Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místostarosta Litoměřic zakázal burkiny, využil k tomu web města

Kdyby se náhodou šla nějaká muslimka koupat na litoměřické městské koupaliště, musí mít bikiny nebo klasické jednodílné plavky. Nesměla by mít burkiny - plavky, které zahalují celé tělo. V jiném severočeském městě - Teplicích, kde muslimové žijí, jsou v aquacentru benevolentnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B30o78h31u73m32i98l18a 67Z60a78c50h98o85v97á 1588304665522

No, ta zena vypada v burkine divne, ale kdyz se porozhlednete, tak na ty ceske zeny tluste jak vepri take neni zrovna pekny pohled. naopak by se mely zahalovat a ne to sadlo vyvalit na odiv vsem.

+1/0
21.8.2017 17:58

V64á62c17l84a30v 19H43o11r23e75j40š 7694534680153

Litoměřičtí měli ve vobách štastnou ruku.R^

+1/0
28.7.2017 12:42

J18i15ř22í 23N34o38s73e65k 7426512785374

se mi líbí jak holky z iDnesu hájí "svobodu vyznání" aneb muslimský přístup k ženám...nadarmo do školy nechodily...

+1/0
23.7.2017 8:51

Z47d41e86n94ě69k 17T52r20u44t29n60o56v68s48k24ý 7903733426920

Jiří Dominik: Pak nevíte o muslimech a o Islámu nic, jen to, co vám napíšou někde nějaká média a co ta média prodává. A právě těmito zkratkovými a omezemými názory jste do značné míry omezen i Vy sám. Já na rozdíl od mnoha jiných jsem v muslimských zemích žil dlouhá léta, i mezi tzv." obyčejnými" muslimy. Znám jich dost i zde a věřte, že jsem takového muslima nikdy a nikde nepotkal a mám mezi nimi i několik dobrých řátel.

0/0
22.7.2017 7:53

Z84d61e65n65ě89k 58T74r67u18t84n63o15v13s12k53ý 7543643836420

Pane Dominiku, to co jste napsal, by se dalo napsat opačné i na Romy. Média se nás snaží přesvědčit, že se chtějí změnit, že chtějí studovat, pracovat atd. Ano. Tohle píši některá média. A jaká je realita? Znám člověka, který s Romy, dětmi a dospělými pracuje. Tato osoba není zaměstnancem neziskové organizace a jeji zkušenosti jsou naprosto jiné. Touha po vzdělání? Nic. To spíš romský rodič přeřadí potomka na školu, která nemá na žáky velké požadavky. Při přijetí na ZŠ, odkývají cokoliv, ale dodržet dohodnuté podmínky z jejich strany? To už ne. To už je diskriminace. Tak kde je pravda

+1/0
22.7.2017 8:01

Z58d24e38n94ě64k 78T67r33u48t77n74o78v69s17k21ý 7293673116430

A že jste v muslimských zemích žil? Vím o člověku, který na svých stránkách má uvedeno: nejsem rasista, ani xenofob, ale v muslimských zemích se na montážních několik let žil a s islámem se setkal... takže vaše tvrzení je z mého pohledu proti jeho tvrzení..

0/0
22.7.2017 8:03

M21i63r12o51s92l32a77v 46K20a36š33p60a66r 3862117641761

"Kdyby se náhodou šla nějaká muslimka koupat na litoměřické městské koupaliště, musí mít bikiny nebo klasické jednodílné plavky." Nějak tomu nerozumím, znamená to snad že nemuslimka se může v burkinách normálně koupat?:-)

+1/−2
21.7.2017 22:11
Foto

M30a81t97ě42j 50N80ě98m87e48č76e52k 7858449117204

R^ !!

0/0
21.7.2017 19:12

H10e80l89e64n90a 59V58o54n52d44r71á81č89k72o24v91á 5866385311359

Je to správný zákaz,ať se přizpůsobí oni,jsou v naší zemi.[>-]

+8/0
21.7.2017 19:12

G59a62b22r75h62e74l50i45k 43R45o98s92t33i78s75l32a20v 2142289742391

Kdo a kde je vystudovaná Mirka? Humanitní vědy?

