Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vysokou se má chodit hlavně z gymnázií, ne odborných škol, míní ředitel

Gymnázium v Teplicích patří mezi nejlepší školy v kraji. Přesto muselo v minulých letech bojovat se svým zřizovatelem, Ústeckým krajem. „Je paradoxní, že byť mám ke komunismu zásadní výhrady, tak nejlépe se naší škole žije, když kraji vládnou právě komunisté,“ říká ředitel gymnázia Zdeněk Bergman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z55d64e49n21ě22k 42B26e48r71g14m92a61n 5254352781123

Nenapsal jsem, že na VŠ májí chodit pouze z gymnázií, ale hlavně z gymnázií. Z odborných škol tam mají odejít jen ti nejlepší. Není v pořádku, když většina vysokoškoláků projde přípravou, která byla zaměřená na něco jiného než na další studium - totiž na přípravu na povolání. To samozřejmě neznamená, že SPŠ stavební nepřipraví pro studium na stavební fakultě dobře. Výjimky se vždy najdou, ale není dobré jimi argumentovat.

0/0
24.2.2017 17:24

E16v43a 10P40e44t64ř44í42k25o83v74á 9578422161575

To je pěkná hloupost, znám hodně lidí co mají výuční list, večerně si udělali maturitu a nakonec vystudovali filozofickou či jinou fakultu. O právech na UK nemluvě.

0/0
23.2.2017 9:07

K33a63r25e77l 27N97e66č28a49s 5733239780300

S vyjímkou škol průmyslových.

+3/0
22.2.2017 21:45

P88a44v81e61l 50M78a79l65e65č30e72k 5901304162951

Byť panu Bergmanovi obecně fandím, poněkud mě zarazil svým jásáním nad komunisty řízenou krajskou vládou. Zvláště když tak usuzuje z toho, že mu komouši vymění na škole okna. Byť nejsem absolventem elitního gymnázia umím si spočítat, že 364 oken za 18 milionů, znamená za jedno okno téměř 50 000 Kč. Byť jsou to okna velká a atypická neměla by cena jednoho okna včetně práce s výměnou překročit 30 000 Kč, tj. celkem 11 milionů.

Takže do čísi kapsy (nejspíš i té komunistické) zmizne 7 milionů, tj. cca 40% ceny zakázky. A vzhledem k Bergmanovu nadšení vyvstává otázka zda něco neskončí i u něj. Pak ovšem dostává jeho nadšení z komunistů v čele kraje, byť nemorální, ale přeci jen logiku. To na rozdíl od jeho kázání o tom, jak morálku vštěpuje do studentských hlav.

+3/−3
22.2.2017 16:59

M37a67r67t15i64n 55S68k97ř98i56v60á13n48e25k 6606665301840

Jest-li si kupujete špekáčky za 60,- kč/kg je to Váš problém. Neaplikujte stejnou logiku při realizaci výměny oken.

0/0
23.2.2017 8:20

M23i53l79a12n 22P17r63o35u91z66a 6432514868967

Máte právo se jít zeptat kolik se investovalo a za co a vznést dotaz proč to bylo tak a tak.

0/0
23.2.2017 9:09

M91a70r89t81i15n 18P23a73v29l45í81k 1157887749401

Uvažujete rychle a logicky...

............ale jenom směrem, kterým chcete;-);-D;-)

0/0
23.2.2017 10:48

M49i15l62a52n 15V16o62l25e35k 5549603516389

Co tím vlastně chtěl říct? Chce aby jeho školu zvětšili, nebo aby vysoké školy nabíraly méně studentů? Tedy aby se na vysoké školy dělaly povinně přijímačky a ne aby přijímaly víc studentů, které proberou až během prvních semestrů? Opravdu nemám praktickou představu.

+1/0
22.2.2017 16:15
Foto

M63i11r64o56s69l62a21v 76S34t77e60i22n71e49r 4330442290176

V dávné minulosti byl první semestr ten oslí most. Přijímačky, ty se dají manipulovat, ale zápočty, semináře a zkoušky už těžko.

V mém ročníku 1959 nastoupilo po přijímačkách vybraných 72 studentů, po prvním semestru se jejich počet zredukoval na 27. Někteří se už po prvních přednáškách vzdali. Mluvím o ČVUT na Karlově náměstí.

Třeba deskriptivní geometrie nebo matematika, to byly největší překážky právě pro gymnasiasty.

