Diskuse k článku

Střelec obviněný z vraždy Roma je volný, pro vazbu už prý není důvod

Sedmatřicetiletý muž, který je obviněn z květnové vraždy mladého Roma na sídlišti Písečná v Chomutově, je od pondělí na svobodě. Podle dozorujícího státního zástupce Vladimíra Jana pominuly důvody, aby nadále zůstával ve vazbě. Obviněnému stále hrozí 12 až 20 let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a67n 71K80r89u84p61k33a 9311984602987

Střelec odstřelem škodné chránil veřejný pořádek ochranou životů a majetku mlčící většiny spoluobčanů, nikoliv však obecnou zákonnost-na to neměl právo. Jeho čin má především etický rozměr. Máme tady klasický střet morálky a práva.

0/0
20.8.2017 10:10
Foto

M34a21r79e81k 21C50e90r35n10y 5148286327

krásný příklad ozbrojene spolecnosti, kdyz delas problemy tak riskujes....

0/0
18.8.2017 15:45

L16a89d30i88s28l76a46v 66L18a53k53e30r 2303489565646

Řidič najížděl do lidí na chodníku, neohrožený občan ho zastavil střelbou. Takže vše v pořádku, ne? Kdy dostane diplom od starosty?

+5/0
18.8.2017 14:45

R22a14d89e72k 97N74e91u44m38a18n48n 5952642778955

Zvláštní, dle článku "Romka tvrdí, že zabil člověka", iDnes dle článku říká "obviněný z vraždy Roma"

Je nutné zdůrazňovat neustále Rom, Romka, nebo iDnes naznačuje, že Rom není člověk?

Nerozumím tomu

+2/0
18.8.2017 14:20

J14o48s48e74f 98H63a71n15y53á61š 2934909793

... „Vždyť zabil člověka, jak může být na svobodě?“ ...

Takhle se diví se starší cikánka.

Já jen, že se nediví, když jde o její soukmenovce!;-€

+1/0
18.8.2017 13:29

J67a59r60o72s92l36a22v 94K23ř55e33č40e97k 5855604192381

Jaká vražda. Podle mne šlo o hrdinský čin. Na Řád Bílého lva to není, ale medaile Za zásluhy o bezpečnost by za to mohla být.

+2/0
17.8.2017 17:46

M50a11r39t57i48n 80H80a72v56l11ů50j 2984468209

České televizi asi měsíc po této střelbě utekla do éteru výpověď toho strejdy co do něj najížděl. Bylo to v reportáži o regulaci zbraní EU. On sám Rom řekl že nebýt toho pána,tak jsou všichni tři mrtvý. Jinak bych opět vypíchl manipulaci v článku "mladý Rom" mi přijde ke 34 letýmu feťákovi poněkud neadekvátní.

+22/0
15.8.2017 16:03

M14a83r22t76i77n 56H75a12v38l64ů10j 2904928259

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000100604/video/549334

ještě odkaz na Události ve kterých to bylo, akorát to bylo týden po střelbě, čímž se omlouvám za mírnou chybu

+8/0
15.8.2017 16:12
Foto

J43i11ř77í 21D94v25o20ř91á60k 5315289770788

A co takhle to nechat na soudu ?

0/−7
15.8.2017 19:25

G10a45b34r71i95e75l 44H29o56r85t18e81n 9621619483714

Soud rozhodne. Toto je diskuze, ve které lidé na dané téma vyjadřují názory. Vadí vám to moc?

+11/0
15.8.2017 19:53
Foto

J74i56ř56í 87D65v38o55ř32á38k 5135319100228

A názory na co ? Na pár neověřených, neucelených informací ?

0/−8
15.8.2017 21:21

G89a57b10r76i75e65l 13H91o14r24t58e95n 9861249683384

Na vytvoření pracovního názoru je informací dost a jsou dostatečně ověřené.

+6/0
15.8.2017 22:02

M85a81r67t81i52n 42H38a69v51l40ů63j 2104718679

Samozřejmě, že rozhodne soud. Já jen upozorňuju na tendenční informace z našich medií které od samotného začátku informují ve stylu - chladnokrevná vražda, romský mladík, výpovědi příbuzných zastřeleného o tom jaký to byl super člověk atd.

+9/0
15.8.2017 20:17

O37l91d46ř25i85c19h 63K14a75d11ě58r22a 2682245883628

Situaci znám jen ze sdělovacích prostředků :

Rom opakovaně najížděl do lidí. Odjel ale vrátil se pokračoval. Ten obviněný zabránil dalším zraněným, možná mrtvým. Měl by být vyznamenán !!! ale hrozí mu kriminál .... Hrozné.

