Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V ústecké nemocnici podlehla meningokokovi čtyřletá holčička z Českolipska

V ústecké Masarykově nemocnici zemřela na meningokokovou infekci čtyřletá dívka. Dítě převezla záchranka na tamní infekční oddělení z nemocnice v České Lípě v šokovém stavu. O život holčička bojovala dva dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I34v92a 89K79r93i51š77t61o63f64o58v10á 9648688745205

Očkování proti meningitidě je dobrovolné.

0/0
10.3.2017 21:30

O43n90d76r56e67j 72P96a15t82e36k 5380880529391

Moc smutné. Chudáci rodiče....

Myška malá...

+7/0
10.3.2017 16:20

K73a35r52e92l 36O64k63t10á47b26e28c 9101747724235

http://ona.idnes.cz/ockovani-je-velky-podvod-rika-byvaly-farmaceuticky-magnat-pnk-/zdravi.aspx?c=A110316_095115_zdravi_pet

Když jsme u toho očkování, koukněte na tento článek co tu vyšel před několika lety, rozhovor celý se dá vygooglit. Zní to všechno sice naprosto absurdně, ale je to tak. Kdo má známé nebo příbuzné obvoďáky, asi ví, jak to chodí.

0/−3
10.3.2017 16:12

M33a97r88t92i88n22a 46S91e81d19l57i45c32k16á 5952455931342

Takových ezoterických blbin je plný internet. Farmabysnys je fuj, ezobyznys je ten správný byznys. :-/

+1/0
10.3.2017 20:17

I34v75a 15K70r89i43š32t26o16f35o22v56á 9298558775155

Když je to podvod, tak jak mohly vymizet neštovice? Jaktože nejsou epidemie spalniček? A co tetanus? Můj jeden předek na něj umřel. Někdy počátkem 19. století.

0/0
10.3.2017 21:32

J17a62k25u64b 54Š49e80n45k 5390564444817

neočkování dítěte by mělo být trestným činem, toto je jasným důkazem.

+1/−14
10.3.2017 16:02

M54a52r11t93i21n 13K39ř78í87ž 9973322830327

Očkování proti meningokokům ale není povinné.

+6/0
10.3.2017 16:05

J97a78k24u75b 75Š82e44n88k 5120604284407

jj, popletl jsem si je. omluva a díky.

+1/0
10.3.2017 16:10

M86a71r19t20i60n 31K19ř96í91ž 9683702520677

ale jinak máte pravdu.

+1/−3
10.3.2017 16:11

S14y27l61v65a 11Š76p83o37r66k31o64v57á 5476602410689

nejméně v polovině zemí Západní Evropy to tak není - a přesto tam lidé hromadně nevymírají. U nás nejde ani tak o problém očkovat-neočkovat, ale KDY a JAKOU vakcínou, Protože po 1. roce věku má dítě daleko vyvinutejší imunitní systém a nebezpečí, že očkování něco způsobí, je několikanásobně nižší. Spousta lékařů to ví a rodiče se s nimi většinou domluví tak, aby dítě bylo očkováno až tehdy.

0/0
10.3.2017 17:09

J16a70n17a 22M90a60l84e98č90k26o88v22á 8321119878807

Vubec se v clanku nepise co zanet mozkovych blan zpusobilo ... tak jak Trmal muze rikat, ze ockovani by u holcicky pomohlo ? Kdyz.....

Nejčastěji je meningitida v lidském těle vyvolávaná buď viry nebo bakteriemi.

Bakteriální meningitida může být způsobena jakoukoliv člověku nebezpečnou bakterií, která se krví dostane do mozkových blan. Je zajímavostí, že mezi nejčastější původce bakteriální meningitidy patří bakterie, které jsou normální součástí flóry nosu nebo úst člověka.