+1/0
21.7.2017 17:26

R63o69b68e90r35t 73Č56e88r24n64o19u51š56e30k 7347282251

Argument, ze u nich musi taky evropanky byt zahaleny, je prinejmensim hloupy: maji v zakone, ze zeny museji byt zahaleny; zakony se maji dodrzovat. Tady zakon nezakazuje burkini. A priznejme se, hygienicky duvody jsou jen zaminka; verim, ze zadna muslimka nechodi v burkinach po meste, ale si to prevlekne az na miste. A v ty vode na (prirodnim) koupalisti je urcite uz tolik spiny...

+3/−10
21.7.2017 16:22

Z24u54z26a23n54a 58V20i92n15k67l62e19r72o22v97á 6670642907

Nomen omen

0/0
21.8.2017 17:37

K71a86r11e16l 84D35r80d34a 6924512717

Ještě bych vyhláškou řešil zákaz koupání redaktorů MF Dnes. ;-D

+2/−3
21.7.2017 14:49
Foto

V98l60a60d17i64m87í15r 29Ř80e52h76á62k 5328718630821

Je to hloupost. Naopak, dal by se z toho udělat byznys. Každá muslimka chtějící navštívit bazén by za určitý obnos dostala čisté Burkiny, které by pak mohla použít a poté vrátit.

0/−5
21.7.2017 14:32

M76a26r96t53i59n 84K43o32v21á39ř 1881736910294

vy byste se koupal v použitých plavkách po nekom?

+5/0
21.7.2017 14:41

A12l85e21š 42A54d59a97m 7310670918279

Četl jsem tu názor, že burkiny jsou vlastně projevem nezávislosti muslimských žen a že je nosí progresívní muslimky. Takovou pitomost musím okomentovat zvlášť.

Burkiny jsou spíše projevem příklonu ke konzervativnější čili radikálnější podobě islámu. Ano, burkiny nejsou v žádném případě jen plavky a přirovnávat je k prvorepublikovým úborům je nepochopením podstaty problému. Podobně burky, různé závoje atd. jsou rovněž projevem radikálnější formy víry. Toto lze říci i o mužském vousu a o to více, zda-li má specifický střih.

Progresívnější a nezávislejší muslimky se často zcela bez problému koupají tak jako ostatní. Je řada muslimů, kteří se sice považují za muslimy, ale jinak jsou zcela "normální". Nemodlí se 5 krát denně, někdy dokonce pijí alkohol. Svou víru mají, ale je to pro ně spíše osobní víra v té podobě, na jakou jsme zvyklí z evropského křesťanství. Toto jsou ti nezávislí muslimové.

Otázka tedy není burkiny a hygiena. To není podstata. Hygienické důvody jsou jen zástupné. Podstata problému je, zda-li si přejeme ve své společnosti veřejný a rázný projev radikálnější formy cizího náboženství.

Já myslím, že bychom se měli snažit o sekulární společnost v maximální míře. Tyto radikální projevy islámu totiž budou mít odezvy v radikálním projevu křesťanství. Nakonec se tedy lidé budou čím dál tím více obracet k náboženství, což ale podle mého názoru není žádoucí. Náboženství totiž považuji za spíše brzdu dalšího rozvoje společnosti než za stimulant. Nelze budovat pozitivně se rozvíjející společnost na principech "bůh si to přeje".

+13/−1
21.7.2017 13:14

K24a87r37e48l 24N47o32v17o19t82n79ý 4436660385755

Plný souhlas, snad jen s jednou výjimkou a sice spojení slov muslim a normální člověk. To spojeni v sobě nese vnitřní rozpor. Takový jedinec nemůže existovat by definition. Buď je normálním, civilizovaným člověkem, nebo je muslimem a tedy teroristou!

0/−8
21.7.2017 13:28

J48i30r28i 89D94o85m27i93n40i44k 1181728731410

A právě v tom je ta Vaše omezenost - muslim = terorista. Pak je ale jakákoliv smysluplná diskuse s lidmi, jako jste i Vy naprosto zbytečná.

