Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D8 čeká zkouška, vjedou na ni kamiony. Dělníci se sází, kdy se zavře

Dálnice D8 má před sebou zátěžovou zkoušku, příští týden na mosty u Prackovic nad Labem najedou kamiony plné písku a štěrku. Vozy otestují stabilitu dálničního tělesa. Současně se prověří i čidla, která hlídají pohyb pilířů, násyp před mostem i okolní sesuvné území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63l95a24d78i12s85l24a17v 39K15o41r68č74á34k 1726706612772

Po 33 letech celkové výstavby, myslím si takové-to sázky nezaslouží pozornosti. Spíše na to kolik bude celkový účet, pokud bude vůbec někdy zveřejněn !

0/0
2.12.2016 9:29

P75e89t45r 75F46e61i47g97l 5658643110582

Jsem pozitivně myslící člověk a věřím, že to bude v pohodě...nevěřím tomu, že kdyby to bylo nebezpečné, tak to někdo nechá otevřít...

0/0
29.11.2016 14:46

M72i87l37o46š 48S23i70c20h40i10n84g94e56r 5633398126874

jakej je kurs sázek ? dělník vyhraje ?

0/0
28.11.2016 22:49

M58i47l34o30š 89U17r49b82a64n 2391585774534

Dlouhý tunel neprošel.Tedy "dlouhý" 4 km.Jak nazvat tunely u západních kapitalistů o délce i 50 až 60 km?

0/0
28.11.2016 18:23

L22u35k78á92š 66S27e97d63l93á72č85e66k 1313217597430

Ono tam stačí dát pevné masivní piloty a nic neujede. Ale jako problém vidím v tom, že ten nános zřejmě odvezli, místo toho, aby to nasypali na druhou stranu té dálnice. Fungovalo by to jako stabilizační prvek.

0/0
27.11.2016 18:06

V87á87c23l23a77v 74M56á60c74h18a 8578771681934

Dříve se při zátěžových zkouškách používaly tanky. Jenomže dneska nemáme prakticky žádnou armádu a pochybuji, že by se u nás našlo tolik tanků, kolik by bylo zapotřebí.

Ta dálnice je samozřejmě potřebná. Lidé, bydlící mezi Ústim nad Labem a Lovosicmi to potvrdí. Jenom se zdá, že trasa dálnice nebyla zvolená správně. Jestli se ukáže, že se tam jezdit nedá, jsem zvědav, kdo bude potrestán za ty miliardové škody. Asi si i dokážu odpovědět. Nikdo.

+1/0
27.11.2016 11:17

J10a44n 41H46á42j66e96k 2916696653255

Ke cti stavitelů protržené přehrady na Bílé Desné je, že tehdejšími metodami nemohli zjistit, že staví na nestabilním podloží. To se zjistilo až cca o 80 - 90 let později.

http://liberec.idnes.cz/desna-prehrada-vyroci-pieta-dp1-/liberec-zpravy.aspx?c=A160918_183038_liberec-zpravy_bur

Proč s dnešními znalostmi stavíme v nestabilní části území? A to není jen D8, to je i D11 u obce Pravy.

+3/0
27.11.2016 7:33

S31e37i36d73l 85P12e29t35r 1691861645124

Ke cti staviteli Desné též patří plné přijetí osobní zodpovědnosti ... Holt jiná doba ..:-/

0/0
27.11.2016 9:09

J26i78ř14í 76E11r34b71e27n 1623324566397

Sebevražda není přijetím zodpovědnosti, ale útěk před zodpovědností!!!

+1/0
27.11.2016 22:29

M68í38r51a 93N27o65v59á86k 5489903726379

Myslím,že mi zbyla ještĕ špetka selského rozumu a i když nemám stavařské vzdĕlání, vím,že nejdůležitĕjší je dynamické zatížení problematické části a moc tomuto úseku nevĕřím.Kdyby trasa vedla tunely určitĕ by byla bezpečnĕjší a i příroda by neutrpĕla.A co se týče penĕz,už jsme si ve zdejším Kocourkovĕ zvyklí,že se vše dĕlá způsobem nastavíme cenu a ona bude v konečném důsledku o mnoho vyšší.Jo na morálku žádný zákon nebude.Názornĕ to ukazuje vyspĕlost celé společnosti a myslím,že nemusím říkat,jak vysoká je.....:-(

+4/0
27.11.2016 7:25

P35a14v31e92l 75M52a24l95e67č39e22k 5701484442691

No vzhledem k tomu, že při otevření této plovoucí dálnice bude přítomen Zeman a většina vládního papalášstva, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned jak se tam bouchne otvírací šampus. Ostatně žádné neštěstí i pro tam zavalené. Řečeno s Paroubkem - kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+3/−5
27.11.2016 4:18

P22a35v95e61l 97M83a79l68e45č68e47k 5301944902731

Vzhledem k avizované přítomnosti Zemana a většiny vládních papalášů při otevření dálnice, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned, jak tam bouchnou šampus. Ostatně nic strašného i pro zavalené. Kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+1/−3
27.11.2016 4:12

P89e73t82r 83H35o81r56á31k 1949913449684

Myslím, že je to zbytečná hysterie. Vše proběhne bez problémů.