Já jsem byl absolventem 1.SPŠE v Ječné ul. č, 30, v r. 1957, třída R4D a 1965 jsem slavně "promoval" ve Vladislavském sále na inženýra. V Ječné ul. byl v těch letech profesorem matematiky pan Krista, zřejmě mu z politických důvodů odepřeli přednášet na VŠ. Ve výsledku byli absolventi z Ječné uznáváni jako dobří v matematice.

Deskriptivní geometrii dnes považuji za filtr na IQ. Bylo to podáváno velmi složitě a dost lidí si z toho zoufalo. Pro další život to ale nemělo ten význam, jaký na škole.

+1/−1
22.2.2017 19:26

I27v87a93n51a 61N79e98j80e90d38l55í63k37o54v65á 6838204273803

V prvaku se všichni, zvlášť holky, třásli pred hodinou deskriptivy. Ve druhaku uz profesor otočil a nadával na prvaky. Tak to znali všichni. Ale stalo se, ze někteří proste studium na prumce ukončili pravé kvůli deskriptivní geometrii. Šlo o to, to pochopit. Začínalo se stupidními stopníky a pak uz se to zlepsovalo. Průniky těles byly super. Někdy po 20 letech měla dcera deskriptivu na gymplu, chtěla jít na stavarnu, tak si ji vybrala jako volitelný předmět. Řešila tam neco, co uz jsem brala za zapomenuté, prý jsem jediná záchrana, z hlavy se mi kourilo a nakonec jsme na to přišly. Jo, člověk si občas rad vzpomene na hodiny něčeho, z čeho mel původně těžkou hlavu...

+1/0
22.2.2017 20:14

A34n44t35o63n62í25n 36Z11e40l43e66n38ý 2794163461426

Pan ředitel ve mně vyvolal vzpomínku na to, jak na Karláku před paralelku přišel Koníček a zeptal se:

„Kdo je tady z gymnázií?“, ruku zvedla asi tak polovina. „Hmm, hmm.“

„Kdo je tady z průmyslovek?“, přibližně třetina. „Tak vy tady nemáte co dělat.“

„Kdo je tady z učebních oborů?“, přihlásil se ten zbytek. „Vy tady už vůbec nemáte co dělat.“

Pak si všiml vepředu Michala Hu, který ruku nezvedal vůbec.

„A co vy, odkud jste?“

„Já jsem chodil na střední školu pro pracující.“ odpověděl Michal.

Tím docenta zmátl a zbavil řeči, s takovou vzdělávací institucí se asi na FEL setkal poprvé.

+1/0
22.2.2017 13:49

J63a43r21o49s84l57a87v 71J81o31s70e50f 5162550860384

Jo, Koníček, to byl střihoun!. Mne vyhodil ze zkoušky ani nevím za co. Zkoušku jsem pak udělal u odb. asistenta (jméno si nepamatuji) za suveréní jedničku!

0/0
22.2.2017 17:58

Z62b94y72š90e33k 41Š36v35e77c 8674473334105

Na schůzce absolventů snad každý si vzpomněl na prof. Koníčka.

Tehdy již byl dost nemocný. Vzpomínal na dobu strávenou v USA a jejich narkomanských doupatech.

První přednášku jazyka PASCAL začal "Mám přichystány průsvitky na FORTRAN je to stejné. Na rozdíly vás upozorním. Proměnná nabývá hodnot fals a tru ..." Tím všichni neznalí angličtiny skončili pro celý semestr.

Po mnoha peripetiích student vykonával zkoušku u jiného zkoušejícího. Po předložení písemné části zkoušky examinátor prohlásil "A kterej v-ů-l Vám to řešení poradil?" . :-)

0/0
22.2.2017 18:54

J74a57r89o21s11l49a97v 77P95l75a55c63h80ý 9416533843940

S Koníčkem mám stejnou zkušenost.. Na to se nedá zapomenout.

0/0
22.2.2017 20:11
Foto

J83a55r37o31m27í20r 73Č51i40h12á84k 1235165885506

Pan ředitel se mýlí. Co tvrdí, možná platilo za komunistů. Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia. A o tom, že vědomosti se nemusí biflovat, by se dalo rovněž s úspěchem pochybovat. Musím je dostat do hlavy, abych je dokázal aplikovat ! Nedokáži si představit úspěšného šachistu, který hraje s příručkou na klíně, ve které je zapsáno, jak se kterou figurou táhne. To i řemeslníci musí mít vědomosti v hlavě, aby mohli pracovat. Pane řediteli, kde Vás vyhrabali ?

