Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamenolom získal posudek, který popírá jeho vinu na zavalení dálnice D8

Společnost Kámen Zbraslav má nyní v rukou silný trumf pro miliardový soudní spor se státem. Ten kamenolom viní z toho, že může za obří sesuv svahu na železniční trať, a hlavně na rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček na Ústecku. Posudek ale říká něco jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a79r40e88k 87S18a62j36d80a 2175610846858

Hlavni vina je u Zemana, jehoz vlada tuto nesmyslnou variantu schvalila. To je na okamzitou rezignaci ze vsech verejnych funkci! :-P;-)

0/0
17.12.2016 14:38

P29a30v72e63l 34P23l64z97á41k 3351683368542

Klasika. Stát, který je nejhorší hospodář, podává žalobu jako, že není. Přitom je všem jasné, že chtěli ušetřit a včas nestabilní svah nezajistili. A teď kolem sebe kopou, aby nemuseli přiznat, že viníkem je investor.

+1/0
17.12.2016 11:46

M36a56r72t21i73n 72J12u10r69e55č88k14a 2223184621191

Ještě můžou být kamenolomu vděční, protože ukázal, jak moc je podloží nestabilní.

0/0
17.12.2016 1:00

L58a87d31i43s97l80a66v 94S87v95o50b80o50d89a 3246415

takový hospodář raději ať spáchá sebevraždu a ušetří se

0/0
12.11.2016 15:39

V56í62t 48M35r80h54a60l 1875729213560

A co čekáte, že někdo s těch viníků z řad papalášů přizná vinu? Ty vždy, extra v tomto případě, budou svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže.

Kdyby dálnice nevedla nestabilním území a nebyla zaříznuta do nestabilního svahu, průšvih světového rozměru by tu nebyl. Varianta tunelu skrze Kubačku byla na 100% lepší!!!!.

+2/0
11.11.2016 16:22

J27a71n 92H78r34u60z85a 8324718589767

Posudky a volební průzkumy mají jedno společné. Vždy vyznívají tak jak si přeje objednatel.;-D

+2/0
11.11.2016 10:30

V66á15c23l73a39v 17S76v24o14b29o74d47a 5246978769

KDYBY se postavil tunel Kubačka,tak by k těmto problémům nemuselo dojít.

+3/0
11.11.2016 9:59

M16a56t20ě61j 49K87o47n92v92a82l40i77n77a 8869715643

O co vlastně jde. Skončí to jako vždy. Do dálnice se budou sypat další mld z peněz daňových poplatníků s tím, že tu dálnici přece nejde udělat jinak, když už se tolik utratilo. Oni to ti blbí občané stejně zaplatí...

0/0
11.11.2016 8:21
Foto

J63a54k34u89b 88B58e24z49n46o23s42k14a 9787133676

Mělo to zavalit toho blba, který to takhle vyprojektoval...

0/0
11.11.2016 0:20

J72i13n85d46ř87i54c65h 12Š66k15o64p34e35k 4465231920825

ne, ty blby co tuhle trasu politicky prosadili, i když geologové před problémy varovali

+5/0
11.11.2016 7:10

J35a50n 86H75r58u44z31a 8804668309127

Je věcí projetanta aby i na nevhodné zadání zhotovil dobrý projekt. To co dnes dělají dodatečně mělo být v projektu. Je otázkou, zda geologický průzkum byl dostatečný a projetant měl dobré podklady. Pak by stavba byla s jiným rozpočtem a celá tato diskuze by byla zbytečná.

0/0
11.11.2016 10:33

J34i48ř11í 78D60v77o60ř74á20č24e67k 7774266662781

Sakra, na koho to teď hodíme?

+1/0
10.11.2016 19:38

M33i86l90a19n 83P21r86o95u90z85a 6292424318257

Na toho kdo napsal posudek.

+3/0
10.11.2016 19:47

L20u86b52o33m84í44r 46S12a40z85e34č66e62k 7249318595403

Není nic lehčího. Za peníze se posudek koupit dá libovolný!

