Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Litoměřicích zkrátí psům vodítka. Kvůli bezpečnosti chodců i cyklistů

Mnozí pejskaři z Litoměřic budou muset svým mazlíčkům zkrátit vodítka. Zdejší zastupitelé totiž schválili novelu vyhlášky, která upravuje pohyb psů ve městě a specifikuje právě délku vodicí šňůry. Novinka má zvýšit bezpečnost chodců a cyklistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a29n 29Š70t44ě60p12á85n86e30k 6551475502

Je jaro, blbost kvete.

+1/0
4.5.2018 15:32
Foto

H13a37n98a 21M79a52l41i10c33h23o90v55a 9420367303483

Snad bychom se aspoň někdy mohli ochránit sami bez vyhlášek a zákonů. Stačí s úsměvem se domluvit.

0/0
4.5.2018 12:57

N57i50c41k 56S79a75g30e12n 9378981623172

Když už ležíte s rozbitou hlavou a zlámanýma hnátama na zemi, tak vás chci vidět, jak s úsměvem švitoříte: "To vůbec nevadí, že jste měl vodítko přes cestu, je krásný den, váš pejsek je rozkošný a stejně jsem vždycky chtěl vědět, jak vypadá můj mozek." ;-)

V tomto konkrétním případě to není o domluvě, ale o problémovém chování jedné strany, kterému je kvůli bezpečí ostatních potřeba předejít. Jasně, chápu vás - pojďme se raději domluvit, že se budeme chovat všichni ohleduplně k ostatním, ať nemusíme dělat represivní vyhlášky.

Jenže něco takového bohužel v téhle republice sobců a švejků dlouhodobě nefunguje (a nejen v tomto případě, a ano, platí to v některých věcech i pro řadu cyklistů). V tomhle jsme prostě pořád ještě rozvojová země. Všichni tu chtěj mít platy jako v západní Evropě, ale chování a zodpovědnost už ne... tak se holt musej přinutit se to naučit.

+1/−1
4.5.2018 13:12
Foto

H53a33n85a 90M91a89l96i78c54h77o12v32a 9490447963163

Obávám se, že zrovna vy byste byl mezi těmi, kteří by se nedomluvili ��

0/−2
4.5.2018 16:15

N38i25c11k 34S80a46g39e78n 9238901693362

Já se s nikým domlouvat nepotřebuju, já se jako chodec, cyklista, řidič i pejskař chovám tak, abych nikomu nepřekážel a nikoho jsem neohrožoval.

+3/0
4.5.2018 19:38
Foto

H16a96n83a 80M89a33l55i10c37h10o62v52a 9380517933793

Tak to potom jo. OK.

0/0
5.5.2018 15:07

T48o19m17á45š 78Ž23i73t21n96ý 6371350171931

A cyklista na chodníku dělá co?

0/0
22.5.2018 11:37

L11u29k70á71š 56K92u31b41ů 5254883960787

Zlo jsou kombinované chodníky s cyklostezkou. Jaký je rozdíl mezi člověkem se psem na vodítku a rodinou s dětmi, které lítají nepředvídatelně kolem? Kdo by se ovšem opovážil napsat, aby si rodiče zkrátili vodítka svých dětí? To píšu jako rodič, cyklista a v neposlední řadě majitel psa. Tam kde jsou zkrátka tyto chodníky kombinované (nebo v úseku, kde je frekventovaný pohyb všech skupin) musí cyklisté a bruslaři ubrat plyn. Samozřejmost je, že pejskar nemůže mít nataženou šňůru napříč celou stezkou.

+3/0
4.5.2018 12:18

L37u61k58á95š 39K51u59b39ů 5144833340567

Zlo jsou kombinované chodníky s cyklostezkou. Jaký je rozdíl mezi člověkem se psem na vodítku a rodinou s dětmi, které lítají nepředvídatelně kolem? Kdo by se ovšem opovážil napsat, aby si rodiče zkrátili vodítka svých dětí? To píšu jako rodič, cyklista a v neposlední řadě majitel psa. Tam kde jsou zkrátka tyto chodníky kombinované (nebo v úseku, kde je frekventovaný pohyb všech skupin) musí cyklisté a bruslaři ubrat plyn. Samozřejmost je, že pejskar nemůže mít nataženou šňůru napříč celou stezkou.

0/0
4.5.2018 12:16

J33a71n82a 61S96l48o15v30á32k61o32v66á 3795479854274

A když bych měla vodítko 1,6 m, kdo mi přispěje na nové? Budou nějaké dotace?

+1/−2
4.5.2018 8:43

D76a90v56i81d 44Z45a59j48d41á95k 8645442760711

Tak hlavne aby meli mestaci cejchovane metry, az to budou kontrolovat.

