Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové hledají na severu Čech ideální trasu rychlovlaku do Drážďan

Plány na stavbu vysokorychlostní železniční trati z Prahy do Drážďan dlouhé 123 kilometrů získávají konkrétní obrysy. Saští a čeští geologové totiž začali na severu Čech s prvním zkoumáním terénu pro trať, po níž by se měly vlaky řítit rychlostí 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20n56t71o67n19í84n 23Š12v96i21h40n80o26s 8478207941762

Táhnul bych to vedle D8. Hlavně v úseku u Řehlovic.

0/0
12.5.2017 10:50

A51n60t38o92n30í56n 87D42o69u71b81e82k 3680569419

v roce 2017 zase useky s jen 200 km / h? jak je mozne ze v dnesni dobe eu takovy projekt podpori. mela by byt cela stavena minimalne na 300 km / h a ne takovy paskvil. v rakousku by tak kratky a jednoduchy usek meli hotovy do roka, jsem zvedavy jak dlouho to potrva v praze. pritom to nejtezsi coz je pripojeni na prazske hl n tady odflakli a spojili to s trati z lyse. cekal bych tunel na hlavni a konecne propojeni kladenske a kralupske trati s hlavnim nadrazim. toho se ale taky ne a ne dockat

+3/−1
11.5.2017 9:35

J87i41ř54í 73E95r81b28e96n 1843784186497

Vsadím boty, že ten váš "krátký a jednoduchý" úsek z Prahy přes Lovosice a Ústí do Pirny by ani Rakušáci nepostavili za rok.

+1/0
11.5.2017 21:13

R51a13d13e63k 62J62a63n89a56t33a 9775896984832

Ono je potřeba tomu rozumět.

VRT Praha-Dresden se má skládat ze dvou odlišných úseků. Praha-Ústí (čistě osobní) a Ústí-Dresden (tunel, včetně nákladní dopravy).

Praha-Ústí bude mít vmax klidně přes 300. Ovšem pro trať se smíšeným provozem, navíc v tunelu, je tak vysoká rychlost nesmysl.

A smíšenou trať přes hranice potřebujete. Za prvé v přeshraničním úseku je skutečně velká intenzita nákladní dopravy, nejsou tam dnes dvě tratě jako výše po proudu Labe, ale jen jedna. Za druhé, osobní doprava bude v přeshraničním úseku oproti zbytky tratě slabá. Samotná, bez nákladní dorpavy, by neospravedlnila tak nákladnou stavbu.

0/0
12.5.2017 10:06

M34a48r23t41i29n38a 64L98e91v84á 6926468979

No hlavně pozor, aby nemusely jezdit všechny vlaky po jedné koleji!

+1/0
11.5.2017 9:25

P94a33v62e52l 24D21v17o46ř39á66k 8178285302141

To by ještě šlo, ale u nás by se klidně mohlo stát, že by z toho vylezla jedna kolejnice,...

0/0
11.5.2017 15:59

K65a84t64e63ř64i73n22a 56F78e82n53c59l79o84v52á 8203287708263

Chápu.

0/0
11.5.2017 9:23

S63t68a66n92i79s63l77a90v 47P94i81š16t22ě97k 1336978239375

To driv pristane clovek na Marsu, nez se u nas bude jezdit vlakem 300km/h.

+1/0
11.5.2017 9:07

K30a37t71e85ř47i53n79a 98F63e41n32c93l29o47v45á 8123657458983

Asi jsem blbá, nakonec mám jen maturitu...ale nebyl by lepší (levnější, ekologičtější) upgrade už existující trati přes Lovo, Ústí a Děčín?

+3/−9
11.5.2017 9:04

S90t83a98n86i81s74l61a96v 76P41i60š55t86ě38k 1816968429535

Ne. Pro rychlovlaky jsou lepsi samostatne koleje. Jinak by musel rychlovlak porad cekat az projdede nejaky nakladni courak.

+3/0
11.5.2017 9:09
Foto

O77n30d23r23e80j 98V45a68l53o74u43s69e20k 4420861977321

Spis se stara trat krouti kolem Labe. Tam se zadny rozumny upgrade (rozumej zvyseni tratove rychlosti) udela proste neda.

+9/0
11.5.2017 9:11

K53a31t50e88ř20i85n56a 13F67e13n84c44l64o46v50á 8123577878253

OK, to beru.

+1/0
11.5.2017 9:20

J85a76n 12H98a50v23r31d85a 2628166301288

No spíše jste asi neslyšela, že v těch zatáčkách té stávající trati je prostě nemožné postavit a provozovat opravdovou rychlotrať.

Víte, proč se u nás nasadila Pendolina? Jenže i ta naklápěcí Pendolina mají svůj limit.

