Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železniční jeřáb se při přepravě mostu převrátil, dva lidé jsou zranění

V Brtníkách na Šluknovsku se dopoledne převrátil ze svahu železniční jeřáb. Záchranka odvezla do nemocnice dva zraněné. Vyproštění jeřábu bude složité, protože místo je obtížně přístupné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B12ě24l14a 87H59o68r55á63k14o56v98á 1248922939950

To je tak, když se nejede rychlostí na kterou je vypočítán náklon oblouku. Jedna kolejnice nikdy neunese co obě. Prostě pomalu neznamená vždy bezpečně.

0/0
24.5.2018 8:09

P31e25t64r 77N72o28v80o23t42n14y 1111590751

Myslíte, že byli hloupí a to převýšení před tím nesrovnali? :-)

0/0
24.5.2018 9:44

J44a73n 67N39o32v49á87k 9295908584405

Má ten jeřáb za jízdy takovou možnost? Pochybuju.

Vypadá to že k náklonu (= zatížení jedné koleje více) se přidala nedostatečná únosnost podloží pod pražci - prostě na jedné straně kolejnici promáčkli do podloží.

Mohli by tomu jeřábu přidat sledování zatížení levé a pravé strany podvozků - a pokud se to začne od sebe lišit o více než X %, tak alarm.

0/0
24.5.2018 16:24

P67e65t24r 57N80o85v92o28t82n46y 1711860801

Nemyslím samotný jeřáb, ale úpravu svršku před tím, než tam vjel.

0/0
24.5.2018 23:03

F84a90b13i30o 10S71g83a57t19t78o28n40i 9871690917530

Gottwald padl, to je dobře

0/0
23.5.2018 21:10

J15i75ř40í 66S34t20r17ž14í33n42e55k 4206819762

No tak si mazlik na chvilku lehnul, asi byl unavenej. To on občas při své náročné práci dělá, např. v roce 1985 v Chrudimi:

https://pardubice.idnes.cz/dvousettunoveho-mazlika-vracely-na-koleje-hasiccke-tanky-p3n-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150814_141924_pardubice-zpravy_mt

Pro zájemce o technické parametry a popis stroje :

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3729-Kolajovy-zeriav-Gottwald-GS-15014-TR/

+2/0
23.5.2018 17:34

J38i72ř86í 86S53t40r45ž67í29n28e73k 4816579852

pardon, správný letopočet je 2015

0/0
23.5.2018 17:36

J94i27ř91í 26M10a74k76o70ň 2415298554740

Ten,kdo to počítal, asi nevěděl, že těžiště nákladu v oblouku musí směřovat mezi kolejnice a protože fachmani u dráhy už vymizeli , nedošlo to ani jeřábníkovi;-(

+4/−1
23.5.2018 15:38

J82a98r96y67n 25R72u75k42a49v55i53c11a 3266609174472

Ten jeřáb zvládne 80t v oblouku s převýšením koleje 160 mm. Netroufl bych si tvrdit, co se přesně stalo.

0/0
23.5.2018 16:07

J55a21n 91N51o61v31á18k 9155498384205

vnější kolejnice je viditelně promáčklá dolů - teď je otázkou, zda to byla příčina nebo důsledek převrácení.

0/0
24.5.2018 15:13



Najdete na iDNES.cz