Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novou estakádou na D8 projíždějí těžké náklaďáky. Zkoušejí, co vydrží

Žádné kolony naložených nákladních aut nebo tanky jako před téměř padesáti lety na Nuselském mostě. Při úterním testu dvou mostů Prackovické estakády na nedostavěné D8 si technici vystačili s osmi nákladními auty naloženými štěrkem a řadou měřících přístrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B54l21a57ž78e38j 13M61o10t81y53č16k27a 8527367905610

v tunelech má být minimálně 100km/h, ani se nedivím že někdo prosadil tuto variantu, když v podzemí by to bylo pomalejší než po okresce;-)

0/0
6.12.2016 17:02

J52a82n 79K49a71b46r10h57e12l 6783637112471

Během zkoušky se měřili průhyby a posuny mostovky. takže poklesy piliřů a pohyby spodní stavby se neměřili, a i kdyby, zde jde hlavně o dlouhodobé sedání. No uvidíme, snad hlavně kvůli obyvatelům okolních obcí bude dálnice v provozu co nejdéle.

Přístup ŘSD již od dob přípravy je tristní. Hlavně žaloba na lom, že zavinil sesuv, je naprosto absurdní.

A nakonec případné problémy budou chtít hodit na zhotovitele.

0/0
30.11.2016 10:55

J31i23ř83í 75J79u57r91á15š90e50k 8507895520127

A co tou zkouškou měřili? Průhyb mostní konstrukce pod zatížením :-) Prostě co ten most unese.

Řekl bych, že to s reálným provozem a možnými komplikacemi založení zmiňovaných mostů v nestabilním podloží nemá až tak moc společného :-)

+4/0
30.11.2016 10:14

V47l94a10d59i66m44í33r 30F30i73b57i85g18e21r 5984761591484

I když to nemá s dlouhodobým sedáním nic společného, ta zkouška se musí provést v každém případě. Nejde otevřít most aniž by proběhla zatěžkávací zkouška.

0/0
1.12.2016 10:20

J59o61s60e39f 32Š51e71m78e98l55í60k 7419391580287

Při případných problémech se sníží rychlost.

Jasně, to máme v Ostravě taky - dálnici na kterou sice musíte mít známku, ale maximálně to můžete rozpálit na 60km/hod. Fofr a zdá se, že je to už nafurt.

+1/0
30.11.2016 9:58

R43u62d61o11l28f 95R65u23b10e92š 3209275931484

No jestli jim ty pilíře za pár let ujedou třeba o dva metry, tak tu rychlost sníži asi docela hodně ;-D

0/0
30.11.2016 10:31

P15e24t90r 11F39e89i51g17l 5728583860872

Dálnice bude v pohodě. Nevěřím tomu, že by si někdo "lajsnul" tam pustit auta, kdyby to nebylo bezpečné...těším se na ježdění...:-)

+5/−1
30.11.2016 7:46

M45a76r68t87i43n 98H66o73u58b47a 6743401529928

zavidim ti tvuj optimismus, ktery nezvyklalo ani to, ze se stavelo na zaklade zfalsovaneho geologickeho pruzkumu :)

+3/−1
30.11.2016 8:24

P48e59t46r 22F34e76i39g28l 5498463500382

Jezdím trasu UL-PHA a zpět denně už docela dlouho...optimismus musím mít...času mi to ušetří každý den minimálně 30-40 minut...;-)...opravdu věřím, že to bude v pořádku...

0/−1
30.11.2016 9:57

B28l38a90ž54e88j 52M41o18t30y45č40k15a 8757287365740

a nebudeš jezdit jediný, po otevření Vás pribudou tisíce. Zdravím stojící PrahuR^

0/0
30.11.2016 10:36

P31e67t48r 59F58e45i51g91l 5708603330202

No, sebe bych spíše označil už jako náplavku než jako Ústečáka...;-)

0/0
1.12.2016 9:44

P57a26v37e32l 47D15v79o38ř81á13k 8588325982431

Jízda po této dálnici bude v pohodě, ale jen do té chvíle, než zjistíte, že kromě Vás se pohybuje i dálnice.

+3/0
30.11.2016 10:54
Foto

J72a12k28u40b 45V16e50d64r96a81l 4973892790822

No, pokud se bude posouvat směrem k Praze, tak ušetříte palivo :-P

0/0
30.11.2016 11:51

P85e98t83r 37N28o30v59o14t18n18y 1671690471

No a to jsou statické zkoušky. Budou je tam prohánět takhle naložené 100 km/h ?

