Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči autobusů v Ústeckém kraji vyhlásili stávkovou pohotovost

Odborářům v autobusové dopravě dochází trpělivost, a tak vyhlásili pro celý Ústecký kraj stávkovou pohotovost. Stávkovat chtějí kvůli výši svých platů. Podle nařízení vlády se mají navýšit, dopravci však na růst mezd peníze nemají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n80t71o85n49í48n 19Š14v72i85h55n13o45s 8838487951872

Vzpomínám, když přišly nové firmy v osobní autobusové dopravě, jak si každá nová firma postavila svůj označník u každé zastávky (viděl jsem i tři ozačníky na jedné zastávce), na to peníze měly, na zvýšení mezd neee.

0/0
17.1.2017 18:23

A29n16t37o19n39í41n 56Š79v23i81h33n77o31s 8808477741412

Provoz zajišťují soukromé firmy. To, že podhodnotily i díky nízkým mzdám nabídky do výběrových řízení, je jejich problém. V tom případě pak výběrová řízení jsou k ničemu! To by mohly další firmy, co zajišťují ostatní služby pro stát, žádat také navýšení. Tím ale nemyslím, že by se nemělo řidičům přidat.

0/0
13.1.2017 7:21

M54i30r62o72s20l93a32v 50Z71i82k49m39u49n35d 6748562507258

Po pravdě řečeno, firmy nemohou za to, že vláda rozhodla o navýšení "minimální" tarifní mzdy řidičů. Ony počítaly s tím, co se platilo + nějaké procento navíc každý rok v rámci kolektivního vyjednávání.

Za "bolševika" platil katalog zaměstnání, tam byla každá profese zařazení do "dělnické" tarifní třídy (1-9), každé třídě odpovídala základní hodinová mzda nebo měsíční (ono se to měnilo) a tak měl řidič ČSAD Cheb stejný základní plat jako jeho kolega v ČSAD Humenné ... stejně tak byla jednotná sazba příplatků za noční, soboty, neděle, svátky, přesčasy. Jediné co se lišilo byla pohyblivá složka mzdy = prémie ... ale i ty byly více méně stejné ... A nikdo nemusel řešit, jestli žena nebere v téže profesi méně než muž. Základní plat byl stejný ....

0/0
15.1.2017 0:02

A55n46t45o27n48í25n 15Š35v66i85h36n51o14s 8178387141392

Pane Miroslave, máte pravdu, ale, při výběrovém řízení by mělo být jedno z kritérií také mzda řidičů v dané firmě. Pokud je mzda na dně zaručené mzdy, asi musím počítat s tím, že zaměstnanci, tady řidiči, v dohledné době projeví nespokojenost, která se projevuje třeba i vztahem k práci, tady zase i vztahem k cestujícímu. Takže při výběrku ne za každou cenu nejlevnější firmu. Pak by automaticky zadavatel podpořil i slušné mzdy.

0/0
15.1.2017 6:39

J28a42r24o19s21l14a67v 66K58u16b50í72n 5568570301796

Dobrá zpráva pro dopravce je, že kraj, který má s dopravci uzavřené smlouvy do roku 2024, potřebných 75 milionů na nárůst mezd řidičů má, jen neobjevil cestu, jak peníze dopravcům poslat. Čili tu cestu najde, o tom není pochyb. Jen mě zaráželo, že poslanci si cestu ke zvýšení platů našli bez problémů, stejně si navýšili počty placených politiků krajánci (zastupitelé nás stojí skoro 25 mil. ročně), zvlášť neřešitelný problém nebyl zaplatit pokutu 598 mil. za ROP Severozápad bez hledání viníků (to mi silně vadí, přeci kde je škoda, tam jsou nepochybně i viníci, a ti se mám všem smějí do ksichtu a my všichni to z našich veřejných peněz platíme...), atd., a na platy řidičů by se prachy nenašly? To by byl skandál!