Obyčejně by tyto bakterie způsobily pouze nezávažnou infekci dýchacích cest. Pokud ovšem máme ale oslabený imunitní systém, mikroby mohou vniknout do krevního oběhu a dostat se tak až k měkkém obalu mozku, kde způsobí zánět. Člověk má tedy větší riziko nákazy meningitidou, pokud je jeho organismus oslaben například po úrazu či nemoci, je oslaben velkou tělesnou námahou nebo stresem. Ohroženy jsou také malé děti, které ještě nemají zcela vyvinutý obranný systém organismu, dále také lidé s oslabenou imunitou a teenageři, kteří žijí nezdravým životním stylem (ponocují, kouří, nepravidelně jí a mají velkou psychickou a fyzickou zátěž).

Bakteriální meningitida je velmi zákeřná, protože rychle proniká do krve a proto může končit i smrtelně. Meningitida způsobená viry je mírnější – nemá smrtelné následky- ale může trvale poškodit nervy a tím způsobit obrny. Virem, který způsobuje zánět mozkových blan je například herpetický virus.

+1/−2
10.3.2017 15:27

M31a16r14t39i76n 84K84ř97í61ž 9383192860817

Šlo o menigokokovou meningitidu. Tedy tu, proti níž se očkuje - typy A i B. Účinnost vakcíny je vysoká a i když třeba neochrání bez infekcí úplně, mívá pak infekce výrazně lepší průběh.

+17/0
10.3.2017 15:32

L53e38n65k61a 59S41e36h12n46a95l96o15v69á 14K25o77z91á20k76o19v42á 2566588785194

já mám tedy obě děti očkovaný

0/0
10.3.2017 15:56

L61u11c40i39e 36L16i61c33h69n81o38v17s68k92á 6449369317898

a ? :)

+1/0
10.3.2017 15:59

L78e12n92k79a 87S78e38h56n23a41l93o70v75á 29K32o14z11á61k26o49v45á 2656668785634

je lepší být v klidu a nestresoavt se, jestli to potká někdy mé dítě, za ten klid to stojí, tož tak

0/0
10.3.2017 16:33

L52u91k17á20š 80D69l50o48u21h32ý 8579291827976

Očkuje se i proti typu C. Proti typu A a C se očkuje již dlouho. Jsou různé vakcíny. Proti nejnebezpečnějšímu typu B (na který se rychle umírá) nebyla vakcína. Ta je na trhu cca 2 roky a je poměrně drahá. Je od Novartisu a jmenuje se Bexero.

0/0
10.3.2017 16:01

M47a59r48t36i33n 75K56ř50í44ž 9463912730227

Potíž je, že jedna dávka Bexera stojí skoro tři tisíce - u malých dětí se dávají tři dávky, coř při počtu třeba tří dětí je 9 dávek, tedy nějakých bratru 25 000,- korun. to není zrovna málo K tomu nějakých dvanáct za MenAC, dalších 4,5 tisíce za Prevenar... to s rodinným rozpočtem docela zahýbá.

+2/0
10.3.2017 16:04

L31u30k38á62š 62D57l24o30u10h74ý 8149301337836

Souhlas, myslím, že tohle by se mělo řešit. Pojišťovny přispívají na spoustu léků, které člověk nepotřebuje, ale aby se naočkovali děti proti meningitidě, u který dítě umře do do pár hodin od prvotních příznaků...

+3/0
10.3.2017 16:10

M88a16r77t82i92n 78K14ř96í66ž 9463272170397

ona ta snaha o začlenění alepsoň toho MenACWY do povinného očkovacího, tedy plně hrazeného, kalendáře je. myslím, že k tomu velmi brzy dojde.

+1/0
10.3.2017 16:13

J36o28s26e59f 68T46r33ö57g74l 8989102376896

Meningitida = zánět mozkových blan. Meningokok = bakterie Neisseria meningitidis, tj. v tomto případě to nebylo nic virového, ale bakterie, proti které očkování existuje.

Na druhou stranu 3 děti v kraji za rok není statisticky veliké riziko, jen na úrazy zemře ročně asi 200 dětí, to dělá průměrně 14 dětí na kraj.

+1/0
10.3.2017 16:16

K30a45t89e44ř27i36n57a 70S35e26d59l56á85č94k38o38v50á 3343648946200

Zemrela na meningokoka typu C.