+3/0
10.11.2016 20:26

P72a17v80e27l 63J12e43ř42á20b25e63k 7881902634867

Na bagristu, že svévolně hrábl o cca 5,5 cm hlouběji do svahu než měl.!!

+1/0
10.11.2016 23:44

J74i55ř77í 91V52o66t38o23č55e47k 3518544176531

Jako vždycky, na "ekoteroristy."

Varovali, že se něco takového může stát, takže to určitě přivolali...

0/0
11.11.2016 22:20

P35e62t38r 37H70a96r81i90p51r13a16s35a68d 82H11a13j90i25č 8313450744977

Správný hospodář je výmluva. Správný hospodář nebude stavět tam, kde hrozí sesuv a nebude svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže. Správný hospodář nebude utrácet peníze za předem prohraný spor. Správný hospodář se chová čestně a poctivě a nepodvádí. Mirek Dušín. :-)

+24/0
10.11.2016 19:01

J37a56k14u61b 80K63o23s 3876492550944

Drzost státu je neskutečná. Zkusíme to hodit na soukromou firmu a když to nevyjde, spor zaplatí daňový poplatník.

+25/−4
10.11.2016 18:57

O89n64d17ř20e63j 38N35o58v14á57k 9947104109639

ANO, takto přesně řídíme stát jako firmu ... zaplatí to někdo jiný ... daňový poplatník / dotace státu ....

Už chápu, proč za vlády Ťoka klesly tržby Skanksy na polovinu ....

+7/0
10.11.2016 19:03

R32o87m85a64n 50S51t25o38n13e27k 1629393429501

jak vznikal projekt tak ANO nebylo ani v plenkách oni jenom tento problém zdědily po svých předchůdcích

+2/0
10.11.2016 19:38

P77a38v70e48l 92M46o28r36a15v22e35c 3172219802468

A co Ťok s D8 udělal? Jediné. Obvinil zřejmě nevinný lom ze způsobení závalu.Rv

0/0
10.11.2016 22:41

M72i77l51a55n 66P80r63o58u65z61a 6682404498237

Tento lom byl dávno uzavřený. Obnovil se za účelem samozřejmě zisku. A že se napsal takový posudek je velmi zvláštní, protože lom byl uzavřen pro možný sesuv při rozšiřování již dávno.

+1/0
10.11.2016 19:26

T91o80m59á21š 72W29i70l17k26e 7702392247390

no byl zavřený pár let..

0/0
10.11.2016 19:36

M50i67l38a45n 39P88r30o91u45z26a 6662644978317

Malá výtěžnost a sesuv, Co to je pár let, když to bylo kolem 1982 +-.

0/0
10.11.2016 19:46

P71a89v84e43l 80J66e66ř74á72b22e25k 7391302344987

No a daňový poplatník musí teď po státu vyžadovat, aby jako správný hospodář našel odpovědné osoby za tuto škodu.

+1/0
10.11.2016 23:46

L58a80d48i49s19l33a43v 35B20e11r11o13u82n12s59k67ý 1757552623166

Tak hlavní chyba je u projektantů. I kdyby to začalo lomem, tak oni s tím měli počítat a předejít tomu. Někdo byl dobře zaplaceny za geologický průzkum a projekt. Lom tam snad byl před stavbou, tak měli počítat se všemi možnostmi a ne se teď na něj vymlouvat.

+18/0
10.11.2016 18:47

J18i94n98d49ř39i94c68h 10M70i69t65t76e15r 6614245911666

Předpokládám , že lom tam byl už když začínali s projektem dálnice.

0/0
10.11.2016 19:23

L16u27b82o31m79í60r 10S54a56z64e72č68e38k 7239788625573

To tam byl. Jen se netěžilo intenzivně. Starý je přes 100 let. Jenže současnou intenzivní těžbou vzniklo velké plošné "zrcadlo" které nevsaje za dešťů žádnou vodu a ta stéká pod lom a nárazově působí na terén pod lomem a podloží dálnice. Odstranění vlivu působení vody bude složité!!!