+2/0
27.11.2016 1:02

M79a34r68t39i67n 31V14i61n13d68u32š36k67a 4865836356110

Někdy se říká, že kdo myslí, ten ... ví.

+1/0
27.11.2016 1:13

M11i61c50h22a82e14l 40K23a27d49e76r77a65v25e37k 8381544228464

Taky si myslím.

0/0
28.11.2016 8:35

S41e17i44d61l 72P64e16t12r 1891561815334

Ty kráso, tak "dělníci se sází" ...8-o

Jste se v těch babišonovinách snad všichni už úplně zbláznili, případně váš majitel, to by pravda odpovídalo více? 8-o8-o

+1/−1
27.11.2016 0:55
Foto

V29l16a18d21a 87V13a55n62e84k 9913616114168

Dělníci kteří tam jsou od začátku a denně, toho ví dost z denodenni praxe.. ;-)

+1/−1
27.11.2016 6:27

T75o33m57á55š 84K94u60č52e31r62a 5467942587602

Tak ono kdyby se kolem toho Českého středohoří nechodilo po špičkách jako kolem nějakého boha, tak už dálnice stála dávno. V úseku Trmice-státní hranice byl terén ještě horší, než v měkkém středohoří a už dávno se tam jezdí.

+5/−1
27.11.2016 0:52

P65e11t79r 20K16i18e37b88e73l 8204622517462

...to myslíte fakt vážně?

0/−1
27.11.2016 2:00

P92e20t40r 64K83o85r15b86e68l 9546597670922

Středohoří není měkké, jen to, co ho pokrývá.

+1/0
27.11.2016 13:08

M45i38c69h55a52e20l 17K91a48d53e56r13a87v90e53k 8331854648454

To je doufám sranda.

0/0
28.11.2016 8:35

P54e39t76r 65Š25k75r76ý49b98a 3912710643516

všimli jste si lidičky jak naše média se snaží VŠE hanět a jak mají neuvěřitelnou RADOST Z NEÚSPĚCHŮ například této vlády ... ( Kdo tohle platí ?? ... myslím tu novinářskou sebranku ...)

+1/0
27.11.2016 0:42

S50e60i65d27l 80P80e70t18r 1941431145294

No tak kritika by měla být zcela základní fcí medií ..

Pravda dnešní totální negativismus je taky krapet přes čáru... Zatím se tu nenašlo medium které by toto dokázalo rozumně vybalancovat.:-/

+1/0
27.11.2016 1:00

P86e40t96r 30K69i42e38b77e92l 8524272677872

..tuhle člen té vlády...

0/−1
27.11.2016 2:00

M69i63l79a54n 64C51h87a86l38u31p16a 7294446387523

"uvádí soudní znalec Jiří Růžička, který pracuje pro nedaleký lom". Tak a ještě se zeptáme vrátného z dopravních podniků a jsou zaručené informace kompletní.

+1/−1
27.11.2016 0:20

S59e25i66d97l 79P45e54t43r 1471711165484

Ještě by to chtělo "směroplatnou Máńu co uklízí na OPBH" ..:-)

+1/0
27.11.2016 1:02
Foto

V53l96a62d79a 96V84a72n25e38k 9823316654218

Proč by znalec místních poměrů nemohl komentovat fušeřinu...? 8-o

+1/−2
27.11.2016 6:30

V96í10t52ě12z54s69l54a74v 39J97a57r96o83š 4292267634246

Pokud pracuje Růžička pro inkriminovaný lom, musí se maximálně snažit ukazovat na to, že za spuštění závalu v roce 2013 lom vůbec nemůže. Takže jeho tvrzení "nejsou" vůbec zaujatá.