+3/−2
3.5.2018 23:59

P26e94t24r 78U33t31ě47k79a28l 9490908588

No - zase ta cyklo a in-line lobby omezuje ostatní. pes na vodítku, byť třeba pětimetrovém, by nikomu nevadil, kdyby cyklisti a bruslaři nejezdili jako šílenci po cestičkách, kde se pohybují i chodci, matky s kočárky - a pejskaři. Jsou snad tito fiťáci víc, než obyčejná většina? Nestačí, že se omezují komunikace malováním jakýchsi pseudo "cyklostezek", které vedou odnikud nikam?

A potřeby němé tváře se proběhnout, vyvenčit, nejsou nic? Nebo si myslíte, že to dokážou v okruhu 1,5 metru od majitele vodítka?

+3/−2
3.5.2018 23:52

D14a10v35i38d 59Z14a72j22d37á92k 8775742570871

Tak cyklo stezka nebo ińline draha ma svuj ucel tak nejak v nazvu. Takze tam se pes opravdu vencit nema.

+3/−1
4.5.2018 0:00

P22e44t30r 10U82t70ě53k60a44l 9370528118

Ale proč se to tak jmenuje? Když je to chodník nebo silnice?

Jo - kdyby to postavili někde zcela mimo dosah chodců (nejlépe za příspěvky cyklistů. protože proč se to má stavět za veřejné prostředky, když to jen pro někoho?) - pak prosím. Ale označit něco za "cyklostezku", co zároveň je nějaká veřejná komunikace - to podle mne je zvůle a omezování ostatních.

+3/−1
4.5.2018 0:30

V23i64k78t95o72r 16Š89e85d40i58v22ý 8126461600706

Komunikace slouží k přesunu odněkud někam. Chcete-li někde nechat pobíhat psa, vyberte si jiný prostor. Neumíte-li to, zbavte se psa.

+4/−5
4.5.2018 0:44

P63e44t32r 26U48t30ě45k18a12l 9590278658

Neumíte-li jezdit na kole jinde, než na uzavřených izolovaných cestách bez lidí, prodejte ho.

+3/−1
4.5.2018 8:12

N30i14c53k 64S97a85g58e89n 9188421403292

Když je to silnice, tak se to jmenuje silnice, rozhodně ne cyklostezka, nebo inline dráha.

"Označit něco za cyklostezku, pokud je to veřejná komunikace" - totéž jako označit něco za dálnici nebo chodník. To jsou taky veřejné komunikace - které se liší určeným způsobem užití.

Pokud je něco na silnici, tak je to buď cykloTRASA (která NENÍ vyhrazená cyklistům, panuje tam smíšený provoz) nebo cykloPRUH - který může a nemusí být vyhrazený; v každém případě ani jedno neznemožňuje autům po té komunikaci jezdit, pouze to vymezuje prostor, kudy mohou bezpečně projet TAKÉ cyklisté.

Proč se to staví za veřejné prostředky? Zaprvé VŠECHNY skupiny obyvatel platí daně za to, aby jim stát poskytoval nějaký SERVIS. Tohle je přesně ten případ. A zadruhé proto, že stát má poskytovat i OCHRANU. A to je taky tenhle případ. Když cyklisty oddělíte od aut, vydělají na tom přitom všechny tři skupiny - nejen cyklisté a řidiči, ale ještě navíc i ti, pro které zbude třeba na léčbu o to víc peněz, o kolik méně se jich dá na léčbu zranění cyklistů sražených auty.

Ale myslím, že to píšu stejně zbytečně, podle stylu vyjadřování jste stejně ten typ člověka, který na jedné straně nadává, že mu na silnicích cyklisti překážej, a na druhé straně stejně tak nadává, že se pro ně stavějí cyklostezky a co si to dovolujou zabírat si je jen pro sebe, já po nich chci jezdit autem taky, i když pak budu znovu nadávat, že se mi tam motaj pod kolama...

+1/−1
4.5.2018 11:47

P70e84t70r 56U63t31ě27k63a32l 9980888268

No sláva, vy to všechno víte, dokonce víte co si myslím, co ani já nevím - akorát si přesto myslím, že autem po cyklostezce jezdit nechci - no ale když to tvrdíte ...

Budu to muset jet zkusit.

0/0
4.5.2018 12:33

N21i21c13k 79S77a55g76e46n 9558491693802

Dávátge to dostatečně jasně najevo. Výrazy typu "cyklo lobby", pindy o tom, že cyklista svou jízdou omezuje, zatímco druhou půlku pravdy, že stejně tak nemá ani ten pejskař omezovat ostatní (nejen cyklisty, ale i chodce, ty děti, které může zranit, či dokonce i jiné pejskaře!), tu jaksi opomíjíte...

