Diskuse k článku

Poslední ústecká tramvaj se asi záchrany nedočká, chybí na ni peníze

Poslední historickou tramvaj T2, která v 60. letech minulého století brázdila ulice v Ústí nad Labem, se nakonec možná nepodaří zachránit. Nadšenci na to nesehnali dost peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n20t89o90n82í22n 84H70e49j38s44k16ý 2399207458217

Dobrý večer tak pár info naše T2ka je historická už jen pro to že už nejezdí ale jezdila v Ústí nad Labem proto už je to historie našeho města a za druhé město ani DP za to že se nesehnaly peníze na opravu nemohou naopak město i DP jsou mému záměru naklonění ale bohužel nemáme pořádného sponzora bohužel. Po novém roce to chceme opět rozjet prostě se nechceme vzdát. Budeme rádi pokud bude chtít někdo pomocí mě číslo 723121160 díky všem co nám pomohou.

+1/0
28.12.2017 21:30

L87u11k96á13š 14M47a66l62í81č68e67k 3123352105247

Vyjadřujete se jako Tatar. Pokud stejným (negramotným) způsobem oslovujete potenciální sponzory, opravdu se ani trochu nedivím, že nemůžete nikoho sehnat. Mailů a dopisů, formulovaných podobným stylem, dostávám několik do roka. A už z principu na ně nereaguji. Prostě pisatel, který se takto vyjadřuje, pro mě není důvěryhodný. Možná by vám pomohlo osobní (nikoliv písemné) jednání, kde byste sponzorovi přednesl předem připravený a jasně zformulovaný záměr. Tam bych šanci ještě viděl. Ale raději už nikomu nepište. Ve vlastním zájmu a v zájmu úspěšného výsledku jednání. ;-)

+2/−1
29.12.2017 7:05

M10a43r81t34i48n 78V86y17s50k92o57c88i32l 3622808165360

Souhlasim. Take miluju podobne spolky, ktere tvrdi ,,vsak to je jedno, na krasu textu se nehraje". Pokud neco delam, melo by to vypadat alespon trochu profesionalne. Pokud neumim napsat srozumitelne clanek/prispevek, mel bych ho dat napsat nekomu jinemu.

+2/−1
29.12.2017 12:51

S17t48a60n 40N87o63v77á20k 5157515345294

Einsteina zná každý, ale Hejského (skoro) nikdo - včetně mne. Takže ani nemám koho přesvědčovat...

+1/−2
28.12.2017 20:05

I40v26a13n 47H12o43l90a39s 5757637868497

Píše zrovna nad vámi, Einsteine ;-D

+1/0
28.12.2017 22:29

M31a19r94t63i54n 18K72u58b15í85k 9947979916743

Samozřejmě to historická tramvaj je a to již tím, že jezdila ještě v Ústí nad Labem, kde provoz zlikvidovalo tehdejší vedení města, ač se Ústí nacházelo v nejvíce znečištěném pásmo včetně Teplic, kde tramvaj také zrušili. V Ústí navíc ani nebyla tramvaj zpočátku nahrazena trolejbusem. Ústí by slušelo obnovit například cca 2 kilometrový úsek tramvaje jako nostalgickou linku. Ve světě je to tak běžné a to i v Brazílii...Uvažuje se i obnovení nostalgické tramvaje mezi Českým Těšínem a polským Těšínem.

0/0
28.12.2017 13:18
Foto

B48r13o92n69i69s68l81a64v 26G72a27b71r29y25š 2772719451

Na které trase byste ji chtěl obnovit?

+2/0
28.12.2017 13:44

K76a71r95e52l 48L41a68n24g50r 2962257550808

Ale aspoň na ni neprší a ona nehnije,“ přiblížil historik a zastupitel Martin Krsek.

Zdroj: https://usti.idnes.cz/depo-posledni-tramvaj-usti-nad-labem-t2-nepodari-se-zachranit-pr5-/usti-zpravy.aspx?c=A171222_372361_usti-zpravy_vac2

Tak tohle mě pobavilo. Pán asi neví, že co je jednou zasaženo korozí se pomalu rozpadá a střecha tomu nepomůže.

+5/0
28.12.2017 10:33

J21i26ř51í 13S51v25i89t72á70k 6266783627367

Těžko sehnat peníze na zachování historické tramvaje když v zastupitelstvu sedí rozhádané strany a skupiny lidí kteří za Ústí nikdy nekopali viz nepodpora sportu, historie atd. Divím se Krskovi kterej je v těchto stranách a zároveň zaměstnancem Magistrátu a mnohdy hlasuje proti svému zaměstnavateli

0/0
28.12.2017 9:26

S39t47a80n 89N11o39v89á18k 5337625245134

Tohle není historická tramvaj.

0/−8
28.12.2017 9:28

V51a59c54l38a11v 53P40e67r10o27u46t60k13a 6728747294291

je....

+6/0
28.12.2017 9:32
Foto

B86r98o35n35i68s78l41a83v 13G26a35b54r51y30š 2182279501

Proč není? A jak byste definoval historickou tramvaj?

+1/0
28.12.2017 10:02

S36t22a47n 22N25o87v77á18k 5947715475634

Stářím...?

A pokud ta tramvaj ještě před čtvrtstoletím běžně jezdila, tak bych ji nenazýval historickou.

V autech se to dělí na young a oldtimery a tédvojku bych pasoval na youngtimera.

A možná jako hrubé dělítko bych navrhoval uspořádání sedaček: podélná lavice vs. příčné sedačky.

0/0
28.12.2017 10:21
Foto

B53r49o36n26i42s13l42a37v 13G26a34b85r58y68š 2692379511

Jakým stářím? Buďte konkrétnější. V depozitu muzea Škody Auto v Mladé Boleslavi je i Favorit, který ještě dnes běžně jezdí.