Jenže z dlouhodobého hlediska náš stát potřebuje napojení na opravdu vysokorychlostní trati v západní Evropě. Tam, kde jezdí moderní rychlovlaky (nedávno tu psali o Španělsku), tak se výrazně, ale opravdu výrazně!, přesunuli lidi z letadel do rychlovlaků. Koridor Lovo, Ústí, Děčín nikdy neumožní opravdu rychlé spojení.

Když si zjistíte, kolik kyslíku spálí jedno letadlo, a představíte si, že by to být fakt nemuselo, možná pochopíte, proč se "vyspělé" státy opravdu snaží...

+5/0
11.5.2017 9:20

V68l87a15d37i75s91l63a66v 43Ž65i20d23e95k 3608340870

Zrovna to Španělsko má ale většinu rychlodrah spojených s běžnou dráhou a samostatné úseky staví postupně. To by byla i naše cesta.

0/0
11.5.2017 9:22

V38l92a67d61i53s71l22a54v 51Ž31i10d75e88k 3108930950

místo spojených mám tam mít sdružených

0/0
11.5.2017 9:23

R46a84d26e56k 58J19a74n20a93t30a 9805296664882

Španělsko je případ levné a rychlé stavby VRT.

Ale určitě není příkladem propojení VRT a běžné sítě. Už proto, že má jiný rozchod, je tam množství vlaků, které využívá obojí, omezené, protože změna rozchodu za jízdy není technicky jenoduchá. Mnohem lepším příkladem je v tomto Německo nebo Francie.

0/0
12.5.2017 10:20

K13a88t87e42ř57i69n47a 68F73e95n74c60l84o53v90á 8863767438713

Chápu

0/0
11.5.2017 9:23

J23a75n 21H44a76v38r28d27a 2568676321908

A jenom doplním to, že samozřejmě zdaleka nejde jen o ten spálený kyslík.

Třeba, jednoho dne tu nebude ropa, ale elektřinu vždycky pravděpodobně nějak vyrobíme a rychlé spojení bude potřeba, a jelikož "po zemi" je to jistota, tak dřív nebo později stejně budeme nějaké takové řešení infrastruktury potřebovat.

0/0
11.5.2017 9:26

V91l86a62d28i21s86l56a52v 33Ž57i77d20e29k 3818970330

Nelze na ní jezdit rychleji než dnes kvůli obloukům. Možná by se dalo nahnat pár až pár desítek kilometrů za hodinu náklopením trati a použitím náklopných skříní allá Pendolino, ale to je vše.

+1/0
11.5.2017 9:21

A30n29t16o53n46í57n 53D22o91u54b21e14k 3380519909

urcite ne. ta uz davno mela byt nechana jako mistni doprava pro elefanty z prahy do decina. jko mezinarodni dalkovou dopravu jsou potreba trate na vice nez 300 km h. v nemecku slavi 25 let ICE a u nas jen zasneme ze se 130 let nepostavily nove koleje. koleje v CR jsou na urovni roku 1890. jen byly misty trochu vylepsene ale trasy jsou stejne

+1/0
11.5.2017 9:37

J10a50n 15Č81e72k32a35l 7799105304904

Takový to mohl být krásný projekt, kdyby z něj zase neudělali kočkopsa a nenacpali do toho tunelu pod Krušné hory i nákladní dopravu...

+1/0
11.5.2017 8:48
Foto

I47v64a97n 10K24o94p39t94a 5967372601787

V době kdy nepojede rychlovlak tak proc by nemohl jet nákladní? Jen express v poctu par za den by se to 100% nevyplatilo anebo by lístek stal nehorazn peníze. Po tratich pro ICE jezdi nákladní vlaky i v nemecku, hlavně v noci.

+6/0
11.5.2017 9:20

J53a44n 43H50a36v65r75d52a 2238816661768

Ale zase když se přesunou všechny ty dálkové vlaky na takovou moderní trať, tak se dost uvolní stávající trať pro nákladní provoz.

Sice žijeme v době potřeby spousty dodávek just-in-time, ale to stejně žádný super rychlý koridor nevyřeší. Takže pokud po staré trati dojede vlak do Dráždan o hodinu později než po superrychlé trati, tak asi žádný problém ne?

+2/0
11.5.2017 9:33

R69a24d98e35k 10J94a49n16a33t55a 9205876244902

Neuvolní. Dálkový vlak (tj. EC) tam jeden jen jedou za dvě hodiny a nákladní dopravě nepřekáží. Nákladní dopravě překáží především S-Bahn S1 Schöna-Dresden a ten odklonit nelze, protože lidi bydlí u Labe. Navíc nákladní doprava (a predikce jejího růstu) je tu tak silná, že ji ta trať časem nestačí ani kdyby tam ten s-bahn nebyl.