+1/0
30.11.2016 4:54

M96a91r27t19i25n 60H24o72u48b73a 6393241279688

jednoducha odpoved - nic takoveho norma nepozaduje. ono se predpokalda, ze ulozeni mostu je pevne a testem se overuje, ze je spravne provedeno to nad nim. ale tady je problem presne opacny - most je pevny, ale stoji na vratkych zakladech

0/−1
30.11.2016 8:26
Foto

J91a28n 55B33r56a35u96n 1518828293305

My se budem príma mít.

0/0
29.11.2016 21:48

M14i77c82h68a93e19l 72K75a67d52e72r78a71v81e39k 8641194478344

Myslim ze obyvatele Velemina a Borislavi zkoušky oceňuji a jsou rádi ze jsou na jedničku . Všem co tady melou blbosti bych doporučil bydlet měsíc v uvedených vesnicích na trase.18.12 bude konečně den bez hluku a stresu přejít přechod.

+8/−1
29.11.2016 21:43

V54í23t 10M61r66h84a62l 1835209433500

Snažím se být optimista a doufám tedy, že se provoz opravdu přes Velemín, Bořislav a dále uklidní. Někdy je to opravdu zážitek, přejít tady ve Velemíně silnici, nebo se na ni vůbec dostat, pokud vyjíždíte z vedlejší silnice, nebo jen od svého bydliště.

Jen mám obavy, jak dlouho ten klid bude, protože ta dálnice jednoduše bezpečná není. Nechci to přivolávat, ale mám obavy, že uzavření dálnice tu bude brzy a ne jen jednou. Stačí, když sondy ve svazích nad dálnicí zjistí větší nesrovnalosti, hned se dálnice uzavře, tedy alespoň tak to tvrdí zodpovědní.

+4/0
29.11.2016 21:53

M55a18r97t87i21n 81H40o13u53b64a 6653481589268

michas jablka a hrusky. diskuse je o stavbe a provedeni teto dalnice, nikoliv o dopadech jeji neexistence.

a kdyz uz teda ty diskuse spojit - tak tem obyvatelum bude uplne jedno, ze je danice postavna, az ji za nejakou dobu zase zavrou, protoze se hybe. a jako ze se hybat bude. nikoliv ty mostovky, ktere otestovaly a zjistitli ze funguji (ani se nedalonic jineho predpokladat), ale ty pilire pod nimi

0/0
30.11.2016 8:23

M29a48r82t51i27n 69H86o14u58b74a 6173131269258

otestovali

0/0
30.11.2016 8:27

M83i41c34h62a41e26l 96K64a80d83e70r56a34v15e92k 8691874738504

Myslím že nemíchám,každý je ted velký geolog a stavitel.Uvidíme jak to bude vypadat,dejte jí šanci .Dálnice stojí a hotovo.Děti země a pan Patrik budou mít doufám 17.12 důvod ke smutku.Ale oni si jako každé neziskovka zase něco najdou do čeho budou rádi šťourat .

0/−2
30.11.2016 9:06

M44a47r45t78i42n 92H72o63u51b58a 6333801179658

prubeh stavby dal ovsem DZ za pravdu. dokonce dlouhodobe tvrdim ze za prutahy nemoou DZ, ale vyhrande RSD. Nemyslim si, ze by s toho meli skodolibou radost, az se to zase uzavre. Ne, ze bych si to pral, ale jem om tom presvedcen, ze to tak dopadne. Zejmena proto, ze podle informaci, co ma plebs (tedy i ja) k dispozici, tak nosne pilire nejsou ukotvene v pevnem podlozi, napr. na skale, ale jsou proste zapustene do hliny. Sic hluboko, ale porad jen do hliny. Do te same hliny, ktera postupne ujizdi (coz uz dnes netaji ani RSD, jen to marginalizuje)

0/0
30.11.2016 16:08

V24í29t 22M39r13h16a42l 1295649673980

Je opravdu zábavné, jak celá ŘSD stále opakuje to, že je dálnice zcela bezpečná. Tomu snad ani sami nevěří, no i když....

D8 je průšvih takového rozměru, že ho u nás jen tak dlouho nic nepřekoná.

+1/−1
29.11.2016 21:38

M79a70r45t80i20n 88H85o42u61b80a 6773471619908

Důvěru to nebudi.

Dnešním testem zjistili, ze mostovka odopovida projektu. Problematické jsou ale mostní pilíře a jejich ulozeni. To dnešní test neoveroval. Jejich stav ukáže až dynamické zatížení provozem

+3/0
29.11.2016 21:33

M68a68r62t55i15n 56H12o63u89b19a 6853801399838

380t ba 8 nakládacích. TJ. na 1 připadá 47,5.

Sorry, ale ty na fotkách tolik nevazi.