Takže tramvaj T2, které v Ústí nad Labem už nejezdí a poslední provozuschopné tramvaje jsou v Liberci, je prostě historická tramvaj. Stejně jako kloubový trolejbus Škoda 15Tr, který je v Plzni rekonstruován do původní podoby. Ten sice v Brně nebo v Chomutově ještě pořád jezdí, ale v Plzni už se jedná o historické vozidlo.

+9/0
28.12.2017 10:26

S74t72a93n 39N94o54v33á92k 5177485855204

Nemůžu být konkrétnější, ta časová hranice je velice vágní.

Ale vaše teorie o různém stupni historie 100 km od sebe je velice zajímavá... :-)

0/0
28.12.2017 14:07
Foto

B46r89o70n45i21s64l61a80v 14G25a14b74r23y17š 2982199311

To není teorie, když to vychází z reality.

+2/0
28.12.2017 16:30

S87t39a39n 19N47o67v30á72k 5897585195404

Rozumíte vůbec tomu co jste napsal? To, co je v Chomutově běžné, tak je v Plzni historické?

To bych mohl akceptovat tak leda v případě Kuby a Floridy, ale ne ve vámi uvedeném příkladu.

+1/−2
28.12.2017 17:24
Foto

B70r18o20n35i87s26l15a86v 94G87a32b57r71y88š 2922679781

Rozumím tomu, co jsem napsal. A rozumíte tomu Vy?

Váš příklad je správný. To, co je v Chomutově běžné, je už v Plzni historické. A stejně jsou na tom tramvaje v Mostě. Ten však tvoří nepatrnou výjimku. Tamní dopravní podnik vede jako historický vůz tramvaj typu T5B6 z roku 1976. Ale v běžném provozu v republice je více než 300 tramvají, které byly vyrobeny mnohem dříve.

Akceptujte si, co chcete, ale zjistěte, co kdy bylo vyrobeno, co z toho je v pravidelném provozu a pak se můžeme bavit dál. Uvádím fakta, žádnou teorii.

+1/0
28.12.2017 18:29

S35t29a40n 26N92o97v27á97k 5797175805324

Tohle je diskuze typu koza-voza. Pojem "historický" se odvozuje od časové linie a ta je stejná pro Plzeň i pro Chomutov.

Ani jedno z nich není posunuto v čase a platí pro ně stejná Einsteinova rovnice jako pro celý zbývající vesmír.

A k tomuhle poznání ani nemusím vědět co to je tramvaj...

0/−1
28.12.2017 19:47
Foto

B77r90o91n71i31s93l83a42v 65G13a80b21r91y25š 2102449501

"voza"... Jasně... ;-D Každý si pojem "historický" vykládá jinak.

Einstein Vám nepomůže. Ale můžete přesvědčit pana Hejského, že Tatra T2 není historická tramvaj. ;-D

+1/0
28.12.2017 19:58

N85i89c94k 40S78a32g79e83n 9218391913272

Mýlíte se. Pro vás je historické to, co je "dostatečně" staré. Ale v tomto ohledu je skutečně relevantnější hledisko, že historické je to, co už je pro město historií. (A přitom jinde to ještě může být současnost.)

Tramvaje už v UL dnes nejezdí, je to tam historie, a proto JE to pro TOTO město historická tramvaj.

+2/0
30.12.2017 15:55

A37n70t27o35n78í23n 65H54e65j79s27k71ý 2729947918637

Čtvrt stoletím sakra vzpamatuje se je to 50 let trochu znalosti by to chtělo

+1/0
28.12.2017 21:46

S37t45a81n 15N11o97v45á66k 5947425815594

O tramvajích toho moc nevíte...

"O sedm let později - v roce 1995 - se však tramvaje T2 do Liberce opět vrátily. Dopravní podnik pro překlenutí nedostatku vozů zakoupil vyřazené vozy modernizovaného typu T2R z Ostravy v počtu tří a v roce 1996 dalších pěti vozů"

2017-1996=21

0/−1
28.12.2017 22:05

A23n48t51o20n71í12n 73H85e52j49s73k89ý 2309307848417

Ale pořád je a byla a bude Ústecká T2 která tu jezdila ale s vámi tu o tom nehodlám dohadovat zjistěte si původ naší T2ku dekuji

+1/0
29.12.2017 0:23

T33o25m23á16š 58D83v90o56ř11á55k 7445326697291

A proč je? A jak bys to definoval ty?

+1/−2
28.12.2017 10:24
Foto

B88r22o28n33i71s16l65a77v 30G62a32b88r89y51š 2922429401

Záleží na úhlu pohledu. Třeba trolejbusy Škoda 9Tr jsou u nás už historické, ale třeba na Ukrajině ještě běžně v provozu.

Podle mě by to mohlo být tak, že pokud se vyřadí poslední vozidlo určitého typu z pravidelného provozu, pak je pro ten provoz historickým vozidlem. Ale je to jen domněnka, definic může být několik, každý může mít svoji. Proto jsem psal, že záleží na úhlu pohledu.

+3/0
28.12.2017 10:33

V20á76c24l81a62v 18S66v46o16b89o66d28a 5256108279

Pamatuju ještě starší trolejbusy,jako Škoda 8Tr a dokonce 7Tr. V provozu.

0/0
28.12.2017 10:55
Foto

B50r30o79n54i10s18l11a60v 68G27a58b45r85y94š 2602119661

Tak starý sice nejsem, ale na "devítky" jsem se jezdil dívat do Opavy, než je okolo roku 1995 vyřadili úplně.

0/0
28.12.2017 11:17



Najdete na iDNES.cz