Diskuse k článku

Zahraniční reportér zachraňuje ruinu nádraží, z lásky ke Krušným horám

Dvaačtyřicetiletý Štěpán Macháček se rozhodl, že nenechá spadnout zdevastovanou nádražní budovu v Kovářské na Chomutovsku a před třemi lety se pustil do její opravy. Na nádraží chce se svými blízkými bydlet. Časem tu počítá i se zázemím pro turisty a restaurací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R63i20c10h97a89r96d 76N78e13u22g42e15b10a13u80e88r 6318429226912

A komu to nádraží patřilo posledních 70 let? Národnímu dopravci. Blahopřeji.

+2/−1
8.7.2017 14:32

J50a35n 13Č82e38k34a44l 7919515894474

To víte, bylo přece potřeba bránit hranici s NDR proti reakcionářským živlům...

0/0
8.7.2017 20:57

P85e74t24r53a 14H85e11l51i86k23a76r95o58v27a 9118364227194

Velmi mu fandím, škoda že takovíto nadšenci nemají větší finanční zázemí, aby se jim tvořilo lehčeji a mohli zachránit třeba víc staveb.

+13/0
8.7.2017 14:20

M34a94r66t77i56n 89S22k83á96l25a 2608721414855

Příklad správy majetku v rukou CD/SŽDC. Měli by to uhradit že svého.

+9/0
8.7.2017 12:21

K61l31á94r28a 34T87r37n83k45o40v69á 3144379584179

R^

+3/0
8.7.2017 12:20

R33a21d32o18v79a41n 65T51á28b96o67r62s91k11ý 2144351363509

V Kovářské jsem v srpnu 1968 autorizoval a pak jsem tam rok sloužil jako výpravčí vlaků. Přednostou byl pan Alois Hrdý.

+7/0
8.7.2017 11:53

J44a19n 95V95a16c17h86u31d95a 7202316467858

Fandím a držím palce..

+16/0
8.7.2017 11:49
Foto

J85o84s35e89f 90K48o49ř33e16n29s65k52ý 5980372297741

Jako domorodec jsem zažil postupnou zkázu nádraží na trati Chomutov - Vejprty. Proč železnice při zastavení provozu neprodala železniční budovy zájemců z řad chalupářů.?

+15/0
8.7.2017 10:14

V91í43t 36M44r76h85a24l 1965379253260

Kdyby jste věděl, jaký úřední šiml řádí v těchto sférách, možná by Vás přešla chuť bojovat o tyto budovy. Například dráhy, dnes většinou SŽDC, nechtějí budovy prodávat, protože jsou moc blízko kolejím, což je proti předpisům atd. Dám příklad dvou dnes žel už neexistujících budov u hlavní trati č.090 Děčín-Praha. V Malých Žernosekách byla jednopatrová budova, která nebyla v nějak špatném stavu, ještě tam pamatuji bydlet lidi, jenže pak zůstala prázdná a i když by byl zájem bydlet v ní, kvůli normám ohledně blízkosti tratě to ,,nešlo". No a obdobný případ je o zastávku dál na Ústí nad Labem v Litochovicích.

+12/0
8.7.2017 11:19

V10í92t 20P68r41č96í59k 9818750164750

Tomu se ale vůbec nelze divit. Kdyby vámi zmiňované budovy SŽDC prodala a následně by si jejich noví majitelé vzpomněli, že je vlaky ruší nadměrným hlukem, musel by správce trati přikročit ke stavbě protihlukových stěn. Náklady by byly mnohonásobně vyšší než zisk z prodeje budov. Proto je pochopitelné, že SŽDC nechá budovy raději chátrat bez využití. Problém je nejspíš právě ve velmi přísných normách.

+6/0
8.7.2017 12:22

V24í43t 86M10r21h13a76l 1405629183580

Tak ono, ty lidi, co by měli zájem o bydlení v drážních budovách, by už měli počítat s tím, že tam bude trochu víc rušno.

0/0
8.7.2017 12:29

V67í22t 10P88r84č12í92k 9598830624910

To samozřejmě ano, ale normy jsou závazné. SŽDC nemůže spoléhat na to, že si to ti lidé nerozmyslí, protože by ji to stálo miliony navíc.

