Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novou estakádou na D8 projíždějí těžké náklaďáky. Zkoušejí, co vydrží

Žádné kolony naložených nákladních aut nebo tanky jako před téměř padesáti lety na Nuselském mostě. Při úterním testu dvou mostů Prackovické estakády na nedostavěné D8 si technici vystačili s osmi nákladními auty naloženými štěrkem a řadou měřících přístrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B87l51a19ž52e58j 19M79o48t49y80č65k89a 8727497215740

v tunelech má být minimálně 100km/h, ani se nedivím že někdo prosadil tuto variantu, když v podzemí by to bylo pomalejší než po okresce;-)

0/0
6.12.2016 17:02

J22a33n 20K31a55b32r94h16e15l 6183177732931

Během zkoušky se měřili průhyby a posuny mostovky. takže poklesy piliřů a pohyby spodní stavby se neměřili, a i kdyby, zde jde hlavně o dlouhodobé sedání. No uvidíme, snad hlavně kvůli obyvatelům okolních obcí bude dálnice v provozu co nejdéle.

Přístup ŘSD již od dob přípravy je tristní. Hlavně žaloba na lom, že zavinil sesuv, je naprosto absurdní.

A nakonec případné problémy budou chtít hodit na zhotovitele.

0/0
30.11.2016 10:55

J62i85ř46í 84J24u55r35á57š88e44k 8667315410167

A co tou zkouškou měřili? Průhyb mostní konstrukce pod zatížením :-) Prostě co ten most unese.

Řekl bych, že to s reálným provozem a možnými komplikacemi založení zmiňovaných mostů v nestabilním podloží nemá až tak moc společného :-)

+4/0
30.11.2016 10:14

V17l86a86d38i82m15í87r 82F55i71b42i64g64e55r 5124461501124

I když to nemá s dlouhodobým sedáním nic společného, ta zkouška se musí provést v každém případě. Nejde otevřít most aniž by proběhla zatěžkávací zkouška.

0/0
1.12.2016 10:20

J15o53s86e94f 29Š15e58m92e84l26í33k 7879521100237

Při případných problémech se sníží rychlost.

Jasně, to máme v Ostravě taky - dálnici na kterou sice musíte mít známku, ale maximálně to můžete rozpálit na 60km/hod. Fofr a zdá se, že je to už nafurt.

+1/0
30.11.2016 9:58

R26u87d29o28l78f 33R68u16b78e39š 3749515591904

No jestli jim ty pilíře za pár let ujedou třeba o dva metry, tak tu rychlost sníži asi docela hodně ;-D

0/0
30.11.2016 10:31

P79e54t51r 93F64e25i87g29l 5218673800792

Dálnice bude v pohodě. Nevěřím tomu, že by si někdo "lajsnul" tam pustit auta, kdyby to nebylo bezpečné...těším se na ježdění...:-)

+5/−1
30.11.2016 7:46

M89a29r70t58i67n 28H42o50u47b66a 6823281709778

zavidim ti tvuj optimismus, ktery nezvyklalo ani to, ze se stavelo na zaklade zfalsovaneho geologickeho pruzkumu :)

+3/−1
30.11.2016 8:24

P46e47t17r 64F53e62i98g11l 5158703810932

Jezdím trasu UL-PHA a zpět denně už docela dlouho...optimismus musím mít...času mi to ušetří každý den minimálně 30-40 minut...;-)...opravdu věřím, že to bude v pořádku...

0/−1
30.11.2016 9:57

B87l83a35ž96e75j 60M46o98t43y48č44k30a 8717567195180

a nebudeš jezdit jediný, po otevření Vás pribudou tisíce. Zdravím stojící PrahuR^

0/0
30.11.2016 10:36

P52e22t71r 33F32e85i78g50l 5218563230282

No, sebe bych spíše označil už jako náplavku než jako Ústečáka...;-)

0/0
1.12.2016 9:44

P80a87v24e10l 76D73v39o57ř24á50k 8908325802711

Jízda po této dálnici bude v pohodě, ale jen do té chvíle, než zjistíte, že kromě Vás se pohybuje i dálnice.

+3/0
30.11.2016 10:54
Foto

J96a12k86u92b 96V53e89d58r92a98l 4583702110152

No, pokud se bude posouvat směrem k Praze, tak ušetříte palivo :-P

0/0
30.11.2016 11:51

P84e84t29r 46N28o27v55o34t44n53y 1961260601

No a to jsou statické zkoušky. Budou je tam prohánět takhle naložené 100 km/h ?

