Diskuze

Geologové hledají na severu Čech ideální trasu rychlovlaku do Drážďan

Plány na stavbu vysokorychlostní železniční trati z Prahy do Drážďan dlouhé 123 kilometrů získávají konkrétní obrysy. Saští a čeští geologové totiž začali na severu Čech s prvním zkoumáním terénu pro trať, po níž by se měly vlaky řítit rychlostí 350 kilometrů v hodině.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Táhnul bych to vedle D8. Hlavně v úseku u Řehlovic.

0 0
možnosti

v roce 2017 zase useky s jen 200 km / h? jak je mozne ze v dnesni dobe eu takovy projekt podpori. mela by byt cela stavena minimalne na 300 km / h a ne takovy paskvil. v rakousku by tak kratky a jednoduchy usek meli hotovy do roka, jsem zvedavy jak dlouho to potrva v praze. pritom to nejtezsi coz je pripojeni na prazske hl n tady odflakli a spojili to s trati z lyse. cekal bych tunel na hlavni a konecne propojeni kladenske a kralupske trati s hlavnim nadrazim. toho se ale taky ne a ne dockat

3 1
možnosti
Foto

J32i52ř47í 94E78r44b12e44n

11. 5. 2017 21:13

Vsadím boty, že ten váš "krátký a jednoduchý" úsek z Prahy přes Lovosice a Ústí do Pirny by ani Rakušáci nepostavili za rok.

1 0
možnosti

No hlavně pozor, aby nemusely jezdit všechny vlaky po jedné koleji!

1 0
možnosti

To by ještě šlo, ale u nás by se klidně mohlo stát, že by z toho vylezla jedna kolejnice,...

0 0
možnosti

To driv pristane clovek na Marsu, nez se u nas bude jezdit vlakem 300km/h.

1 0
možnosti

Asi jsem blbá, nakonec mám jen maturitu...ale nebyl by lepší (levnější, ekologičtější) upgrade už existující trati přes Lovo, Ústí a Děčín?

3 9
možnosti

Ne. Pro rychlovlaky jsou lepsi samostatne koleje. Jinak by musel rychlovlak porad cekat az projdede nejaky nakladni courak.

3 0
možnosti

J88a35n 21Č43e34k84a35l

11. 5. 2017 8:48

Takový to mohl být krásný projekt, kdyby z něj zase neudělali kočkopsa a nenacpali do toho tunelu pod Krušné hory i nákladní dopravu...

1 0
možnosti
Foto

I68v45a92n 55K98o12p25t92a

11. 5. 2017 9:20

V době kdy nepojede rychlovlak tak proc by nemohl jet nákladní? Jen express v poctu par za den by se to 100% nevyplatilo anebo by lístek stal nehorazn peníze. Po tratich pro ICE jezdi nákladní vlaky i v nemecku, hlavně v noci.

6 0
možnosti

Tohle je problém a nevěřím, že se toho dožiji. Taková trať má strašně náročné parametry, tudíž neexistují téměř žádné alternativy. To nejde posunout o kilometr, to by znamenalo úplně jiný projekt, včetně tohoto geologického průzkumu a milionu dalších věcí. Takže pokud se to skutečně vyprojektuje, stačí jeden hnízdící brhlíček modrokřídlý, případně jeden uvzatý sedlák, aby se to celé zasekalo na celé roky až nekonečno.

Ono to zní šíleně a trochu se za to stydím, ale holt musím říct, že ve výstavbě takových projektů, jako jsou dálnice nebo trati mají totalitní režimy výhodu, zkrátka se nějak rozhodne a nikdo proti tomu nic nenadělá. Není to správný systém, ale zase vede k cíli. V Německu by mohli vyprávět, jak se jim ještě dnes hodí, že Hitler rozhodl o výstavbě dálnic a nechal vyvlastnit pozemky a začal stavět, aniž by se s kýmkoliv jednalo a na cokoliv ohlíželo. Jezdí po nich pořád....

6 0
možnosti

Tak zrovna tunely jsou to nejmenší, až na tu cenu a složitost technologie. Ale na druhou stranu - kromě prostoru u obou portálů odpadají výkupy pozemků a obvykle nejsou proti ani ekologové - stavba nehyzdí krajinu, neumírají žabičky, nestaví se protihlukové stěny, přechody pro zvěř, atd.

1 0
možnosti

Ještě jednou a správně:

Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

2 0
možnosti

, kde byl geologický průzkum udělán dost na rychlo a jeho výsledky i částečně Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

1 0
možnosti