A mimochodem, nemalou část té lokality Střelecký ostrov, která je v článku zmiňovaná, tvoří prostor, který je určen pro volné pobíhání psů a je pro ně vyhrazený. Cyklisti jim do něj nejezdí a nepletou se jim pod tlapky. A neřvou, že je tohle nějak omezuje.

Zkuste místo ježdění po cyklostezce spíš popřemejšlet o tom, že se k sobě musíme VŠICHNI chovat ohleduplně a ne jako sobci.

+1/0
4.5.2018 13:04

P85e92t24r 26U87t69ě61k30a13l 9130548638

No právě. Řekněte to teda cyklistům. Teda těm agresivním (třeba ze spolku Autostop).

0/−1
4.5.2018 13:08

N59i87c54k 79S41a62g43e30n 9258371523862

Já mluvím o všech. O řidičích, cyklistech, chodcích, pejskařích, modrejch, zelenejch i ufonech.

Vy neustále mluvíte POUZE o cyklistech. Něco jim vytýkáte, přitom máte elementární neznalosti v předpisech, dokonce ani nevíte, jak se ten spolek jmenuje... Sorry, ale zase jen potvrzujete to, že vám nejde o všeobecné blaho, ale jen selektivně útočíte na někoho, kdo vám vadí.

+1/0
4.5.2018 13:16

K81a77r21e62l 65B93a73r31t25á88k 3709693172116

Když tu čtu vaše příspěvky, je mi vás líto. Přesně kvůli takovým bezohledným a agresivním lidem vznikají takové represivní vyhlášky a zákony. Jděte se léčit, ulevíte slušným lidem ve vašem okolí.

0/0
11.5.2018 8:13

P74a62v47e67l 22H18e65k 8497296893111

Aha, takže když nějaký ouřada namaluje cyklostezku tam kde byla kdysi jen cesta mám začít levitovat? Třeba taková cyklotrasa č. 2 vede z 99% po dříve existujících cestách.

+2/−1
4.5.2018 7:08

N95i15c91k 16S48a65g57e49n 9378431193572

Jenže taky to na spoustě míst není cykloSTEZKA, ale přesně jak píšete, cykloTRASA, tzn. buď je to sdílené i s chodci, případně tam není vyloučen ani provoz aut, jako třeba na cestě mezi Děčínem a Dolním Žlebem, kde je provoz smíšený právě proto, že je to jediná přístupová komunikace.

Ty dva termíny (stezka / trasa) znamenají každý něco jiného! Nastusovat a rozlišovat, než se začnete rozčilovat! ;-)

+1/0
4.5.2018 11:18

N98i64c18k 38S33a48g69e27n 9838721393862

*nastudovat*

0/0
4.5.2018 11:23

P79a82v56e24l 44H30e42k 8577316613691

Študejte si sám, přiberte si k tomu kolaře, hnidopichu.

0/−1
4.5.2018 16:38

N87i81c24k 75S33a22g30e79n 9678651143472

No a vy zase nekomentujte něco, o čem nemáte ani páru a fabulujete si kvůli tomu úplně nesmyslný závěry ;-)

+1/0
4.5.2018 19:36

K13a13r79e42l 11B59a71r26t32á74k 3149353652186

Nick Sagen: máte to marné. Diskutovat se dá pouze s inteligentními slušnými lidmi. Agresivní zaujaté jedince, kteří se nestydí i lhát těžko přesvědčíte. Zbytečná ztráta času.

0/0
11.5.2018 8:22

J42i15ř16í 11K60r36á47t93k30ý 5561186719463

No evidentně blbosti se meze nekladou... Až bude basketbalista venčit nějakou malou potvoru, tak jí vlastně bude vodit oběšenou.

+4/−4
3.5.2018 23:04

J14a62r91o71s31l75a44v 53P21o63r87t 7419977589445

Především by cyklisti měli používat včas zvonek .

+6/−6
3.5.2018 22:52

D46e23n76i87s 20H24u78m25l 4722655145766

jasně, pes hned při zvonku pochopí, že se má vrátit k páníčkovi

+3/−1
3.5.2018 22:59

Z10d18e82n32k33a 38O23n67d62r39á13k82o59v30á 7649316500282

Stači, když to pochopí páníček.

+1/0
4.5.2018 6:20

N69i62c76k 12S57a16g78e29n 9618311343472

Já ho třeba používám, a tak mohu směle říct - především by chodci, bruslaři i někteří cyklisté měli vyndat z uší sluchátka. ;-)

0/0
4.5.2018 13:58

K29a16t27e97ř43i45n37a 40S63e12d83l90á80č16k20o93v38á 3883588576740

Muze nejaka debilni vyhlaska pozadovat neco, co zakon nijak neresi, tedy neuklada?

