Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dodavatel rentgenu, který smrtelně zranil ženu, odmítá chybu v údržbě

Společnost Foma Medical, která dodala do Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem rentgen, jehož část nedávno smrtelně zranila pacientku, odmítá, že by za pádem části přístroje byla chyba v servisu. Poslední kontrola žádnou závadu neodhalila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a30r41o25s72l46a61v 83Z91a45j58i75c40e29k 6234581497647

Zenu smrtelne zranil dodavatel rentgenu?

0/0
2.11.2017 23:50

P98a94v79e31l 97M72a47l23e75č53e51k 5441804352761

No nebýt stamilionových machinací za kterých KZ přístroje i služby nakupovala, šlo by očekávat klasickou technickou závadu. Takhle nelze vyloučit ani nekalý konkurenční boj, či něčí snahu zevnitř KZ vyřadit dodavatele, který málo bokem odsypává. Čemuž napovídá i to, že KZ vládnou už desetilet kraj a zdaví občanů plundrující komouši s profláklým, záhadně soudem osvobozeným ODSákem. A čemuž napovídá i ten hurá nákup od jiného dodavatele.

Jen se to jen nejspíš nemělo stát, když pod rentgenem ležala 80.letá stařenka.

0/0
29.10.2017 6:35

L14a63d62i98s10l30a59v 66L71a62k28e16r 2893609795156

Takže podle Ústeckého deníku šlo o rentgenový přístroj Visaris Vision C. Jak takový výrobek vypadá a jak je uchycena hlava se zářičem je možné prohlédnout si zde: https://www.youtube.com/results?search_query=Visaris+Vision+C

+1/0
27.10.2017 15:08

A51n35t82o11n73í97n 63Z98e42l51e34n32ý 2844393501106

Konečně někdo, kdo alespoň částečně ví o co jde.

0/0
27.10.2017 15:50

J76a49n 62N25o59v94á49k 8630776457230

Na co bude kraj dávat dalších 9 milionů? Pokud je chyba u výrobce, tak jsou 2 možnosti: buď to firma dá zdarma do bezpečného stavu, nebo si rentgeny odveze a vrátí peníze, za které se pořídí nové.

+1/0
27.10.2017 14:09

L58a45d53i41s32l25a73v 45L92a54k52e75r 2393649985106

Cituji: "Společnost Krajská zdravotní obdrží od Ústeckého kraje devět milionů korun na nákup nových rentgenů do Masarykovy nemocnice."

Naprosto zmatkářské chování. Ale jde hlavně o peníze, že ano. A někdo moc potřebuje úplatek na nákup jiných rentgenů. Takže kšeftuje se dál, i když příčina selhání přístroje není ještě známa.

Kdyby se takto chovaly světové aerolinky, pak by po každé havárii uzemnily všechna letadla shodného typu a namísto nich by okamžitě bezhlavě nakupovaly nějaká jiná letadla.

+2/0
27.10.2017 13:47

L66a78d35i43s86l32a77v 16T22r20i26s88k90a 4405427460

Nechci hájit výrobce, protože asi nikdo z nás nemá detailní informace, ale celé je to trochu podivné. Podobně, jako u leteckých havárií bych očekával, že bude ustaven expertní vyšetřovací tým. Pro správné posouzení toho, v jakém stavu zařízení bylo a jestli bylo správně zkonstruováno, vyrobeno a správným způsobem používáno a udržováno by měl rozhodnout právě tým expertů. Jestli v něm má být i zastupce výrobce je otázka, ale určitě by se měli mít možnost k některým skutečnostem vyjádřit a prozkoumat je.

V článku je 2x napsáno, že za chybu "nejspíš" může výrobce a 1x je zmíněno, že kraj dá nemocnici peníze na nový rentgen. To je velmi neobvyklé, protože to by ukazovalo na fakt, že vyšetřování už určilo jako viníka výrobce. Opravdu existují výsledky expertního vyšetřování?