0/0
10.3.2017 18:09

J23a69n 48D84l14o72u24h52ý 2820294189927

Minimalni riziko ale boji se kazdej staci jeden honzik 6ti lety v tv lezak a uz jsem zase pro neockovat. To mate tezky.

0/−1
10.3.2017 15:16

M77a75r16t46i10n 37K71ř22í98ž 9703542340517

to je ale velmi iracionální přístup. Daleko větší riziko hrozí z infekcí nenaočkovaným dětem, než z vakcíny dětem naočkovaným. Jistě, není sto stoprocentně bezpečné a účinnost není stoprocentní, ale výhody převyšují nad riziky velmi významně. Kdyby to šlo jednoduše a objektivně měřit, řekl bych o mnoho řádů.

+12/−2
10.3.2017 15:28

L85u75c71i78e 70L70i85c65h64n49o78v47s13k65á 6199859317538

Zdravé dítě se silnou imunitou zvládne oboje. Oslabene dite nemusí zvládnout ani jedno. Pro me je tedy určite lepší pracovat na imunitě,nez očkovat, protoze se neztotoznuji s názorem, že riziko z očkování konkrétně vakcínou proti meningitide je výrazně menší než riziko nemoci samé.

+4/−10
10.3.2017 15:43

M44a13r13t75i29n 45K72ř57í57ž 9583202680517

I zdravé dítě se silnou imunitou může umřít na jakoukoliv infekci.

+1/0
10.3.2017 15:44

L56u48k24á58š 48B72a65j16g57a38r 3313174898502

Lidé by měli navštěvovat různé kostnice a hrobky šlechty, kolik dětí a v jakém věku umíralo. Běžně 60%, každá žena porodila skoro 8 děti, ale byla ráda za tři přeživší nad 3 roky života. Stačí neposlouchat jen biomatky bez historického lékařského poučení.

+7/−2
10.3.2017 15:51

L80u59c57i33e 19L43i60c68h12n97o51v72s68k13á 6509359237178

To nemyslíte vážně tenhle argument. ...a na choleru co jich ve středověku zemřelo a urcite pulka z nich zemrela, , protoze zeny rodily doma! :-) To totiž byly uplne stejne podmínky jako dnes

+1/−3
10.3.2017 15:54

M16a89r68t78i61n 18K70ř70í71ž 9143712470967

tak jestli chce popírat to, že se díky očkování podařilo vymýtit řadu nemocí a že je díky tomu populace zdravější, pak asi diskuse vážně nemá cenu. Ano, očkování má vedlejší nežádoucí účinky, ano mohou být i velmi vážné až fatální. Výzkum vakcín neustále probíhá dál a dál a každá další vakcína je bezpečnější než ta předchozí. Ačkoliv vakcinace s sebou nese jistá rizika a jsou podle mě očkování, který jsou zbytná, přínos vakcinace dalece převažuje nad negativy.

+5/0
10.3.2017 15:59

L28u89c23i64e 67L16i77c59h20n27o47v15s62k89á 6469739247438

ne to nikdo nepopírá, ale nelze se tímto argumentem ohánět v dnešní době, kdy je hygiena a životní úroveň úplně jinde. Já nesporuji očkování jako takové, vadí mi očkování zbytečné, protože zatěžuje organismus a to zejména kojenců a malých dětí (o nemocných ani nemluvím) a za zbytečné považuji téměř všechna očkování dle aktuálního kalendáře povinných očkování a MMR zvláště. Kdyby děti spalničky, zarděnky a příušnice prodělaly jako dětské nemoci, nikdo by se nemusel obávat jejich případného těžkého průběhu v dospělosti. A hlavně, dospělí již z vakcín podaných v dětství stejně protilátky nemají, takže očkování dětí - TOTO konkrétní- opravdu považuji za nesprávné, Stjně tak žloutenka u kojenců, černý kašel, u nějž vakcína prokazatelně nefunguje atd atd...Kdyby se milí vakcinologové zamysleli a šlo jim skutečně o zdraví dětí a ne o byznys, očkovací kalendář by asi vypadal jinak. Čili nebavme se v obecné rovině, ale diskutujme o konkrétních věcech - jinak je to opravdu zbytečné, neboť např výkřiky o kolektivní imunitě jsou v dnešní době až směšné... A ještě k té kauze MMR - autismus - nemáte pravdu s tím podvrhem kauza se již posunula dál, o čemž na vakcinologické konferenci informovala MUDr Gandalovičová a odkazovala tam i na zdroj, volně přístupné na webu - v případě zájmu pohledejte