+2/−2
10.11.2016 20:42

J53i95n73d39ř54i20c83h 14M40i50t11t40e43r 6274345541166

Přiznám se, že o tom nic nevím, tak díky za info.

0/0
10.11.2016 20:51

M61a63r94i10o 90P21e76t68r77ů 9947243531161

Neděkujte, je to nesmysl. Každý provozovaný kamenolom svádí vodu z domnělého "zrcadla" p. Sazečka do nejnižšího místa lomu (jímky), odkud ji průběžně odčerpává do nejbližší vodoteče. Po ukončení provozu se přestane odčerpávat a lom se přirozeně zatopí, pokud není rekultivován jinak. I kdyby se čistě teoreticky stalo, že nečekanými srážkami dojde k zaplnění poměrně značného retenčního prostoru (ve kterém dojde ke zdržení srážek, které by jinak stékaly přímo na terén pod lomem, jak uvádí p. Sazečka, museli by s tím počítat v první řadě projektanti dálnice

+2/0
11.11.2016 9:12

J95i96n47d91ř81i61c43h 23M20i52t52t76e69r 6764945241156

Že s tím měli počítat se domnívám taky. Lom přece musí mít nějaké parametry a limity, za které nelze těžit a i při rozšíření těžby by s tím měli projektanti dálnice počítat. Četl jsem vyjádření toho geologa, který říkal, že se má rád a tak tou dálnicí nikdy nepojede. Asi to bude z hlediska sesuvů půdy problematická trasa. Ale jak jsem uvedl, podrobně ten problém neznám a tak nejsem fundovaný partner do diskuse. Jen mi vadí, že jako daňový poplatník to musím zčásti financovat.

+1/0
11.11.2016 9:24

M63a42r35i21o 87P34e55t95r88ů 9107733481421

Já to zase s kolegy beru tak, že jestli se ta dálnice někdy otevře, tak si to tam chceme projet aspoň jednou mezi prvními, protože kdo ví, jestli budeme mít druhou šanci:-/

0/0
11.11.2016 9:32

R43a25d35e45k 36N56o34v46a29k 9864613339980

Posudek je posudek, ale realita je jiná...

https://www.youtube.com/watch?v=4vpnxboRkSI

Video z počátku sesuvu - posuďte sami.

Já tvrdím, že se to utrhlo v lomu, a pak to teprve strhlo trať a dálnici

+5/−3
10.11.2016 18:24

P30e81t88r 47H68a10r97i11p98r10a48s51a63d 71H36a14j56i15č 8463330194787

Pořád je to o tom, že vědeli dopředu, že svah je nestabilní a že lom tam je. Nemohou teď dodatečně svádět vinu na někoho, kdo tam už byl před nimi. Když už, tak lom byl (možná) jen poslední kapka, ale podíl viny je nulový. Projektanti to museli vzít do úvahy při plánování trasy.

+4/0
10.11.2016 18:57

O13n43d36ř60e69j 77N78o17v17á87k 9907104729319

A to jste poznal jak?

To video je jenom záznam PO sesuvu .. pár záběrů nahoře a pár záběrů dole ... z toho není poznat vůbec nic ....

Na tom videu NENÍ záznam sesuvu ....

0/−2
10.11.2016 18:59

R95a68d27e84k 11N73o43v26a34k 9454363189810

To video je i záznam den před sesunem, asi se vám narolovalo video o kus dál...

+2/−1
10.11.2016 21:47

M81a57r60i57o 76P93e82t58r78ů 9687643651711

Trhliny v lomu dokazují to co říká posudek. Nevím jak jste dospěl ke svému tvrzení, ale to video posudek pouze potvrzuje

0/0
11.11.2016 9:06

M49i39l31a68n 44V55o82l44e13k 5839823496639

V kapitalismu je všechno otázka peněz. Objektivně je blbost dělat dálnici pod takovým svahem, s provozním lomem už naprosto. Já osobně ani nechápu, jak se může v CHKO těžit kámen.