+7/−12
21.7.2017 13:30

J25a84n 98R81y64c31h46t28á84ř 4887322792904

Muslim = netolerantnost = nesvoboda= omezování lidských práv

+10/−5
21.7.2017 13:37

J21i84r45i 57D44o92m33i41n17i35k 1811748321830

Pak nevíte o muslimech a o Islámu nic, jen to, co vám napíšou někde nějaká média a co ta média prodává. A právě těmito zkratkovými a omezemými názory jste do značné míry omezen i Vy sám. Já na rozdíl od mnoha jiných jsem v muslimských zemích žil dlouhá léta, i mezi tzv." obyčejnými" muslimy. Znám jich dost i zde a věřte, že jsem takového muslima nikdy a nikde nepotkal a mám mezi nimi i několik dobrých řátel.

+4/−9
21.7.2017 13:42

J53a29n 75R50y15c17h31t19á10ř 4247212292194

Jasně média si vymýšlí obřízky, média si vymýšlí nadřazenost muže nad ženou, média si vymýšlí, že prase a pes jsou nečistá zvířata atd. . . Ve Švédsku již ty hodné a mírumilovné muslimy nezvládají, ženy tam znásilňují Eskymáci a pro sociální dávky si tam chodí zásadně rodilí Švédové. Pane doba kdy se četlo jen Rudé právo a Svobodné slovo, je dávno pryč, takže si tu Vaši sluníčkovou masírku o tom, jak je Islám skvěli strčte . . . za klobouk.

+9/0
21.7.2017 14:05

J90a59n 97R48y98c82h10t80á45ř 4957502832404

sorry skvělý . . ..;-(

0/0
21.7.2017 14:06

J65i15ř42í 20S75t97e21j12s69k77a79l 8802109698893

Víte, měl byste pravdu, pokud by člověk nebyl každý den vystaven zprávám, (a ne od "nějakých médií"), kdy se teroristické činy dějí ve jménu islámu. A nejsou to jednotlivosti. Těžko proto z vaší strany vážně mluvit o omezenosti pisatelů. Takže, i když máte mezi muslimy mnoho dobrých přátel, (a proč ne?), všeobecně to bohužel neplatí.

+2/0
21.7.2017 14:33

Š96t73ě25p48á53n 43F35r92a18n52c80l 8924869874130

Ještě v první polovině 90. let minulého století se děly vraždy ve jménu katolicismu a protestantství ("The Troubles" v severním Irsku). Znamená to tedy, že každý Evropan měl právo považovat všechny křesťany - bez ohledu na jejich konfesi a zemi, odkud pocházejí - za teroristy?

+1/0
21.7.2017 17:32

J44i44ř84í 98S73t21e43j12s13k19a58l 8402219778963

Možná že ano, pokud chtěl. Jenže "každý Evropan" měl kolem sebe většinu křesťanů, takže věděl, že je to v principu spíš občanská válka. Navíc to bylo až na různé excesy značně lokální. Ano, byla to ostuda křesťanství, pro běžného Evropana nepochopitelná. Ale to, o čem se tady mluví, je přeci naprosto nesrovnatelné. Jestli necítíte ten rozdíl, jste šťastný člověk. Zatím.

+1/0
21.7.2017 19:10

Š78t19ě85p36á64n 95F51r16a58n47c57l 8624619264880

Vzhledem k tomu, že celý tento týden mám okolo sebe většinu muslimů (a není to poprvé ani naposledy, aspoň doufám), tak moc dobře vím, jak je ta vaše generalizace nesmyslná.

Zprávy médií, pseudomédií i hate-serverů jsou založený na tom, že píší o tom co je negativní. A s obrovskou rozkoší se v tom rochní. A zas a znova. A pokud si neuvědomíte, že ta média pro vás vyhledávají "to nejhorší z celého světa", tak snadno nabudete dojmu, že se svět řítí plnou parou do zkázy. Zkuste si sám sobě po pravdě říct - kolik jste tento týden četl pozitivních zpráv ať už z USA, Francie, Ruska nebo Blízkého východu. A kolik negativních.

0/0
21.7.2017 20:06

J20i18ř66í 35S92t80e16j88s35k87a93l 8642659178423

Samozřejmě, že média prodávají negativní zprávy. To ale neznamená, že musi být vždy nepravdivé. Chápu, že se vám to nelíbí, ale těžko stavět něco pozitivního proti teroristickým útokům, aby to bylo vyváženo. A za těmi stojí až na výjimky muslimové. Těžko chtít po lidech, aby věřili v tu mírumilovnost.

