Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zahraniční reportér zachraňuje ruinu nádraží, z lásky ke Krušným horám

Dvaačtyřicetiletý Štěpán Macháček se rozhodl, že nenechá spadnout zdevastovanou nádražní budovu v Kovářské na Chomutovsku a před třemi lety se pustil do její opravy. Na nádraží chce se svými blízkými bydlet. Časem tu počítá i se zázemím pro turisty a restaurací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R79i85c19h31a13r45d 69N18e13u58g10e65b58a24u32e38r 6828839966272

A komu to nádraží patřilo posledních 70 let? Národnímu dopravci. Blahopřeji.

+2/−1
8.7.2017 14:32

J83a85n 91Č65e96k39a63l 7229455414514

To víte, bylo přece potřeba bránit hranici s NDR proti reakcionářským živlům...

0/0
8.7.2017 20:57

P62e29t49r37a 34H88e78l22i84k25a48r53o48v67a 9968244837454

Velmi mu fandím, škoda že takovíto nadšenci nemají větší finanční zázemí, aby se jim tvořilo lehčeji a mohli zachránit třeba víc staveb.

+13/0
8.7.2017 14:20

M20a29r17t87i52n 59S95k98á27l65a 2168161154955

Příklad správy majetku v rukou CD/SŽDC. Měli by to uhradit že svého.

+9/0
8.7.2017 12:21

K67l27á58r12a 39T74r93n13k92o15v83á 3424679474479

R^

+3/0
8.7.2017 12:20

R27a38d41o48v37a98n 30T31á55b41o95r76s38k88ý 2614561773199

V Kovářské jsem v srpnu 1968 autorizoval a pak jsem tam rok sloužil jako výpravčí vlaků. Přednostou byl pan Alois Hrdý.

+7/0
8.7.2017 11:53

J42a57n 80V50a48c22h54u70d26a 7262236817678

Fandím a držím palce..

+16/0
8.7.2017 11:49
Foto

J27o37s61e78f 47K77o74ř65e68n67s95k36ý 5550972777271

Jako domorodec jsem zažil postupnou zkázu nádraží na trati Chomutov - Vejprty. Proč železnice při zastavení provozu neprodala železniční budovy zájemců z řad chalupářů.?

+15/0
8.7.2017 10:14

V73í14t 52M37r63h58a14l 1895469863910

Kdyby jste věděl, jaký úřední šiml řádí v těchto sférách, možná by Vás přešla chuť bojovat o tyto budovy. Například dráhy, dnes většinou SŽDC, nechtějí budovy prodávat, protože jsou moc blízko kolejím, což je proti předpisům atd. Dám příklad dvou dnes žel už neexistujících budov u hlavní trati č.090 Děčín-Praha. V Malých Žernosekách byla jednopatrová budova, která nebyla v nějak špatném stavu, ještě tam pamatuji bydlet lidi, jenže pak zůstala prázdná a i když by byl zájem bydlet v ní, kvůli normám ohledně blízkosti tratě to ,,nešlo". No a obdobný případ je o zastávku dál na Ústí nad Labem v Litochovicích.

+12/0
8.7.2017 11:19

V36í81t 38P14r15č42í58k 9388590114370

Tomu se ale vůbec nelze divit. Kdyby vámi zmiňované budovy SŽDC prodala a následně by si jejich noví majitelé vzpomněli, že je vlaky ruší nadměrným hlukem, musel by správce trati přikročit ke stavbě protihlukových stěn. Náklady by byly mnohonásobně vyšší než zisk z prodeje budov. Proto je pochopitelné, že SŽDC nechá budovy raději chátrat bez využití. Problém je nejspíš právě ve velmi přísných normách.

+6/0
8.7.2017 12:22

V81í18t 10M44r76h88a22l 1545219653560

Tak ono, ty lidi, co by měli zájem o bydlení v drážních budovách, by už měli počítat s tím, že tam bude trochu víc rušno.

0/0
8.7.2017 12:29

V92í98t 51P19r39č39í62k 9778570884110

To samozřejmě ano, ale normy jsou závazné. SŽDC nemůže spoléhat na to, že si to ti lidé nerozmyslí, protože by ji to stálo miliony navíc.