Co když přístroj nebyl správně obsluhován. Pak výměna za jiný nemusí pomoci.

+3/0
27.10.2017 12:47

J95a62n 50K50r96á96s92a 9983696654

Zajímavé je to, že se neví (tedy alespoň jsem to nikde publikované neviděl), co pád vlastně způsobilo - zda něco prasklo, utrhlo se to... nebo se uvolnily nějaké šrouby...

0/0
27.10.2017 12:29

L14a17d32i95s85l85a94v 94T49r96i98s20k78a 4715227750

Tak něco už určitě vědí, ale předpokládám, že části zařízení, které selhaly jsou podrobovány expertní analýze.

On fakt, že třeba praskl šroub M8x60 nám o vině moc neřekne

Mohl prasknout, protože byl pro danou zátěž poddimenzován --> chyba konstrukce

Mohl prasknout, protože tem dali při výrobě jiný šroub, nebo protože byl použit jiný materiál nebo jeho pevnostní úprava --> chyba výrobce nebo dodavatele

Mohl prasknout, protože při údržbě nebyla odhalena závada na něm --> odpovědnost servisu zařízení

Mohl prasknout, protože obsluha nesprávně používala zařízení. Třeba, že místo pomalého spouštění používala nějakou možnost rychle přístroj přestavit a tím neúměrně dynamicky zatěžovala ten šroub --> chyba obsluhy

... atd

+2/0
27.10.2017 12:53

Z34d20e14n56ě56k 11W24e20r38n43h11a58r59t 6687805412448

No, ale přesto hrozně spěchají na dodávku jiného přístroje od jiného dodavatele, aniž by byla hotova ta expertíza. Je docela velká šance, že chyba byla v tom, jak píšete, jiný šroub, případně jej nikdo nedotahoval a nekontroloval, což je velmi snadno odstranitelný problém. To je na celé té věci divné a docela to "zavání".

0/0
27.10.2017 12:57

L26a66d72i97s89l24a39v 13T94r44i92s49k95a 4525707770

Souhlasím. Na vině může být v tomto případě kdokoliv a rozhodně neočekávám, že expertní posouzení bude k dispozici po týdnu. Tohle vyžaduje čas a velmi často zkoumání stejných přístrojů používaných i jinde (i toho druhého přístroje v té nemocnici) a hledání odlišností, ale i stejných, či podobných problémů a jejich důvodů.

0/0
27.10.2017 13:03

M84i30l67a88n 64P18r57o16u17z85a 6572514938467

A co když byl nestandartní panel (použití nekvalitního cementu a jiné) a vytrhli se úchyty. Něco jako polička, lustr atd. Ví se jak ta nemocnice byla stavěná.

Také možnost konspirace a dohady.

A že koupili nový, no bez toho by asi ta nemocnice byla jaksi na nic.

+1/0
27.10.2017 13:25

Z89d37e28n77ě44k 54W55e13r36n29h89a26r52t 6157785262888

Rentgen není balík papíru. To nemá nikdo skladem, to se dělá na zakázku. Navíc se to bude muset soutěžit, až bude vysoutěženo, bude nějaké měsíce trvat dodání, musí se udělat stavební úpravy na míru kompletního typu atd atd. Bavíme se tady minimálně o mnoha měsících, když všechno půjde dobře, spíš o roce a výše...

0/0
27.10.2017 14:03

M46i57l86a80n 83P59r72o54u61z58a 6242904818387

Je mi jasné, že to není balík. Jen že to již bylo slyšet v TV a uvolněné peníze. Ovšem až takový problém to si myslím není. Firma dokáže to dodat rychle. S těmi obstrukcemi to ano.

