipně nebo méně vtipně uráží, když už nic - jedná se o gaučáky a trolly.. apod. Pokud ale chcete zde něco k tématu, musíte o tom něco vědět. Viz např. pan Neumann. Pár řádků - a je poznat, že se v tom prostředí pohybuje. Ale je ztrátou času toto chtít Vám vysvětlit. Opravdu - diskutovat sice může každý, ale zde bez toho, abyste o tom něco věděl - budete jen psát voloviny.

+2/0
29.6.2018 17:00

A63d12a95m 10N31e10u97m23a54n49n 8767774169276

Jako kantor zastávám názor, že na středních školách by se na formální pedagogické kvalifikaci nemělo až tak bazírovat. Důležité je, aby dotyčný měl VŠ vzdělání (Mgr. stupeň) v oboru, který vyučuje.

Daleko ujetější mi připadá, že opačně to funguje - pokud má člověk pedagogické vzdělání, může učit i předměty mimo svou aprobaci.

+7/0
29.6.2018 16:29

P78e21t67r 38F17o35j30t32a 2732441565390

Doba na rekvalifikaci byla dlouhá a pokud se paní učitelka nechtěla dále vzdělávat, tak měla s odchodem počítat. To, že dostala výpověď bylo jistě podle platné legislativy, ale jak je viděť tak nátlakové akce společně s médii, které neuvedou kompletní informace udělají své. Škoda, že ti, kteří těď hystericky reagují proto výpovědi, předtím nedělali nátlakovou akci na paní učitelku, aby si doplnila kvalifikaci.

+6/−4
29.6.2018 16:18

P28a26v31e43l 73C40h19a68l82u50p83a 2651906985291

Nevíte - o čem mluvíte.

+3/−2
29.6.2018 16:20

P47a31v95e21l 47C29h94a89l42u74p18a 2701406455401

Nezlobte se, ale opravdu povídáte hlouposti - pramenící z toho, že máte potřebu něco sdělit - a tím, že nevíte o daném nic, a ono nestačí vycházet z textu článku, musel byste znát prostředí, znát legislativu - tak prostě - jste mimo. Vážně.

+2/−2
29.6.2018 16:25

R37a61d53e91k 81H80o91l20e74c45e68k 3476440378361

Legislativu evidentně neznáte vy a ještě máte drzost se na ni odvolávat.

+1/−1
29.6.2018 16:39

P12a46v17e15l 82C11h77a32l18u20p32a 2361876675651

Dokažte to. :-). Začněte tou legislativou. No?

+1/0
29.6.2018 16:41

R69a78d33e51k 23H31o22l98e27c48e55k 3206300758781

563/2004 Sb.

+1/−1
29.6.2018 16:45

P80a60v61e15l 72C70h62a34l61u39p58a 2381456805581

V tomto zákoně, o pedagogických pracovnících, si najděte, kdy to lze. Pokud prokazatelným způsobem nemáte adekvátní náhradu. Tedy - vypíšete výběrové řízení - přihlásí se Vám člověk s papírem, ale Vy potřebujete, aby současně vedl pěvecký sbor (například). Adekvátní náhradu jste - nesehnal... Paní učí dál - protože Vy víte, že nikdo lepší není. A to je na tom podstatné. Vy tam potřebujete ne papíry a certifikáty - ale lidi, co ví a umí.

0/0
29.6.2018 16:54

P53ř13e52m19y75s88l 23H92r24o15m88a46d89a 2664376908571

Však to by bylo v pořádku. Jenže tohle je jiný případ. Četl jste ten článek? Ředitel tu adekvátní náhradu měl a rozhodl se dát z toh důvodu zákonnou výpověď. Problém není v zákonech, problém je v tom tlaku a demonstracích. Zkuste demonstrovat před nemocnicí, že tam chcete na chirurgii vašeho milovaného řezníka 8-o