+2/−1
10.3.2017 16:08

L87u35k79á80š 75B43a73j68g88a54r 3563344898962

Ano, je jiná doba. Jiné podmínky, ale ona i ta hygiena není u všech lidí stejná, navíc dnešní lidé mají imunitu slabší, tudíž jsou nutné i vyšší hygienické nároky, atd. Byly jiné nemoci, hlady, cholery, mory, ale i obyčejné nemoci, smrťáky té doby. Ale dělat strašáka z vakcíny, nevím no. Mít obavy, aby dítě z hrátek v hlíně neumřelo je pro mě asi přednější. Větší hrůza je antikoncepce holek, a fakticky holek, co nemají ještě nic ustálené, ale změny po všech směrech znatelné a v poslední době častěji poukazované... kdyby se raději válčilo proti kouření děti, alkoholu u dětí, atd. To jsou vážně problémy...

+2/0
10.3.2017 16:46

L39u93c78i34e 70L84i60c21h57n48o10v22s18k68á 6449699657188

Stejne jako na NU vakcíny

+1/0
10.3.2017 15:52

M67a97r32t63i39n 64K42ř82í91ž 9723132890307

to máte pravdu - jde jen o ty počty.....

0/0
10.3.2017 15:53

P72e90t79r 71H92a16n78a 1444180279

Dítě se silnou zdravou iminitou nebude mít problém s očkováním, ale s nebezpečnou chorobou si už neporadí. U dětí slabších je to na zvážení. Ani ne snad zda-li, ale kdy. V jakém věku a kondici.i

+5/0
10.3.2017 15:52

M50a29r68t27i93n 73K55ř80í84ž 9223632340877

jsou děti, které jsou kontraindikovány každému očkování. I kvůli nim je důležité, aby ti, co očkováni být mohou, očkování skutečně byli a eliminovali tak riziko případné infekce tohoto oslabeného dítěte.

+2/0
10.3.2017 16:07

J58o36s79e11f 17P54o94r78t73i56k 8367189274

Podle Trmala se dalo všem těmto případům zabránit včasným očkováním.

Na kolik to očkování je rizikové, už nenapíšete co??

+5/−18
10.3.2017 15:12

E47v70a 78D84r45o87z61d28o86v55á 7229247225245

Na kolik?

+3/0
10.3.2017 15:15

M73a78r39t44i48n 86K77ř25í47ž 9143562520647

Je rizikové asi tak stejně jako všechna ostatní očkování - hrozí lokální reakce (zarudnutí, otoky) i celková reakce - ospalost, únava, horečky. Je to ale poměrně drahé - pokud mě paměť neklame proti meningokokům A je to kolem 1500 za dávku, tak proti men B je to téměř dvojnásobek.

+14/−1
10.3.2017 15:17

S16y19l94v34a 89Š53p46o47r46k62o46v50á 5836492520699

jaksi jste zapomněl na všechna závažná rizika - od mozkového poškození, spuštění autismu, ochrnutí až po smrt. I proto je v mnoha civilizovanývh zemích očkování dobrovolné a a ve většině civilizovaných zemích stát uznává problémy způsobené očkováním a kompenzuje rodičům způsobené škody. Konečně se to začíná přiznávat i u nás

+2/−15
10.3.2017 15:30

M61a24r61t42i80n 65K59ř82í57ž 9783822970837

to s tím autismem byl podvrh a týkal se živé MMR vakcíny. Další důsledky jsou v rovině spekulační, byť velmi populární a lákavé.