+3/0
22.2.2017 13:43

I47v81a55n23a 59N93e54j46e40d38l66í28k26o37v51á 6988824493823

A na to jste přišel jak: Nyní technické školy lépe připravují na technické školy než gymnázia

Technické školy vždy připravovaly studenty na technické školy lépe než gymnázia. Vždyt to je jejich cílem.

Nyní navíc ty střední technické školy díky menšímu zastoupení odborných předmětů a přidané biologii nepřipravují studenty v takové míře, jako tomu bylo dříve...

0/−1
22.2.2017 13:57
Foto

J83a90r95o77m57í46r 26Č69i70h46á22k 1635885855156

Upsal jsem se. Průmyslovky lépe připravují na vysoké školy s technickým zaměřením. O opaku s Vámi nehodlám diskutovat. Berte to jako axiom !

+1/0
22.2.2017 14:00

I25v98a85n39a 35N10e39j18e95d92l59í91k57o24v87á 6138124733323

Pak už to má logiku a dále diskutovat nemusíme ;-)

+1/0
22.2.2017 14:11
Foto

J15a59r51o13m96í76r 43Č34i82h10á27k 1735775415216

Děkuji. V této diskuzi jste vyhrála ! :-)

+1/−1
22.2.2017 14:31
Foto

Z21d51e23n52ě24k 82M54a81t98u83š97k53a 7688556825436

pan ředitel asi není velký odborník.

+1/0
22.2.2017 13:34

V20a89š65e80k 54Ř72í95h87a 2623903748552

No pak bych doplnil jednu myšlenku. pokud mají být přijímáni na VŠ hlavně studenti z gymnázií co pak budeme dělat v případě že se nadměrný počet gymnazistů nedostane na ony VŠ. Zatím většinou končí na různých VOŠ, kterých opravdu narostlo hodně, ale které sami říkají, že za 3 roky prostě odborníka vychovat neumí.

V konečné fázi to znamená, že student SPŠ bude mít daleko lepší vzdělání a odbornost jak ti co budou nad ním ve vzdělávacím ohodnocení. Již dnes se to občas stává.

+3/0
22.2.2017 12:40

L18u78b29o80m59í45r 12S45a89z59e58č49e60k 7769528285983

Kvalita absolventů škol snad není dána jejich počtem, spíše jejich náročností ale hlavně kvalitou vyučujících. Vždyť to všichni známe, jak často si člověk vzpomene na některého skvělého kantora a jak rád by mu dnes ještě poděkoval za to, co ho naučil!

+4/0
22.2.2017 12:49

V32a74š78e10k 66Ř17í83h21a 2603653478552

To možná mluvíte o ZŠ nikoli o SŠ. Tam je dána počtem prvotních uchazečů a tím nastavenou kvalitou příjímacích řízení. Já dělal na SPŠ přijímačky ve kterých ze 120 uchazečů brali 48 do dvou třít.

Dnes škola dělá jen vstupní pohovory u uchazečů, kde se zdá že by nemuseli studiu stačit. Pokud se zvedne onen počet na vstupu pak si budou moci vybírat mezi těmi kdo mají o obor skutečný zájem a mají jistou studyjní kvalitu nastavenou ZŠ.

0/0
22.2.2017 12:54
Foto

Z35d88e33n17ě97k 73M30a64t26u93š32k53a 7468526595406

pokud dříve měl někdo na vysvědčení v devítce více jak pět dvojek, už byl problém se dostat na střední školu.

Dnes berou i se čtyřkami a aby vůbec někdo dokončil, tak musí jít kvalita nutně dolů.

+2/−1
22.2.2017 13:37

Z25b30y77š30e76k 87Š40v25e95c 8554513704445

Dávám minus. Důvod pravopis (Nebo jen překlepy?).

+2/0
22.2.2017 19:01

V69a97š79e63k 89Ř64í69h35a 2423613138312

Chápu, že s klesajícím počtem dětí je tlak na to nabrat každého žáka. A pan řiditel se tak snaží vytvářet jakési nesmyslné elitářství tak aby případně nepřišel o křeslo.

Bohužel, ale nejsou to SPŠ, kterých by nějak výrazně přibylo, ale spíše gymnázia a to v násobcích. To to stojí za poklesem kvality studentů a to všude.

Podle mě je právě třeba udělat určitý kvalitativní řez mezi gymnázii a ty méně kvalitní razantně zrušit.