+4/−1
10.11.2016 17:59

P91e93t12r 68H92a44r45i42p51r97a35s15a42d 49H24a54j12i85č 8683150414187

To nechápu také.

+1/0
10.11.2016 18:58

O76n54d83ř16e15j 48N47o35v74á25k 9537914219429

Kdybychom byly ve skutečném kapitalismu, tak by se to takto nedělalo ... jenomže u nás je dotační euro-socialismus .... a ten přímo nutí lidi utrácet peníze .. bez-hlavě, bez-rozmyslu, proti zdravému rozumu .....

+3/0
10.11.2016 19:01

T93o86m74á62š 95W78i15l92k87e 7272452307760

Víte od kdy je ten lom v provozu? Od1910 ...

0/0
10.11.2016 19:34

M11i62l68a37n 47V77o32l87e69k 5609253896609

Tak jak by to tedy bylo v tom pravém kapitalismu? On mi to furt nikdo nechce říct.

+1/0
10.11.2016 19:39

J35i46n59d87ř78i67c33h 70M62i89t52t74e27r 6664555791746

Otázka peněz je to vždycky, v socialismu peníze většinou nejsou :-)

0/0
10.11.2016 19:21

P78a22v26e31l 11J15e96ř24á89b32e82k 7941262644857

V CHKO bylo určitě vyhlášeno později než zahájena těžba v lomu.

CHKO neznamená, že se v oblasti nesmí nic dělat, to by jinak přes taková území nemohly být realizovány ani dálnice a další dálkové inženýrské sítě apod.

+1/0
10.11.2016 23:51

P92a45v62e25l 42M62e79j85s42t96r43i39k 2974743567346

CHKO sice neni bezzasohova oblast nicmene stavba dalnice musela mit vyjimku ze zakona o ochrane prirody, tudiz tam spravne byt opravdu nema. Jiz fungujici a pomalu dosluhujici lom tam zustal ale nove se rozhodne nepovoluji a tenhle uz byl take zavreny a otevrel se jen prave kvuli vystavbe dalnice.

0/0
11.11.2016 11:24

F56r70a12n14t45i24š81e22k 30V38a86n73ě69k 1197794397177

jestli za to nemůže sv. Petr, když tam pouští dešťové srážky.:-)

+2/0
10.11.2016 17:58

Š57t58e61f80a62n 43F21r62i79č62a 7502248723106

Na nestabilní a zcela nevhodný terén poukazovalo i hnutí Děti země v řízeních před zahájením výstavby.

+9/−3
10.11.2016 17:36

P79e60t34r 18N47o90v17á25k 1895417272105

Hnutí Děti Země pouze poukázali na zprávu České geologické služby.

+5/0
10.11.2016 17:47

K59a49m59i57l 55M33o73r29c27i45n49e75k 3976186316516

Ťok :,, Žalobu jsme podat museli...jako správný hospodář!"...pane ministře , žalobu jste podat museli, ale měli jste ji podat na zkutečného viníka sesuvu a ne na toho, kdo byl v danou chvíli po ruce... a na základě seriózního posudku, nikoli na základě posudku, který si objednal bývalý spolumajitel kamenolomu, který je ve sporu s tím dosavadním...Držím pěsti firmě Kámen Zbraslav a doufám, že pravda zvítězí na d lží a nenávistí...

+24/−2
10.11.2016 17:30

P11a12v29e42l 66H86l71a10v68s39a 4299144979208

Jste skutečně přesvědčen, že za sesuv kamenolom nemůže? Možná že ne ze 100%, ale myslet si, že odtěžováním souvislých vrstev na dálnicí svah neporuším, je nesmysl. Byla to kombinace více vlivů, stavby dálnice , trvalých dešťů a činností lomu nevyjímaje.

Navíc posudek znalecké kanceláře placený a objeednaný z peněz kamenolomu nemusí být vůbec objektivní, co si budeme povídat

+1/0
10.11.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.