Ano, svět je teď opravdu na hraně a není to jen kvůli terorismu. A jestliže máte kolem sebe partu hodných muslimů, já vám to přeji. Takže nechápu, čím je moje "generalizace nesmyslná".

0/0
21.7.2017 20:20

R64o37s24t98i65s54l37a89v 45C95a85h96a 6373457227931

omezovani lidskych prav? Kterych? Tech, co jste si stanovil Vy, jako nemuslim. O to, ze jste omezen v lidskem pravu mit vice manzelek, Vam nevadi? ;-D;-D;-D

+1/−2
21.7.2017 13:51

M74a21r80t37i65n 45M93a93i80k96s98n22a41r 3684123928292

Radikalni extremisticky muslim/krestan/(politicke/nabozenske cokoliv) = netolerantnost = nesvoboda = omezovani lidskych prav. Pokud si prectete bibli a koran, zjistite ze to jsou podobne nabozenstvi, a pokud se podivate na extremni odnoze, zjistite ze je to stejny paskvil. Ale chapu zase vasi obavu, muslimove jsou hodne videt v mediich diky Islamskemu Statu, valceni v Africe a pripadne nyni s migracnimi vlnami, kde samozrejme jsou i kriminalnici (muslim neni prototypem andilka, jako to neni ani krestan). Ale je nutne pochopit, ze se neda odsoudit Islam cely najednou, pouze Radikalni Islam.

0/−1
21.7.2017 14:55
Foto

P70e77t72r 82A 38L10a35d54i64s73l78a47v15a 15V55a25n82ě70k 8958817933773

Prominte Martine ale asi nemate tuseni ,co je psano v Bibli a nejen v koranu ale i v dalsich dvou knihach ktere jsou soucasti islamu,nebo jste tomu vubec neporozumel,kdyz pisete ze jsou obe knihy podobne. Krestanstvi je opak Islamu tak si nemuzou byt podobni , ale nic ve zlem doporucuji si poslechnout link.

https://www.youtube.com/watch?v=f4vmq6aBSO8

https://www.youtube.com/watch?v=94PkbuULFdM

https://www.youtube.com/watch?v=ojZ-0HZNXP4

+1/0
21.7.2017 21:04

J23o71s33e92f 58D66o29č17k57a10l 9613799344331

Rozdělujete náboženské vyznání na islám a radikální islám. Jak jste na to přišel? Pokud vím je základem islámu korán a ten je jen jeden. Neexistuje korán a radikální korán. Doporučuji Vám pro objektivitu si jej přečíst. Pak možná změníte názor.

0/0
5.8.2017 14:44

M96a48r65t26i63n 85P96e87t88v34a80d 4250519457862

Tak to bude asi tím horkem, pane Novotný. Vlezte si radši někam do stínu, už vám to začíná jít na mozek. :-P

+2/−1
21.7.2017 13:40

M17a25r16t97i53n 79P33e71t80v28a96d 4630219977232

Pardon, pane Dominiku: trefil jsem špatné vlákno. ;-)

+2/−1
21.7.2017 13:41

J81i54r57i 75D26o54m42i94n96i88k 1331468521760

Na víc ne nevzmůžete ? Evidentně ne. Ale nemám Vám to za zlé...:-)

0/−4
21.7.2017 13:44

M17a30r42t98i42n 93P62e35t53v98a86d 4260309687612

Tak nějak mi nedochází, co byste mi asi tak případně mohl mít za zlé. Doufám, že to víte aspoň vy.

A vlákno jsem kupodivu trefil správně, jak koukám: jen se mi to hned po vložení tak zobrazilo. Omlouval jsem se vám tedy zbytečně - za což se omlouvám. :-P:-P

+4/−1
21.7.2017 13:55

K51a87r83e16l 43N75o14v97o95t13n90ý 4206360825605

Už jsem se lekl, že patříte mezi mezi pomatené sluníčkaře...

0/0
21.7.2017 14:28

A11l12e25š 51A48d28a63m 7690570728689

No to ne. Bohužel se v dnešním světě přenáší náboženská víra z generace na generaci, takže je někdo v podstatě "rodilým" muslimem. Protože měl své rodiče a předky rád, přijmul i jejich víru a tu třeba i osobně prohloubil ale jen svým způsobem.