+4/0
22.2.2017 12:27

Š62t82e37f52a34n 62F23r56i52č94a 7402868273776

Pane Bože, to jsou ale předsudky. Kdysi jsem studoval dopravní průmyslovku. Na VŠ se z naší třídy dostalo 17 ze 32 žáků. V roce 1978 přijímali na Provozně-ekonomickou fakultu VŠE 1 uchazeče z 11. Dostal jsem se. Nemyslím, že bych ve studiu na VŠ plaval. Takže názor pana ředitele gymnázia, uvedený v titulku musím z principu zpochybnit. Tím spíše, že v mnoha předmětech měli i na VŠ absolventi průmyslovek na vrch. Důležitá je kvalita kantorů. Dále je to spíše o tom, že jsou jak špatná a mizerná gymnázia, tak i některá, která jsou na tom o něco lépe. Ovšem stejně tak je to s průmyslovkami. Samozřejmě strojař, který vystuduje výbornou strojařinu na průmyslovce i na VŠ, na tom bude po 9 letech odborného studia výrazně lépe než ten, kdo v oboru vystuduje jen 5 let, sic na VŠ.

+9/−2
22.2.2017 12:13

L46u58b17o20m52í31r 58S29a56z94e51č88e56k 7879898145823

Já s ním naopak souhlasím. Protože si maturitu, jež je předpokladem ke studiu na VŠ, "pořizovali" neumětelové na všelijakých středních učilištích a potom šli na soukromou školu, kde si ten titul v podstatě zaplatili! V roce 1978 se jednalo o naprosto jiné podmínky. Podívej se, inženýre, kolik dnes schází řemeslníků, kteří kdysi z učilišť normálně do procesu odcházeli! Z průmyslovek odcházeli tzv. střední kádři. Dnes nikomu nestačí ani maturita (ještě by ji chtěli nejlépe z tělocviku nebo obč. nauky) a dělat se nechce nikomu. Jsou bohužel obory, kde se rukama dělá a dělat bude stále.

0/−3
22.2.2017 12:26

V68a74š97e23k 15Ř12í72h70a 2913383238912

Jenže to způsobí, že se na VŠ v konečné fázi budou učit je látku SPŠ. Když se podívám kdo z našeho ročníku zůstal na fakultě tak to byli všichni gymnazisti, kteří se v praxi neuchytili. Nechtějte vědět co od nich vychází za odborníky je to otřes který ani nezná základní normy.

Pokud chceme zlepšit kvalitu technicky vzdělaných odborníků, tak právě potřebujeme více SPŠ, a méně gymnázií. Chápu, že nárůst učebních oborů s maturitou byla blbost, ale stále máme dost původních 4 letých průmyslových škol, které na toto gymnaziální elitaření dosti doplácejí.

+5/−1
22.2.2017 12:33

L73u67b91o46m21í27r 21S28a31z18e80č71e43k 7369418105453

Nevím, zda více SPŠ zajistí více kvalitních techniků. Dříve to bylo skutečně o schopnostech. Nakonec i na učilištích a bez maturit se rekrutovali lidé schopní a dostatečně kvalifikovaní! Bylo jich dost, kde blbec neuspěl!

0/0
22.2.2017 12:37

V16a34š66e47k 22Ř71í22h28a 2643413558442

Jasně ale je to jen reakce na jisté elitaření. A možná na to jak zajistit aby maturita nebyla skutečně jen jakýmsi cárem papíru.

+1/0
22.2.2017 12:57
Foto

Z48d60e92n45ě37k 81M37a59t52u45š70k78a 7858616605926

jenže SPŠ upadají. V roce 1967 měla SPŠS v Plzni v ročníku 10 tříd strojních + 2 třídy hutní.

Dnes má pouhé 2 třídy, zbytek jsou učební obory. Zbytek jsou nějaké třídy ekonomky.

0/−1
22.2.2017 12:38

V36a79š78e69k 71Ř35í84h13a 2553533618952

Vím psal jsem to. Ale věřte mi že jak zavřete pár gymnázií tak se kvalita vrátí. Sám jsem překvapen kolik studentů je na SPŠ v Plzni. Možná to bude tím že nedaleko v Klatovech je hned další škola se stejným zaměřením. Možná také v celkovém počtu těchto škol.

SPŠ, kterou jsem studoval byla svého času jediná pak se otevřela v Bystřici a jistá umělecké zaměření v Praze. Po revoluci se otevřeli asi další dvě Hranice a pak někde na severu Čech.