0/0
12.5.2017 10:22

Z39d25e73n43ě54k 63W49e70r60n47h38a81r97t 6237335772778

Tohle je problém a nevěřím, že se toho dožiji. Taková trať má strašně náročné parametry, tudíž neexistují téměř žádné alternativy. To nejde posunout o kilometr, to by znamenalo úplně jiný projekt, včetně tohoto geologického průzkumu a milionu dalších věcí. Takže pokud se to skutečně vyprojektuje, stačí jeden hnízdící brhlíček modrokřídlý, případně jeden uvzatý sedlák, aby se to celé zasekalo na celé roky až nekonečno.

Ono to zní šíleně a trochu se za to stydím, ale holt musím říct, že ve výstavbě takových projektů, jako jsou dálnice nebo trati mají totalitní režimy výhodu, zkrátka se nějak rozhodne a nikdo proti tomu nic nenadělá. Není to správný systém, ale zase vede k cíli. V Německu by mohli vyprávět, jak se jim ještě dnes hodí, že Hitler rozhodl o výstavbě dálnic a nechal vyvlastnit pozemky a začal stavět, aniž by se s kýmkoliv jednalo a na cokoliv ohlíželo. Jezdí po nich pořád....

+6/0
11.5.2017 8:42

Z64d96e30n40ě98k 95H14r93u11b86ý 5545558971346

Tak zrovna tunely jsou to nejmenší, až na tu cenu a složitost technologie. Ale na druhou stranu - kromě prostoru u obou portálů odpadají výkupy pozemků a obvykle nejsou proti ani ekologové - stavba nehyzdí krajinu, neumírají žabičky, nestaví se protihlukové stěny, přechody pro zvěř, atd.

+1/0
11.5.2017 9:29

J55a35n 44H35a59v77r78d37a 2138376971628

Chcete říct, že i dnes, když Němci rozvíjejí dále svoji dálniční a nově tedy hlavně (rychlo)železniční síť, že to mají vyvlastněné už Hitlerem jo? ;-D;-D;-D Ale jděte ;-)

A totalitní to Německo tedy opravdu není. Jen tam mají jaksi takový víc zdravý a efektivní rozum...

+1/0
11.5.2017 9:37

Z61d95e28n95ě36k 81W54e77r54n89h92a59r40t 6297685492528

No, přinejmenším základ jejich dnešní dálniční sítě opravdu stojí na pozemcích, které se vyvlastnily za Hitlera, to není sporu. A na tisíce dalších pozemků byla od jeho časů uzávěra a stavělo se na nich i dlouho po válce. Netvrdím, že kompletní dálniční a železniční síť stojí pouze na takových pozemcích, ale bezpochyby jim to pomáhalo a zjednodušovalo stavby ještě dlouhá léta.

0/0
11.5.2017 9:43

V75l93a25d62i22s82l55a62v 86Ž73i98d97e37k 3938910420

Ještě jednou a správně:

Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+2/0
11.5.2017 8:39

V46l43a18d74i14s60l72a10v 30Ž79i64d41e83k 3948390180

, kde byl geologický průzkum udělán dost na rychlo a jeho výsledky i částečně Je dobře, že se neopakuje situace z D8, kde byl geologický průzkum udělán dosti narychlo a jeho výsledky byly částečně ignorovány (průzkum upozorňoval na nestabilu svahu, který se nakonec zřítil).

+1/0
11.5.2017 8:39

O39n83d36ř43e81j 10K48n23í71ž42e48k 7178557785264

Skutečně oceňuji odborný přístup k stavbě této rychlodráhy. Snad je to tím, že železniční stavby nových úseků (nepočítám v to modernizace stávajících tratí a jejich přeměnu v "koridory") nejsou tak časté a v tomto byznysu se tedy nepohybuje tolik všelijakých šíbrů. Že je projekt spoluprací české a německé strany situaci také pomáhá.

Tak ať se dílo daří a ať se cesty touto trasou dožiju. ;-)R^

+8/0
11.5.2017 8:18

J95o11s27e92f 84K60a73r48f24í31k 7242425426270

Pokud bude situace stále stejná tedy:

- Každý spekulant, ekoterorista, či sdružení přátel brouka hovnivála má neomezené možnosti prokticky do nekonečna zdržovat stavbu, tak se nepostaví nikdy nic..

Kupříkladu v Praze už desetiletí nějaký szaplacený starosta a pár natvrdlých majitelů pozemků blokují stavbu obchvatu a znepřijemňují denně statisícům lidí život a konec je v nedohlednu:-P

+2/0
11.5.2017 8:15







Najdete na iDNES.cz