0/0
27.10.2017 15:16

M81i60c11h96a13e22l77a 73K36ř33í38ž27o41v68á 1747901155111

Nestačilo by tím pádem pořádně prohlídnout ten druhej? Klidně ho i rozmontovat a namontovat znova. To, že se narychlo kupujou úplně nový, když se vlastně vůbec neví v čem je problém, je prostě divný.

0/0
27.10.2017 14:14

O15n45d59ř18e52j 67Z14e88m92a95n 5880444478619

Naprosto klidně to mohlo být něco, co se prohlídkou neodhalí.

0/0
28.10.2017 1:14

J43o90s13e81f 23M75i67k82e60l 2568540426412

V tom případě jsme se aspoň mohli už dozvědět, že třeba praskl nějaký šroub. Proč praskl je už jiná věc.

0/0
30.10.2017 17:35

V84l86a66d18i89s53l68a24v 55G65r47y93c 9694194688462

Servis Fomy či výrobce tam nepustili. Při pádu letadla nepředstavitelné. Co si tu smrdí.

+2/−1
27.10.2017 11:51

M40i42l37a95n 31P23r56o24u96z55a 6542904468617

U nás nic není normální. Bohužel.

+2/0
27.10.2017 12:17

V98l60a96d35i72m14í15r 39K79o53z92á91k 7292459475

Možná příčina je i v tom, že hlavním kritériem pro výběr zařízení je cena. A to je ještě otázka za kolik prostředník "Krajská zdravotní" nakoupí od výrobce (dodavatele) a kolik zaplatí Krajský úřad. Bylo by zajímavé znát konkrétní čísla. Kolik dostane výrobce, kolik utrží dovozce a servisní organizace a kolik zůstané Krajské zdravotní za zprostředkování dodávky.

0/−1
27.10.2017 11:51

J43i29ř16í 58S24o23u26č22e14k 5446637739199

Můžete mi vysvětlit, jak proces cenotvorby souvisí s případnou vadou materiálu, použitím nevhodného materiálu nebo konstrukční vadou? Co brání výrobci předražit šmejd? Vysoká cena nikdy není zárukou kvality.

+3/0
27.10.2017 12:06
Foto

S93t92a97n23i32s18l13a48v 42D71o82n95á42t 6343123567520

Dodavatele k RTG nikdo nepustil, vyšetřování stále pokračuje, ale kraj už má jasno. Jak jinak... :-(

+5/0
27.10.2017 11:49

M38i30l36a77n 58Č21í35ž83e87k 4473845442838

Video zcela nulové vypovídající hodnoty ve stylu idnes... k čemu?Rv

0/0
27.10.2017 11:38

J37i50r41k29a 85K59o93c77h 7964364433945

jako nosic reklamy

+1/0
27.10.2017 12:10

L85u43b74o27š 80M90a20r56e91k 1342525816251

Jak je možné, že po tak dlouhé době se ještě neví co zapříčinilo tu chybu se smrtelnými následky. Vypadá na chybu personálu.

0/0
27.10.2017 11:02

M43i85r87o47s30l65a63v 96Z87i61k67m90u91n82d 6708912437518

Když něco upadne, tak to dost dobře nebude chyba personálu, který přístroj dálkově ovládá.

Logické vysvětlení je pouze v "ulomení" nějakého prvku, což je nazýváno únavový lom materiálu - na tohle žádná pravidelná kontrola nemůže přijít. Je to zkrátka "skrytá" závada, za níž může odpovídat pouze výrobce základní suroviny = materiálu, z něhož byla vadná součást zhotovena.

Pokud není závazným předpisem stanovena povinnost kontrolovat materiál před použitím rentgenem nebo defektoskopicky, aby se případné závady v materiálové struktuře zjistily, tak těžko hledat viníka. Tím spíše, pokud je výrobcem zahraniční firma.

To je stejné, jako když půjdete lesem, "stářím" se ulomí silná větev, způsobí vám zranění - co i vezmete na vlastníkovi pozemku, resp. lesa ?