+1/0
27.11.2016 10:46

Š35t56ě12p71á90n 11F65r15i77e45d23r71i40c61h 4254244950349

Okolo D8 si honěj triko rádoby odborní experti jako asi pan Cajz. Prostě reklama zdarma. A zde v diskuzi je tu plno rádoby odborníků, kteří expertně tvrdí, jak by tunel byl lepší. Jak to můžete vědět, že by tunel nebyl ještě větší prů**r a díra na peníze, kůli geologii. Nikdy se neudělala průzkumná štola, která pokud by se kdy dělala, by musela být v celé trase budoucího tunelu Kubačka, což už samo o sobě i nějákýmu Pepovi z depa musí být jasný, že by to stálo docela slušnej balík peněz a výsledkem by taky mohlo být - tudy tunel nikdy vést nemůže. Další věcí je, že studie na tunel Kubačka (pravda bez průzkumné štoly) byl a bylo v něm zmíněno, že vzhledem ke geologické nesourodosti a možnosti stržení podzemních vod není vhodný. Dalším argumentem proti tunelu Kubačka byl fakt, tak dlouhý tunel by musel být v polovině délky odvětrán nahoru na terén, čímž by v okolí vyústění došlo ke koncentraci škodlivin s negativním vlivem na faunu a flóru CHKO.

Na jedné odborné diskuzi jsem narazil na odkaz na článek k D8 poslankyně

Hubáčkové a pana Komínka radního pro dopravu Ústeckého kraje viz. zde:

http://www.halonoviny.cz/articles/view/44503908 A je dost překvapivé, že ač autoři článku se hlásí k levici, tak pozitivně hodnotí jednání současného ministra dopravy. A dle mého názoru se jedná o jeden z mála objektivních článků o D8.

+3/−3
26.11.2016 23:40

J74a10n 67H18á73j57e51k 2696776453255

Ohledně škodlivin - pořád lepší v jednom místě, než podél celé trasy. Ty tuny soli v zimě musí někde skončit, když odtečou z dálnice...

0/−1
27.11.2016 10:36

P81e59t25r 23A66n91d29r98ý16s29e64k 9383391236177

Je to celé totální fiasko, je sice možné, že to toho 17. otevřou, ale kde mám záruku, že ta dálnice je skutečně dobře zabezpečená? Já docela věřím tomu geologovi Cajzovi (od začátku říká, že podloží tam není stabilní), se kterým bylo několik rozhovorů, jeden zajímavý např na DVTV a ten řekl, že stavba se nedá takto jednoduše rychle zabezpečit, aby to tam bylo stabilní musely by tam být pylony 40-50 metrů hluboko v zemi a ty tam nejsou. Spoléhat na čidla, o kterých navíc nevíme ani, jestli pokrývají všechny nestabilní úseky nebo jenom některé, u kterých se to hodí, není pro mě vůbec dostačující. Doufám, že až to tam znova ujede, tak to nebude stát nikoho život.

+4/−2
26.11.2016 22:43

P39a59v43e72l 81M95a25ř21í52k 3162710650784

Chapu, ze dalnice ma urcite parametry, ktere musi splnovat, aby byla dalnici. Ale to nejde jednou misto propadajiciho se mostu postavit silnici s vetsim klesanim? Mozna by se par miliard usetrilo.

0/−2
26.11.2016 22:20

P65a55v18e51l 49N90á20r52o92ž72n33ý 1425593846662

A kam byste jako chtěl s tou silnicí klesat? dole je železnice, stará silnice a Labe nic víc se tam už nevejde ;-D

+1/−1
26.11.2016 22:26

P20e66t70r 18F73e10i74g55l 5548653920192

Dole je právě nová silnice ;-)...ta stará je na druhém břehu ;-)

0/−2
26.11.2016 22:31

P20a92v46e57l 21N83á76r59o24ž18n21ý 1455663896742

No i ta nová je stará a hlavně úzká a není jí kam rozšířit a základní předpoklad dálnice jsou min dva pruhy v každém směru což se tam nevejde at děláte co děláte, plus jakmile se dostanete na "dno" už musíte kopírovat "Labe a asi byste musel zrušit Vanov abyste se prorval dálnicí až do Ustí :-)

0/0
26.11.2016 22:49

P78a74v76e61l 25M34a17ř46í52k 3402260210224

Staci napsat ze nejde. Ja to tam neznam.

0/0
27.11.2016 9:24

A72n45t97o57n13í43n 98N68e25b23u19ž33e48l49s98k30ý 7915919426960

Přejme raději úspěšné dokončeni.. Přece tu není nikdo, komu dělalo dobře, kdyby to bylo špatně.I když, zda se

+2/0
26.11.2016 21:15

M48a59r30e46k 29J50a78n 2923812334832

Nebojte. Dopadne to dobře. Jinak z toho už bude pr...... mezinárodního formátu, že Češi nejsou schopni napojit D8 z Prahy na EU dálnice. Že by o to až tak zase Sasíci stáli, o tom žádná. Jen se nechali zblbnout Čechy. Následný problém bude horší. Neexistuje okolo Prahy propojení D8 na D1.Tam to zatím vypadá na minimálně dalších 30 let. :-)

+1/−1
26.11.2016 21:48

A74n85t29o55n80í19n 52N29e53b80u50ž39e34l76s40k33ý 7425739496130

Oni to tam ty rumunský a bulharský kamiony propojí.