0/0
29.11.2016 21:27

P67e18t25r 82D76l79o62u32h36ý 3825401692468

Tatra 8x8 má hmotnost 17t. Objem korby 20 m3 podle provedení. Sypná hmotnost štěrku (podle frakce) je 1,4 - 1,8 t na m3. Tzn. 20 x 1.6 + 17 je 49 tun.

+5/0
29.11.2016 22:43

O47t54a84k46a81r 60F48u44k47a 8781723581214

twl brouk pytlík je tady a zahlcuje diskuzi. simtě nikdo na tvá moudra není zvědavej. těší mě ale, že budeš nejbližší měsíce s dětským škodolibým pohledem čekat každý den na tragickou zprávu z D8 a až se nic nestane, uvítáš, že na tvé výplody si nikdo nevzpomeneRv

+1/0
30.11.2016 9:34

V95í26t 79J36ů94z39a 8592116741538

řidiči si mohou být naprosto jisti, že most bude bezpečný stejně jako celá dálnice,“

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Tedy celá dálnice je tak nebezpečná?

+1/0
29.11.2016 21:01

V64á93c70l80a38v 46P41o79l24á45k 1195642180150

Nebudu hodnotit špatná nebo dobrá předchozí rozhodnutí. Nyní je dálnice téměř hotová, proto přeji všem motoristům i obyvatelům kolem stávajících silničních tras

její včasné otevření. Dále přeji všem její další dlouholetý bezporuchový provoz.

Nakonec dík všem, kteří na dálnici odvedli kus poctivé práceR^

+3/−2
29.11.2016 20:42

M72i14c29h89a49e30l 38K51a34d65e83r46a51v10e87k 8111204448724

Pěkně napsané, kdybys to šlo dám Vám 100 plus ale nejde. Myslím že všichn co tady píší že to neklapne mají smůlu . R^R^R^R^R^

0/0
30.11.2016 9:10

P11a29v51e20l 79P20r96o15c98h58a23z11k41a 3177732624893

poděkujme všem ekologistům za pěkně vynucení si této problematické trasy a šílené zdražení ..

0/−8
29.11.2016 18:08

M19a68r61t53i24n 23V69i14n96d91u93š40k91a 4235346736900

Máte to nějaké popletené. Právě ekologisti stávající trasu dost napadali. Tuto trasu si vynutili jen a pouze politici spolu s betonovou lobby.

+7/−1
29.11.2016 18:20

J17a85n 30S92l49o79v52í24k 3399927200648

Betonovou lobby do toho netahejte. Stát se prostě zpočátku snažil jen ušetřit, protože dlouhý tunel by byl mnohem dražší než vedení trasy krajinou. A betonu by se tam spotřebovalo také mnohem více než u dnešní trasy. To jak to dopadlo je věc jiná.

+1/−2
29.11.2016 18:30

V51l38a77d47i96m90í51r 82H28l86u16c80h16ý 7819287139743

Stát se "snažil ušetřit" tím, že místo lacinějšího tunelu v bezpečné oblasti zaplatil nejnebezpečnější přemostění v nestabilním podloží, aby některé ze spřízněných firem měly "na doživotí" velmi dobrý byznys! Kdopak za tím asi bude schovaný???:-P;-€

+2/−1
29.11.2016 22:30
Foto

J17a45k87u36b 49V10e87d41r96a69l 4873192390832

"Stát" se snažil ušetřit? Kdo je "Stát"? Stavění dálnic není stavění báboviček. Měli by se vyjadřovat odborníci a hlavně by se měli potom poslouchat. A i tu bábovičku laik nepostaví. Stát není odborník. Stát jsou asi bohužel jen politici. Odborníci by si totiž neřekli, že tunel v této oblasti vyjde dráž. Oni to právě říkali naopak. Ale politici potřebují rychlé a líbivé řešení na jejich volební období - tzv. oblbnutí lidí aby je zase volili. A to se jim náramně daří ;-) A lidé to žerou ;-) No a teď budou politici říkat, že dálnice mohla již dávno stát a mohla bát levnější a ekologičtí teroristé a .......R^ A mají zase v kapse voliče.

Ono je to úplně jednoduché ;-) Můžeme si za to sami.

0/0
30.11.2016 7:54

J59a49n 54E62m26i92l 3943319828901

D8 mezi Lovosicemi a Ústím se staví odhaduji (včetně přípravy) tak 15 let. Je tedy evidentní, že Vaše predikce, že politikům, a to se jich nezastávám, šlo o jejich volební období, je řekněme dobrá pro lehce zabržděný dav. Věcně je každopádně nesprávná. Jinak že ekologové si tam hřáli nechutnou polívčičku je pravda a stálo by za to spočítat, na kolik ten Vámi zmiňovaný stát (tedy nás) to jejich hobby přišlo.

