Diskuse k článku

VIDEO: Vítr převracel přívěsy nákladních aut na dálnici D8

Provoz na dálnici D8 od dopoledne komplikoval silný vítr, který převrátil přívěsy dvou nákladních aut. Nejprve se zastavil úsek u Roudnice nad Labem ve směru na Prahu, po poledni se převrátil návěs nákladního auta na 33. kilometru směrem od Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E28v14z45e98n 42S30o47u25k28u93p 1217504376408

Ne návěs, ale přívěs... V tom je totiž maličko rozdíl....

0/0
15.12.2017 8:11
Foto

M13i78c27h35a62l 84V43o28t79r46u72b45e33c 3890761475

Tak aby začali ty auta(přívesy) dávat ve větrných tunelech i na štorc - jestli nepadne! ;-)

0/0
14.12.2017 14:53

J42a35r94o88s37l78a59v 63F39r15e18n88k22o 4364277594917

Například ve Francii při takovém počasí vyvěsí zákaz jízdy nákladním vozidlům

+2/0
14.12.2017 14:26

J60a95n 28D11l94o61u31h10ý 7984349970359

Litaj na zahradach i vodni nadrze - tedy bez vody ;-D

0/0
14.12.2017 14:16

L95u95k56a48s 79P61e85l54c 1476123335293

Průměrná teplota naší planety se zvyšuje, v důsledku toho chudáci lední medvědi ubývají na váze a s námi bude více házet prudký vítr... Zákony fyziky...

0/0
14.12.2017 14:11

J63a94n 57D75l53o16u53h28ý 7234529720939

Prumerna teplota nasi planety se hisotricky zvysovala a pak znizovala v radech deseti tisicu let jiz nekolikrat R^ Tak to proste na nasi planete chodi. To jedine jsme schopni 100% vedecky dokazat

+2/0
14.12.2017 14:14

L57u46k46a73s 73P88e37l54c 1606373425183

No právě a do toho ještě člověk... Jo, já vím, že tu byla před pár staletími malá doba ledová, že i Temže v Londýně zamrzala a v 19. století nastal zlom... Ale současně přišlo do toho "století páry"

0/0
14.12.2017 14:17

V60a50c42l74a41v 14M53e57d72e98k 5471982135545

ale také před pár stoletími bylo Grónsko zelený travnatý ostrov s klimatem dnešního Irska.

Klima zkrátka není neměnné.

+1/0
14.12.2017 14:25

L55u92k80a79s 22P53e33l62c 1906433245213

Jsou dvě možnosti - v dobách, kdy se Grónsko nacházela v mírném pásmu, tak toto bylo možné. Jinak v dobách Vikingů už tento ostrov nebyl zelený. Nazývá se sice Greenland, ale nebylo to tím, že by bylo zelené.

0/0
14.12.2017 14:36

J80o58s74e77f 68Š35v62e48c 6255136724773

I Sahara byla zelený ráj. A za nějakých xxxx let by měla být zelená asi na dvě století.

0/0
14.12.2017 14:39

D86a19v97i24d 31M57a98l46i69n28a 1420443730793

Normální je v silném větru, jedu-li prázdný, shrnout plachtu a přikurtovat k čelu, nebo střeše návěsu. To chce ale čas a přípravu před jízdou. Když vás manažeři honí, rychle, rychle, včera bylo pozdě, tak se potom nedivím takovým koncům. Je zajímavé, že varování před silným větrem ale meteorologové vydávají.

+4/0
14.12.2017 14:00

M24a88r84c97e59l 97Š59e29v32č94í82k 9935403211460

Tie divné prívesy "tancujú" na ceste aj v bezvetrí.

Keď vidím niečo také divné na ceste, snažím sa od toho rýchlo vzdialiť.

0/0
14.12.2017 13:57
Foto

P64a39v51e29l 12P92o13k54o18r41n42ý 2446774510612

Laický dotaz, co má dělat řidič, když ho pošlou s takovým lehkým a velkým přívěsem a jak pozná, že nemá dál jet?

0/0
14.12.2017 13:52

P25e39t14r 87N20ě72m62e26c 4530743280667

Zaparkovat mezi naložené kamiony a počkat, až dofouká.

+1/0
14.12.2017 13:56

T85o13m41á37š 27H86a98v15e88t90t24a 5713864210441

Bože, opět výkvět inteligence. V obou případech se převrátil PŘÍVĚS! Návěs je drobet jiná věc (viz kamiony s návěsem, tahač návěsu, atd.) Návěs se připojuje k tažnému vozidlu jinak. A taky se jinak chová.

Pro několik zde diskutujících. Velikost kol hraje malou roli. Podstatná je výše těžiště a hlavně hmotnost nákladu v přívěsu. A to u právě těchto malých nákladních aut bývá problém, protože jsou stavěny na převoz lehkého, ale objemného zboží (např. polystyren).

+9/0
14.12.2017 13:51

K75a65r26e63l 81H77a69g78e52r 2882529101736

už to opravil

;-)

0/0
14.12.2017 14:04

L11u22k97á54š 82M36a26r51e76d14a 6251564777468

Jen se chci zeptat, nehraje velikost kol roli pri rozsahu naklonu? Kdy vetsi kola dovoli se vice naklonit - a to tak ze zustanou na zemi a tim udrzi u zeme i to teziste?

