- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pravým účelem vybrané trasy dálnice Středohořím není urychlit a zbezpečnit dopravu, ale co nejvíc a na věky věků dojit stát v prospěch betonářské lobby a jí uplacených politiků. K čemuž se dálnice ve skluzovém území hodí víc než cokoliv jiného.
Až budou rozhodovat pracovní týmy,
složené z odborníků a zvát si odborníky ze zemí, kde mají z těmito
stavbami zkušenosti , tak bude dálnice
sloužit řidičům.
Zatím ale rozhodují politici,kteří prakticky neberou v úvahu námitky
odborníků a starají se hlavně o stranické případně o vlastní pokladny.
Arogance mluvčího ŘSD v pořadu
"Reporteřl" kdy neodpovídal na otázky
reportéra je neuvěřitelná. Ten by měl být odvolán druhý den. Řiditel ŘSD nepřišel do Otázek Moravce .Jedná se o miliardy a lidé mají nárok vědět zda
jsou peníze vybrané z daní účelné vynaložené.
Politici musí nést odpovědnost za špatné rozhodování = vyhazov.
Posuzoval tu stavbu dalnice někdo opravdu eerudovaný ? Spíše šlo jen o utrácení lehce zíslkaných money... A vůbec - Potřebuje malinkaté Česko vůbec dálnice ???
Vzhledem k tomu,že po silnicích se pohybují miliony vozidel,tak určitě ano.Jinak třeba Švýcarsko je ještě "malinkatější" než my a dálnice má taky.
Za těch 30 let co se to buduje,mohl býti udělán pod Středohořím tunel.Ekologičtí teroristé by do toho nekafrali.Přímou čarou od Lovosic do Ústí to není tak daleko.Ušetřilo by se za zimní údržbu a za nejistotu s monitorováním.Systém stavby dálnic u nás je asi takový,že všechny cesty vedou do "Říma."Na severu republiky není spojnice východ-západ a na jihu rovněž.Pokud bych chtěl jeti pouze po dálnicích,tak vždy by musel přes "Řím."Nechápu proč se staví dálnice z "Říma" do Budějovic,když se mohla postavit odbočka z Plzně,nebo dálnice z "Říma" do Chebu,když odbočka z Ústí do Chebu by spojila Teplice,Most a Sokolov.
Tyhle odborné a velmi kvalifikované řeči se měli v tisku objevit před více než 20 lety a argumentovat tehdy a ne nějakými žábami a jinými živočichy a přesvědčit mocné o nutnosti jiného tunelu. Podle men - po bitvě je každý generál. Kdyby takovou kampaň spustila media před zahájením stavby,tak by třeba měla smysl a ne v době každý kope do každého, pak to ztrácí i na důvěryhodnosti
V dobe, kdy se tozhodovalo o teto trase, se kvalifikovane reci vedly a upozornovalo se. Nebezpeci sesuvneho uzemi bylo jednim z hlavních argumentu ekologu...
No buďme rádi, že tam aspoň nějaká dálnice stojí. Zelené mozky dělaly vše pro to, aby tam nebyla dálnice žádná, bez ohledu na to kudy by vedla.
Proč lžete? Zelení jen chtěli ,aby dálnice vedla v tunelu...
A já bych ji věřil. Člověk nemůže nasazovat na všechno a dělat neustále chytrého. Určitě bylo víc variant a každá měla svá ale a svá negativa. Věřím tomu, že se snažili tenkrát vybrat tu nejvhodnější. A ať už se to ukázalo jako špatné řešení, nikdo z nás neví jestli by ty ostatní varianty nebyly špatné ještě víc.... ostatně velká část toho jde opravdu na vrub ekologickým aktivistům, kteří ostatní varianty hatili ještě víc. Budu doufat. A věřit že kompetentní lidi udělají maximum pro, to aby se tam nic špatného nestalo.
Nerikate pravdu. S nejvetsi pravdepodobnosti by tinelova trasa byla lepsi. A ekologove ji prosazovali, nikoliv hatili.
Problém je, že téměř celé České středohoří je nestabilní. Takže pokud by se šlo jinou trasou, problémy s podložím by tam byly také. Pokud by se obešlo, šlo by se někde kolem Chomutova, kde je to také problematické (viz. zával na Březenském tunelu). Navíc jezdit do Ústí a Drážďan přes Chomutov je nesmysl. Škoda, že pan geolog říká, že tudy se nemělo jít, ale neřekl kudy se mělo jít. Jeden dlouhý tunel přes nestabilní území mi přijde také dosti rizikový.
Otazkou je, zda neslo zvolit treba most misto estakad nebo tunelovou variantu, nekdy pak muze i zdanlive draha varianta vyjit levneji...
Tunelova varianta byla zamitnuta...
Zaráží mě jedna věc ať už je podloží jakékoli tak proč se nezvolila vhodná stavební technologie, která by odpovídala i tomuto podloží. Nebo pokud se zvolila tak jak to že se hned po otevření počítá s opravami.
Podle mě Prostě Ťok musel zjistit, že projekt neodpovídá podloží. Každý rozumný technik by žádal změny a dodělávky tak aby byl projekt funkční. To by znamenalo, ale prodloužení času a Ťok by nestál s nůžkami na dálnici. A tak si zvolil typicky politický přístup. Rychle otevřít nafotit udělat halo pro voliče a pak to odnese někdo jiný. Ubožák.
V jednom z článků jsem četl, že taková technologie prostě neexistuje, minimálně v Evropě to nikdo neumí. Jak založit stavbu, když vám podloží až do hloubky minimálně 40m ujíždí...
Jednoduché řešení - odtěžit celý kopec a pilotovat pod mostem
Jo, to by šlo. Ale všiml jste si, že v tom kopci je už několik desítek let lom a za tu dobu toho zase tak moc neodtěžili. Ale myslím, že rok 2215 by to jistil.