Drtivá většina muslimů mohou být dobří lidé. Ale i skupinu dobrých lidí lze jednoduše zkazit. Můj problém s náboženskou vírou je, že už z principu člověka svým způsobem kazí, otravuje mu mysl a vštěpuje neosobní víru a myšlenky.

+1/0
21.7.2017 13:39

J81o67s41e55f 57T91r89ö17g23l 8819882706486

Doporučuji přečíst si nějakou poněkud odbornější literaturu (třeba sociologickou). Dle výzkumů v EU platí, že názory obtížně slučitelné se sekularitou a demokracií má cca 40-60% evropských muslimů (např. staví šáriu nad zákony země, uznávají nadřazenost mužů nad ženami atd.). To je poměrně hodně, ale stále jde jen o názory, navíc v dalších generacích se i tyto názory obrušují a stávají se více "evropskými". Násilí nicméně schvaluje jen cca 10% evropských muslimů. Radikálů, schopných spáchat teroristický útok, je jen cca 0,01%.

Ne, že by tu nebylo jisté riziko ohrožení demokracie, ale rovnice musim = terorista v žádném případě neplatí.

+2/0
21.7.2017 13:58

M77a20r27t50i88n 16P20e11t34v51a83d 4450779127142

Copak pro pravověrné křesťany jejich "zákony" nemají větší význam a platnost než zákony světské? Jde přece o spasení, a tak není divu.

Nadřazenost mužů nad ženami byla evropskou tradicí ještě ve 20. století - např. ve Švýcarsku až do roku 1972 neměly ženy ani volební právo.

A co byste řekl - kolik asi českých mužů své ženy řeže hlava nehlava? Na rozdíl od muslimů v tom navíc mají úplnou svobodu, jelikož Ježíš jim na rozdíl od Mohameda nezakázal ženu při bití zranit.

+1/−3
21.7.2017 14:28

J90o92s24e24f 34T75r44ö58g50l 8149222826966

Máte pravdu. I katoličtí kněží běžně hlásají, že žena patří k muži a má ho poslouchat. Ještě bych dodal, že i ateisti (a nejen Češi) mlátí ženy. Čili je to záležitost všeobecná a každý si k ní najde svoje ospravedlinění, někdo v Koránu, někdo v Bibli a někdo v tom, že si to "zasloužila".

Z hlediska muslimů se to ale dá interpretoval všelijak, buď jako významné ohrožení demokracie nebojako relativně běžný jev s malým rizikem. Já bych byl poněkud opatrnější a apeloval bych především na výchovu - i muslimské děti chodí do škol a ve většině Evropy do standardních.

0/0
21.7.2017 15:31

J53i92r89i 61D33o14m34i96n38i57k 1581558481260

Určitě zajímavý názor, se kterým v mnohém souhlasím. Ale osobně bych otázku víry - jakékoliv , a nebo i nevíry - ateismus, ponechal na každém extra. Víra opakuji jakákoliv, vychází z výchovy v rodině a její hloubka se rozvíjí postupě učením a prostředím té které společnosti. Nelze považovat jakékoliv náboženství za jakousi brzdu a už vůbec ne obecně.

+1/−4
21.7.2017 13:29

A96l31e62š 52A52d10a96m 7910970578229

Víra by neměla být učena ale cítěna. Že vás někdo od útlého věku učí, v jakého Boha máte věřit, to prostě není dobře a považuju to za zhoubu našeho světa.

Když má někdo v 18 přesvědčení, že bude muslim, ať jím je. Nelíbí se mi ale, když je tato víra či jakákoli jiná vtloukána dětem do hlavy a pak je to vydáváno za osobní vyznání a soukromé osobní právo, které je chráněno více než cokoli jiného.

Je tu i rozpor v vnímání dětí v liberální společnosti a v islámské společnosti. V Islámu je dítě majetek rodiny, otce především a rodina má plné právo jej vzdělat zcela libovolně. Důraz je kladen na přijmutí dogmat a nekritickém myšlení. V liberální společnosti by se naopak měl dát dítěti prostor k vlastnímu rozvoji a kladen je důraz především na relevantní vzdělání a kritické myšlení.

