Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D8 čeká zkouška, vjedou na ni kamiony. Dělníci se sází, kdy se zavře

Dálnice D8 má před sebou zátěžovou zkoušku, příští týden na mosty u Prackovic nad Labem najedou kamiony plné písku a štěrku. Vozy otestují stabilitu dálničního tělesa. Současně se prověří i čidla, která hlídají pohyb pilířů, násyp před mostem i okolní sesuvné území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44l73a48d46i29s14l35a81v 94K54o73r26č52á96k 1446896282932

Po 33 letech celkové výstavby, myslím si takové-to sázky nezaslouží pozornosti. Spíše na to kolik bude celkový účet, pokud bude vůbec někdy zveřejněn !

0/0
2.12.2016 9:29

P60e59t64r 34F90e50i77g18l 5718313830362

Jsem pozitivně myslící člověk a věřím, že to bude v pohodě...nevěřím tomu, že kdyby to bylo nebezpečné, tak to někdo nechá otevřít...

0/0
29.11.2016 14:46

M32i51l20o71š 23S38i24c88h93i38n46g70e44r 5573728576704

jakej je kurs sázek ? dělník vyhraje ?

0/0
28.11.2016 22:49

M75i59l59o67š 91U31r83b73a35n 2121265624914

Dlouhý tunel neprošel.Tedy "dlouhý" 4 km.Jak nazvat tunely u západních kapitalistů o délce i 50 až 60 km?

0/0
28.11.2016 18:23

L80u83k70á32š 41S44e12d62l13á16č53e56k 1593127867170

Ono tam stačí dát pevné masivní piloty a nic neujede. Ale jako problém vidím v tom, že ten nános zřejmě odvezli, místo toho, aby to nasypali na druhou stranu té dálnice. Fungovalo by to jako stabilizační prvek.

0/0
27.11.2016 18:06

V62á25c89l28a50v 78M10á10c61h96a 8488931191314

Dříve se při zátěžových zkouškách používaly tanky. Jenomže dneska nemáme prakticky žádnou armádu a pochybuji, že by se u nás našlo tolik tanků, kolik by bylo zapotřebí.

Ta dálnice je samozřejmě potřebná. Lidé, bydlící mezi Ústim nad Labem a Lovosicmi to potvrdí. Jenom se zdá, že trasa dálnice nebyla zvolená správně. Jestli se ukáže, že se tam jezdit nedá, jsem zvědav, kdo bude potrestán za ty miliardové škody. Asi si i dokážu odpovědět. Nikdo.

+1/0
27.11.2016 11:17

J56a40n 28H71á95j11e68k 2806546663145

Ke cti stavitelů protržené přehrady na Bílé Desné je, že tehdejšími metodami nemohli zjistit, že staví na nestabilním podloží. To se zjistilo až cca o 80 - 90 let později.

http://liberec.idnes.cz/desna-prehrada-vyroci-pieta-dp1-/liberec-zpravy.aspx?c=A160918_183038_liberec-zpravy_bur

Proč s dnešními znalostmi stavíme v nestabilní části území? A to není jen D8, to je i D11 u obce Pravy.

+3/0
27.11.2016 7:33

S24e25i57d71l 60P38e15t93r 1551831325264

Ke cti staviteli Desné též patří plné přijetí osobní zodpovědnosti ... Holt jiná doba ..:-/

0/0
27.11.2016 9:09

J61i39ř83í 44E76r22b20e87n 1703444406197

Sebevražda není přijetím zodpovědnosti, ale útěk před zodpovědností!!!

+1/0
27.11.2016 22:29

M51í86r78a 57N30o13v48á10k 5429553896499

Myslím,že mi zbyla ještĕ špetka selského rozumu a i když nemám stavařské vzdĕlání, vím,že nejdůležitĕjší je dynamické zatížení problematické části a moc tomuto úseku nevĕřím.Kdyby trasa vedla tunely určitĕ by byla bezpečnĕjší a i příroda by neutrpĕla.A co se týče penĕz,už jsme si ve zdejším Kocourkovĕ zvyklí,že se vše dĕlá způsobem nastavíme cenu a ona bude v konečném důsledku o mnoho vyšší.Jo na morálku žádný zákon nebude.Názornĕ to ukazuje vyspĕlost celé společnosti a myslím,že nemusím říkat,jak vysoká je.....:-(

+4/0
27.11.2016 7:25

P93a16v16e22l 26M76a57l90e72č95e50k 5591854232971

No vzhledem k tomu, že při otevření této plovoucí dálnice bude přítomen Zeman a většina vládního papalášstva, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned jak se tam bouchne otvírací šampus. Ostatně žádné neštěstí i pro tam zavalené. Řečeno s Paroubkem - kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+3/−5
27.11.2016 4:18

P23a56v61e36l 45M98a50l56e89č15e60k 5981934822311

Vzhledem k avizované přítomnosti Zemana a většiny vládních papalášů při otevření dálnice, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned, jak tam bouchnou šampus. Ostatně nic strašného i pro zavalené. Kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+1/−3
27.11.2016 4:12

P55e32t70r 27H98o64r28á24k 1739923809324

Myslím, že je to zbytečná hysterie. Vše proběhne bez problémů.

