Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové hledají na severu Čech ideální trasu rychlovlaku do Drážďan

Plány na stavbu vysokorychlostní železniční trati z Prahy do Drážďan dlouhé 123 kilometrů získávají konkrétní obrysy. Saští a čeští geologové totiž začali na severu Čech s prvním zkoumáním terénu pro trať, po níž by se měly vlaky řítit rychlostí 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81n76t34o18n65í81n 32Š77v33i69h53n91o93s 8268407201932

Táhnul bych to vedle D8. Hlavně v úseku u Řehlovic.

0/0
12.5.2017 10:50

A95n31t37o23n83í54n 52D91o10u27b22e61k 3550809929

v roce 2017 zase useky s jen 200 km / h? jak je mozne ze v dnesni dobe eu takovy projekt podpori. mela by byt cela stavena minimalne na 300 km / h a ne takovy paskvil. v rakousku by tak kratky a jednoduchy usek meli hotovy do roka, jsem zvedavy jak dlouho to potrva v praze. pritom to nejtezsi coz je pripojeni na prazske hl n tady odflakli a spojili to s trati z lyse. cekal bych tunel na hlavni a konecne propojeni kladenske a kralupske trati s hlavnim nadrazim. toho se ale taky ne a ne dockat

+3/−1
11.5.2017 9:35

J65i38ř39í 46E81r28b32e21n 1653614236517

Vsadím boty, že ten váš "krátký a jednoduchý" úsek z Prahy přes Lovosice a Ústí do Pirny by ani Rakušáci nepostavili za rok.

+1/0
11.5.2017 21:13

R49a26d43e58k 61J40a40n48a32t22a 9975816594212

Ono je potřeba tomu rozumět.

VRT Praha-Dresden se má skládat ze dvou odlišných úseků. Praha-Ústí (čistě osobní) a Ústí-Dresden (tunel, včetně nákladní dopravy).

Praha-Ústí bude mít vmax klidně přes 300. Ovšem pro trať se smíšeným provozem, navíc v tunelu, je tak vysoká rychlost nesmysl.

A smíšenou trať přes hranice potřebujete. Za prvé v přeshraničním úseku je skutečně velká intenzita nákladní dopravy, nejsou tam dnes dvě tratě jako výše po proudu Labe, ale jen jedna. Za druhé, osobní doprava bude v přeshraničním úseku oproti zbytky tratě slabá. Samotná, bez nákladní dorpavy, by neospravedlnila tak nákladnou stavbu.

0/0
12.5.2017 10:06

M55a19r11t38i22n94a 39L17e19v74á 6936298549

No hlavně pozor, aby nemusely jezdit všechny vlaky po jedné koleji!

+1/0
11.5.2017 9:25

P41a81v78e87l 95D49v94o90ř61á68k 8778895482561

To by ještě šlo, ale u nás by se klidně mohlo stát, že by z toho vylezla jedna kolejnice,...

0/0
11.5.2017 15:59

K97a43t53e81ř29i45n52a 16F37e80n57c51l47o57v30á 8703127758813

Chápu.

0/0
11.5.2017 9:23

S43t97a36n30i46s22l80a31v 17P61i12š94t67ě22k 1196718669675

To driv pristane clovek na Marsu, nez se u nas bude jezdit vlakem 300km/h.

+1/0
11.5.2017 9:07

K66a47t95e88ř44i31n66a 35F47e28n19c18l35o79v62á 8273207858613

Asi jsem blbá, nakonec mám jen maturitu...ale nebyl by lepší (levnější, ekologičtější) upgrade už existující trati přes Lovo, Ústí a Děčín?

+3/−9
11.5.2017 9:04

S32t74a67n43i56s48l24a71v 85P84i79š90t82ě74k 1226418599855

Ne. Pro rychlovlaky jsou lepsi samostatne koleje. Jinak by musel rychlovlak porad cekat az projdede nejaky nakladni courak.

+3/0
11.5.2017 9:09
Foto

O18n60d17r21e38j 86V11a67l88o51u25s42e44k 4470511377191

Spis se stara trat krouti kolem Labe. Tam se zadny rozumny upgrade (rozumej zvyseni tratove rychlosti) udela proste neda.

+9/0
11.5.2017 9:11

K28a51t74e19ř14i63n40a 82F60e35n86c59l31o26v28á 8543167818973

OK, to beru.

+1/0
11.5.2017 9:20

J60a63n 85H26a27v23r14d76a 2298576741608

No spíše jste asi neslyšela, že v těch zatáčkách té stávající trati je prostě nemožné postavit a provozovat opravdovou rychlotrať.

