Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vysokou se má chodit hlavně z gymnázií, ne odborných škol, míní ředitel

Gymnázium v Teplicích patří mezi nejlepší školy v kraji. Přesto muselo v minulých letech bojovat se svým zřizovatelem, Ústeckým krajem. „Je paradoxní, že byť mám ke komunismu zásadní výhrady, tak nejlépe se naší škole žije, když kraji vládnou právě komunisté,“ říká ředitel gymnázia Zdeněk Bergman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z75d81e38n11ě54k 33B19e94r31g23m27a86n 5164442951453

Nenapsal jsem, že na VŠ májí chodit pouze z gymnázií, ale hlavně z gymnázií. Z odborných škol tam mají odejít jen ti nejlepší. Není v pořádku, když většina vysokoškoláků projde přípravou, která byla zaměřená na něco jiného než na další studium - totiž na přípravu na povolání. To samozřejmě neznamená, že SPŠ stavební nepřipraví pro studium na stavební fakultě dobře. Výjimky se vždy najdou, ale není dobré jimi argumentovat.

0/0
24.2.2017 17:24

E84v69a 31P56e55t35ř76í87k43o57v88á 9508582911145

To je pěkná hloupost, znám hodně lidí co mají výuční list, večerně si udělali maturitu a nakonec vystudovali filozofickou či jinou fakultu. O právech na UK nemluvě.

0/0
23.2.2017 9:07

K22a39r83e35l 76N47e66č53a17s 5673379860570

S vyjímkou škol průmyslových.

+3/0
22.2.2017 21:45

P77a66v11e80l 43M83a18l45e75č75e55k 5761804872751

Byť panu Bergmanovi obecně fandím, poněkud mě zarazil svým jásáním nad komunisty řízenou krajskou vládou. Zvláště když tak usuzuje z toho, že mu komouši vymění na škole okna. Byť nejsem absolventem elitního gymnázia umím si spočítat, že 364 oken za 18 milionů, znamená za jedno okno téměř 50 000 Kč. Byť jsou to okna velká a atypická neměla by cena jednoho okna včetně práce s výměnou překročit 30 000 Kč, tj. celkem 11 milionů.

Takže do čísi kapsy (nejspíš i té komunistické) zmizne 7 milionů, tj. cca 40% ceny zakázky. A vzhledem k Bergmanovu nadšení vyvstává otázka zda něco neskončí i u něj. Pak ovšem dostává jeho nadšení z komunistů v čele kraje, byť nemorální, ale přeci jen logiku. To na rozdíl od jeho kázání o tom, jak morálku vštěpuje do studentských hlav.

+3/−3
22.2.2017 16:59

M53a15r96t87i79n 45S72k81ř34i52v92á84n47e12k 6766495871970

Jest-li si kupujete špekáčky za 60,- kč/kg je to Váš problém. Neaplikujte stejnou logiku při realizaci výměny oken.

0/0
23.2.2017 8:20

M89i39l64a89n 87P69r24o17u95z76a 6632184788107

Máte právo se jít zeptat kolik se investovalo a za co a vznést dotaz proč to bylo tak a tak.

0/0
23.2.2017 9:09

M65a78r76t63i61n 39P98a77v41l93í28k 1557907899331

Uvažujete rychle a logicky...

............ale jenom směrem, kterým chcete;-);-D;-)

0/0
23.2.2017 10:48

M96i72l97a16n 88V82o96l45e87k 5259193276649

Co tím vlastně chtěl říct? Chce aby jeho školu zvětšili, nebo aby vysoké školy nabíraly méně studentů? Tedy aby se na vysoké školy dělaly povinně přijímačky a ne aby přijímaly víc studentů, které proberou až během prvních semestrů? Opravdu nemám praktickou představu.

+1/0
22.2.2017 16:15
Foto

M37i76r15o70s43l23a84v 81S33t98e84i35n67e90r 6608324943685

V dávné minulosti byl první semestr ten oslí most. Přijímačky, ty se dají manipulovat, ale zápočty, semináře a zkoušky už těžko.

V mém ročníku 1959 nastoupilo po přijímačkách vybraných 72 studentů, po prvním semestru se jejich počet zredukoval na 27. Někteří se už po prvních přednáškách vzdali. Mluvím o ČVUT na Karlově náměstí.

Třeba deskriptivní geometrie nebo matematika, to byly největší překážky právě pro gymnasiasty.

