Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamenolom získal posudek, který popírá jeho vinu na zavalení dálnice D8

Společnost Kámen Zbraslav má nyní v rukou silný trumf pro miliardový soudní spor se státem. Ten kamenolom viní z toho, že může za obří sesuv svahu na železniční trať, a hlavně na rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček na Ústecku. Posudek ale říká něco jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a81r75e19k 20S97a75j20d50a 2335240116548

Hlavni vina je u Zemana, jehoz vlada tuto nesmyslnou variantu schvalila. To je na okamzitou rezignaci ze vsech verejnych funkci! :-P;-)

0/0
17.12.2016 14:38

P43a15v94e89l 24P38l59z51á61k 3511803208422

Klasika. Stát, který je nejhorší hospodář, podává žalobu jako, že není. Přitom je všem jasné, že chtěli ušetřit a včas nestabilní svah nezajistili. A teď kolem sebe kopou, aby nemuseli přiznat, že viníkem je investor.

+1/0
17.12.2016 11:46

M81a88r50t24i21n 83J33u29r20e40č39k47a 2873864251771

Ještě můžou být kamenolomu vděční, protože ukázal, jak moc je podloží nestabilní.

0/0
17.12.2016 1:00

L14a24d45i28s80l54a30v 49S89v98o72b69o67d78a 3396935

takový hospodář raději ať spáchá sebevraždu a ušetří se

0/0
12.11.2016 15:39

V97í77t 25M85r68h35a22l 1395769343320

A co čekáte, že někdo s těch viníků z řad papalášů přizná vinu? Ty vždy, extra v tomto případě, budou svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže.

Kdyby dálnice nevedla nestabilním území a nebyla zaříznuta do nestabilního svahu, průšvih světového rozměru by tu nebyl. Varianta tunelu skrze Kubačku byla na 100% lepší!!!!.

+2/0
11.11.2016 16:22

J65a52n 36H51r44u72z57a 8364458919607

Posudky a volební průzkumy mají jedno společné. Vždy vyznívají tak jak si přeje objednatel.;-D

+2/0
11.11.2016 10:30

V37á68c10l34a21v 21S63v60o40b10o44d49a 5206718389

KDYBY se postavil tunel Kubačka,tak by k těmto problémům nemuselo dojít.

+3/0
11.11.2016 9:59

M19a77t12ě15j 50K55o31n54v83a47l72i30n34a 8949315133

O co vlastně jde. Skončí to jako vždy. Do dálnice se budou sypat další mld z peněz daňových poplatníků s tím, že tu dálnici přece nejde udělat jinak, když už se tolik utratilo. Oni to ti blbí občané stejně zaplatí...

0/0
11.11.2016 8:21
Foto

J58a16k26u86b 27B67e11z10n28o23s72k90a 9747313136

Mělo to zavalit toho blba, který to takhle vyprojektoval...

0/0
11.11.2016 0:20

J26i79n16d62ř79i33c39h 50Š14k16o24p26e85k 4485891380655

ne, ty blby co tuhle trasu politicky prosadili, i když geologové před problémy varovali

+5/0
11.11.2016 7:10

J19a95n 84H42r92u83z21a 8504758129867

Je věcí projetanta aby i na nevhodné zadání zhotovil dobrý projekt. To co dnes dělají dodatečně mělo být v projektu. Je otázkou, zda geologický průzkum byl dostatečný a projetant měl dobré podklady. Pak by stavba byla s jiným rozpočtem a celá tato diskuze by byla zbytečná.

0/0
11.11.2016 10:33

J37i82ř39í 78D62v44o55ř50á28č42e51k 7784296642211

Sakra, na koho to teď hodíme?

+1/0
10.11.2016 19:38

M80i12l51a25n 61P37r84o17u81z78a 6452694328947

Na toho kdo napsal posudek.

+3/0
10.11.2016 19:47

L93u21b13o31m52í23r 31S75a44z63e51č91e49k 7199338675263

Není nic lehčího. Za peníze se posudek koupit dá libovolný!