Víte, proč se u nás nasadila Pendolina? Jenže i ta naklápěcí Pendolina mají svůj limit.

Jenže z dlouhodobého hlediska náš stát potřebuje napojení na opravdu vysokorychlostní trati v západní Evropě. Tam, kde jezdí moderní rychlovlaky (nedávno tu psali o Španělsku), tak se výrazně, ale opravdu výrazně!, přesunuli lidi z letadel do rychlovlaků. Koridor Lovo, Ústí, Děčín nikdy neumožní opravdu rychlé spojení.

Když si zjistíte, kolik kyslíku spálí jedno letadlo, a představíte si, že by to být fakt nemuselo, možná pochopíte, proč se "vyspělé" státy opravdu snaží...

+5/0
11.5.2017 9:20

V48l17a64d17i76s29l12a57v 35Ž30i60d16e70k 3818220810

Zrovna to Španělsko má ale většinu rychlodrah spojených s běžnou dráhou a samostatné úseky staví postupně. To by byla i naše cesta.

0/0
11.5.2017 9:22

V69l27a81d79i61s35l20a94v 24Ž74i55d61e39k 3138900740

místo spojených mám tam mít sdružených

0/0
11.5.2017 9:23

R94a27d19e40k 29J68a92n34a55t74a 9375776504132

Španělsko je případ levné a rychlé stavby VRT.

Ale určitě není příkladem propojení VRT a běžné sítě. Už proto, že má jiný rozchod, je tam množství vlaků, které využívá obojí, omezené, protože změna rozchodu za jízdy není technicky jenoduchá. Mnohem lepším příkladem je v tomto Německo nebo Francie.

0/0
12.5.2017 10:20

K55a98t41e33ř24i93n46a 78F45e72n61c12l76o73v37á 8373617178213

Chápu

0/0
11.5.2017 9:23

J30a86n 11H87a87v36r93d88a 2138396571788

A jenom doplním to, že samozřejmě zdaleka nejde jen o ten spálený kyslík.

Třeba, jednoho dne tu nebude ropa, ale elektřinu vždycky pravděpodobně nějak vyrobíme a rychlé spojení bude potřeba, a jelikož "po zemi" je to jistota, tak dřív nebo později stejně budeme nějaké takové řešení infrastruktury potřebovat.

0/0
11.5.2017 9:26

V21l63a90d59i60s24l59a66v 28Ž23i91d49e44k 3138900160

Nelze na ní jezdit rychleji než dnes kvůli obloukům. Možná by se dalo nahnat pár až pár desítek kilometrů za hodinu náklopením trati a použitím náklopných skříní allá Pendolino, ale to je vše.

+1/0
11.5.2017 9:21

A85n22t34o87n35í89n 62D76o61u20b37e93k 3660249359

urcite ne. ta uz davno mela byt nechana jako mistni doprava pro elefanty z prahy do decina. jko mezinarodni dalkovou dopravu jsou potreba trate na vice nez 300 km h. v nemecku slavi 25 let ICE a u nas jen zasneme ze se 130 let nepostavily nove koleje. koleje v CR jsou na urovni roku 1890. jen byly misty trochu vylepsene ale trasy jsou stejne

+1/0
11.5.2017 9:37

J24a54n 22Č10e87k26a17l 7189235684664

Takový to mohl být krásný projekt, kdyby z něj zase neudělali kočkopsa a nenacpali do toho tunelu pod Krušné hory i nákladní dopravu...

+1/0
11.5.2017 8:48
Foto

I75v27a94n 94K11o74p11t16a 5637232751797

V době kdy nepojede rychlovlak tak proc by nemohl jet nákladní? Jen express v poctu par za den by se to 100% nevyplatilo anebo by lístek stal nehorazn peníze. Po tratich pro ICE jezdi nákladní vlaky i v nemecku, hlavně v noci.

+6/0
11.5.2017 9:20

J27a11n 36H96a92v46r87d44a 2218156221148

Ale zase když se přesunou všechny ty dálkové vlaky na takovou moderní trať, tak se dost uvolní stávající trať pro nákladní provoz.

Sice žijeme v době potřeby spousty dodávek just-in-time, ale to stejně žádný super rychlý koridor nevyřeší. Takže pokud po staré trati dojede vlak do Dráždan o hodinu později než po superrychlé trati, tak asi žádný problém ne?

+2/0
11.5.2017 9:33

R32a37d93e77k 46J29a46n17a92t40a 9875866744552

Neuvolní. Dálkový vlak (tj. EC) tam jeden jen jedou za dvě hodiny a nákladní dopravě nepřekáží. Nákladní dopravě překáží především S-Bahn S1 Schöna-Dresden a ten odklonit nelze, protože lidi bydlí u Labe. Navíc nákladní doprava (a predikce jejího růstu) je tu tak silná, že ji ta trať časem nestačí ani kdyby tam ten s-bahn nebyl.