0/0
14.12.2017 14:13
Foto

M72i34c24h42a10l 97V38o86t60r36u20b46e87c 3260331875

I kola se podílejí na těžišti, větší kola - výše položené těžiště, což je nechceme. Malá kola - těžiště je nízko, ale zase jakou vahou k těžišti kola přispějou. Ale opravdu, ta kola hrajou roli "nula nula nic".

0/0
14.12.2017 15:00

L47u74k86á35š 13M76a91r69e87d60a 6941914987618

Ja mam za to ze vetsi kola maji vetsi pruzeni - tedy se muze auto vice naklonit a kola zustavaji na zemi. V pripade malych kol se auto nakloni jen trochu a uz je jedna strana kol ve vzduchu a to jestli jsou kola ve vzduchu nebo ne podle me hraje uz velkou roli v tezisti.

0/0
14.12.2017 15:08
Foto

M11i17c13h41a96l 54V38o56t51r11u44b24e61c 3700441455

Větší kola asi budou mít větší pružení, ale velikost kol tady opravdu roli nehraje. Asi nejzásadnější je celková hmotnost přívěsu (s nákladem/bez) ku obsahu plachty, do které se vám ze strany opírá ten vítr. A čím výše máte těžiště, tím je pak snažší pro ten boční vítr ten přívěs převrátit. A případně, když už je přívěs jedním kolem ve vzduchu, pak se ten vítr oopírá i do podvozku přívěsu a pomáhá to celé převrátit. Je to jen fyzika :)

0/0
14.12.2017 19:23

V47a10c27l88a65v 49M69e51d42e95k 5411542535495

to na fotce není návěs, ale přívěs. A když má šířku dvojnásobnou, než výšku, tak zkrátka fyzika zafunguje....

0/0
14.12.2017 13:49

V13a45c86l97a34v 13M43e56d28e78k 5591902325845

píšu rychleji než myslím 8-o ta šířka s výškou samozřejmě obráceně

+2/0
14.12.2017 13:50

M89i88l24o30s34l51a22v 94U74r20b94a60n 4468609980113

Z toho si nic nedělejte. To novináři dělají taky. ;-)

0/0
14.12.2017 13:54

K22a82r12e11l 97H97a36g62e45r 2402129891806

Právě jsem to chtěl napsat, že by si pan pisálek měl zjistit, co je návěs a co přívěs :-/

+1/0
14.12.2017 13:50

V48á39c74l27a84v 60P52o80u20s29t11k36a 3180701762

https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1v%C4%9Bs

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADv%C4%9Bs

Pro pana novináře...

+4/0
14.12.2017 13:47

P12e73t65r 81Z57a27j65i75c 5879310864909

Je pravda, ze kdyz vidim podobne kombinace (mala kola, velka nastavba a jeste prives) na silnici/dalnici, tak se snazim drzet hodne daleko.

+8/0
14.12.2017 12:31

Z61d61e84n93ě48k 32N23o35v80o29t43n61ý 7988558309115

A nemusí ani foukat.

+4/0
14.12.2017 12:33

M62i10r73o88s37l59a59v 71M73e30d 3424636

No, nemusí- stačí, když to řídí nějaký nepříčetný bambula...

+3/0
14.12.2017 12:44

Z81d62e86n94ě97k 68N89o28v35o35t61n14ý 7938448959815

Což je většinou.

0/0
14.12.2017 14:47

M39a14r81t11i95n 64K22ř86í56ž 9963632120117

Čím větší kola, tím je těžiště výše.

+1/0
14.12.2017 13:38

A22n29t28o88n58í53n 27N42e48b63u39ž64e11l74s37k47ý 7695949916620

Fouká ze strništat...

+2/0
14.12.2017 12:10

M76i42l69o48s40l66a27v 49U98r47b10a15n 4878279230163

Trošku pozdě. Touto dobou bývají strnišťata alespoň podmítnutá. ;-)

0/0
14.12.2017 13:42

Z43d24e45n90ě78k 49N89o50v51o46t94n88ý 7848488869125

Zase náklaďák?

+1/−3
14.12.2017 11:56

M71i49r33o78s58l79a58v 90M36e76d 3424106

No... A co je na tom divného?

0/−1
14.12.2017 12:20

Z62d34e76n83ě60k 30N14o54v58o10t83n37ý 7518298959935

Už nic, začíname si zvykat, ale je toho fakt dost.

+1/−1
14.12.2017 12:29

M71i37r64o60s59l97a43v 47M92e44d 3564636

Tak já měl na mysli to, že není nic divného na tom, že silný vítr převrátí lehký a vysoký náklaďák (v tomto případě přívěs) - divnější by bylo, kdyby převrátil osobní auto.

+2/0
14.12.2017 12:42

J65o53s64e11f 16Š89v87e26c 6685206374633

Škoda, že tu nepíšou více nehod aut. Včera večer jeden manik s Octavií to nacpal na Evropské z pruhu s příkazem jízdy rovně do tahače kamiónu, který se rozjížděl na zelenou v pruhu pro odbočení vlevo. Jen mě potřebu předjet tiráka.

0/0
14.12.2017 14:47

Z44d42e52n70ě64k 95N36o39v82o64t29n97ý 7228818509635

Jen jestli to nebylo obráceně.

0/0
14.12.2017 14:48

Najdete na iDNES.cz