0/0
30.11.2016 9:57
Foto

J72a30k79u49b 86V66e61d48r49a32l 4573312370122

Nešlo o jedno volební období.

A nevím o jakou polívčičku šlo..?

A i kdyby byla dálnice dokončená dříve v této trase, tak by mezitím byla zavíraná kvůli sesuvům. Další věc je ta, že to neustálé měření čidly a kontrolování stability pilířů bude stát zbytečně peníze navíc, než kdyby byla dálnice vedena jinudy. A mimochodem v trase tunelů mohla být také otevřena dříve. Kdyby nebylo zmiňovaných politiků. Tak nevím, kdo si ohřívá polívčičku.

0/0
30.11.2016 11:48

J37a89n 15E98m31i62l 3733889128851

Ekologové napadali na tomto úseku všechno a vždycky. Patří jim velký dík místních občanů za přispění k ničení jejich majetku a zdraví.

0/−2
30.11.2016 9:49

M31a65r37e64k 86J80a22n 2233152444762

12 října Andrea Ackermanová v idnes. Most se každým dnem propadá. Paní redaktorko: o kolik se propadl do dneška , když na něm byly provedeny zátěžové zkoušky. Díky za zveřejnění poklesů, náklonů jednotlivých pilířů mostů zde na idnes. Vaše články aspirují na titul roku. Šíření poplašné zprávy.

+4/−1
29.11.2016 17:59

F79r17a91n20t12i36š69e88k 61R71o37c21h52o34v36a87n94s10k30ý 6260822288938

Co čekáte od kvalitních žurnalistů z Idnes? Dvojnásobná perla v jedné větě: Konečný účet přitom stále není konečný, je nutné přidat další statisíce za potřebný monitoring nestabilního území.

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Bavíme se o miliardách a konečný účet vzroste řádově o statisíce korun, tedy možná miliony... z 13 se stane 13,002... a světe div se, bude se dál psát, že to stálo 13 mld., to je opravdu klíčové sdělení v tomto případě.

Andresa Ackermanová: je to tedy konečný účet nebo není?

0/0
30.11.2016 10:57

F27r30a39n96t61i67š20e44k 26R91o34c57h81o22v88a28n36s14k98ý 6490242938538

Abych to uvedl v soulad s článkem > 15 mld. + 20 mil. ročně...za deset! let by to tedy mohlo být > 15,2 mld. v momentě, kdy se prodražuje stavba násobně už teď jsou to opravdu zanedbatelné částky.. nevím opravdu proč takto nesmyslně někdo může napsat skoro jedinou větu v článku, která není citací někoho jiného.

0/0
30.11.2016 11:00

M84a39r60t92i26n 22V84r28b93a 1611238732893

Může někdo mě, laikovi, osvětlit, jestli je celková hmotnost jednoho nákladního automobilu 47,5 tuny běžná ? :-)

+2/0
29.11.2016 17:50

T72o39m17á31š 51C37h20v29a27s76t53e74k 4163816920223

když je plný štěrku, tak naprosto bežný.

+1/−1
29.11.2016 18:53

R82a77d78e33k 75P54a66s11t73o92r 3316415736403

Zatížení limit 11.5tuny na nápravu. Máte tahač dvě/tři nápravy plus velký sklápěcí valník 3 nápravy. Tyhle auta jsou nejtěžší při převozu asfaltu, štěrk je ještě lehoučký.

0/0
30.11.2016 10:08

M95i67c47h98a55l 96S95e77d97m86í82k 3349665626161

Není důvod, aby měření průhybu při zátěži nedopadlo dobře. Větší hrozbou je změna zátěže ze statické na dynamickou za plného provozu a dlouhodobé chování ukotvení pilířů v nestabilním podloží za těchto podmínek.

+4/−1
29.11.2016 17:22

J28i20ř40í 90K15o20c82u43r50e23k 6275714165568

A když to přečtete celé, tak se dozvíte, že dlouhodobé měření stability stavby bude stát 20 mega ročně.

+1/0
29.11.2016 17:27

J57a15n 77V54á85v79r84a 1362161369958

no ono odskodneni za mrtve lidi by bylo drazsi...

0/0
29.11.2016 17:42

M26i14c78h91a49l 50S86e14d94m55í81k 3899505686301

Celé jsem to četl a z Vámi uvedeného plyne, že ŘSD to vidí stejně.

0/0
29.11.2016 18:38

R23u34d96o84l37f 34R89u30b49e80š 3159795801824

To je cena za měření. Až se to začne hýbat a pilíře zapadnou do bláta, vysypou tam pytel štěrku a bude to dobrý že jo..

0/0
30.11.2016 15:41



Najdete na iDNES.cz