+2/0
29.6.2018 17:04

P56a38v38e71l 74C81h94a93l16u54p70a 2221636925761

Ale no tak... (s tím řezníkem) ;-D. Jinak - psal jsem to níže. Ředitel by si měl vybrat schopného člověka, který umí. On nemusí dávat výpověď pro to, že není splněná kvalifikace, pokud toho učitele na škole chce. O tom je tato diskuse. Až to rozhodnutí s dobrým svědomím udělá - pak by si měl to rozhodnutí obhájit (a být v souladu s legislativou). To je celé. Z článku nevyplývá jednoznačně - jestli tam tu učitelku chce nebo nechce. On tam mluví o nátlaku - pak ale ať nedělá ředitele. Z textu ani neplyne - o co tam přesně jde, jestli ředitel je spokojený s tou paní apod. A zde se diskutuje pouze o tom - zda může bez potřebných papírů ta paní učit nebo ne. Plus pár dovětků - co si kdo o těch papírech myslí - i o platné legislativě. Nicméně - je to dokola a dokola. A těžko diskutovat o něčem s někým, kdo nezná tu problematiku. Vážně. Uzavřel bych tedy toto vlákno. Dále je to jen zbytečné opakování napsaného. Neberu Vám názor, jen říkám, že píšete o něčem o čem nemáte ponětí.

0/0
29.6.2018 17:13

P28a68v94e51l 67K20r98á89l 5670679464108

Když vám ji pan Holeček uvedl, tak doufám, že se za svoje impertinence omluvíte a diskuzi s hanbou opustíte.

+2/0
29.6.2018 16:51

P82a34v72e66l 34C47h11a80l16u52p86a 2771316565251

Pan Holeček napsal číslo Zákona o pedagogických pracovnících. Kdyby šel dál - a do toho zákona se podíval, zjistil by, jak se mýlí... Pan Holeček tedy jen potvrdil, co píši. Stačí - umět číst v tom zákonu... A tak se to i v praxi využívá - právě s odvoláním na tento zákon. A nechápu - o jakých to impertinencích píšete... Jen opakuji - pokud k tomuto tématu chcete diskutovat, musíte to téma znát. A upřímně - většina zde neví - o co jde...

0/0
29.6.2018 17:04

P69a44v51e79l 60C21h22a28l30u71p84a 2321466575481

Pro paní Hradilovou - četla jste tu diskusi? Asi ne... Stačí, že si kliknete... A nebo - opravdu nevíte o tom zhola nic. Což Vám sice nebrání diskutovat - ale... Prostě - jako většinou - píšete o tom, co nevíte... Rozšiřovat toto vlákno je zbytečné a o ničem.

0/0
29.6.2018 17:16

K69a13r38e80l 21S68u42m86b46a73l 4611222699747

Ono je to tak, že pokud by chtěla mít vysokoškolské vzdělání jednooborové, tedy hudba, musela by vystudovat hudební vědu, nebo AMU, JAMU či VšMU. Jinak na "pajdáku" se studuje dvouoborově, tedy HV (kterou by pí uč zvládla asi v pohodě), ale i další předmět k tomu, třeba matematika, cizí jazyk a pod. To, by zřejmě nezvládla, a proto nemá VŠ (Mgr. nebo MgA.)

0/0
29.6.2018 18:26

P81ř26e29m20y94s39l 54H25r86o85m88a69d16a 2514946488241

Tak zrovna HV lze učit i s konzervatoří. Tady něco nehraje :-/?

+2/0
29.6.2018 16:15

K64a33r67e81l 82S49u49m45b55a37l 4561142169977

NE

0/0
29.6.2018 18:28

O98n51d52ř48e54j 64Š22r50u27b92a53ř 1265511915506

myslim, ze se VS vzdelani precenuje a mnohy samouk muze byt lepsi nez diplomovanej.

pro jistotu - osobne diplom mam

+2/−1
29.6.2018 16:00

A62l89e91n97a 58S96a87s12k92o98v76a 6793741493112

A kdo to posoudí? Nějaké standardy musí být nastaveny.

+2/0
29.6.2018 16:11

P97a21v80e87l 88C28h62a13l50u82p12a 2241156735371

To ano. Ale v konkrétním případě - právě ten ředitel. Od toho tam, mimo jiné, je. Aby vybral lidi, kteří umí a jsou přínosní.

+2/0
29.6.2018 16:14

P65ř96e57m93y91s46l 64H16r56o10m20a49d58a 2494776848471

Vy jste vážně mimoň. Však o tom tento případ je. Ten ředitel rozhodl, ale nebyl uznán jako odborník na svém místě a studenti s médii ho přehlasovali :-P