+3/0
10.11.2016 20:26

P65a77v80e13l 18J98e60ř49á59b51e74k 7571102264737

Na bagristu, že svévolně hrábl o cca 5,5 cm hlouběji do svahu než měl.!!

+1/0
10.11.2016 23:44

J33i55ř34í 30V47o57t76o51č89e14k 3668874726681

Jako vždycky, na "ekoteroristy."

Varovali, že se něco takového může stát, takže to určitě přivolali...

0/0
11.11.2016 22:20

P86e75t83r 23H61a79r91i50p91r85a22s51a80d 91H70a55j28i44č 8463760684927

Správný hospodář je výmluva. Správný hospodář nebude stavět tam, kde hrozí sesuv a nebude svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže. Správný hospodář nebude utrácet peníze za předem prohraný spor. Správný hospodář se chová čestně a poctivě a nepodvádí. Mirek Dušín. :-)

+24/0
10.11.2016 19:01

J84a13k30u68b 87K35o90s 3986502210874

Drzost státu je neskutečná. Zkusíme to hodit na soukromou firmu a když to nevyjde, spor zaplatí daňový poplatník.

+25/−4
10.11.2016 18:57

O79n71d75ř90e44j 47N46o81v81á62k 9487174959759

ANO, takto přesně řídíme stát jako firmu ... zaplatí to někdo jiný ... daňový poplatník / dotace státu ....

Už chápu, proč za vlády Ťoka klesly tržby Skanksy na polovinu ....

+7/0
10.11.2016 19:03

R83o79m43a84n 32S50t94o10n93e90k 1809923929901

jak vznikal projekt tak ANO nebylo ani v plenkách oni jenom tento problém zdědily po svých předchůdcích

+2/0
10.11.2016 19:38

P65a59v92e44l 10M63o10r30a94v64e83c 3952109942858

A co Ťok s D8 udělal? Jediné. Obvinil zřejmě nevinný lom ze způsobení závalu.Rv

0/0
10.11.2016 22:41

M39i46l94a33n 91P14r55o57u23z27a 6692914798777

Tento lom byl dávno uzavřený. Obnovil se za účelem samozřejmě zisku. A že se napsal takový posudek je velmi zvláštní, protože lom byl uzavřen pro možný sesuv při rozšiřování již dávno.

+1/0
10.11.2016 19:26

T83o19m51á54š 54W26i32l69k13e 7172422747620

no byl zavřený pár let..

0/0
10.11.2016 19:36

M84i78l11a36n 50P10r23o63u54z85a 6682114868197

Malá výtěžnost a sesuv, Co to je pár let, když to bylo kolem 1982 +-.

0/0
10.11.2016 19:46

P11a78v26e39l 70J30e52ř20á54b42e51k 7541772634697

No a daňový poplatník musí teď po státu vyžadovat, aby jako správný hospodář našel odpovědné osoby za tuto škodu.

+1/0
10.11.2016 23:46

L42a87d90i26s50l70a77v 22B90e29r90o65u24n39s33k81ý 1527672163306

Tak hlavní chyba je u projektantů. I kdyby to začalo lomem, tak oni s tím měli počítat a předejít tomu. Někdo byl dobře zaplaceny za geologický průzkum a projekt. Lom tam snad byl před stavbou, tak měli počítat se všemi možnostmi a ne se teď na něj vymlouvat.

+18/0
10.11.2016 18:47

J90i86n76d70ř54i20c73h 34M68i84t94t32e59r 6924215961766

Předpokládám , že lom tam byl už když začínali s projektem dálnice.

0/0
10.11.2016 19:23

L83u45b48o33m66í34r 20S78a64z38e80č30e59k 7979868715433

To tam byl. Jen se netěžilo intenzivně. Starý je přes 100 let. Jenže současnou intenzivní těžbou vzniklo velké plošné "zrcadlo" které nevsaje za dešťů žádnou vodu a ta stéká pod lom a nárazově působí na terén pod lomem a podloží dálnice. Odstranění vlivu působení vody bude složité!!!