Já jsem byl absolventem 1.SPŠE v Ječné ul. č, 30, v r. 1957, třída R4D a 1965 jsem slavně "promoval" ve Vladislavském sále na inženýra. V Ječné ul. byl v těch letech profesorem matematiky pan Krista, zřejmě mu z politických důvodů odepřeli přednášet na VŠ. Ve výsledku byli absolventi z Ječné uznáváni jako dobří v matematice.

Deskriptivní geometrii dnes považuji za filtr na IQ. Bylo to podáváno velmi složitě a dost lidí si z toho zoufalo. Pro další život to ale nemělo ten význam, jaký na škole.

+1/−1
22.2.2017 19:26

I24v32a27n71a 78N89e19j72e20d81l80í40k75o46v29á 6808234143263

V prvaku se všichni, zvlášť holky, třásli pred hodinou deskriptivy. Ve druhaku uz profesor otočil a nadával na prvaky. Tak to znali všichni. Ale stalo se, ze někteří proste studium na prumce ukončili pravé kvůli deskriptivní geometrii. Šlo o to, to pochopit. Začínalo se stupidními stopníky a pak uz se to zlepsovalo. Průniky těles byly super. Někdy po 20 letech měla dcera deskriptivu na gymplu, chtěla jít na stavarnu, tak si ji vybrala jako volitelný předmět. Řešila tam neco, co uz jsem brala za zapomenuté, prý jsem jediná záchrana, z hlavy se mi kourilo a nakonec jsme na to přišly. Jo, člověk si občas rad vzpomene na hodiny něčeho, z čeho mel původně těžkou hlavu...

+1/0
22.2.2017 20:14

A22n83t56o76n47í25n 49Z98e31l63e25n16ý 2844643291496

Pan ředitel ve mně vyvolal vzpomínku na to, jak na Karláku před paralelku přišel Koníček a zeptal se:

„Kdo je tady z gymnázií?“, ruku zvedla asi tak polovina. „Hmm, hmm.“

„Kdo je tady z průmyslovek?“, přibližně třetina. „Tak vy tady nemáte co dělat.“

„Kdo je tady z učebních oborů?“, přihlásil se ten zbytek. „Vy tady už vůbec nemáte co dělat.“

Pak si všiml vepředu Michala Hu, který ruku nezvedal vůbec.

„A co vy, odkud jste?“

„Já jsem chodil na střední školu pro pracující.“ odpověděl Michal.

Tím docenta zmátl a zbavil řeči, s takovou vzdělávací institucí se asi na FEL setkal poprvé.

+1/0
22.2.2017 13:49

J13a41r20o14s36l79a34v 50J73o98s51e67f 5182870470204

Jo, Koníček, to byl střihoun!. Mne vyhodil ze zkoušky ani nevím za co. Zkoušku jsem pak udělal u odb. asistenta (jméno si nepamatuji) za suveréní jedničku!

0/0
22.2.2017 17:58

Z47b28y77š56e39k 74Š49v33e63c 8504203504555

Na schůzce absolventů snad každý si vzpomněl na prof. Koníčka.

Tehdy již byl dost nemocný. Vzpomínal na dobu strávenou v USA a jejich narkomanských doupatech.

První přednášku jazyka PASCAL začal "Mám přichystány průsvitky na FORTRAN je to stejné. Na rozdíly vás upozorním. Proměnná nabývá hodnot fals a tru ..." Tím všichni neznalí angličtiny skončili pro celý semestr.

Po mnoha peripetiích student vykonával zkoušku u jiného zkoušejícího. Po předložení písemné části zkoušky examinátor prohlásil "A kterej v-ů-l Vám to řešení poradil?" . :-)

0/0
22.2.2017 18:54

J66a74r55o20s26l78a76v 80P92l22a85c14h32ý 9356733253960

S Koníčkem mám stejnou zkušenost.. Na to se nedá zapomenout.

0/0
22.2.2017 20:11
Foto

J40a22r74o76m95í46r 45Č50i92h73á65k 1695795725386

Pan ředitel se mýlí. Co tvrdí, možná platilo za komunistů. Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia. A o tom, že vědomosti se nemusí biflovat, by se dalo rovněž s úspěchem pochybovat. Musím je dostat do hlavy, abych je dokázal aplikovat ! Nedokáži si představit úspěšného šachistu, který hraje s příručkou na klíně, ve které je zapsáno, jak se kterou figurou táhne. To i řemeslníci musí mít vědomosti v hlavě, aby mohli pracovat. Pane řediteli, kde Vás vyhrabali ?