+2/0
8.7.2017 12:34

V89í81t 39M85r38h90a31l 1235499483660

Udělal bych to tak. Kdyby ty lidi měli zájem bydlet v drážních budovách, tak by v nájemní smlouvě mělo být i to, že počítají s tím, že tam bude nadměrný hluk. Kdyby se jim to pak později přestalo líbit, měli by smůlu s protesty a SŽDC by z toho byla venku.

+3/0
8.7.2017 12:38

T72o75m69á29š 63T24a36t11í33č42e80k 5690352450158

Otázkou je, jestli lze prodat, nezávisle na smluvních ustanoveních, jako obytnou budovu, která dle norem obytná není. V rámci nájmu např. bývalých kočárkáren v panelácích se to dá řešit tak, že smlouva zní na ateliér apod., ale koupit si dům jako nebytový, to znamená nemoct se tam přihlásit k trvalému pobytu, o technicko-správních problémech nemluvě.

0/0
8.7.2017 15:55
Foto

J63o33s28e97f 95V32o79r92á16č20e62k 5471122838623

A jak jste na to Tatíčku přišel8-o ,, ale koupit si dům jako nebytový ,, znamená jen to, koupit a přestavět na obytný, je vidět že jste se dostal jen k vaší pronajaté kočárkárně/ateliéru!R^

0/0
8.7.2017 19:25

T89o52m17á53š 41T77a42t68í20č98e63k 5300862760568

Tady se někdo projevuje jako majitel dlouhých kilometrů kabelů. Když dům stojí v zóně, kde nesmí obytné domy stát, můžeš přestavovat jak chceš a co chceš.

Před spuštěním pohybu prstů doporučuji zapnout mozek. :-P

0/0
9.7.2017 15:24

J10i68ř59í 92K85o67c89u30r49e70k 6505954755228

A bohužel asi nelze zapsat věcné břemeno strpění hluku do katastru při prodeji.

0/0
8.7.2017 15:34
Foto

J52o61s88e97f 49V78o89r27á28č90e72k 5841892598873

Do katasru nemusí ale určitě do stavebního a kolaudačního usnesení jako dodatek:-)

0/0
8.7.2017 19:27

J96a67n 59R15e39g62u61l78a 8524892761312

Normy jsou "pouze" doporučené, pokud se na ně neodkazuje příslušná legislativa.

0/0
8.7.2017 19:45

J62a85n 13Č70e36k46a92l 7979555124404

Což nebrání např. obyvatelům podél pražské magistrály úspěšně žalovat město a vynucovat si další a další snižování hluku...

0/0
8.7.2017 20:59

M88i37r76e19k 50T41u11r22e81č98e70k 4613722820452

Vzhledem k tomu ze se VETSINA zbozi prevazi uz v kamionech (a ne v nakladnich vlacich) a lidi cestuji uz jinak nez vlakem tak tech vlaku jezdi mene, cili toho hluku je tam MNOHEM mene nez kdysi.

Zajimave, ze kamiony projizdejici vesnicemi kde jsou baraky podel silnice, (a kde nemaji co delat na prvnim miste - objizdi dalnice) hluk, smrad a praskajici zdivo, na coz se poukazuje uz desitky let, tato horda "demokraticky" arogantnich a zapšklých byrokratu vyřešit nemuze...

+3/0
8.7.2017 13:12

J69i82ř89í 98K20o55c58u12r68e64k 6415874125578

No a když přijde na věc, tak:

Blokován dálniční obchvat, raději kamiony v centru obce.

Blokována stavba překladiště kamion/vlak, protože hnát lokomotivu s jendím vagónem banánů ze Třebové do Hanušovic je nesmysl

Blokováno rozšíření železnice, tam kde je nedostatečná kapacita už dnes

Blokován železniční tranzit zastaralým zabezpečením a slabou napájecí soustavou

Údolím Labe projede po kolejích denně cca 400.000 tun. Zdá se vám to málo?

+1/0
8.7.2017 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.