+1/0
30.11.2016 4:54

M92a11r31t48i51n 59H51o80u47b34a 6623251739898

jednoducha odpoved - nic takoveho norma nepozaduje. ono se predpokalda, ze ulozeni mostu je pevne a testem se overuje, ze je spravne provedeno to nad nim. ale tady je problem presne opacny - most je pevny, ale stoji na vratkych zakladech

0/−1
30.11.2016 8:26
Foto

J38a31n 10B27r12a37u51n 1398648713845

My se budem príma mít.

0/0
29.11.2016 21:48

M62i54c87h71a67e42l 94K80a92d95e56r70a59v16e20k 8581334478594

Myslim ze obyvatele Velemina a Borislavi zkoušky oceňuji a jsou rádi ze jsou na jedničku . Všem co tady melou blbosti bych doporučil bydlet měsíc v uvedených vesnicích na trase.18.12 bude konečně den bez hluku a stresu přejít přechod.

+8/−1
29.11.2016 21:43

V65í30t 53M37r26h13a43l 1355939883180

Snažím se být optimista a doufám tedy, že se provoz opravdu přes Velemín, Bořislav a dále uklidní. Někdy je to opravdu zážitek, přejít tady ve Velemíně silnici, nebo se na ni vůbec dostat, pokud vyjíždíte z vedlejší silnice, nebo jen od svého bydliště.

Jen mám obavy, jak dlouho ten klid bude, protože ta dálnice jednoduše bezpečná není. Nechci to přivolávat, ale mám obavy, že uzavření dálnice tu bude brzy a ne jen jednou. Stačí, když sondy ve svazích nad dálnicí zjistí větší nesrovnalosti, hned se dálnice uzavře, tedy alespoň tak to tvrdí zodpovědní.

+4/0
29.11.2016 21:53

M63a46r59t63i88n 15H63o19u78b90a 6663441809928

michas jablka a hrusky. diskuse je o stavbe a provedeni teto dalnice, nikoliv o dopadech jeji neexistence.

a kdyz uz teda ty diskuse spojit - tak tem obyvatelum bude uplne jedno, ze je danice postavna, az ji za nejakou dobu zase zavrou, protoze se hybe. a jako ze se hybat bude. nikoliv ty mostovky, ktere otestovaly a zjistitli ze funguji (ani se nedalonic jineho predpokladat), ale ty pilire pod nimi

0/0
30.11.2016 8:23

M81a59r49t20i91n 77H28o90u14b15a 6633181269718

otestovali

0/0
30.11.2016 8:27

M68i34c17h11a91e83l 42K20a21d95e27r14a94v24e68k 8671984858724

Myslím že nemíchám,každý je ted velký geolog a stavitel.Uvidíme jak to bude vypadat,dejte jí šanci .Dálnice stojí a hotovo.Děti země a pan Patrik budou mít doufám 17.12 důvod ke smutku.Ale oni si jako každé neziskovka zase něco najdou do čeho budou rádi šťourat .

0/−2
30.11.2016 9:06

M43a43r52t93i25n 12H20o89u72b41a 6533981809878

prubeh stavby dal ovsem DZ za pravdu. dokonce dlouhodobe tvrdim ze za prutahy nemoou DZ, ale vyhrande RSD. Nemyslim si, ze by s toho meli skodolibou radost, az se to zase uzavre. Ne, ze bych si to pral, ale jem om tom presvedcen, ze to tak dopadne. Zejmena proto, ze podle informaci, co ma plebs (tedy i ja) k dispozici, tak nosne pilire nejsou ukotvene v pevnem podlozi, napr. na skale, ale jsou proste zapustene do hliny. Sic hluboko, ale porad jen do hliny. Do te same hliny, ktera postupne ujizdi (coz uz dnes netaji ani RSD, jen to marginalizuje)

0/0
30.11.2016 16:08

V90í49t 54M83r65h52a95l 1605719473520

Je opravdu zábavné, jak celá ŘSD stále opakuje to, že je dálnice zcela bezpečná. Tomu snad ani sami nevěří, no i když....

D8 je průšvih takového rozměru, že ho u nás jen tak dlouho nic nepřekoná.

+1/−1
29.11.2016 21:38

M92a86r82t13i31n 46H16o77u45b82a 6383251399918

Důvěru to nebudi.

Dnešním testem zjistili, ze mostovka odopovida projektu. Problematické jsou ale mostní pilíře a jejich ulozeni. To dnešní test neoveroval. Jejich stav ukáže až dynamické zatížení provozem

+3/0
29.11.2016 21:33

M97a80r93t68i78n 67H95o46u26b14a 6743241829428

380t ba 8 nakládacích. TJ. na 1 připadá 47,5.

Sorry, ale ty na fotkách tolik nevazi.