0/−4
3.5.2018 22:25

V54i95k50t10o97r 60Š75e53d13i75v90ý 8426251200956

Proč debilní? Několikametrové samonavíjecí vodítko je vodítkem jen podle jména.

+4/−2
3.5.2018 22:39

R64a60d86e29k 93K19o63p66a77r 4858311502959

Ano, muze. Od toho prave mistni vyhlasky jsou

+5/0
3.5.2018 22:51

O84n90d71ř71e76j 72S73e19k75e97r45a 1847606866599

Ano, může. A se za šera přerazíte při dobíhání na autobus o vodítko, natažené mezi psem a jeho doprovodem, jako se to stalo mě, tak možná změníte i svůj názor na takovou vyhlášku.

Bába u zdi, tři metry široký chodník, pes na druhé straně chtěl do silnice, vodítko napnuté, já běžel prostředkem.

+4/0
3.5.2018 22:52

B35á92r58a 65T95e23s38n76e12r39o63v64á 5895380724239

;-D

0/0
3.5.2018 23:36

V76i19l79é67m 22K14r28a64u52s 9462853885625

Ocenil bych nějakou statistiku, kolik úrazů bylo zaviněno voděním psů na dlouhém vodítku.

+9/0
3.5.2018 22:24

S51t44a42n31i13s40l84a37v 65P54i82š56t23ě69k 1426238179825

Bohuzel je to nutne.

+4/−6
3.5.2018 21:43

P80e13t83r67a 74S80t29a47n31č73e92v23o58v36á 5487248596940

20 metrové samonavíjecí vodítka?! Mimo Litoměřic naprosto nevídané. Pojedu se tam brzy podívat. Obyvatelé musejí být v mimořádné kondici, vždyť udržet v ruce naviják s 20 metry lanka po celou dobu procházky je docela výkon, zvlášť u zmiňovaných důchodců.

Ještě bych ráda věděla, jestli občané budou smět takové vodítko vlastnit, nebo už samotné vlastnictví bude přestupkem. Ono je totiž délka vodítka jaksi proměnná, takže v určitý moment i takové vodítko vyhlášce vyhovuje, pak zase nevyhovuje, vyhovuje, nevyhovuje, vyhovuje, nevyhovuje......

Bude každé jednotlivé vytažení navíjecího vodítka nad 1,5 m posuzováno jako přečin? U živějších plemen to může nastat 20x za minutu....

+8/−6
3.5.2018 21:23

R30a43d86e96k 86K85o21p64a95r 4218981432859

Trosku demagogicke.

Prave kvuli temto navijecim voditkum to asi vzniklo. Takze jsou dve moznosti. Nosit normalni, nebo pouzit aretaci (a to nastalo).

Auta taky umi jezdit +200 km/h, ale asi tim tezko lze argumentovat, ze?

+3/0
3.5.2018 22:55

M50i44c62h15a85l 78P82r68o61k12š 6651184212432

No, myslim, ze jste prave uhodil hrebicek na hlavicku. Tohle je zhruba tak ekvivalentni tomu zakazat vsechna auta, jejichz maximalni rychlost prekracuje nejvyssi dovolenou rychlost v danem miste :)

+2/0
4.5.2018 8:45

J51o94n56á17š 98N19o46v92o73t95n83ý 1256968

Na pořízení navíjecího vodítka by měl být psychotest a test inteligence  Hlavně některé starší spoluobčanky by asi neprošly

+7/−3
3.5.2018 21:04

J56i19ř84í 17K48o87l86a51f77a 4943302622458

Nestačilo by, aby vodítka byla natřená světlou, nejlépe fluorescenční barvou?

0/0
3.5.2018 20:44

V76l36a68d41i30m87í75r 52D68l68o49u14h10ý 2334492570703

To je naposledy,kdy zavítám do toho krásného města.Mám psa a nechci ho uškrtit

+5/−4
3.5.2018 20:40

M66i31l69a80n 35W58e75l93s27e30r 5332908738981

Typicka kolektivni vina.

+6/0
3.5.2018 20:11

V35i53k62t42o20r 33Š42e74d94i49v53ý 8876501440136

O kolektivní vině lze mluvit, pokud udělujete trest.

Tohle jsou jen rovná pravidla.

+6/−4
3.5.2018 21:37

L48i64b47o92r 17F38i98l91á63k 4502763912465

A obchodníka, který bude v Litoměřicích prodávat delší vodítka, pověsit.

+2/−2
3.5.2018 19:46

R12o67b51e61r93t 69K23u59p46k89a 2395348371904

Spíš je bude přeměřovat pan Jan Fikáček, co tu dává ke všem názorům mínus bez reakce :-)

0/0
3.5.2018 19:35







Najdete na iDNES.cz