+3/0
22.2.2017 13:43

I24v98a28n42a 76N22e96j71e67d43l65í35k65o69v35á 6528244593473

A na to jste přišel jak: Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia

Technické školy vždy připravovaly studenty na technické školy lépe než gymnázia. Vždyt to je jejich cílem.

Nyní navíc ty střední technické školy díky menšímu zastoupení odborných předmětů a přidané biologii nepřipravují studenty v takové míře, jako tomu bylo dříve...

0/−1
22.2.2017 13:57
Foto

J53a78r38o80m88í77r 19Č74i74h85á12k 1255335425236

Upsal jsem se. Průmyslovky lépe připravují na vysoké školy s technickým zaměřením. O opaku s Vámi nehodlám diskutovat. Berte to jako axiom !

+1/0
22.2.2017 14:00

I74v17a36n55a 81N30e28j24e13d18l62í79k20o84v32á 6488234553293

Pak už to má logiku a dále diskutovat nemusíme ;-)

+1/0
22.2.2017 14:11
Foto

J34a84r44o70m46í53r 97Č12i32h95á81k 1405505125336

Děkuji. V této diskuzi jste vyhrála ! :-)

+1/−1
22.2.2017 14:31
Foto

Z56d59e44n87ě14k 64M33a60t23u76š80k25a 7388636885626

pan ředitel asi není velký odborník.

+1/0
22.2.2017 13:34

V63a12š76e22k 87Ř89í72h64a 2183383318252

No pak bych doplnil jednu myšlenku. pokud mají být přijímáni na VŠ hlavně studenti z gymnázií co pak budeme dělat v případě že se nadměrný počet gymnazistů nedostane na ony VŠ. Zatím většinou končí na různých VOŠ, kterých opravdu narostlo hodně, ale které sami říkají, že za 3 roky prostě odborníka vychovat neumí.

V konečné fázi to znamená, že student SPŠ bude mít daleko lepší vzdělání a odbornost jak ti co budou nad ním ve vzdělávacím ohodnocení. Již dnes se to občas stává.

+3/0
22.2.2017 12:40

L91u16b35o31m38í18r 61S75a87z77e67č24e69k 7619828565693

Kvalita absolventů škol snad není dána jejich počtem, spíše jejich náročností ale hlavně kvalitou vyučujících. Vždyť to všichni známe, jak často si člověk vzpomene na některého skvělého kantora a jak rád by mu dnes ještě poděkoval za to, co ho naučil!

+4/0
22.2.2017 12:49

V72a81š72e68k 16Ř29í76h48a 2343203688692

To možná mluvíte o ZŠ nikoli o SŠ. Tam je dána počtem prvotních uchazečů a tím nastavenou kvalitou příjímacích řízení. Já dělal na SPŠ přijímačky ve kterých ze 120 uchazečů brali 48 do dvou třít.

Dnes škola dělá jen vstupní pohovory u uchazečů, kde se zdá že by nemuseli studiu stačit. Pokud se zvedne onen počet na vstupu pak si budou moci vybírat mezi těmi kdo mají o obor skutečný zájem a mají jistou studyjní kvalitu nastavenou ZŠ.

0/0
22.2.2017 12:54
Foto

Z71d32e95n35ě11k 45M31a69t54u92š98k54a 7378856745336

pokud dříve měl někdo na vysvědčení v devítce více jak pět dvojek, už byl problém se dostat na střední školu.

Dnes berou i se čtyřkami a aby vůbec někdo dokončil, tak musí jít kvalita nutně dolů.

+2/−1
22.2.2017 13:37

Z19b96y28š38e88k 18Š47v65e48c 8514333104165

Dávám minus. Důvod pravopis (Nebo jen překlepy?).

+2/0
22.2.2017 19:01

V54a89š83e50k 17Ř28í16h44a 2283433598472

Chápu, že s klesajícím počtem dětí je tlak na to nabrat každého žáka. A pan řiditel se tak snaží vytvářet jakési nesmyslné elitářství tak aby případně nepřišel o křeslo.

Bohužel, ale nejsou to SPŠ, kterých by nějak výrazně přibylo, ale spíše gymnázia a to v násobcích. To to stojí za poklesem kvality studentů a to všude.

Podle mě je právě třeba udělat určitý kvalitativní řez mezi gymnázii a ty méně kvalitní razantně zrušit.