0/0
12.5.2017 10:22

Z56d23e27n85ě96k 34W87e57r29n63h10a81r94t 6137115642438

Tohle je problém a nevěřím, že se toho dožiji. Taková trať má strašně náročné parametry, tudíž neexistují téměř žádné alternativy. To nejde posunout o kilometr, to by znamenalo úplně jiný projekt, včetně tohoto geologického průzkumu a milionu dalších věcí. Takže pokud se to skutečně vyprojektuje, stačí jeden hnízdící brhlíček modrokřídlý, případně jeden uvzatý sedlák, aby se to celé zasekalo na celé roky až nekonečno.

Ono to zní šíleně a trochu se za to stydím, ale holt musím říct, že ve výstavbě takových projektů, jako jsou dálnice nebo trati mají totalitní režimy výhodu, zkrátka se nějak rozhodne a nikdo proti tomu nic nenadělá. Není to správný systém, ale zase vede k cíli. V Německu by mohli vyprávět, jak se jim ještě dnes hodí, že Hitler rozhodl o výstavbě dálnic a nechal vyvlastnit pozemky a začal stavět, aniž by se s kýmkoliv jednalo a na cokoliv ohlíželo. Jezdí po nich pořád....

+6/0
11.5.2017 8:42

Z48d32e27n57ě81k 38H93r22u32b35ý 5885148701536

Tak zrovna tunely jsou to nejmenší, až na tu cenu a složitost technologie. Ale na druhou stranu - kromě prostoru u obou portálů odpadají výkupy pozemků a obvykle nejsou proti ani ekologové - stavba nehyzdí krajinu, neumírají žabičky, nestaví se protihlukové stěny, přechody pro zvěř, atd.

+1/0
11.5.2017 9:29

J22a79n 16H48a62v56r63d84a 2578146501418

Chcete říct, že i dnes, když Němci rozvíjejí dále svoji dálniční a nově tedy hlavně (rychlo)železniční síť, že to mají vyvlastněné už Hitlerem jo? ;-D;-D;-D Ale jděte ;-)

A totalitní to Německo tedy opravdu není. Jen tam mají jaksi takový víc zdravý a efektivní rozum...

+1/0
11.5.2017 9:37

Z89d75e81n84ě96k 83W74e81r15n58h80a42r33t 6867385812358

No, přinejmenším základ jejich dnešní dálniční sítě opravdu stojí na pozemcích, které se vyvlastnily za Hitlera, to není sporu. A na tisíce dalších pozemků byla od jeho časů uzávěra a stavělo se na nich i dlouho po válce. Netvrdím, že kompletní dálniční a železniční síť stojí pouze na takových pozemcích, ale bezpochyby jim to pomáhalo a zjednodušovalo stavby ještě dlouhá léta.

0/0
11.5.2017 9:43

V79l74a76d23i25s46l34a40v 27Ž52i60d91e16k 3428500750

Ještě jednou a správně:

Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+2/0
11.5.2017 8:39

V96l41a20d47i50s30l39a33v 38Ž30i35d51e33k 3228820800

, kde byl geologický průzkum udělán dost na rychlo a jeho výsledky i částečně Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+1/0
11.5.2017 8:39

O85n71d42ř67e26j 11K72n32í30ž92e89k 7518347165184

Skutečně oceňuji odborný přístup k stavbě této rychlodráhy. Snad je to tím, že železniční stavby nových úseků (nepočítám v to modernizace stávajících tratí a jejich přeměnu v "koridory") nejsou tak časté a v tomto byznysu se tedy nepohybuje tolik všelijakých šíbrů. Že je projekt spoluprací české a německé strany situaci také pomáhá.

Tak ať se dílo daří a ať se cesty touto trasou dožiju. ;-)R^

+8/0
11.5.2017 8:18

J26o69s94e82f 66K97a57r96f59í49k 7352885126620

Pokud bude situace stále stejná tedy:

- Každý spekulant, ekoterorista, či sdružení přátel brouka hovnivála má neomezené možnosti prokticky do nekonečna zdržovat stavbu, tak se nepostaví nikdy nic..

Kupříkladu v Praze už desetiletí nějaký szaplacený starosta a pár natvrdlých majitelů pozemků blokují stavbu obchvatu a znepřijemňují denně statisícům lidí život a konec je v nedohlednu:-P

+2/0
11.5.2017 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.