0/0
27.10.2017 11:26

P39a50v25e25l 49O50b22d29r13ž52á73l73e45k 6256884468692

To není dobrý příklad. Pokud se tohle stane třeba v městském parku, tak je šance na odškodnění docela velká.

0/0
27.10.2017 11:27
Foto

P26a18v89e58l 16P77o41k87o55r22n58ý 2886984370842

Ale odškodění od nemocnice bude a ta ho pak dál bude vymáhat na tom, kdo za to může.

0/0
27.10.2017 12:02

L10a90d10i52s74l28a69v 48T96r17i45s59k54a 4245877320

Nemáte pravdu. Tohle není tak jednoznačné. Přístroj absolutně neznám, ale z vlastní zkušenosti vím, že na výsledný stav zařízení má velmi často vliv, jakým způsobem ho obsluha používá.

Teoretický příklad. Řekněme, že dle konstrukce zařízení a manuálu pro obsluhu se smí rameno zařízení přesouvat do jiné polohy pouze pomalým posunem. Jenže "Češi" jsou vynalézaví a nechce se jim tak dlouho čekat na přesun a odblokují si možnost rychloposunu, který však není určen pro pravidelné změny na zařízení. Začne docházet k častému dynamickému zatěžování zavěšení ramene, až tam něco praskne. Je na vině výrobce a nebo obsluha?

0/0
27.10.2017 13:00

Z75d13e45n11ě75k 35W61e79r44n47h83a60r93t 6987695232538

Souhlas. Nebo se musí po snímkování zaaretovat do nějaké krajní polohy, na což kašlou a nechávají to viset uprostřed. Ono i stačí, aby na to rameno třeba věšeli olověnou vestu, nebo něco podobného. To dělali u nás na poliklinice na zubním rentgenu, ta vesta váží pár kilo a to pohyblivé rameno je docela subtilní. Počítám, že se to nesmí, ale holt je to po ruce. Těch možností, jak by to mohla obsluha poškodit, je rozhodně celá řada.

+1/0
27.10.2017 13:06

L45u87b44o34š 87H93o94l96í47k 5517610972410

Technici firmy FOMA nebyli k zařízení po tragédii puštěni - otázkou je, zda technici konkurence nebyli k zařízení puštěni PŘED tragédií...

+1/−1
27.10.2017 11:02

H81o43n40z34a 36Z23e94m90a83n 6348648482715

Je mě docela líto firmy FOMA - spolupracujeme s nimi už více než 15 let a jsme s nimi a jejich přístupem nad míru spokojeni. Tohle bych tipl na chybu u výrobce RENTGENU a nebo na stavební problém v nemocnici.

+1/0
27.10.2017 10:54

M39i80l85a86n 12P17r75o45u11z77a 6982864518257

Asi pro ten stavební problém půjde.

0/0
27.10.2017 12:15

M50i16c77h87a19l 28N46a16j12m27a62n 7749433106580

Kdo kam půjde?

0/0
27.10.2017 12:23

M53i14l20a68n 48P31r64o26u60z63a 6582894648457

Máte pravdu. Měl jsem na mysli problém stavebního rázu. Ale dík.

0/0
27.10.2017 12:37

P42e62t34r 48M71a78r50e76č55e76k 1393531929748

To že kontrola servisním pracovníkem žádnou závadu neodhalila. Ještě neznamená že tam doopravdy nebyla.

+2/0
27.10.2017 10:50

J83a69r48o42m41í45r 51Š33r94á76m81e76k 3287506617362

To ano. Ale pokud to byla závada na části zařízení, u které není předepsaná/možná/... kontrola, pak to není chyba servisního technika, že závadu neodhalil.

+1/0
27.10.2017 11:44

P54e68t55r 50L65u83k10á50š 4935384786135

Proste se stala nestastna udalost, ale protoze si to doba zada, bude se v tom furt nekdo vrtat dokud se vinik nenajde i kdyby to mel byt hutnik co sleval ocel pouzitou na rameno....nebo mozna hornik co tezil rudu...nebo se to nakonec hodi na vynalezce RTG?