+4/0
22.2.2017 12:27

Š35t98e27f87a73n 23F78r42i11č24a 7242238493416

Pane Bože, to jsou ale předsudky. Kdysi jsem studoval dopravní průmyslovku. Na VŠ se z naší třídy dostalo 17 ze 32 žáků. V roce 1978 přijímali na Provozně-ekonomickou fakultu VŠE 1 uchazeče z 11. Dostal jsem se. Nemyslím, že bych ve studiu na VŠ plaval. Takže názor pana ředitele gymnázia, uvedený v titulku musím z principu zpochybnit. Tím spíše, že v mnoha předmětech měli i na VŠ absolventi průmyslovek na vrch. Důležitá je kvalita kantorů. Dále je to spíše o tom, že jsou jak špatná a mizerná gymnázia, tak i některá, která jsou na tom o něco lépe. Ovšem stejně tak je to s průmyslovkami. Samozřejmě strojař, který vystuduje výbornou strojařinu na průmyslovce i na VŠ, na tom bude po 9 letech odborného studia výrazně lépe než ten, kdo v oboru vystuduje jen 5 let, sic na VŠ.

+9/−2
22.2.2017 12:13

L81u23b57o69m62í93r 97S69a48z48e19č70e85k 7789568275733

Já s ním naopak souhlasím. Protože si maturitu, jež je předpokladem ke studiu na VŠ, "pořizovali" neumětelové na všelijakých středních učilištích a potom šli na soukromou školu, kde si ten titul v podstatě zaplatili! V roce 1978 se jednalo o naprosto jiné podmínky. Podívej se, inženýre, kolik dnes schází řemeslníků, kteří kdysi z učilišť normálně do procesu odcházeli! Z průmyslovek odcházeli tzv. střední kádři. Dnes nikomu nestačí ani maturita (ještě by ji chtěli nejlépe z tělocviku nebo obč. nauky) a dělat se nechce nikomu. Jsou bohužel obory, kde se rukama dělá a dělat bude stále.

0/−3
22.2.2017 12:26

V78a83š77e51k 82Ř48í47h59a 2773193308722

Jenže to způsobí, že se na VŠ v konečné fázi budou učit je látku SPŠ. Když se podívám kdo z našeho ročníku zůstal na fakultě tak to byli všichni gymnazisti, kteří se v praxi neuchytili. Nechtějte vědět co od nich vychází za odborníky je to otřes který ani nezná základní normy.

Pokud chceme zlepšit kvalitu technicky vzdělaných odborníků, tak právě potřebujeme více SPŠ, a méně gymnázií. Chápu, že nárůst učebních oborů s maturitou byla blbost, ale stále máme dost původních 4 letých průmyslových škol, které na toto gymnaziální elitaření dosti doplácejí.

+5/−1
22.2.2017 12:33

L52u74b68o37m66í85r 34S31a69z73e96č52e36k 7399788495633

Nevím, zda více SPŠ zajistí více kvalitních techniků. Dříve to bylo skutečně o schopnostech. Nakonec i na učilištích a bez maturit se rekrutovali lidé schopní a dostatečně kvalifikovaní! Bylo jich dost, kde blbec neuspěl!

0/0
22.2.2017 12:37

V51a91š62e54k 96Ř50í43h65a 2623393408192

Jasně ale je to jen reakce na jisté elitaření. A možná na to jak zajistit aby maturita nebyla skutečně jen jakýmsi cárem papíru.

+1/0
22.2.2017 12:57
Foto

Z31d12e25n87ě48k 74M95a43t12u57š22k69a 7928526185206

jenže SPŠ upadají. V roce 1967 měla SPŠS v Plzni v ročníku 10 tříd strojních + 2 třídy hutní.

Dnes má pouhé 2 třídy, zbytek jsou učební obory. Zbytek jsou nějaké třídy ekonomky.

0/−1
22.2.2017 12:38

V80a98š55e18k 67Ř20í23h67a 2373193968772

Vím psal jsem to. Ale věřte mi že jak zavřete pár gymnázií tak se kvalita vrátí. Sám jsem překvapen kolik studentů je na SPŠ v Plzni. Možná to bude tím že nedaleko v Klatovech je hned další škola se stejným zaměřením. Možná také v celkovém počtu těchto škol.

SPŠ, kterou jsem studoval byla svého času jediná pak se otevřela v Bystřici a jistá umělecké zaměření v Praze. Po revoluci se otevřeli asi další dvě Hranice a pak někde na severu Čech.

