Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní inženýr ve výslužbě sepsal knihu o vejprtské železniční trati

Horská železniční trať číslo 137, která spojuje Chomutov s Vejprty a dále pokračuje do Německa, představovala za první republiky důležitou spojnici mezi československým a německým příhraničím. Její vznik, největší rozmach i postupný úpadek popisuje nová kniha autora Jana Kadlece z Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M67a29r65t25i49n 16V18a11l88i57n44a 6262895411579

Náhodou bývalé nádraží v Kovářské vstává z popele

+1/0
26.3.2017 7:58
Foto

V10l37a24d68i11m69í98r 35Š17ť68a46s11t73n14ý 1391256815153

To je sice dobře, ale aby to jednou nebylo tak, že bude nádraží a nebude trať. Omezený provoz je prvním krokem k tomu, aby se na trať zaměřili zloději...

+1/0
26.3.2017 9:30
Foto

M64a46r12t80i76n 63V94a12l80i57n46a 6432845721779

Někde jsem četl , že od roku 2019 by se měla tato dráha nabídnout soukromníkům a že by o ní byl zájem

0/0
26.3.2017 10:15
Foto

V74l96a63d21i97m96í41r 22Š96ť77a47s42t13n70ý 1721756385923

To by bylo asi dobře, některé tratě pod soukromníky ožily.

0/0
26.3.2017 17:01
Foto

R34a94d54e29k 59D59v73o97ř88á51k 6888726834723

Mám to tam projeté na kole. Neskutečně malebný kraj! Přísečnice, Kovářská, Měděnec atd... Neskutečné Genius loci.

+2/0
25.3.2017 19:35
Foto

V32l97a17d75i13m83í18r 89Š52ť48a33s42t44n60ý 1331396155283

Trať Křimov-Reintzenhaim to má už bohužel za sebou. Dvojnásobná škoda v souvislosti s tím, jakým barbarským způsobem byla zrušena.

http://vladimirstastny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=434549

+1/0
25.3.2017 19:11

J52i18ř89í 28K58o25c46u89r23e18k 6555524495228

Pročpak asi ten průmysl v 50. letech skončil? Že by znárodnění a úřední zrušení podniků pro nepotřebnost dle názoru MNV? A co železná opona, kdy přeshraniční cestování bylo velmi omezeno*. Takže trať pozbyla smysl, když nebylo co ani koho vozit. A lidi si odvykli. Přičemž ta železnice byla postavena v dobách, kdy konkurencí byl jen zvířecí potah, což se změnilo**.

*) Pohraničníci u Dyje zastřelili dva americké špiony, co se vydávali za rybáře.

**) Ano, můžeme plakat nad tím, že elektřina zabila transmisní rozvody ke strojům.

0/−1
25.3.2017 16:35

V14í24t 43M94r94h68a90l 1305129813550

Žel silniční doprava má stále na vrch.

0/0
25.3.2017 11:55

J30i85ř25í 98K49o67c83u32r45e63k 6925544735828

Zas na druhou stranu, nějak to zboží z nádraží dostat musíte. K tomu sloužil Station Wagon.

+1/0
25.3.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.