+2/−2
10.11.2016 20:42

J77i54n20d29ř71i39c95h 53M53i16t33t68e15r 6304275351146

Přiznám se, že o tom nic nevím, tak díky za info.

0/0
10.11.2016 20:51

M68a31r66i96o 33P61e66t91r89ů 9817923131181

Neděkujte, je to nesmysl. Každý provozovaný kamenolom svádí vodu z domnělého "zrcadla" p. Sazečka do nejnižšího místa lomu (jímky), odkud ji průběžně odčerpává do nejbližší vodoteče. Po ukončení provozu se přestane odčerpávat a lom se přirozeně zatopí, pokud není rekultivován jinak. I kdyby se čistě teoreticky stalo, že nečekanými srážkami dojde k zaplnění poměrně značného retenčního prostoru (ve kterém dojde ke zdržení srážek, které by jinak stékaly přímo na terén pod lomem, jak uvádí p. Sazečka, museli by s tím počítat v první řadě projektanti dálnice

+2/0
11.11.2016 9:12

J85i18n60d26ř25i65c85h 57M22i16t51t78e23r 6284855191586

Že s tím měli počítat se domnívám taky. Lom přece musí mít nějaké parametry a limity, za které nelze těžit a i při rozšíření těžby by s tím měli projektanti dálnice počítat. Četl jsem vyjádření toho geologa, který říkal, že se má rád a tak tou dálnicí nikdy nepojede. Asi to bude z hlediska sesuvů půdy problematická trasa. Ale jak jsem uvedl, podrobně ten problém neznám a tak nejsem fundovaný partner do diskuse. Jen mi vadí, že jako daňový poplatník to musím zčásti financovat.

+1/0
11.11.2016 9:24

M17a62r93i54o 39P64e14t45r53ů 9927533371811

Já to zase s kolegy beru tak, že jestli se ta dálnice někdy otevře, tak si to tam chceme projet aspoň jednou mezi prvními, protože kdo ví, jestli budeme mít druhou šanci:-/

0/0
11.11.2016 9:32

R56a13d50e44k 29N25o18v88a15k 9604493569550

Posudek je posudek, ale realita je jiná...

https://www.youtube.com/watch?v=4vpnxboRkSI

Video z počátku sesuvu - posuďte sami.

Já tvrdím, že se to utrhlo v lomu, a pak to teprve strhlo trať a dálnici

+5/−3
10.11.2016 18:24

P25e24t27r 20H42a79r81i40p73r40a19s62a56d 52H55a79j70i72č 8423290404587

Pořád je to o tom, že vědeli dopředu, že svah je nestabilní a že lom tam je. Nemohou teď dodatečně svádět vinu na někoho, kdo tam už byl před nimi. Když už, tak lom byl (možná) jen poslední kapka, ale podíl viny je nulový. Projektanti to museli vzít do úvahy při plánování trasy.

+4/0
10.11.2016 18:57

O48n38d77ř98e70j 11N68o12v11á54k 9977824499889

A to jste poznal jak?

To video je jenom záznam PO sesuvu .. pár záběrů nahoře a pár záběrů dole ... z toho není poznat vůbec nic ....

Na tom videu NENÍ záznam sesuvu ....

0/−2
10.11.2016 18:59

R28a43d60e73k 55N50o82v72a40k 9804723719620

To video je i záznam den před sesunem, asi se vám narolovalo video o kus dál...

+2/−1
10.11.2016 21:47

M19a43r87i16o 37P25e65t75r88ů 9427433191801

Trhliny v lomu dokazují to co říká posudek. Nevím jak jste dospěl ke svému tvrzení, ale to video posudek pouze potvrzuje

0/0
11.11.2016 9:06

M71i71l38a63n 64V72o12l66e61k 5379223686729

V kapitalismu je všechno otázka peněz. Objektivně je blbost dělat dálnici pod takovým svahem, s provozním lomem už naprosto. Já osobně ani nechápu, jak se může v CHKO těžit kámen.