0/0
29.11.2016 21:27

P42e75t81r 71D15l50o31u25h37ý 3855501942478

Tatra 8x8 má hmotnost 17t. Objem korby 20 m3 podle provedení. Sypná hmotnost štěrku (podle frakce) je 1,4 - 1,8 t na m3. Tzn. 20 x 1.6 + 17 je 49 tun.

+5/0
29.11.2016 22:43

O31t45a15k62a33r 24F91u67k70a 8121913921794

twl brouk pytlík je tady a zahlcuje diskuzi. simtě nikdo na tvá moudra není zvědavej. těší mě ale, že budeš nejbližší měsíce s dětským škodolibým pohledem čekat každý den na tragickou zprávu z D8 a až se nic nestane, uvítáš, že na tvé výplody si nikdo nevzpomeneRv

+1/0
30.11.2016 9:34

V56í56t 70J77ů38z17a 8622726441688

řidiči si mohou být naprosto jisti, že most bude bezpečný stejně jako celá dálnice,“

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Tedy celá dálnice je tak nebezpečná?

+1/0
29.11.2016 21:01

V10á65c20l88a69v 81P53o17l28á82k 1295732110200

Nebudu hodnotit špatná nebo dobrá předchozí rozhodnutí. Nyní je dálnice téměř hotová, proto přeji všem motoristům i obyvatelům kolem stávajících silničních tras

její včasné otevření. Dále přeji všem její další dlouholetý bezporuchový provoz.

Nakonec dík všem, kteří na dálnici odvedli kus poctivé práceR^

+3/−2
29.11.2016 20:42

M51i50c98h90a74e71l 72K89a78d35e93r74a54v58e57k 8421414738864

Pěkně napsané, kdybys to šlo dám Vám 100 plus ale nejde. Myslím že všichn co tady píší že to neklapne mají smůlu . R^R^R^R^R^

0/0
30.11.2016 9:10

P75a14v95e23l 35P32r84o27c94h73a19z59k81a 3557592364863

poděkujme všem ekologistům za pěkně vynucení si této problematické trasy a šílené zdražení ..

0/−8
29.11.2016 18:08

M18a70r97t71i95n 20V86i83n94d93u37š93k58a 4845506556860

Máte to nějaké popletené. Právě ekologisti stávající trasu dost napadali. Tuto trasu si vynutili jen a pouze politici spolu s betonovou lobby.

+7/−1
29.11.2016 18:20

J34a16n 54S36l73o67v89í54k 3779267680758

Betonovou lobby do toho netahejte. Stát se prostě zpočátku snažil jen ušetřit, protože dlouhý tunel by byl mnohem dražší než vedení trasy krajinou. A betonu by se tam spotřebovalo také mnohem více než u dnešní trasy. To jak to dopadlo je věc jiná.

+1/−2
29.11.2016 18:30

V21l29a93d31i70m34í70r 74H24l78u93c18h39ý 7399377569323

Stát se "snažil ušetřit" tím, že místo lacinějšího tunelu v bezpečné oblasti zaplatil nejnebezpečnější přemostění v nestabilním podloží, aby některé ze spřízněných firem měly "na doživotí" velmi dobrý byznys! Kdopak za tím asi bude schovaný???:-P;-€

+2/−1
29.11.2016 22:30
Foto

J45a87k67u13b 94V30e53d80r59a43l 4133182270272

"Stát" se snažil ušetřit? Kdo je "Stát"? Stavění dálnic není stavění báboviček. Měli by se vyjadřovat odborníci a hlavně by se měli potom poslouchat. A i tu bábovičku laik nepostaví. Stát není odborník. Stát jsou asi bohužel jen politici. Odborníci by si totiž neřekli, že tunel v této oblasti vyjde dráž. Oni to právě říkali naopak. Ale politici potřebují rychlé a líbivé řešení na jejich volební období - tzv. oblbnutí lidí aby je zase volili. A to se jim náramně daří ;-) A lidé to žerou ;-) No a teď budou politici říkat, že dálnice mohla již dávno stát a mohla bát levnější a ekologičtí teroristé a .......R^ A mají zase v kapse voliče.

Ono je to úplně jednoduché ;-) Můžeme si za to sami.

0/0
30.11.2016 7:54

J93a27n 18E82m74i42l 3723879598791

D8 mezi Lovosicemi a Ústím se staví odhaduji (včetně přípravy) tak 15 let. Je tedy evidentní, že Vaše predikce, že politikům, a to se jich nezastávám, šlo o jejich volební období, je řekněme dobrá pro lehce zabržděný dav. Věcně je každopádně nesprávná. Jinak že ekologové si tam hřáli nechutnou polívčičku je pravda a stálo by za to spočítat, na kolik ten Vámi zmiňovaný stát (tedy nás) to jejich hobby přišlo.