Nu což řiditel začal bojovat za kvalitu a VOŠ, kterou se mu podařilo udržet mnoho žáků a navíc nabrat mnoho i zahraničních univerzitních kantorů. Asi skutečně záleží na tom jak kvalitní ona škola je a jak velkou má konkurenci.

0/0
22.2.2017 12:49
Foto

Z79d28e55n85ě64k 83M81a56t87u36š15k53a 7148506915706

ta klatovská bývala i tenkrát a byla poměrně velká, takže to o konkurenci asi nebude. Prostě není zájem.

0/0
22.2.2017 13:32

M63a87r61t60i20n 28N90e83b61e85s71k23ý 7756880897832

Obávám se, že absolventi gymnázií možná vzdáleně tuší, co se asi tak budou na VŠ učit, zatímco absolventi SPŠ už se v oboru orientují.

Pakliže se absolventi gymplu nedostanou na VŠ, rozšíří řady všeobecně nepoužitelných s maturitou.

0/0
22.2.2017 13:49
Foto

M29i41r78o34s88l83a24v 12S78t13e15i10n74e34r 4650302430246

SPŠ v Čechách a na Moravě musely v době protektorátu nahradit zakázané vysoké školy. Profesoři tedy šli na ty průmyslovky, tím se jejich úroveň neobyčejně zvedla. Po válce ta obnova VŠ také nebyla okamžitě, do toho se pletli komunisté, takže mnohde to dlouho vázlo.

Po 1989 nastal boom vesnických universit, takže dnes je nutné u každého absolventa vědět, kde absolvoval.

0/0
22.2.2017 19:36

Š49t66e90f11a84n 60F36r70i33č77a 7212688803976

Nedostatek řemeslníků má více příčin, ale především je zapříčiněn jednak nízkými platy, jednak tím, že se firmy nestarají o výchovu učňů a jsou k tomu lhostejné. Jen natahují ruku ke státu, a říkají "pošlete nám Ukrajince". Kdysi učeň už před nástupem do učiliště podepsal smlouvu, a byl fabrikou podporován během studia. Samozřejmě, že absolvent střední odborné školy nebo středního odborného učiliště s maturitou má mít možnost se dále vzdělávat. Vysoké školy potřebují i tyto absolventy, a to i při zaměstnání, aby neztratily kontakt s praxí.

0/0
22.2.2017 12:35

L46u30b33o72m70í66r 80S78a73z59e80č17e22k 7909198375293

Jistě, tehdy ty velké fabriky sami dokázaly vyprodukovat dostatek potřebných řemeslníků. Fabriky rozkradeny, učiliště nanic!

0/0
22.2.2017 12:39

V50a79š60e48k 32Ř92í28h55a 2283973278602

Velké plusR^, Ale jak stát zvedne daně, aby toto školství mohl platit tak hned brečí že st. úředníka platit nebudou.

0/0
22.2.2017 12:58

J45a89n 20B32l16a62n53a 3116925594

Degradace vzdělání............. Vysoké školy totiž otevřely svou náruč tak, že přijímají 70% populace.................... v populaci je max 30% schopných absolvovat VŠ v parametrech před rokem 1990, Dnešní soukromé VŠ tituly vlastně prodávají.

+8/0
22.2.2017 12:12

P75a42v70e92l 40Z30o77u47h44a61r 5958584694889

Pan ředitel si chválí svůj ohon. Inu každá samochvála smrdí. Když se mu tak dobře žije pod komunistickou knůtou tak ať se odstěhuje do těch oblastí světa kde je ten komunistický ráj- Kuba , KLDR, Čína , RF, Nicaragua a pod. a nevychvaluje tu zločineckou komunistickou ideologii tu. Máme své zkušenosti. Když ptáčka lapají tak mu také pěkně zpívají. Je asi dost mladý a žije v tom komunistickém kraji-ráji.Rv;-O

+2/−1
22.2.2017 12:08

J29a59n 23B37l15a26n52a 3686625274

Pan ředitel jen popsal současnou realitu, a že se na severu kradlo ve velkém a komouši u toho nebyli je fakt, dělili se ODS +ČSSD

+1/0
22.2.2017 12:15
Foto

J38a69n70a 83J16i37n64d35r36á90k13o27v77á 9390619979771

Ano, na medicínu vás určitě lépe připraví gymnázium, ale na studium ČVUT vás lépe připraví odborné školy. Vím, o čem mluvím.