+4/−1
10.11.2016 17:59

P88e75t74r 96H96a36r97i47p59r67a22s47a69d 67H82a22j39i11č 8263630744777

To nechápu také.

+1/0
10.11.2016 18:58

O20n43d76ř25e98j 68N94o57v16á75k 9477634359899

Kdybychom byly ve skutečném kapitalismu, tak by se to takto nedělalo ... jenomže u nás je dotační euro-socialismus .... a ten přímo nutí lidi utrácet peníze .. bez-hlavě, bez-rozmyslu, proti zdravému rozumu .....

+3/0
10.11.2016 19:01

T11o90m44á16š 20W42i21l13k26e 7252932157290

Víte od kdy je ten lom v provozu? Od1910 ...

0/0
10.11.2016 19:34

M53i31l36a94n 14V97o20l64e41k 5309803366399

Tak jak by to tedy bylo v tom pravém kapitalismu? On mi to furt nikdo nechce říct.

+1/0
10.11.2016 19:39

J52i12n61d45ř98i16c41h 92M21i47t65t19e53r 6424655171266

Otázka peněz je to vždycky, v socialismu peníze většinou nejsou :-)

0/0
10.11.2016 19:21

P49a50v35e79l 80J43e64ř24á35b69e70k 7631792804887

V CHKO bylo určitě vyhlášeno později než zahájena těžba v lomu.

CHKO neznamená, že se v oblasti nesmí nic dělat, to by jinak přes taková území nemohly být realizovány ani dálnice a další dálkové inženýrské sítě apod.

+1/0
10.11.2016 23:51

P76a80v64e65l 50M27e66j51s75t11r39i72k 2524563657466

CHKO sice neni bezzasohova oblast nicmene stavba dalnice musela mit vyjimku ze zakona o ochrane prirody, tudiz tam spravne byt opravdu nema. Jiz fungujici a pomalu dosluhujici lom tam zustal ale nove se rozhodne nepovoluji a tenhle uz byl take zavreny a otevrel se jen prave kvuli vystavbe dalnice.

0/0
11.11.2016 11:24

F42r31a23n18t50i19š95e82k 98V69a78n54ě12k 1137474907877

jestli za to nemůže sv. Petr, když tam pouští dešťové srážky.:-)

+2/0
10.11.2016 17:58

Š42t68e25f59a46n 55F68r90i17č68a 7542868233966

Na nestabilní a zcela nevhodný terén poukazovalo i hnutí Děti země v řízeních před zahájením výstavby.

+9/−3
10.11.2016 17:36

P89e77t34r 27N20o75v92á35k 1715687812505

Hnutí Děti Země pouze poukázali na zprávu České geologické služby.

+5/0
10.11.2016 17:47

K56a87m95i73l 97M90o81r63c24i96n30e83k 3946746546276

Ťok :,, Žalobu jsme podat museli...jako správný hospodář!"...pane ministře , žalobu jste podat museli, ale měli jste ji podat na zkutečného viníka sesuvu a ne na toho, kdo byl v danou chvíli po ruce... a na základě seriózního posudku, nikoli na základě posudku, který si objednal bývalý spolumajitel kamenolomu, který je ve sporu s tím dosavadním...Držím pěsti firmě Kámen Zbraslav a doufám, že pravda zvítězí na d lží a nenávistí...

+24/−2
10.11.2016 17:30

P42a50v50e95l 85H72l87a76v76s85a 4379244949168

Jste skutečně přesvědčen, že za sesuv kamenolom nemůže? Možná že ne ze 100%, ale myslet si, že odtěžováním souvislých vrstev na dálnicí svah neporuším, je nesmysl. Byla to kombinace více vlivů, stavby dálnice , trvalých dešťů a činností lomu nevyjímaje.

Navíc posudek znalecké kanceláře placený a objeednaný z peněz kamenolomu nemusí být vůbec objektivní, co si budeme povídat

+1/0
10.11.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz