Diskuse k článku

Trať na Moldavu uzavřel sesuv, výluka může trvat až do konce roku

Trať Moldavské horské dráhy z Mikulova na Moldavu bude do konce roku 2017 uzavřená. Takový scénář reálně hrozí po sesuvu podmáčené půdy u železnice. Svah se minulý týden sesunul v nepřístupném terénu mezi novoměstským a mikulovským tunelem a posunul koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79a75v30e32l 59M70a15l19e59č60e60k 5901354792211

Tak tohle byla dřív práce tak na 14 dní pro četu traťových dělníků s drezínou a ručním nářadí. Dnes oprava na měsíce a miliony Kč. To přesto, že pod kopcem doma sedí tisíce nezaměstnaných pobírajících dávky, z nichž mnozí by rádi pomohli, jen by to muselo lenivé úřednictvo zorganizovat.

+2/0
23.3.2017 13:41

L58a40d78i88s66l79a88v 76Š54o81l82í88n 7532316355924

Jedná se zřejmě o zcela banální sesuv. Nafoceno s "velkýma očima".

Oprava by se dala provést za běžného provozu, který není asi každodenní.

Záminka k uzavření tratě na dobu neurčitou.

+3/0
22.3.2017 23:14

J15i30ř11í 46E14r63b49e97n 1803984216577

Redakce ma plus za to, ze u clanku jsou fotky z mista a ne nejake "ilustracni foto" treba parni masinky v Pardubicich...

+2/0
22.3.2017 18:47

M16a53r95t91i29n 43K67u18b94í75k 9287379906973

Tu trať nechávali cíleně chátrat, již léta tam nebyla prováděna údržba na odpovídající úrovni, celoroční provoz tam zlikvidoval ústecký kraj již za hejtmana Šulce (ODS), stejný stav trval i za hejmaky Vaňhové (ČSSD) a soudruha Bubeníčka. Nikdo nic neřešil, před vznikem krajů byly velkolepé plány jak bude trař elektrifikována a prpvozována jako příměstská tramvaj a prodlouží se jak byla do do roku 1945 do saského holzhau a spojí Most s Freibergem. Nic se nestalo, jen se žvanilo. Byl zrušen i diriguující dispečer v Dubí. Budovu nádraží nechali chátrat. traŤ má potenciál, ale ten je cíleně zašlapáván do země. Není žádná spolupráce ani s německou stranou- na české straně platí tarif Labe-Elbe, zatímco na německé nikoli! Evropa propaguje jen kamoiny a busy, protože z nich cucá na daně za pohonné hmoty a ostatní. ;-€

+2/0
22.3.2017 13:45

J75i50ř76í 80K61o86c33u67r55e69k 6335434165938

To jo, a proto za peníze EU stavíme tranzitní želzniční koridory. Nebýt peněz z EU, skončila by takto asi skoro celá železniční síť.

0/0
22.3.2017 15:58

J90i80ř17í 67E67r40b69e10n 1843894686197

Prdlacku. Evrooa propaguje hromadnou dopravu obecne a zeleznici obzvlast, ale ta iniciativa musi prijit z regionu.

+1/0
22.3.2017 18:49

I63v26a96n38a 11H73e55r15m87a97n30n98o47v34á 8333483970366

Trať je kulturní památka, říká se jí též Teplický Semmering. V roce 2015 oslavila 130té výročí. Snad nebude rok 2017 rokem zániku této svým způsobem jedinečné trati. Pravda, od roku 1945 na Moldavě končí a roky jsou snahy, aby opět začínala směr Německo. Ekonomika je mocné zaklínadlo, snad zvítězí historický význam a úcta k tomu, co tu je staletí a stále funguje.

+3/0
22.3.2017 9:47

J68i85ř36í 73K27o23c67u60r68e59k 6385744645858

No jo, ale najděte bohatého mecenáše, který tu trať opraví a uvede do provozu. Jo, RioTinto by mohlo, ale zároveň asi budou chtít těžit Lithium na Cínovci.

0/0
22.3.2017 16:03
Foto

M22a51r33t17i69n 26B68e59n86e10s 4169914592180

Ekonomicky je to zbytečná trať a tím i zbytečná investice do jejího udržování, natož pak do nejspíš velmi nákladné sanace sesuvu. Na Moldavu vede silnice, trať je slepá, na Moldavě stejně končí.

0/−11
22.3.2017 9:08

F30a43b17i31o 12S58g31a81t81t89o98n83i 9701500147950

Ona většina cest a železnic někde končí.

+7/0
22.3.2017 10:03

I76v22a43n43a 86H94e10r26m78a80n66n19o98v35á 8663353620596

Třeba zase bude začínat směr Německo.

+3/0
22.3.2017 10:09

J39a35r51o17s71l15a64v 39S68e43d17l85á55č27e54k 3894331926578

nejspíš velmi nákladné...hmmm. do většiny míst kromě železnice vede i silnice a jsou i jiná hlediska než ekonomická, pane optimisto:-P

+2/0
22.3.2017 10:42

P26a30v35e42l 89J52u31r90á21n82y55i 9326732309201

Jasne zas nekdo kdo si vozi zadnici v aute.

+5/0
22.3.2017 10:58

M20a77r53t69i49n 38H77o57u35b66a 6193911349498

- jednak to neni pravda, na trati je objednany provoz v ZDO a trat si na sebe tedy vydelava.

- jsou i jina, nez jen ekonomicka hlediska.

- argument nakladnosti opravy je falesny vedle faktu, ze do trati nikdo za poslednich 40 let nedal ani korunu na udrzbu. to se pak stane nakladnou kazda oprava. kraj by spravne mel chtit penize za nedodrzeni smlouvy

+3/0
22.3.2017 12:10

J63i18ř12í 73K76o46c38u14r92e61k 6645504235538

To bych přidal. Krom poválečné obnovy (v části trasy) se tam asi nic nedělalo. Takže spíš tak 60-80 roků na to nikdo nesáhl.

+2/0
22.3.2017 16:00

P55e22t21r43a 64K44r17o76u46p62o52v29á 4476727984743

Slepý je Váš životní pohled.Vy asi budujete svět s razítkem od stolu.

+1/0
22.3.2017 20:09
Foto

M80a59r95t51i56n 74B53e57n95e83s 4819154832910

Vidím celkem dobře, nejsem slepý. Tu trať znám, líbí se mi, ale byla by spíš vhodná k předělání na cyklostezku nebo trať na běžky. Vlaky mám rád, ale musí mít nějaký smysl. No a buduju hlavně elektrárny apod. v zahraničí, pravda, razítka jsou na to taky občas potřeba ....;-D

0/−1
23.3.2017 13:26

J15a98n 24H34a11l22a55x75a 8378890414867

Trochu mi přijde, že ekonomicky jste zbytečný i vy ;-).

0/0
23.3.2017 12:02
Foto

M71a48r30t57i98n 65B15e28n80e14s 4539704952800

Proč myslíte?

0/0
23.3.2017 13:17

Najdete na iDNES.cz