+2/0
27.11.2016 1:02

M38a88r42t43i72n 50V22i63n42d14u42š59k87a 4545166276430

Někdy se říká, že kdo myslí, ten ... ví.

+1/0
27.11.2016 1:13

M54i11c67h11a77e50l 94K67a97d33e51r42a34v33e46k 8131644778164

Taky si myslím.

0/0
28.11.2016 8:35

S76e51i28d94l 61P32e43t11r 1261521835534

Ty kráso, tak "dělníci se sází" ...8-o

Jste se v těch babišonovinách snad všichni už úplně zbláznili, případně váš majitel, to by pravda odpovídalo více? 8-o8-o

+1/−1
27.11.2016 0:55
Foto

V62l59a23d94a 52V84a63n40e64k 9893106484278

Dělníci kteří tam jsou od začátku a denně, toho ví dost z denodenni praxe.. ;-)

+1/−1
27.11.2016 6:27

T74o59m77á36š 36K81u46č35e21r65a 5207212107512

Tak ono kdyby se kolem toho Českého středohoří nechodilo po špičkách jako kolem nějakého boha, tak už dálnice stála dávno. V úseku Trmice-státní hranice byl terén ještě horší, než v měkkém středohoří a už dávno se tam jezdí.

+5/−1
27.11.2016 0:52

P58e92t96r 41K17i84e37b98e57l 8694912807222

...to myslíte fakt vážně?

0/−1
27.11.2016 2:00

P63e38t87r 12K90o50r67b35e50l 9956747140852

Středohoří není měkké, jen to, co ho pokrývá.

+1/0
27.11.2016 13:08

M73i41c62h18a63e12l 54K52a56d54e37r89a52v77e34k 8931474238964

To je doufám sranda.

0/0
28.11.2016 8:35

P47e79t54r 84Š52k40r68ý24b34a 3462710293646

všimli jste si lidičky jak naše média se snaží VŠE hanět a jak mají neuvěřitelnou RADOST Z NEÚSPĚCHŮ například této vlády ... ( Kdo tohle platí ?? ... myslím tu novinářskou sebranku ...)

+1/0
27.11.2016 0:42

S78e98i30d35l 54P14e23t47r 1531311205604

No tak kritika by měla být zcela základní fcí medií ..

Pravda dnešní totální negativismus je taky krapet přes čáru... Zatím se tu nenašlo medium které by toto dokázalo rozumně vybalancovat.:-/

+1/0
27.11.2016 1:00

P63e17t53r 36K70i86e70b51e88l 8604542147262

..tuhle člen té vlády...

0/−1
27.11.2016 2:00

M37i70l91a81n 89C72h56a34l11u45p48a 7644866507253

"uvádí soudní znalec Jiří Růžička, který pracuje pro nedaleký lom". Tak a ještě se zeptáme vrátného z dopravních podniků a jsou zaručené informace kompletní.

+1/−1
27.11.2016 0:20

S12e46i82d71l 10P57e81t52r 1971721455844

Ještě by to chtělo "směroplatnou Máńu co uklízí na OPBH" ..:-)

+1/0
27.11.2016 1:02
Foto

V26l24a47d51a 38V37a52n63e40k 9663226514858

Proč by znalec místních poměrů nemohl komentovat fušeřinu...? 8-o

+1/−2
27.11.2016 6:30

V71í94t75ě66z38s34l33a14v 97J50a40r78o12š 4152537914846

Pokud pracuje Růžička pro inkriminovaný lom, musí se maximálně snažit ukazovat na to, že za spuštění závalu v roce 2013 lom vůbec nemůže. Takže jeho tvrzení "nejsou" vůbec zaujatá.