+17/0
15.8.2017 15:49

L28a17d55a 55N76o88v61a13k 4312383607

naprosto v pořádku... i když samozřejmě vyznamenání za to, že zachránil řady romů před smrtí by zasloužil.... Nechal bych to ale na soudu...

0/0
15.8.2017 16:03

O52l29d58ř47i42c29h 85K16a25d86ě79r74a 2722325803168

Tak mne napadlo, jak by policie postupovala, kdyby ho jenom postřelil. Kdo by šel do vazby ? .....

+1/0
15.8.2017 16:13
Foto

J66i33ř39í 72D24v80o87ř22á55k 5535259900488

A jak víš, že se vrátil pokračovat ? Ze sdělovacích prostředků ? A co takhle počkat na policii, státního zástupce a soud. Ti budou mít asi trošáček lepčejší informace.

0/−8
15.8.2017 19:28

O39l42d92ř56i57c20h 84K26a62d25ě91r82a 2182735743478

Ano, ze sdělovacích prostředků, kde tato situace byla popisována. A i kdyby náhodou nenajížděl opakovaně, tak co to na podstatě toho činu mění ? Nic! Prostě najíždět do lidí je prasečina na entou, Vám to nestačí ?

+6/0
15.8.2017 22:25

J42a82r33d94a 81S94o78l91a65r 8467718406461

Koukám, že najíždět do lidí je pro Vás zcela normální a běžná věc.

+7/0
16.8.2017 6:22

T91o87m13á93š 66V84e53l86č27o24v22s94k88ý 4133178469898

Typický vrah. Zastřelí řidiče dodávky, co bourá do aut a najíždí do lidí a pak počká na policii na benzince...

+14/0
15.8.2017 15:45

I16r17e23n74a 22K69r91o95u65p44o63v11á 4900213477542

Českou justici nepochopím. Chlap který v noci přepadne ženskou, začne ji škrtit, povalí ji na zem, pokračuje ve škrcení a napadené se podaří vymanit (nejspíš proto, že si útočník před přepadením pořezal ruku o skleněné dveře, které ve vzteku rozbil), je obviněný z pokusu ublížení na zdraví, kdežto chlap, který střílí po řidiči dodávky, který je evidentně nepříčetný, demoluje auta a především ohrožuje lidi na chodníku, je obviněn z vraždy.

Nějak v tom nemůžu najít žádnou logiku.

+15/0
15.8.2017 15:25
Foto

J79i69ř37í 87D87v50o87ř30á60k 5245689210108

Zřejmě máš podrobně nastudovány vyšetřovací spisy obou kauz.A predikuješ rozhodnutí soudu.

0/−3
15.8.2017 19:31

Z92d90e71n54e75k 39V64r27b70a 8799275213977

Netřeba predikovat rozhodnutí soudu. Soud má řešit jen ty případy, kdy je vina jasná (a prokazatelná) a vynést trest. Nutná obrana by se k soudu dostat neměla a i reakce policie v dané události.je imho nepřiměřená a zpolitizovaná. Mrtvého agresora, příslušníka menšiny nikdo nechce vidět, to raději akceptujeme oběti. Mimochodem právě takovéto případy stojí za obavou lidí chránit ostatní se zbraní v ruce v případě nouze. Při masakru na Slovensku v Devínské Nové Vsi kde zemřelo 7 lidí a 15 bylo postřeleno mohly být následky mnohem menší. Bohužel člověk, který to mohl jediným výstřelem včas ukončit (agresora měl na mušce bývalý profesionální ostřelovač) se bál zasáhnout z obavy před následnou represí.

+1/0
18.8.2017 15:12

L11u49k89á84š 36N12o73v49á19k 1420795580115

Zajímavé je, že Romové umírají nejčastěji při páchání trestné činnosti...

+11/0
15.8.2017 15:12
Foto

J64i28ř91í 23D96v11o80ř95á72k 5525909560248

Nějaká statistika? Nebo jenom výkřik " spravedlivého " ?