Těch bude...:-)

+1/0
26.11.2016 23:24

V80á95c73l92a32v 66M14á74c78h58a 8338821951664

Následný problém už dávno je. Ono totiž to, jestli se bude, nebo nebude jezdit po novem úseku D8 na Prahu, jako takovou, nemá vůbec žádný vliv.

0/0
27.11.2016 11:27

P37e24t95r 29N55o49v50o61t18n29y 1171360861

Možná jen ten, kdo říkal od začátku, že je to špatně.

0/0
26.11.2016 21:48

M72a79r46t97i96n 18V40i61n18d80u53š76k31a 4845696336850

Profesor Jaroslav Pašek z Přírodovědecké fakulty UK v Praze ve svém autorizovaném znaleckém posudku pro Ředitelství silnic a dálnic ČR ještě v prosinci 2004 při srovnání schválené povrchové varianty a varianty s dlouhým tunelem Kubačka tvrdí mj. následující:

„Trasa je projektovaná tak, že se výstavbou dálnice stabilita svahu neporuší... Navíc snaha o převedení dálnice tunelem není opodstatněná, neboť stále opakované obavy z nestability území nejsou vůbec oprávněné. Území je postiženo fosilními jevy, které jsou dnes stabilní, a trasa dálnice je důsledně vedena tak, aby stabilitu nejen neporušila, ale naopak zajistila.“

Tato jednoznačná tvrzení jsou ale v příkrém rozporu se stanoviskem České geologické služby, které bylo vypracované na žádost Dětí Země rovněž v prosinci 2004:

„Svahové deformace („sesuvy“) jsou v zájmovém území vyvinuty v široké škále forem a žádnou z nich nelze označit za stabilizovanou. Některé jsou dočasně uklidněné, a tedy nebezpečné pro stavbu pouze potenciálně, nezřídka jsou však sesuvy stále aktivní... Lehká pata svahu nutně nemůže udržet stabilitu svahu a dochází ke vzniku sesuvu... K jejich aktivaci většinou dochází po delším období srážkové činnosti.“

Na špatném výběru trasy dálnice se také významně podepsal Petr Anděl, který pro investora vypracoval dvě hodnocení vlivů na životní prostředí a vždy rizika sesuvů ignoroval. Podivnou úlohu sehrál i profesor Jaroslav Pašek, který jako autorizovaný znalec ČKAIT v roce 1996 a ještě i v roce 2004 tvrdil, že k sesuvům nemůže nikdy dojít.

http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2383617

+12/0
26.11.2016 21:11

M52a36r43e14k 31J90a81n 2803652294952

Máte někde měření České geologické služby posunů území prováděné v uvedeném úseku? Díky za odkaz na ty archiválie o měření,geologickém průzkumu, záznam vrtů apd.

+2/0
26.11.2016 21:27

V53a18c11l22a84v 67P17e66r47o95u25t11k51a 6898167394351

tuhle diagnozu tam už popsali geologové co tam dělali výzkum v minulém století.

+1/0
26.11.2016 21:41

M95a68r96e24k 27J13a97n 2253532164162

Co je na tom k nepochopení? Píši o zápisu o měření posunů.Provedených geologických průzkumů a jejich zápisů. Dobrý?

+1/0
26.11.2016 21:53

Š60t49e53f87a16n 27F76r49i73č86a 7382348693676

Trochu Vám nerozumím. neumíte si to najít sám? Toto je jen diskuse pod článkem, nikdo není povinen Vám něco vyhledávat.

0/0
27.11.2016 0:51

V80á95c45l96a18v 18S61v93o67b62o62d30a 5796988129

Pro zátěžové zkoušky jsou nejlepší parní lokomotivy.8-o

+1/0
26.11.2016 21:11

P93e61t45r 24N29o59v30o29t74n37y 1631610811

Na dálnici určitě.

+1/0
26.11.2016 21:49

M68a67r24t72i60n 27H19o93d46í31k 2855535538397

Tak, určitě...

+1/0
26.11.2016 23:05

P68a53v85e22l 64B40e35r53a37n 9185147930

Je to u Labe, tak co třeba lodě? ;-)

+1/0
26.11.2016 23:55







Najdete na iDNES.cz