+1/0
27.11.2016 10:46

Š75t67ě51p31á27n 95F57r81i17e97d74r97i39c39h 4504164140719

Okolo D8 si honěj triko rádoby odborní experti jako asi pan Cajz. Prostě reklama zdarma. A zde v diskuzi je tu plno rádoby odborníků, kteří expertně tvrdí, jak by tunel byl lepší. Jak to můžete vědět, že by tunel nebyl ještě větší prů**r a díra na peníze, kůli geologii. Nikdy se neudělala průzkumná štola, která pokud by se kdy dělala, by musela být v celé trase budoucího tunelu Kubačka, což už samo o sobě i nějákýmu Pepovi z depa musí být jasný, že by to stálo docela slušnej balík peněz a výsledkem by taky mohlo být - tudy tunel nikdy vést nemůže. Další věcí je, že studie na tunel Kubačka (pravda bez průzkumné štoly) byl a bylo v něm zmíněno, že vzhledem ke geologické nesourodosti a možnosti stržení podzemních vod není vhodný. Dalším argumentem proti tunelu Kubačka byl fakt, tak dlouhý tunel by musel být v polovině délky odvětrán nahoru na terén, čímž by v okolí vyústění došlo ke koncentraci škodlivin s negativním vlivem na faunu a flóru CHKO.

Na jedné odborné diskuzi jsem narazil na odkaz na článek k D8 poslankyně

Hubáčkové a pana Komínka radního pro dopravu Ústeckého kraje viz. zde:

http://www.halonoviny.cz/articles/view/44503908 A je dost překvapivé, že ač autoři článku se hlásí k levici, tak pozitivně hodnotí jednání současného ministra dopravy. A dle mého názoru se jedná o jeden z mála objektivních článků o D8.

+3/−3
26.11.2016 23:40

J33a58n 48H10á32j14e16k 2246186933595

Ohledně škodlivin - pořád lepší v jednom místě, než podél celé trasy. Ty tuny soli v zimě musí někde skončit, když odtečou z dálnice...

0/−1
27.11.2016 10:36

P52e61t84r 21A19n48d25r92ý14s63e96k 9113681976937

Je to celé totální fiasko, je sice možné, že to toho 17. otevřou, ale kde mám záruku, že ta dálnice je skutečně dobře zabezpečená? Já docela věřím tomu geologovi Cajzovi (od začátku říká, že podloží tam není stabilní), se kterým bylo několik rozhovorů, jeden zajímavý např na DVTV a ten řekl, že stavba se nedá takto jednoduše rychle zabezpečit, aby to tam bylo stabilní musely by tam být pylony 40-50 metrů hluboko v zemi a ty tam nejsou. Spoléhat na čidla, o kterých navíc nevíme ani, jestli pokrývají všechny nestabilní úseky nebo jenom některé, u kterých se to hodí, není pro mě vůbec dostačující. Doufám, že až to tam znova ujede, tak to nebude stát nikoho život.

+4/−2
26.11.2016 22:43

P82a96v92e77l 17M29a62ř15í31k 3862780600584

Chapu, ze dalnice ma urcite parametry, ktere musi splnovat, aby byla dalnici. Ale to nejde jednou misto propadajiciho se mostu postavit silnici s vetsim klesanim? Mozna by se par miliard usetrilo.

0/−2
26.11.2016 22:20

P57a70v74e44l 72N69á96r59o58ž14n35ý 1745533146452

A kam byste jako chtěl s tou silnicí klesat? dole je železnice, stará silnice a Labe nic víc se tam už nevejde ;-D

+1/−1
26.11.2016 22:26

P72e38t75r 51F16e53i95g85l 5608133710712

Dole je právě nová silnice ;-)...ta stará je na druhém břehu ;-)

0/−2
26.11.2016 22:31

P73a10v35e62l 48N72á79r30o43ž65n47ý 1525633726282

No i ta nová je stará a hlavně úzká a není jí kam rozšířit a základní předpoklad dálnice jsou min dva pruhy v každém směru což se tam nevejde at děláte co děláte, plus jakmile se dostanete na "dno" už musíte kopírovat "Labe a asi byste musel zrušit Vanov abyste se prorval dálnicí až do Ustí :-)

0/0
26.11.2016 22:49

P38a91v57e14l 77M53a21ř97í76k 3892910980554

Staci napsat ze nejde. Ja to tam neznam.

0/0
27.11.2016 9:24

A85n97t11o43n46í16n 58N85e77b82u90ž18e15l61s80k10ý 7195469586580

Přejme raději úspěšné dokončeni.. Přece tu není nikdo, komu dělalo dobře, kdyby to bylo špatně.I když, zda se

+2/0
26.11.2016 21:15

M49a28r42e49k 14J94a80n 2803102794762

Nebojte. Dopadne to dobře. Jinak z toho už bude pr...... mezinárodního formátu, že Češi nejsou schopni napojit D8 z Prahy na EU dálnice. Že by o to až tak zase Sasíci stáli, o tom žádná. Jen se nechali zblbnout Čechy. Následný problém bude horší. Neexistuje okolo Prahy propojení D8 na D1.Tam to zatím vypadá na minimálně dalších 30 let. :-)

+1/−1
26.11.2016 21:48

A49n71t46o83n37í17n 60N73e80b80u20ž33e39l75s14k67ý 7175629496370

Oni to tam ty rumunský a bulharský kamiony propojí.