+2/0
8.7.2017 12:34

V43í19t 46M24r19h49a40l 1665179643300

Udělal bych to tak. Kdyby ty lidi měli zájem bydlet v drážních budovách, tak by v nájemní smlouvě mělo být i to, že počítají s tím, že tam bude nadměrný hluk. Kdyby se jim to pak později přestalo líbit, měli by smůlu s protesty a SŽDC by z toho byla venku.

+3/0
8.7.2017 12:38

T78o62m76á87š 89T67a43t51í15č80e62k 5330412290968

Otázkou je, jestli lze prodat, nezávisle na smluvních ustanoveních, jako obytnou budovu, která dle norem obytná není. V rámci nájmu např. bývalých kočárkáren v panelácích se to dá řešit tak, že smlouva zní na ateliér apod., ale koupit si dům jako nebytový, to znamená nemoct se tam přihlásit k trvalému pobytu, o technicko-správních problémech nemluvě.

0/0
8.7.2017 15:55
Foto

J50o29s22e18f 98V14o49r69á40č78e10k 5591952928383

A jak jste na to Tatíčku přišel8-o ,, ale koupit si dům jako nebytový ,, znamená jen to, koupit a přestavět na obytný, je vidět že jste se dostal jen k vaší pronajaté kočárkárně/ateliéru!R^

0/0
8.7.2017 19:25

T17o40m77á12š 90T31a36t18í24č12e91k 5500212850628

Tady se někdo projevuje jako majitel dlouhých kilometrů kabelů. Když dům stojí v zóně, kde nesmí obytné domy stát, můžeš přestavovat jak chceš a co chceš.

Před spuštěním pohybu prstů doporučuji zapnout mozek. :-P

0/0
9.7.2017 15:24

J55i23ř82í 88K52o88c47u94r56e31k 6745234165578

A bohužel asi nelze zapsat věcné břemeno strpění hluku do katastru při prodeji.

0/0
8.7.2017 15:34
Foto

J21o66s83e54f 22V51o55r91á62č27e15k 5291922148923

Do katasru nemusí ale určitě do stavebního a kolaudačního usnesení jako dodatek:-)

0/0
8.7.2017 19:27

J21a97n 58R53e25g53u46l23a 8134852271922

Normy jsou "pouze" doporučené, pokud se na ně neodkazuje příslušná legislativa.

0/0
8.7.2017 19:45

J82a55n 69Č55e22k11a65l 7899345664654

Což nebrání např. obyvatelům podél pražské magistrály úspěšně žalovat město a vynucovat si další a další snižování hluku...

0/0
8.7.2017 20:59

M72i20r10e30k 29T70u46r69e53č89e62k 4343622240572

Vzhledem k tomu ze se VETSINA zbozi prevazi uz v kamionech (a ne v nakladnich vlacich) a lidi cestuji uz jinak nez vlakem tak tech vlaku jezdi mene, cili toho hluku je tam MNOHEM mene nez kdysi.

Zajimave, ze kamiony projizdejici vesnicemi kde jsou baraky podel silnice, (a kde nemaji co delat na prvnim miste - objizdi dalnice) hluk, smrad a praskajici zdivo, na coz se poukazuje uz desitky let, tato horda "demokraticky" arogantnich a zapšklých byrokratu vyřešit nemuze...

+3/0
8.7.2017 13:12

J14i95ř23í 47K41o19c65u37r98e79k 6715454725808

No a když přijde na věc, tak:

Blokován dálniční obchvat, raději kamiony v centru obce.

Blokována stavba překladiště kamion/vlak, protože hnát lokomotivu s jendím vagónem banánů ze Třebové do Hanušovic je nesmysl

Blokováno rozšíření železnice, tam kde je nedostatečná kapacita už dnes

Blokován železniční tranzit zastaralým zabezpečením a slabou napájecí soustavou

Údolím Labe projede po kolejích denně cca 400.000 tun. Zdá se vám to málo?

+1/0
8.7.2017 15:40

Najdete na iDNES.cz