Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trať na Moldavu uzavřel sesuv, výluka může trvat až do konce roku

Trať Moldavské horské dráhy z Mikulova na Moldavu bude do konce roku 2017 uzavřená. Takový scénář reálně hrozí po sesuvu podmáčené půdy u železnice. Svah se minulý týden sesunul v nepřístupném terénu mezi novoměstským a mikulovským tunelem a posunul koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a80v24e39l 57M82a42l17e76č45e55k 5611204952891

Tak tohle byla dřív práce tak na 14 dní pro četu traťových dělníků s drezínou a ručním nářadí. Dnes oprava na měsíce a miliony Kč. To přesto, že pod kopcem doma sedí tisíce nezaměstnaných pobírajících dávky, z nichž mnozí by rádi pomohli, jen by to muselo lenivé úřednictvo zorganizovat.

+2/0
23.3.2017 13:41

L85a53d44i77s80l82a87v 44Š72o83l75í82n 7492686925824

Jedná se zřejmě o zcela banální sesuv. Nafoceno s "velkýma očima".

Oprava by se dala provést za běžného provozu, který není asi každodenní.

Záminka k uzavření tratě na dobu neurčitou.

+3/0
22.3.2017 23:14

J23i84ř97í 64E16r97b33e27n 1823274606707

Redakce ma plus za to, ze u clanku jsou fotky z mista a ne nejake "ilustracni foto" treba parni masinky v Pardubicich...

+2/0
22.3.2017 18:47

M65a38r21t97i13n 83K31u29b62í43k 9827559896963

Tu trať nechávali cíleně chátrat, již léta tam nebyla prováděna údržba na odpovídající úrovni, celoroční provoz tam zlikvidoval ústecký kraj již za hejtmana Šulce (ODS), stejný stav trval i za hejmaky Vaňhové (ČSSD) a soudruha Bubeníčka. Nikdo nic neřešil, před vznikem krajů byly velkolepé plány jak bude trař elektrifikována a prpvozována jako příměstská tramvaj a prodlouží se jak byla do do roku 1945 do saského holzhau a spojí Most s Freibergem. Nic se nestalo, jen se žvanilo. Byl zrušen i diriguující dispečer v Dubí. Budovu nádraží nechali chátrat. traŤ má potenciál, ale ten je cíleně zašlapáván do země. Není žádná spolupráce ani s německou stranou- na české straně platí tarif Labe-Elbe, zatímco na německé nikoli! Evropa propaguje jen kamoiny a busy, protože z nich cucá na daně za pohonné hmoty a ostatní. ;-€

+2/0
22.3.2017 13:45

J36i94ř83í 98K65o33c37u76r61e77k 6955204915318

To jo, a proto za peníze EU stavíme tranzitní želzniční koridory. Nebýt peněz z EU, skončila by takto asi skoro celá železniční síť.

0/0
22.3.2017 15:58

J47i46ř54í 63E10r69b82e11n 1273464716507

Prdlacku. Evrooa propaguje hromadnou dopravu obecne a zeleznici obzvlast, ale ta iniciativa musi prijit z regionu.

+1/0
22.3.2017 18:49

I65v19a61n92a 32H63e81r59m17a35n89n86o42v61á 8153423110446

Trať je kulturní památka, říká se jí též Teplický Semmering. V roce 2015 oslavila 130té výročí. Snad nebude rok 2017 rokem zániku této svým způsobem jedinečné trati. Pravda, od roku 1945 na Moldavě končí a roky jsou snahy, aby opět začínala směr Německo. Ekonomika je mocné zaklínadlo, snad zvítězí historický význam a úcta k tomu, co tu je staletí a stále funguje.

+3/0
22.3.2017 9:47

J46i34ř86í 20K36o40c95u45r11e36k 6955654215818

No jo, ale najděte bohatého mecenáše, který tu trať opraví a uvede do provozu. Jo, RioTinto by mohlo, ale zároveň asi budou chtít těžit Lithium na Cínovci.

0/0
22.3.2017 16:03
Foto

M80a28r61t85i20n 52B26e12n87e38s 4499874392280

Ekonomicky je to zbytečná trať a tím i zbytečná investice do jejího udržování, natož pak do nejspíš velmi nákladné sanace sesuvu. Na Moldavu vede silnice, trať je slepá, na Moldavě stejně končí.

0/−11
22.3.2017 9:08

F72a23b37i31o 95S83g45a36t13t41o31n51i 9661900677450

Ona většina cest a železnic někde končí.

+7/0
22.3.2017 10:03

I57v80a38n34a 75H60e79r85m80a24n34n93o18v83á 8323973900186

Třeba zase bude začínat směr Německo.

+3/0
22.3.2017 10:09

J16a81r62o82s38l88a85v 95S82e34d81l78á30č73e45k 3954691136398

nejspíš velmi nákladné...hmmm. do většiny míst kromě železnice vede i silnice a jsou i jiná hlediska než ekonomická, pane optimisto:-P

+2/0
22.3.2017 10:42

P58a88v48e46l 76J50u20r13á31n11y19i 9336462299671

Jasne zas nekdo kdo si vozi zadnici v aute.

+5/0
22.3.2017 10:58

M10a59r39t74i28n 55H94o86u74b83a 6123551419558

- jednak to neni pravda, na trati je objednany provoz v ZDO a trat si na sebe tedy vydelava.

- jsou i jina, nez jen ekonomicka hlediska.

- argument nakladnosti opravy je falesny vedle faktu, ze do trati nikdo za poslednich 40 let nedal ani korunu na udrzbu. to se pak stane nakladnou kazda oprava. kraj by spravne mel chtit penize za nedodrzeni smlouvy

+3/0
22.3.2017 12:10

J72i43ř48í 35K37o86c77u57r92e23k 6465614475748

To bych přidal. Krom poválečné obnovy (v části trasy) se tam asi nic nedělalo. Takže spíš tak 60-80 roků na to nikdo nesáhl.

+2/0
22.3.2017 16:00

P92e61t32r72a 55K83r54o77u95p20o73v63á 4406437524593

Slepý je Váš životní pohled.Vy asi budujete svět s razítkem od stolu.

+1/0
22.3.2017 20:09
Foto

M11a66r17t56i88n 55B45e88n97e92s 4399224802810

Vidím celkem dobře, nejsem slepý. Tu trať znám, líbí se mi, ale byla by spíš vhodná k předělání na cyklostezku nebo trať na běžky. Vlaky mám rád, ale musí mít nějaký smysl. No a buduju hlavně elektrárny apod. v zahraničí, pravda, razítka jsou na to taky občas potřeba ....;-D

0/−1
23.3.2017 13:26

J81a14n 19H43a48l98a90x50a 8328670104887

Trochu mi přijde, že ekonomicky jste zbytečný i vy ;-).

0/0
23.3.2017 12:02
Foto

M87a70r39t27i23n 24B26e58n69e85s 4599794662450

Proč myslíte?

0/0
23.3.2017 13:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.