Těch bude...:-)

+1/0
26.11.2016 23:24

V71á59c59l50a89v 26M30á42c65h38a 8198241411984

Následný problém už dávno je. Ono totiž to, jestli se bude, nebo nebude jezdit po novem úseku D8 na Prahu, jako takovou, nemá vůbec žádný vliv.

0/0
27.11.2016 11:27

P63e11t53r 87N10o28v98o22t28n81y 1441590341

Možná jen ten, kdo říkal od začátku, že je to špatně.

0/0
26.11.2016 21:48

M86a64r66t19i30n 50V39i85n32d51u13š27k97a 4965466416800

Profesor Jaroslav Pašek z Přírodovědecké fakulty UK v Praze ve svém autorizovaném znaleckém posudku pro Ředitelství silnic a dálnic ČR ještě v prosinci 2004 při srovnání schválené povrchové varianty a varianty s dlouhým tunelem Kubačka tvrdí mj. následující:

„Trasa je projektovaná tak, že se výstavbou dálnice stabilita svahu neporuší... Navíc snaha o převedení dálnice tunelem není opodstatněná, neboť stále opakované obavy z nestability území nejsou vůbec oprávněné. Území je postiženo fosilními jevy, které jsou dnes stabilní, a trasa dálnice je důsledně vedena tak, aby stabilitu nejen neporušila, ale naopak zajistila.“

Tato jednoznačná tvrzení jsou ale v příkrém rozporu se stanoviskem České geologické služby, které bylo vypracované na žádost Dětí Země rovněž v prosinci 2004:

„Svahové deformace („sesuvy“) jsou v zájmovém území vyvinuty v široké škále forem a žádnou z nich nelze označit za stabilizovanou. Některé jsou dočasně uklidněné, a tedy nebezpečné pro stavbu pouze potenciálně, nezřídka jsou však sesuvy stále aktivní... Lehká pata svahu nutně nemůže udržet stabilitu svahu a dochází ke vzniku sesuvu... K jejich aktivaci většinou dochází po delším období srážkové činnosti.“

Na špatném výběru trasy dálnice se také významně podepsal Petr Anděl, který pro investora vypracoval dvě hodnocení vlivů na životní prostředí a vždy rizika sesuvů ignoroval. Podivnou úlohu sehrál i profesor Jaroslav Pašek, který jako autorizovaný znalec ČKAIT v roce 1996 a ještě i v roce 2004 tvrdil, že k sesuvům nemůže nikdy dojít.

http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2383617

+12/0
26.11.2016 21:11

M27a18r78e51k 75J84a68n 2933432664912

Máte někde měření České geologické služby posunů území prováděné v uvedeném úseku? Díky za odkaz na ty archiválie o měření,geologickém průzkumu, záznam vrtů apd.

+2/0
26.11.2016 21:27

V22a34c72l85a32v 17P98e91r36o52u85t72k38a 6818657134171

tuhle diagnozu tam už popsali geologové co tam dělali výzkum v minulém století.

+1/0
26.11.2016 21:41

M56a29r10e90k 43J76a16n 2593892404522

Co je na tom k nepochopení? Píši o zápisu o měření posunů.Provedených geologických průzkumů a jejich zápisů. Dobrý?

+1/0
26.11.2016 21:53

Š96t74e95f94a77n 52F62r24i51č21a 7902558203736

Trochu Vám nerozumím. neumíte si to najít sám? Toto je jen diskuse pod článkem, nikdo není povinen Vám něco vyhledávat.

0/0
27.11.2016 0:51

V13á98c60l14a71v 94S56v83o77b59o66d60a 5426318939

Pro zátěžové zkoušky jsou nejlepší parní lokomotivy.8-o

+1/0
26.11.2016 21:11

P29e87t57r 20N13o23v82o88t70n30y 1271890201

Na dálnici určitě.

+1/0
26.11.2016 21:49

M92a43r52t29i49n 85H71o81d59í74k 2225795848467

Tak, určitě...

+1/0
26.11.2016 23:05

P41a74v11e58l 64B15e14r47a96n 9175657480

Je to u Labe, tak co třeba lodě? ;-)

+1/0
26.11.2016 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.