+17/0
22.2.2017 12:00

M79a63r65e64k 85T29e31t13u56r 9499264946

Ano, to zřejmě řediteli nedošlo.

0/0
23.2.2017 7:56

J76a16r16o79s52l63a70v 58J92o41s16e95f 5692310780844

Ale gymnázia by měly být školami, na které se dostanou ti nejlepší ze ZŠ - tedy jedničkáři, dvojkaři. Gymply dnes berou i čtyřkaře, jen aby naplnily kapacitu!

Náklady na žáka na gymplu jsou daleko nižší, než na průmce (proto si pan ředitel může dovolit tandemovou výuku). nevím, proč by dobří žáci z odborných škol neměli chodit na vysokou. Inu, každá liška si chválí svůj ocas....

+7/0
22.2.2017 11:52

I11v80a83n74a 17N47e72j15e96d62l51í49k49o80v58á 6878474403593

K titulku - jo beru, ale to pak musí střední odborné školy po matuře vyplivnout středoškolské "odborníky" schopné samostatné práce, jak tomu bylo dřív. Za nás se hlásila z průmyslovek na VŠ max třetina třídy a to ne každý se dostal

+2/0
22.2.2017 11:34

V84a95š47e35k 74Ř89í48h83a 2473563688932

No co vím tak právě SPŠ vyplivnou studenty, kteří jsou lépe připraveni na praxi jak mnohé VŠ. Je většinou hodně znát pokud do práce nastoupí průmyslovák s VŠ a když nastupuje gymnazista s VŠ. Ten gymnazista toho průmyslováka v oboru málo kdy dostihne.

+5/0
22.2.2017 11:40

I63v50a45n11a 75N64e50j87e38d43l11í81k88o21v31á 6198224813273

Vy jste to nepochopil tak, jak jsem to myslela.

Pan ředitel to řekl tak, že gympláci na VŠ, ostatní po matuře do praxe. Jenže současní středoškoláci jsou v praxi nepoužitelní. Ti schopnější jdou houfně na VŠ a pak těch středoškoláků nastupujících do práce je minimum a stojí zaprd.

+1/0
22.2.2017 11:43

V58a39š71e93k 87Ř63í55h18a 2843673628342

Tak obecně úroveň šla dolů, ale za to nemohou SPŠ, ale spíše nadměrný počet gymnázií. Kvalita přípravy je úměrná kvalitě studenta. A zde je jasné, že pokud by se zavedl nesmysl pana řiditele, tak to povede k opaku a to že se na SPŠ budou hlásit ti co budou vědět že nemají na VŠ a všichni ostatní se budou tlačit na gymnázia, kterých je již dnes až příliš.

V klesajícím počtu dětí pak nic nebude tlačit na rušení gymnázií a ty budou dále "parazitovat" na SPŠ.

Co naopak se ještě více zhorší je právě ona připravenost VŠ, která se samými gymnazisty nebude tlačena k vysoké specializaci a odbornosti a celkově půjde do kytek.

+1/0
22.2.2017 12:21

I57v37a68n86a 98N13e78j82e32d95l51í30k51o94v64á 6458624683383

No, ale ještě jedno s tím vzděláváním na odborných školách souvisí. Dříve se tam učilo více odborných předmětů a méně všeobecných, proto byli absolventi schopni samostatné práce v praxi. Vím, že za to nemohou samostatné průmyslovky, ale nastavený systém z MŠ.

Nikdy jsem nezastávala názor, že na VŠ pouze z gymplu, sama mám průmyslovku, ale na VŠ jsem se tehdy nedostala...

A dcera tvrdila, že kdyby "v devítce" tušila, kam jít, tak z osmiletého gymplu přejde na stavební průmku, protože jí to pak na VŠ z počátku chybělo...

Mělo by to být ted už nastaveno tak, že na gympl opravdu jen ti nevyhranění a VŠ možná pro všechny, jak to bylo za nás. S tím, že se odborné předměty budou na odborných školách učit v podstatně vyšší míře, než všeobecné. Jenže pokud ted budou povinné maturity z matiky pro všechny, budou muset mít průmyslovácí určitě více hodin matematiky, než za nás, kdy jsme měli ve čtvrťáku matiky pouze jednu hodinu za týden. To tedy na úkor odborných předmětů...

+1/0
22.2.2017 13:38







Najdete na iDNES.cz