0/0
30.11.2016 9:57
Foto

J79a71k55u21b 45V96e43d40r42a31l 4413372110712

Nešlo o jedno volební období.

A nevím o jakou polívčičku šlo..?

A i kdyby byla dálnice dokončená dříve v této trase, tak by mezitím byla zavíraná kvůli sesuvům. Další věc je ta, že to neustálé měření čidly a kontrolování stability pilířů bude stát zbytečně peníze navíc, než kdyby byla dálnice vedena jinudy. A mimochodem v trase tunelů mohla být také otevřena dříve. Kdyby nebylo zmiňovaných politiků. Tak nevím, kdo si ohřívá polívčičku.

0/0
30.11.2016 11:48

J26a98n 50E49m20i90l 3663669958601

Ekologové napadali na tomto úseku všechno a vždycky. Patří jim velký dík místních občanů za přispění k ničení jejich majetku a zdraví.

0/−2
30.11.2016 9:49

M98a90r30e56k 62J24a59n 2573382864332

12 října Andrea Ackermanová v idnes. Most se každým dnem propadá. Paní redaktorko: o kolik se propadl do dneška , když na něm byly provedeny zátěžové zkoušky. Díky za zveřejnění poklesů, náklonů jednotlivých pilířů mostů zde na idnes. Vaše články aspirují na titul roku. Šíření poplašné zprávy.

+4/−1
29.11.2016 17:59

F32r74a41n44t62i98š71e74k 95R85o66c26h46o65v74a90n32s77k68ý 6230222748938

Co čekáte od kvalitních žurnalistů z Idnes? Dvojnásobná perla v jedné větě: Konečný účet přitom stále není konečný, je nutné přidat další statisíce za potřebný monitoring nestabilního území.

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Bavíme se o miliardách a konečný účet vzroste řádově o statisíce korun, tedy možná miliony... z 13 se stane 13,002... a světe div se, bude se dál psát, že to stálo 13 mld., to je opravdu klíčové sdělení v tomto případě.

Andresa Ackermanová: je to tedy konečný účet nebo není?

0/0
30.11.2016 10:57

F22r54a75n85t77i28š71e82k 98R24o47c92h34o19v14a57n90s94k90ý 6100742428738

Abych to uvedl v soulad s článkem > 15 mld. + 20 mil. ročně...za deset! let by to tedy mohlo být > 15,2 mld. v momentě, kdy se prodražuje stavba násobně už teď jsou to opravdu zanedbatelné částky.. nevím opravdu proč takto nesmyslně někdo může napsat skoro jedinou větu v článku, která není citací někoho jiného.

0/0
30.11.2016 11:00

M83a90r86t32i36n 79V68r73b20a 1571808292893

Může někdo mě, laikovi, osvětlit, jestli je celková hmotnost jednoho nákladního automobilu 47,5 tuny běžná ? :-)

+2/0
29.11.2016 17:50

T85o22m93á56š 33C12h66v11a97s71t50e81k 4273306770273

když je plný štěrku, tak naprosto bežný.

+1/−1
29.11.2016 18:53

R31a73d28e78k 80P91a94s90t95o45r 3136395506373

Zatížení limit 11.5tuny na nápravu. Máte tahač dvě/tři nápravy plus velký sklápěcí valník 3 nápravy. Tyhle auta jsou nejtěžší při převozu asfaltu, štěrk je ještě lehoučký.

0/0
30.11.2016 10:08

M45i53c89h24a70l 77S10e44d76m71í74k 3729855286451

Není důvod, aby měření průhybu při zátěži nedopadlo dobře. Větší hrozbou je změna zátěže ze statické na dynamickou za plného provozu a dlouhodobé chování ukotvení pilířů v nestabilním podloží za těchto podmínek.

+4/−1
29.11.2016 17:22

J49i19ř59í 90K55o88c82u61r49e18k 6935274135608

A když to přečtete celé, tak se dozvíte, že dlouhodobé měření stability stavby bude stát 20 mega ročně.

+1/0
29.11.2016 17:27

J87a98n 37V60á69v35r96a 1912121589988

no ono odskodneni za mrtve lidi by bylo drazsi...

0/0
29.11.2016 17:42

M26i85c96h55a13l 18S15e76d54m55í35k 3539475936471

Celé jsem to četl a z Vámi uvedeného plyne, že ŘSD to vidí stejně.

0/0
29.11.2016 18:38

R62u90d49o15l76f 60R96u83b88e72š 3479215251914

To je cena za měření. Až se to začne hýbat a pilíře zapadnou do bláta, vysypou tam pytel štěrku a bude to dobrý že jo..

0/0
30.11.2016 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.