+16/0
10.3.2017 15:35

M11a68r97t82i14n 75K32ř48í12ž 9283872330297

ne podvrh - podvod je to správné slovo.

+8/0
10.3.2017 15:36

S41y91l96v85a 49Š36p41o97r61k86o77v12á 5916572610529

to podvrh nebyl, protože jednu rodinu s tímto problémem znám.Samozřejmě že dítě musí mít k tomu nějaké predispozice - ty by se ale bez očkování neaktivovaly. Navíc mám osobní zkušenost s vnučkou, které očkování sputilo v několika měsících věku závažné astma, kdy téměř zemřela - a lékaři potvrdili, že na 99 % to způsobilo právě oškování

+2/−7
10.3.2017 15:44

M33a92r63t89i67n 79K47ř66í82ž 9793542860707

já už nemám sílu to psát pokaždé - velmi pěkný a jednoduše uchopitelný článek od Pavla kasíka: http://technet.idnes.cz/vakciny-nezpusobuji-autismus-de2-/veda.aspx?c=A150423_123416_veda_pka

+5/0
10.3.2017 15:46

S90y22l39v62a 77Š36p62o25r86k85o22v43á 5746372100319

a vy se domníváte, že když JEDEN odborník něco napíše, že jiný nemá opačný názor? Na toto téma existuje spousta odborných článků s oběma názory, a je to momentálně jeden z velkých problémů, který hýbe medicínou. Hlavně se nesmíte dívat jen na ten český píseček, kde bývá často opačný názor "ukřičen"

+1/−2
10.3.2017 17:03

L27u97c29i56e 54L65i44c10h36n77o12v38s15k11á 6689579277178

To, ze Vy o něčem nevíte neznamená, že to neexistuje. :-) ale cokoliv bude řečeno bude stejne hoax, konspirace nebo podvrh. ..

0/−2
10.3.2017 15:45

M98a17r27t11i44n 31K89ř54í66ž 9113732790937

abyste mohla své tvrzení uvádět jako platná, je potřeba je něčím doložit. Důkaz urputným tvrzením neberu.

+9/0
10.3.2017 15:48

P35a33v17e51l 54N65á53r86o70ž65n84ý 1955433356362

;-D Tak ted fakta, U vakcín proti meningokokům hrozi podle statistických výsledků hromadného podání vakcíny, která proběhla u dětí v SRN v roce 1987 v 3,4 případech na milion očkování postvakcinační poliomyelitida, která ve více než 90% případů končí smrti.

Sečteno a podtrženo je to z bláta do louže protože ono je celkem jedno zda jste výjimečný případ, který zemře na meningokoka nebo výjimečný případ který zemře na následky očkování, ta rizika jsou podobná. a výsledkem je mrtvola tak jako tak.

+3/0
10.3.2017 15:31

M47a84r56t17i41n 15K78ř81í24ž 9273902120557

A není Vám divné, že ta data, co uvádíte, jsou 30 let stará?

+4/−2
10.3.2017 15:34

P20a43v53e54l 68N76á37r58o21ž75n45ý 1505743616432

Proč by to mělo, tyto studie vyžadují velký počet očkovaných a dlouhodobé sledování jsou proto velmi drahé a proto se provádí , pokud vůbec, jen při zavedení té dané kategorie vakcín a k tomu došlo v druhé polovině 80 let proto všechny 4 studie, ke kterým na toto téma došlo jsou z let 1986 až 1995 , přičemž ta z 95 je z latinské Ameriky. Výsledky jsou jaké jsou a je třeba je brát jako fakt.

Nic není bez rizika a je třeba vždy vážit pro a proti.

+2/0
10.3.2017 16:01

M63a40r39t77i46n 93K21ř40í73ž 9353932460277

dnešní vakcíny jsou bezpečností ale někde úplně jinde než ty z osmdesátých let.

+1/0
10.3.2017 16:09

L90u12k72á71š 50V35e95v67e20r74k62a 1887806660

a v čem?

+1/−1
10.3.2017 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.