0/−6
27.10.2017 10:44

T36o63m90á19š 77M71a51t75ě93j 9205578333982

Ono to má docela zásadní důsledky pro to, kdo bude "nakonec" platit.

Zjednodušeně - nejprve zaplatí nemocnice pozůstalým (respektive pojišťovna nemocnice). A teď jde o to, jestli to tady skončí - nebo jestli to bude pokračovat dále - tedy jestli nemocnice bude mít nějaký nárok proti výrobci (vada výrobku, vada instalace, vada servisu) - a nebo ne. Svou roli v tom také bude hrát čas od pořízení a pod. V takovém případě by si to pak pojišťovna nemocnice mohla stáhnout z dodavatele (jeho pojišťovny) ... a ten by si to pak případně mohl stáhnout z výrobce (jeho pojišťovny) - zase za určitých podmínek.

A to vše závisí na tom "co se vlastně stalo".

+6/0
27.10.2017 10:49

P89e38t39r 70L88u12k31á35š 4935494836845

V idealnim svete by to asi takhle melo fungovat....mam ale pochybnosti jak u nas. Proto sem napsal co sem napsal :)

0/0
27.10.2017 10:51

T46o34m27á84š 48M91a46t17ě72j 9295678223902

Ono to tak funguje... akorát to někdy trvá.

+1/0
27.10.2017 10:52

P66e50t78r 20P60a60l58e97č26e66k 3930705204322

Vrtání se v té událoti si nežádá si to doba, žádá si to žádá jednoduchý fakt, že když se přijde na příčinu, bude možné do budoucna takovému neštěstí předejít, což byste určitě ocenil, kdyby měl být vyšetřen tím přístrojem vy nebo někdo vám blízký.

+8/0
27.10.2017 10:51

Š48á76r81k10a 69M50a34t92y34á26š57o18v70á 1651855912269

nevědí,proč ,ale mají už 9 mega na nový.....

+1/−6
27.10.2017 10:44

J18a71r58o97m44í79r 56Š83r88á33m36e48k 3177606897762

Možná vás to překvapí, ale rentgen není v nemocnici pro parádu.

0/0
27.10.2017 11:46

J80i24r67k95a 47K66o52c49h 7414574533925

ale nevi se proc spadl. ciste hypoteticky, co kdyz zednik udelal spatne kotvy do stropu a cele se to utrhlo. to pak s rentgnenem nema nic spolecneho

+1/0
27.10.2017 12:16

A12n51t86o41n40í74n 77Z61e48l73e50n41ý 2114533851606

Nehypoteticky, s kotvami ve stropě nemá havárie nic společného.

0/0
27.10.2017 15:44

P11e65t85r 19Š96t27u92r83s71a 8330308707157

Jako tenhle článek má rozhodně váhu. Hned v prvním řádku je napsáno firma Foma Medical, která vyrobila a dodala... Jelikož se jedná o rentgen od srbské firmy Visaris tak jej asi firma Foma nevyráběla. Prostě dobrá novinářská práce.

+23/0
27.10.2017 10:42

V16a57c12l32a13v 90P86e80r48o16u75t85k22a 6258427494271

Uvítal bych kdyby novinářstí štouralové konečně někde zveřejnili foto té upadlé části.

+1/−1
27.10.2017 10:40

L64e45o23š 66E87x40n90e66r 4826155346922

A vyfotil to vůbec někdo? I když poldové to při vyšetřování vyfotit jistě museli...

0/0
27.10.2017 10:41

P57a68v50e56l 90V42a67m91b38e78r49s93k73ý 3302274785432

Není smutné, když z celého článku jsou zajímavé jen komentáře? :-)

+10/0
27.10.2017 10:38







Najdete na iDNES.cz