Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Vítr převracel přívěsy nákladních aut na dálnici D8

Provoz na dálnici D8 od dopoledne komplikoval silný vítr, který převrátil přívěsy dvou nákladních aut. Nejprve se zastavil úsek u Roudnice nad Labem ve směru na Prahu, po poledni se převrátil návěs nákladního auta na 33. kilometru směrem od Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E74v90z45e81n 93S26o40u68k83u31p 1887604556678

Ne návěs, ale přívěs... V tom je totiž maličko rozdíl....

0/0
15.12.2017 8:11
Foto

M13i87c91h43a40l 25V30o36t23r35u95b49e94c 3810451105

Tak aby začali ty auta(přívesy) dávat ve větrných tunelech i na štorc - jestli nepadne! ;-)

0/0
14.12.2017 14:53

J20a49r75o92s95l16a98v 55F35r23e13n48k70o 4874137294357

Například ve Francii při takovém počasí vyvěsí zákaz jízdy nákladním vozidlům

+2/0
14.12.2017 14:26

J42a36n 33D65l79o71u47h57ý 7474779200849

Litaj na zahradach i vodni nadrze - tedy bez vody ;-D

0/0
14.12.2017 14:16

L30u57k33a83s 21P48e84l62c 1716953885453

Průměrná teplota naší planety se zvyšuje, v důsledku toho chudáci lední medvědi ubývají na váze a s námi bude více házet prudký vítr... Zákony fyziky...

0/0
14.12.2017 14:11

J18a26n 21D81l65o34u32h76ý 7244619550219

Prumerna teplota nasi planety se hisotricky zvysovala a pak znizovala v radech deseti tisicu let jiz nekolikrat R^ Tak to proste na nasi planete chodi. To jedine jsme schopni 100% vedecky dokazat

+2/0
14.12.2017 14:14

L43u39k77a38s 44P58e38l88c 1706803925553

No právě a do toho ještě člověk... Jo, já vím, že tu byla před pár staletími malá doba ledová, že i Temže v Londýně zamrzala a v 19. století nastal zlom... Ale současně přišlo do toho "století páry"

0/0
14.12.2017 14:17

V24a86c76l63a44v 72M70e39d43e29k 5711542355755

ale také před pár stoletími bylo Grónsko zelený travnatý ostrov s klimatem dnešního Irska.

Klima zkrátka není neměnné.

+1/0
14.12.2017 14:25

L80u53k86a18s 39P67e11l21c 1496803705563

Jsou dvě možnosti - v dobách, kdy se Grónsko nacházela v mírném pásmu, tak toto bylo možné. Jinak v dobách Vikingů už tento ostrov nebyl zelený. Nazývá se sice Greenland, ale nebylo to tím, že by bylo zelené.

0/0
14.12.2017 14:36

J27o22s67e10f 74Š36v33e65c 6665786564673

I Sahara byla zelený ráj. A za nějakých xxxx let by měla být zelená asi na dvě století.

0/0
14.12.2017 14:39

D41a51v90i25d 77M23a67l32i13n68a 1760833110613

Normální je v silném větru, jedu-li prázdný, shrnout plachtu a přikurtovat k čelu, nebo střeše návěsu. To chce ale čas a přípravu před jízdou. Když vás manažeři honí, rychle, rychle, včera bylo pozdě, tak se potom nedivím takovým koncům. Je zajímavé, že varování před silným větrem ale meteorologové vydávají.

+4/0
14.12.2017 14:00

M50a35r53c13e46l 95Š92e87v54č57í71k 9435533441310

Tie divné prívesy "tancujú" na ceste aj v bezvetrí.

Keď vidím niečo také divné na ceste, snažím sa od toho rýchlo vzdialiť.

0/0
14.12.2017 13:57
Foto

P68a18v12e95l 29P75o87k76o85r43n35ý 2226474530582

Laický dotaz, co má dělat řidič, když ho pošlou s takovým lehkým a velkým přívěsem a jak pozná, že nemá dál jet?

0/0
14.12.2017 13:52

P45e82t98r 23N85ě97m22e63c 4410603740537

Zaparkovat mezi naložené kamiony a počkat, až dofouká.

+1/0
14.12.2017 13:56

T95o42m53á43š 68H33a10v43e60t73t87a 5813854620571

Bože, opět výkvět inteligence. V obou případech se převrátil PŘÍVĚS! Návěs je drobet jiná věc (viz kamiony s návěsem, tahač návěsu, atd.) Návěs se připojuje k tažnému vozidlu jinak. A taky se jinak chová.

Pro několik zde diskutujících. Velikost kol hraje malou roli. Podstatná je výše těžiště a hlavně hmotnost nákladu v přívěsu. A to u právě těchto malých nákladních aut bývá problém, protože jsou stavěny na převoz lehkého, ale objemného zboží (např. polystyren).

+9/0
14.12.2017 13:51

K66a68r20e82l 54H44a95g22e87r 2442409571336

už to opravil

;-)

0/0
14.12.2017 14:04

L56u53k69á45š 53M32a90r43e41d98a 6651884477198

Jen se chci zeptat, nehraje velikost kol roli pri rozsahu naklonu? Kdy vetsi kola dovoli se vice naklonit - a to tak ze zustanou na zemi a tim udrzi u zeme i to teziste?