0/−7
15.8.2017 19:48

Z80d82e37n18e89k 19V76r89b49a 8479395743877

Bohužel některé statistiky týkající se menšin se cíleně nesledují, aby se nešířily "negativní nálady". Policie tak např. nesleduje etnický původ u pachatelů trestných činů a přestupků, stejně tak jako vězeňská služba nevede zcela účelově statistiky kolik procent vězňů jsou romové. Poměrně absurní když víme, kolik procet vězňů je svobodných, cizinců, s vysokoškolským vzděláním atd... Proto bych moc statistiku raději nezmiňoval. V dobách kdy se ještě směla dělat (1992) byl podíl romů do 30let věku na trestné činnosti 16%, což je 3 až 5ti násobek jejich podílu v populaci. V absolutních číslech to bylo ještě více. Jinak je samozřejmě výkřik pana "spravedlivého" naprostý blud. Zeptejte se ale jakéhokoliv soudce řešícího trestní agendu a dostanete zcela jednoznačnou odpověď, kdo jsou jeho nejčastější klienti a to si ještě dovolím spekulovat, že mnoho trestných činů spáchaných romskou menšinou zůstává neobjasněno, nebo se mlčky toleruje.

0/0
18.8.2017 15:40

P65a46v59e82l 58K90r95a73l 4748459349572

Pustili ho až teď? Celkem pozde

+3/0
15.8.2017 14:55

T81o26m39á12š 37K96o98v38a22n31d89a 2227107514691

Někteří diskutéři jsou zcela mimo reálný svět. Přijde Vám normální jezdit v noci s dodávkou po chodníku?

+10/0
15.8.2017 14:52

D80á21š25a 79D61o48s19t44á43l45o88v92á 1989603490162

Doufám, že má stále právo dál nosít zbraň, už kvůli sousedům... Dala bych mu vyjímku ze skrytého nošení, pro jistotu...

+3/0
15.8.2017 13:48

M47i12l60o18š 91B47é86m 6214509402453

Jeli stíhaný, tak nemá...

+1/0
15.8.2017 13:51

D75á44š56a 46D82o17s31t24á62l59o65v71á 1189723800942

Oni stále ještě nezastavili stíhání? Na co čekají?

+4/−1
15.8.2017 13:45

A65d47a13m 98P77o71s24t52r19á49n43e76c43k33ý 2138390319127

Proc ho ani jeho rodice tam nevideli? Protoze Romove radi lyncuji. Jsou moc hloupi na to, aby uznali, ze nemaji pravdu a udelali chybu. Viz nekolik zlyncovanych ridicu, kteri srazili romske dite, ktere si bez dozoru vbehlo do silnice.

+14/0
15.8.2017 13:41

J43o10z86e97f 16Z85á77h45u86m56e81n40s51k45ý 1211518304720

prosim link na tie lynče

+2/−5
15.8.2017 13:47

D46a41n67i13e29l 14K37r43o72n53e80r 7384554356507

Romove to delaji casto...kdyz treba nekdo autem srazi Roma, tak ostatni maji tendenci lyncovat. A je jim uplne jedno, ze ten srazeny to cele zavinil. Tohle je proste fakt.

+10/0
15.8.2017 13:55

V16l38a80d18i66s41l26a30v 41Ž83i67d70e78k 3968960650

Uznáte, že říct "To je fakt." a dodat důkaz je jistý rozdíl? To, že křičí, případně hodí kámen, to jo. Ale pan Postránecký mluvil o "zlynčovaných řidičích". To by měl dokázat.

0/−2
15.8.2017 13:59

D90a12n39i91e89l 44K39r79o82n70e72r 7234344646577

Ano, rozdil to samozrejme je, ale znam takove pripady z praxe a jak rikam, je to bezny jev.

http://pardubicky.denik.cz/nehody/romske-dite-vbehlo-pod-auto-sousede-lyncovali-ridi.html

http://www.expres.cz/autonehoda-lync-nove-mesto-pod-smrkem-d8y-/zpravy.aspx?c=A170711_085344_dx-zpravy_lare

http://zpravy.idnes.cz/napadeni-chomutice-na-jicinsku-dzl-/krimi.aspx?c=A130912_144739_hradec-zpravy_kvi

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ridic-srazil-romske-devcatko-pribuzni-jej-ubili/r~i:article:638640/

+13/0
15.8.2017 14:08

V10l55a88d45i16s39l43a63v 41Ž30i20d35e28k 3618430580

Jeden z těchto případů by se dal popsat jako zlyčovaný člověk, ten nejtrestuhodnější. Ostatní jsou to, co jsem popsal já. Mně šlo o to, že slovy zlynčovaný si představují přinejlepším zraněného.

D9ky za zdroje.