Náboženská víra a kritické myšlení jsou v přímém rozporu a nelze je sladit.

+4/0
21.7.2017 13:45

Z35u89z37a16n14a 66T91i61c27h20á 4718286780213

Každý rodič učí dítě tomu, čemu věří. I ateista mu předává své přesvědčení. A zakázat rodičům říkat dětem své názory snad nechcete.

0/0
21.7.2017 14:50

M80a72r55t42i46n 75P96e36t54v80a15d 4970139247902

Tuhle pěknou sofistiku jste si ovšem vytáhl z paty, pane Adame.

Burkiny (nebo hidžáb) nikoho v ničem neomezují, a jejich nošení je v úplné shodě s evropskými občanskými právy.

Především ale vůbec neberete v úvahu, že v Evropě na rozdíl třeba od Saúdské Arábie platí svoboda náboženského vyznání, která každému bez rozdílu umožňuje své náboženské projevy prezentovat na veřejnosti. Chceme-li respektovat evropské zákony a tradice, je nemyslitelné komukoliv zakazovat projevy víry, které sám pro sebe považuje za významné.

Tady není o čem diskutovat. Kdo chce zachovat Evropu takovou, jaká je, musí to respektovat. Zakazováním náboženských projevů zavádíme v Evropě nechutné manýry islámských teokracií.

+2/−5
21.7.2017 13:36

A97l95e79š 64A71d95a97m 7290390468959

Toho jsem si vědom a přeju si, aby se to změnilo a víra se stala věcí osobního vyznání v soukromí.

+2/−1
21.7.2017 13:40

M41a44r75t97i28n 20P81e78t95v67a59d 4250109307672

To soukromí jste si přidal: s občanskými svobodami to nijak nesouvisí.

Je to stejný nesmysl, jako požadovat na homosexuálech, aby se nelíbali na ulici.

Lidé se totiž na ulici líbají docela běžně, a běžně taky nosí na krku - pro vás zřejmě provokativní - křesťanské symboly. Zkuste je s tím poslat do "soukromí", a poslechněte si, kam pošlou oni vás. ;-)

+2/−2
21.7.2017 13:49

A53l83e38š 12A89d75a92m 7650470558989

My se tu ale bavíme celou dobu o tom, kam by se naše společnosti měla posouvat a jak by měla reagovat na současnou ofenzivu radikálních náboženství. Současný stav je nevyhovující, což lze doložit prostou návštěvou třeba v Paříži. ;)

+3/−1
21.7.2017 13:56

J32o79s91e51f 36T59r11ö11g10l 8989172446986

Nikoliv radikálních náboženství, ale radikálních hnutí, především IS. To je zásadní rozdíl.

0/−1
21.7.2017 14:00

J35a12r45o64s74l96a74v 21R20i86e66s94s39n62e53r 3398920886750

Každé radikální hnutí má ovšem své podhoubí, zázemí. V případě islámského teroru je to podhoubí velmi rozsáhlé a "kádrově bohaté", abych tak řekl.

Nezaslepujte sebe ani druhé falešně útěšnou floskulí o tom, že nejsou všichni muslimové stejní. To je argument dobrý leda do hodně teoretické ideové diskuse; praxe západní Evropy však už ukazuje příznaky vážného konfliktu naší civilizace s tou islámskou – a ta se ani nemůže začít pořádně rešit, když se nahlas a veřejně nepřizná pravý stav věci!

+1/0
21.7.2017 18:05

J74o47s27e40f 52T45r66ö57g25l 8109222336546

O tom, že integrace přistěhovalců má svoje nedostatky, jsem se přesvědčil i na vlastní oči ve Francii, Švédsku nebo přímo v Bruselu. Řada příkladů špatných vychází z toho, že se nedělalo nic. Na druhou stranu najdeme v západní Evropě i příkaldy dobré praxe integrace a fungování multikulturní společnosti.

MáteVykreslovat si muslimy růžově není dobré, ale lakovat je všechny na černo také ne.

A abychom zůstali u tématu článku - zákaz burkin problémy s integrací přistěhovalců stejně nevyřeší.

+1/0
21.7.2017 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.