+1/−3
29.6.2018 16:50

P10a26v94e42l 45C63h12a32l98u85p50a 2241566825821

Proč ta první věta?... Naposledy - o čem ten článek je a o čem je tato diskuse, jsou dvě rozdílné věci. tato diskuse je o tom - zda může učit někdo "bez papírů" a případně - bez jakých a za jaké situace... Článek hovoří o tom, že ředitel udělal nějaké rozhodnutí, zřejmě to odůvodnil nesplněnou kvalifikací, udělal výběr, tam se přihlásily tři učitelky, co papíry mají... Z toho už nelze určit, zda se paní chtěl zbavit, zda paní je dobrá, zda umí apod. Následuje reakce okolí na "vyhození" učitelky. Ta učitelka je v oblibě - proč, to z textu nepoznáte. Míchá se tedy mnoho věcí najednou. Obecně - ředitel je zodpovědný za výsledky té školy, on tedy dle toho volí vyučující apod. Nikdo zde neznáme motiv - proč paní (po dvaceti pěti letech) vyhazuje. Vyhodit ji může. A nemyslím si, že je dobré to, co se dále popisuje, že se dělo. S tím rozhodně nesouhlasím. Na místě toho ředitele - nelze se podvolovat podobným nátlakům. V tomto jedná jako srabík. Já ale psal o něčem jiném. Řešili jsme zde tu kvalifikaci a nekvalifikaci. Přečtěte si ta vlákna níže. Pokud máme diskutovat o něčem, musíme vědět - o čem. Těžko můžeme diskutovat o tom, zda paní byla nebo nebyla dobrá... Že si má ale vzít tu nejlepší a za tím si stát, a to obhájit i legislativně - to je snad bez diskuse.

0/0
29.6.2018 17:32

S38i64m42o78n32a 79B56ě63l42á14k33o86v78á 2780131629723

tak po těch letech ten ředitel tu učitelku zná, ne?

0/0
29.6.2018 17:00

P97ř64e23m88y78s93l 30H42r54o70m92a59d23a 2914106278371

Jsem zubař samouk a mám poloviční taxu. Přijdete se nechat ošetřit? Lidé říkají, že jsem výborný i bez diplomu ;-)

+3/−3
29.6.2018 16:13

P20ř93e17m97y62s66l 53H61r61o38m21a76d33a 2534946338771

No proto mu zákon umožňuje tu učitelku bez patřičného vzdělání propustit, když si je jist, že má lepší učitelku.

Ten nátlak a výhrůžky by měla vyšetřit Policie ČR. To je opravdu velice nebezpečné a nemá to nic společného s demokracií.

+2/−1
29.6.2018 16:19

P26a90v68e92l 58C70h21a45l76u19p63a 2131296215321

To není dobrý příklad. Tady jde o něco jiného. Vezměte si např. střední uměleckoprůmyslovou školu. Na pár hodin tam chodí vyučovat vynikající a známý fotograf. Dokáže mnohé naučit. A sám umí. Ale nemá papír... Dokonce tam nechodí pro těch pár korun, to nemá zapotřebí. Vy byste ho nevzal?... A ono to, i v rámci stávající legislativy, lze. Přijede Vám paní, co posledních dvacet let žila v Americe - a bude Vám do školy docházet na angličtinu - řekněme že to uděláme jako hodinu konverzace - v rámci předmětu. Nechce za to skoro nic. Dělá to - neb ji to baví a má - co předat. Ví - o čem mluví... Vy byste ji nevzal?...

+4/0
29.6.2018 16:20

P68ř50e67m19y55s73l 44H97r69o37m26a65d19a 2654306278961

To jsou příklady mimo :-/

Vy o tomto případě nic nevíte.

0/−2
29.6.2018 16:45

P36ř44e75m18y58s44l 61H33r95o61m84a57d89a 2574426268871

Správný příklad: Výborný fotograf chodil učit fotografovat, ale pak se mu zachtělo učit i matematiku. Neměl sice kvalifikaci, ale studenti ho měli rádi.

+1/−3
29.6.2018 16:46

P17a82v85e84l 76C14h80a92l98u64p41a 2141116785551

Co to zase píšete? Ona ta paní chtěla k hudebce ještě něco?... Z toho, co je psáno vyplývá - že hudebku tam učí dlouho. Nelze poznat z textu - jak kvalitně. Souhlasím s Vámi v tom - že pokud ředitel udělá rozhodnutí, podobný nátlak nelze. Když to přesáhne mez - pak by to měla řešit Policie ČR. Ale naše diskuse byla o něčem jiném.

0/0
29.6.2018 17:36

K90a65r76e83l 45S23u20m16b15a85l 4591212599507

Šrubař: .... a vrátný ve špitále vám vyoperuje žlučník, nebo transplantuje srdce. Sice není lékař, ale samouk, kterého to baví. Tak je to podle vás;-D;-D;-D

0/0
30.6.2018 8:10



Najdete na iDNES.cz