0/−1
15.8.2017 14:20

D45a74n86i88e35l 26K43r60o70n98e11r 7344954676137

Ja znam takove jednani v realu (neskoncilo to nijak extra vazne a taky se o tom nikde nepsalo, ale jde o to, ze Romy tradicne nezajima, jak se veci odehraly...Zajima je pouze to, ze zraneny byl Rom a vinik je vzdy jasny. Ano, i mezi nami jsou lide, ktere nezajima, kdo je vinik a automaticky za nej povazuji Roma...ale u Romu je toto daleko daleko castejsi. Pred lety jsem pracoval pro mestsky urad v Bohumine a prichazel s takovyma situacema do styku).

+9/0
15.8.2017 14:24

V95l76a36d67i25s88l60a90v 36Ž56i48d96e70k 3788180200

To souhlasím. Říkáte trochu něco jibého než pan Postranecký, není-liž pravda.

0/−1
15.8.2017 14:40

R27o49b22e36r47t 47M74o31t82k21a 4386747179375

Bohužel o těchto případech novináři nepíší.

+1/−1
15.8.2017 14:11

J18a66k72u26b 24T58u91r93e28k 2682841831590

;-D Nepíší? A co jsou to tedy za odkazy?

+4/0
15.8.2017 14:19

M42i86r28e72k 80P62r87a82ž84s83k40ý 7653572110149

Nedávno v Přerově spadla před stojící kamion cikánka. Řidič totiž zastavil, když viděl, jak mu jde do cesty a klátí se. Když se odpotácela, tak se rozjel, ale okamžitě se za ním rozběhlo několik mladých cikánů, že ho na světelné křižovatce doběhnou. Naštěstí vše zaznamenal kamera na sloupu. Bylo to u nádraží, kde kdykoliv, v kteroukoliv noční hodinu uvidíte nejméně tři cikány.

+5/0
15.8.2017 17:45

J83i13ř60í 85V83a97n47ě80r33e53k 1647591273339

Použití zbraně i celou situaci nemohu hodnotit, nebo o tom diskutovat, nevím jak to tam bylo. Ale můj názor je ten, že pokud někdo opravdu vyloženě najíždí dodávkou do zaparkovaných aut a do lidí, tak je na místě takového šmejda eliminovat. Toto počínání je bezprostřední útok na majetek a životy lidí, čili útočník chce někomu vědomně způsobit těžkou újmu na zdraví, nebo smrt. Což samozřejmě normální a slušný člověk neudělá.

+23/0
15.8.2017 13:30

P30e52t51r 62S86t42a44n64i48k 5565218287543

Důležité je tam to slovo pokud, to rozhodne soud ...

+1/0
15.8.2017 13:34

J32i82ř41í 60V65a56n87ě19r24e17k 1987101603939

Ano, přesně tak. Proto jsem to slovo tam také napsal.

+3/0
15.8.2017 13:37

I15r93e28n25a 12K69r58o64u40p88o12v69á 4680683297642

A protože svědkové jsou vesměs Romové, stejně jako ten zastřelený, budou tvrdit, že jel mírumiovně po vozovce, dostal smyk a nevinně naboural zaparkovaná auta. Doufejme, že jsou i nějaké exaktnější důkazy (nejlépe záznam z kamer) a že soud uzná, že když auto jezdí zběsie po chdníku, kde jsou lidé, tak příotmné ohrožuje a je na místě ho zastavit, i střelbou.

0/0
15.8.2017 15:31

Z13d73e64n53e25k 96V91r92b98a 8139395243167

Nikoliv - to by měla rozhodnout policie a nutná obrana by se před soud nikdy neměla dostat. Problém je v tom, že zastřelený je rom, což do případu vnáší politický aspekt a policie, která chrání a brání maximálně sama sebe nebude mít koule říci byla to nutná obrana, odloženo. Takže peška předají soudci...

+1/0
18.8.2017 15:48

M45a51t62o35u48š 38B69á30r41t19a 2575944674

Koho vybrali na rekonstrukci - přihlásil se někdo ze sousedů muže, který střelbou zabránil horšímu masakru, zcela dobrovolně?

0/0
15.8.2017 13:29

J52o52s58e94f 87N28o89v58á13k 2342449173789

A nějaká zmínka, jestli se nějak budou řešit nadávky a vyhrožování vyšetřovatelům ze strany přihlížejících "vyloučených"? Nebudu raději citovat ani s hvězdičkama, nebo mě zase smáznou.

+8/0
15.8.2017 13:25

J18a12n 34O26n98d40ř44e57j 6939468484440

Rasisto.Oni se tak vyjadřují normálně, nemůžete je soudit za to, že jsou přirození.

+4/0
15.8.2017 13:29



Najdete na iDNES.cz