- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A komu to nádraží patřilo posledních 70 let? Národnímu dopravci. Blahopřeji.
To víte, bylo přece potřeba bránit hranici s NDR proti reakcionářským živlům...
Velmi mu fandím, škoda že takovíto nadšenci nemají větší finanční zázemí, aby se jim tvořilo lehčeji a mohli zachránit třeba víc staveb.
Příklad správy majetku v rukou CD/SŽDC. Měli by to uhradit že svého.
V Kovářské jsem v srpnu 1968 autorizoval a pak jsem tam rok sloužil jako výpravčí vlaků. Přednostou byl pan Alois Hrdý.
Jako domorodec jsem zažil postupnou zkázu nádraží na trati Chomutov - Vejprty. Proč železnice při zastavení provozu neprodala železniční budovy zájemců z řad chalupářů.?
Kdyby jste věděl, jaký úřední šiml řádí v těchto sférách, možná by Vás přešla chuť bojovat o tyto budovy. Například dráhy, dnes většinou SŽDC, nechtějí budovy prodávat, protože jsou moc blízko kolejím, což je proti předpisům atd. Dám příklad dvou dnes žel už neexistujících budov u hlavní trati č.090 Děčín-Praha. V Malých Žernosekách byla jednopatrová budova, která nebyla v nějak špatném stavu, ještě tam pamatuji bydlet lidi, jenže pak zůstala prázdná a i když by byl zájem bydlet v ní, kvůli normám ohledně blízkosti tratě to ,,nešlo". No a obdobný případ je o zastávku dál na Ústí nad Labem v Litochovicích.