Nu což řiditel začal bojovat za kvalitu a VOŠ, kterou se mu podařilo udržet mnoho žáků a navíc nabrat mnoho i zahraničních univerzitních kantorů. Asi skutečně záleží na tom jak kvalitní ona škola je a jak velkou má konkurenci.

0/0
22.2.2017 12:49
Foto

Z28d92e10n33ě93k 89M59a51t93u36š48k89a 7148526295496

ta klatovská bývala i tenkrát a byla poměrně velká, takže to o konkurenci asi nebude. Prostě není zájem.

0/0
22.2.2017 13:32

M44a50r84t13i96n 34N55e81b40e84s10k62ý 7916120307202

Obávám se, že absolventi gymnázií možná vzdáleně tuší, co se asi tak budou na VŠ učit, zatímco absolventi SPŠ už se v oboru orientují.

Pakliže se absolventi gymplu nedostanou na VŠ, rozšíří řady všeobecně nepoužitelných s maturitou.

0/0
22.2.2017 13:49
Foto

M65i97r65o82s64l21a45v 97S62t58e67i85n71e16r 6278634663925

SPŠ v Čechách a na Moravě musely v době protektorátu nahradit zakázané vysoké školy. Profesoři tedy šli na ty průmyslovky, tím se jejich úroveň neobyčejně zvedla. Po válce ta obnova VŠ také nebyla okamžitě, do toho se pletli komunisté, takže mnohde to dlouho vázlo.

Po 1989 nastal boom vesnických universit, takže dnes je nutné u každého absolventa vědět, kde absolvoval.

0/0
22.2.2017 19:36

Š27t92e67f21a73n 30F67r54i50č63a 7142588883126

Nedostatek řemeslníků má více příčin, ale především je zapříčiněn jednak nízkými platy, jednak tím, že se firmy nestarají o výchovu učňů a jsou k tomu lhostejné. Jen natahují ruku ke státu, a říkají "pošlete nám Ukrajince". Kdysi učeň už před nástupem do učiliště podepsal smlouvu, a byl fabrikou podporován během studia. Samozřejmě, že absolvent střední odborné školy nebo středního odborného učiliště s maturitou má mít možnost se dále vzdělávat. Vysoké školy potřebují i tyto absolventy, a to i při zaměstnání, aby neztratily kontakt s praxí.

0/0
22.2.2017 12:35

L34u28b79o48m54í62r 65S78a39z48e15č44e75k 7869948675773

Jistě, tehdy ty velké fabriky sami dokázaly vyprodukovat dostatek potřebných řemeslníků. Fabriky rozkradeny, učiliště nanic!

0/0
22.2.2017 12:39

V82a97š34e18k 13Ř26í96h86a 2913623958652

Velké plusR^, Ale jak stát zvedne daně, aby toto školství mohl platit tak hned brečí že st. úředníka platit nebudou.

0/0
22.2.2017 12:58

J93a43n 57B98l78a82n46a 3876475254

Degradace vzdělání............. Vysoké školy totiž otevřely svou náruč tak, že přijímají 70% populace.................... v populaci je max 30% schopných absolvovat VŠ v parametrech před rokem 1990, Dnešní soukromé VŠ tituly vlastně prodávají.

+8/0
22.2.2017 12:12

P22a40v60e23l 38Z71o67u85h91a67r 5558944354759

Pan ředitel si chválí svůj ohon. Inu každá samochvála smrdí. Když se mu tak dobře žije pod komunistickou knůtou tak ať se odstěhuje do těch oblastí světa kde je ten komunistický ráj- Kuba , KLDR, Čína , RF, Nicaragua a pod. a nevychvaluje tu zločineckou komunistickou ideologii tu. Máme své zkušenosti. Když ptáčka lapají tak mu také pěkně zpívají. Je asi dost mladý a žije v tom komunistickém kraji-ráji.Rv;-O

+2/−1
22.2.2017 12:08

J25a24n 62B51l66a70n13a 3826725534

Pan ředitel jen popsal současnou realitu, a že se na severu kradlo ve velkém a komouši u toho nebyli je fakt, dělili se ODS +ČSSD

+1/0
22.2.2017 12:15
Foto

J70a85n75a 18J21i30n89d44r82á22k77o51v12á 9670249349761

Ano, na medicínu vás určitě lépe připraví gymnázium, ale na studium ČVUT vás lépe připraví odborné školy. Vím, o čem mluvím.