0/0
14.12.2017 14:13
Foto

M97i70c94h27a36l 33V49o54t94r30u76b30e19c 3100301655

I kola se podílejí na těžišti, větší kola - výše položené těžiště, což je nechceme. Malá kola - těžiště je nízko, ale zase jakou vahou k těžišti kola přispějou. Ale opravdu, ta kola hrajou roli "nula nula nic".

0/0
14.12.2017 15:00

L98u37k74á76š 85M16a13r51e37d62a 6701244357688

Ja mam za to ze vetsi kola maji vetsi pruzeni - tedy se muze auto vice naklonit a kola zustavaji na zemi. V pripade malych kol se auto nakloni jen trochu a uz je jedna strana kol ve vzduchu a to jestli jsou kola ve vzduchu nebo ne podle me hraje uz velkou roli v tezisti.

0/0
14.12.2017 15:08
Foto

M53i93c17h34a97l 50V91o27t14r34u83b12e57c 3490681335

Větší kola asi budou mít větší pružení, ale velikost kol tady opravdu roli nehraje. Asi nejzásadnější je celková hmotnost přívěsu (s nákladem/bez) ku obsahu plachty, do které se vám ze strany opírá ten vítr. A čím výše máte těžiště, tím je pak snažší pro ten boční vítr ten přívěs převrátit. A případně, když už je přívěs jedním kolem ve vzduchu, pak se ten vítr oopírá i do podvozku přívěsu a pomáhá to celé převrátit. Je to jen fyzika :)

0/0
14.12.2017 19:23

V23a89c23l75a10v 38M24e70d33e90k 5661522885735

to na fotce není návěs, ale přívěs. A když má šířku dvojnásobnou, než výšku, tak zkrátka fyzika zafunguje....

0/0
14.12.2017 13:49

V61a34c29l35a75v 82M23e83d12e78k 5721812335495

píšu rychleji než myslím 8-o ta šířka s výškou samozřejmě obráceně

+2/0
14.12.2017 13:50

M91i83l57o63s82l14a49v 79U11r58b68a25n 4798459110163

Z toho si nic nedělejte. To novináři dělají taky. ;-)

0/0
14.12.2017 13:54

K82a49r37e39l 71H58a82g32e72r 2852199381876

Právě jsem to chtěl napsat, že by si pan pisálek měl zjistit, co je návěs a co přívěs :-/

+1/0
14.12.2017 13:50

V43á13c27l14a73v 77P48o42u12s68t84k33a 3810331692

https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1v%C4%9Bs

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADv%C4%9Bs

Pro pana novináře...

+4/0
14.12.2017 13:47

P65e60t12r 76Z82a94j94i32c 5539930774429

Je pravda, ze kdyz vidim podobne kombinace (mala kola, velka nastavba a jeste prives) na silnici/dalnici, tak se snazim drzet hodne daleko.

+8/0
14.12.2017 12:31

Z10d35e90n96ě93k 20N91o66v55o51t21n15ý 7678618739805

A nemusí ani foukat.

+4/0
14.12.2017 12:33

M79i52r16o89s35l22a65v 22M82e42d 3554916

No, nemusí- stačí, když to řídí nějaký nepříčetný bambula...

+3/0
14.12.2017 12:44

Z47d79e72n20ě95k 44N48o16v21o71t89n23ý 7898668239245

Což je většinou.

0/0
14.12.2017 14:47

M48a96r18t30i31n 24K52ř11í86ž 9863172870687

Čím větší kola, tím je těžiště výše.

+1/0
14.12.2017 13:38

A78n24t60o63n98í28n 75N77e11b19u32ž23e66l68s18k61ý 7925109676970

Fouká ze strništat...

+2/0
14.12.2017 12:10

M50i72l84o33s35l69a33v 37U71r32b18a37n 4598469420563

Trošku pozdě. Touto dobou bývají strnišťata alespoň podmítnutá. ;-)

0/0
14.12.2017 13:42

Z39d58e89n47ě47k 46N47o87v85o17t63n54ý 7438488939865

Zase náklaďák?

+1/−3
14.12.2017 11:56

M48i88r27o15s38l36a38v 39M94e48d 3154776

No... A co je na tom divného?

0/−1
14.12.2017 12:20

Z10d94e62n29ě36k 60N32o43v19o30t60n14ý 7358968479275

Už nic, začíname si zvykat, ale je toho fakt dost.

+1/−1
14.12.2017 12:29

M16i77r92o32s37l30a87v 70M29e37d 3284126

Tak já měl na mysli to, že není nic divného na tom, že silný vítr převrátí lehký a vysoký náklaďák (v tomto případě přívěs) - divnější by bylo, kdyby převrátil osobní auto.

+2/0
14.12.2017 12:42

J29o60s52e98f 41Š68v86e90c 6535446284823

Škoda, že tu nepíšou více nehod aut. Včera večer jeden manik s Octavií to nacpal na Evropské z pruhu s příkazem jízdy rovně do tahače kamiónu, který se rozjížděl na zelenou v pruhu pro odbočení vlevo. Jen mě potřebu předjet tiráka.

0/0
14.12.2017 14:47

Z26d60e76n28ě37k 23N79o40v88o20t32n27ý 7548818509795

Jen jestli to nebylo obráceně.

0/0
14.12.2017 14:48







Najdete na iDNES.cz