Diskuse k článku

Lidé ze Šluknovska se staví proti záměru zrušit část železniční trati

Obyvatelé několika obcí ve Šluknovském výběžku se postavili proti záměru Ústeckého kraje zrušit provoz na části železniční trati z Rumburku přes Staré Křečany. Podepisují proto petici za její záchranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26n40t16o10n68í50n 76V70l94a38s 2419246461251

Tu se brečí nad něčím, co chtěli udělat už dávno. Já chodil do ZDŠ ve Šluknově, končil jsem tam v roce 1976 a tehdy nám zástupce ředitele školy a občankář tvrdil, že ta trať bude zrušena a v severní větvi zůstane doprava pouze z Rumburka po Šluknov.

Některé tratě v okolí to opravdu postihlo. 28. května 1973 projel poslední vlak po trati Svor - Jablonné v Podještědí, 28. května 1978 poslední vlak po trati Velké Březno - Verneřice/ Úštěk, horní nádraží a v roce 29. září 1979 poslední vlak po trati Česká Kamenice - Česká Lípa.

Tratím ve výběžku se to dlouhou dobu vyhýbalo. Ty vyjmenované zrušené trati jsem jako děcko v provozu viděl, nikdy jsem se však po nich neprojel.

Uvažovanou tratí ke zrušení jsem projel v životě pouze dvakrát a v úseku Panský - Krásná Lípa ani jednou.

Stejně je ta dopravní politika Ústeckého kraje dost nesmyslná.

Teď je otázka, co s mašinfírama a cukfírama na tratích, které jezdí pouze o víkendu. Normálně to též únosné není. To aby měl mašinfíra dvojí práci, zároveň řidičák a profesák na autobus, ale co s cukfírou, jestli je to ještě u dnešní dráhy tak rozdělené.

0/0
21.3.2018 0:47

V22l47a85d19i35m21í94r 90R93o67ž20á43n14e23k 6399681810834

měl by jezdit cyklovlak Brtnický Děčín-Mikulášovice a ten bych protáhnul až do Sebnitz, nebo ho o víkendu protáhnout přes Rumburk do Jiříkova a Ebersbachu, napojení na Německo přináší do Saského Švýcarska turisty, pak už jen reklamu v německém regionálním tisku, protože Ebersbach je napojený na Zittau a Dressden linkou Trilexu (též vlaky Seifhennersdorf/Rybniště-Liberec)[>-]EU!!

0/0
20.3.2018 21:53

M29a95r30t47i48n 81N86o46v42a48k 2339632508556

A nebylo by lepší Šluknovský výběžek připojit k Německu? To by se o tuto oblast staralo lépe. Náš stát zde spíše škodí.

+1/0
20.3.2018 20:00
Foto

M81i87l82o17s82l94a88v 21Z45í34t46k47a 8880344457630

Na všech tratích, kde tzv. levnější autobusy nahradily vlak, došlo k tomu, že lidi autobusy nevyužívají a přestupují do aut.....

+1/0
19.3.2018 22:52

P40a36v56e57l 94N50o94c73a98r 6149329886785

Lidi autobusy nevyužívají protože jezdí v nesmyslných časech a o víkendech radši nejezdí vůbec.To je vizitka celého Ústeckého kraje.

0/0
19.3.2018 23:49

V56í67t 39M27r64h60a25l 1395329843850

Nejen našeho kraje.

0/0
20.3.2018 1:27

M94a18t60ě94j 11K10o92n61v10a77l17i96n17a 8919605413

Zase nepřehánějte. Ústecký kraj je na tom v množství autobusů jedoucích o víkendu v porovnání s jinými kraji ještě dobře. Spíše jde o to, že autobusy mají proti vlakům řadu nevýhod od menšího prostoru až po chybějící záchody. A lidé tyto dopravní prostředky neberou jako substituty, ale mají buď rádi jedno nebo druhé...

+1/0
20.3.2018 10:32

V92í18t 18M78r71h10a42l 1885669163290

Nahradit vlak autobusem považuji za pořádnou zvrhlost a bezúčelnost. Nic se tím nezmění k lepšímu, naopak, k horšímu. Zářný příklad bych dal v trati z Čížkovic do Obrnic (Lovosice-Most). Provoz na trati, kde jezdilo dost lidí, nechali kompetentní zastavit kvůli údajné nerentabilnosti. Nahradili vlaky autobusy a ty lidi nezvládali vozit.

+2/0
19.3.2018 20:33

P33a73v30e34l 18M50a69l61e86č88e98k 5711974212701

To jo, zvlášť když ty autobusy dál jezdí po kolejích.

0/0
20.3.2018 6:02

V87l10a48d69i32m35í14r 29R31o30ž23á16n24e94k 6759701380944

vlak autobusem, ztratíte pohodlí, né vždy úspěšný přestup bus/vlak apod

0/0
20.3.2018 21:56



Najdete na iDNES.cz