+1/0
11.1.2017 9:57

M65i91r37o94s36l80a47v 67Z83i37k46m24u30n78d 6428112447948

Kraje dlouhá léta finančně profitovaly z žebrácké mzdy řidičů autobusů, takže se dávala mnohdy přednost "levnější" železnici, kde byl strojvedoucí placen mnohem lépe než řidič autobusu, ačkoli mzda obou profesí vzhledem k náročnosti a odpovědnosti by měla být přibližně stejná.

A teď se ukázalo v čem spočívalo sladké tajemství "levných" autobusů.

Nevím, jak je konstruovaná smlouva z hlediska jednotlivých nákladových položek "vozidlového" kilometru, ale očekával bych, že tam bude uvedeno kolik procent z částky "X" tvoří mzdové náklady (nebo to může být uvedeno rovnou). A pak je na dopravci, aby jednoduše propočítal, o kolik se tato položka zvýší v důsledku navýšení mzdového tarifu a podle toho se uzavře dodatek ke smlouvě. To musí udělat všichni (ve všech krajích) a nějak mi uniká, co by na tomto postupu mělo být protiprávního - tohle prostě jinak nejde.

Smlouva by měla mít doložku ohledně nějakého navýšení cen vstupů ... Jak by se třeba řešila situace, kdy litr nafty - z nějakých důvodů - bude stát 50 korun. Jestli je ve smlouvě takováto doložka, pak není důvod proč by se nemohlo postupovat stejně i u mezd. Každý svéprávný člověk chápe (měl by chápat), že smlouva uzavřená na deset let může být ovlivněna okolnosti, které ani jedna smluvní strana nemůže ovlivnit ...

To, že kraje nemají v rozpočtu peníze je jiná věc, ale nelze požadovat po státu, aby něco dorovnával.

0/0
12.1.2017 17:25

J56o23s36e16f 44Č41i76h60á89k 7181649610206

Za co chtějí přidat? Jezdím prvním ranním autobusem Chomutov- Podbořany a je to stejné jako jezdit v mrazícím voze.

0/0
11.1.2017 4:53
Foto

V37l15a70d48i25m10í18r 12Š47ť93a56s34t83n67ý 1531466795723

Jenže to není vina řidičů. Jezdí se za náklady zrubané na absolutní minimum a dopravní podniky se tak snaží nějak ušetřit na všem. Mzda řidičů autobusů je současnou výší někde pod 70kč/hod brutto naprosto ostudná, V supermarketu by si doplňováním zboží do regálů vydělali více.

+1/0
11.1.2017 6:43

P48e38t60r 11N17i53v59n56i95c27k75ý 3892384125317

Můžeš to nějak rozvést? Nízká mzda řidičů znamená, že v neotočí knoflíkem topení v autobusu? Snad kvůli spotřebě? Pokud ano, kolik to topení žere?

0/0
11.1.2017 7:07
Foto

V27l18a18d58i39m26í10r 36Š92ť19a28s78t80n59ý 1731336235203

Jistě že kvůli spotřebě. Ekonom hlídající náklady si spočítá, že to denně na jeden autobus dělá stovku x 100 autobusů, které podnik provozuje je to 10 000. Pak to vynásobte dny v roce a dostanete hezkou sumu, za kterou mu podnik vyplatí krásné prémie. Že je to pakárna pro řidiče i cestující ho nezajímá, naopak je schopen toho řidiče ještě sejmout za naftu spotřebovanou nad limit.

+1/0
11.1.2017 7:23

V45í25t 33M58r36h97a27l 1885679143890

Když to u nás funguje, jako v pověstném Kocourkově, není se čemu divit, že to došlo do takovéto patové situace.

0/0
10.1.2017 22:49

M35i56c65h53a12e66l 58K44a87d49e55r47a11v66e90k 8871734778964

Přátelé tady máte konečně Vaše neustálé upravování cen za cenu být nejlevnější.Bohužel už to dál nejde tak se začne řešit kde je černý Petr.Na fixních nákladech ušetřit nejde tak to odnese řidič.Jsem zvědav jak tohle dopadne.;-D;-D;-D;-D

+2/0
10.1.2017 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.