+17/0
22.2.2017 12:00

M14a97r48e47k 31T33e87t15u30r 9729844736

Ano, to zřejmě řediteli nedošlo.

0/0
23.2.2017 7:56

J54a69r56o40s65l27a96v 98J25o58s43e73f 5452410160644

Ale gymnázia by měly být školami, na které se dostanou ti nejlepší ze ZŠ - tedy jedničkáři, dvojkaři. Gymply dnes berou i čtyřkaře, jen aby naplnily kapacitu!

Náklady na žáka na gymplu jsou daleko nižší, než na průmce (proto si pan ředitel může dovolit tandemovou výuku). nevím, proč by dobří žáci z odborných škol neměli chodit na vysokou. Inu, každá liška si chválí svůj ocas....

+7/0
22.2.2017 11:52

I47v72a59n82a 52N45e36j77e74d15l32í63k52o29v16á 6108264593193

K titulku - jo beru, ale to pak musí střední odborné školy po matuře vyplivnout středoškolské "odborníky" schopné samostatné práce, jak tomu bylo dřív. Za nás se hlásila z průmyslovek na VŠ max třetina třídy a to ne každý se dostal

+2/0
22.2.2017 11:34

V66a18š94e71k 12Ř95í37h77a 2883483158722

No co vím tak právě SPŠ vyplivnou studenty, kteří jsou lépe připraveni na praxi jak mnohé VŠ. Je většinou hodně znát pokud do práce nastoupí průmyslovák s VŠ a když nastupuje gymnazista s VŠ. Ten gymnazista toho průmyslováka v oboru málo kdy dostihne.

+5/0
22.2.2017 11:40

I85v91a81n49a 82N10e34j89e12d33l30í61k89o22v73á 6448714393363

Vy jste to nepochopil tak, jak jsem to myslela.

Pan ředitel to řekl tak, že gympláci na VŠ, ostatní po matuře do praxe. Jenže současní středoškoláci jsou v praxi nepoužitelní. Ti schopnější jdou houfně na VŠ a pak těch středoškoláků nastupujících do práce je minimum a stojí zaprd.

+1/0
22.2.2017 11:43

V73a28š80e96k 96Ř38í76h87a 2803553188582

Tak obecně úroveň šla dolů, ale za to nemohou SPŠ, ale spíše nadměrný počet gymnázií. Kvalita přípravy je úměrná kvalitě studenta. A zde je jasné, že pokud by se zavedl nesmysl pana řiditele, tak to povede k opaku a to že se na SPŠ budou hlásit ti co budou vědět že nemají na VŠ a všichni ostatní se budou tlačit na gymnázia, kterých je již dnes až příliš.

V klesajícím počtu dětí pak nic nebude tlačit na rušení gymnázií a ty budou dále "parazitovat" na SPŠ.

Co naopak se ještě více zhorší je právě ona připravenost VŠ, která se samými gymnazisty nebude tlačena k vysoké specializaci a odbornosti a celkově půjde do kytek.

+1/0
22.2.2017 12:21

I98v58a77n60a 47N65e26j26e34d28l64í84k73o19v21á 6838624423263

No, ale ještě jedno s tím vzděláváním na odborných školách souvisí. Dříve se tam učilo více odborných předmětů a méně všeobecných, proto byli absolventi schopni samostatné práce v praxi. Vím, že za to nemohou samostatné průmyslovky, ale nastavený systém z MŠ.

Nikdy jsem nezastávala názor, že na VŠ pouze z gymplu, sama mám průmyslovku, ale na VŠ jsem se tehdy nedostala...

A dcera tvrdila, že kdyby "v devítce" tušila, kam jít, tak z osmiletého gymplu přejde na stavební průmku, protože jí to pak na VŠ z počátku chybělo...

Mělo by to být ted už nastaveno tak, že na gympl opravdu jen ti nevyhranění a VŠ možná pro všechny, jak to bylo za nás. S tím, že se odborné předměty budou na odborných školách učit v podstatně vyšší míře, než všeobecné. Jenže pokud ted budou povinné maturity z matiky pro všechny, budou muset mít průmyslovácí určitě více hodin matematiky, než za nás, kdy jsme měli ve čtvrťáku matiky pouze jednu hodinu za týden. To tedy na úkor odborných předmětů...

+1/0
22.2.2017 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.