Diskuze

Zřícení výtahu v Teplicích nemá viníka, selhaly opotřebované šrouby

Policie uzavřela prověřování nehody výtahu, který se v květnu utrhl v domě v Krušnohorské ulici v Teplicích. Kabina, v níž jelo několik lidí, se propadla o dvě a půl patra. Podle kriminalistů nehodu způsobila technická závada, za níž ale nikdo nenese odpovědnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J22a68n 33H47a59l20a55x91a

9. 11. 2016 14:24

Nejhorší na tom je, že v zemi kde je zákonem, vyhláškou či předpisy vyžadováno a zakazováno skoro vše, ve stavebním zákoně neexistuje nic, co by se přímo týkalo provozu výtahů v bytových domech.

0 0
možnosti
JJ

J32i98ř44í 56J17o61z37a

9. 11. 2016 8:12

Vytahy od firmy Hasman... za male penize nelze cekat velkou kvalitu.. mile druzstvo si melo poridit vytah od Otis nebo Schindlera...

0 0
možnosti
MP

Podle fota je výtah po rekonstrukci. Tedy jestli je to původní foto.Pak takové rozhodnutí pro mne zvláštní. Nepropadnou vám klíče, ale zabijete se.

0 1
možnosti
MM

Můžou být rádi za ty zraněné nohy.

Kdyby výtahy nebyly dvojitě jištěny odstředivými brzdami, bylo by po nich.

Dle mého názoru je ale propad o dvě a půl patra dost velký.

Kdyby byli zrovna ve druhém patře, tak by to asi taky škaredě odnesli, pokud by přežili.

1 0
možnosti
Foto

J84i57ř20í 43E42r91b86e46n

9. 11. 2016 9:52

Ano, je velký. Podle ČSN EN 81-20 musí zachycovače pádu vybavit nejpozději po 250 mm nekontrolovaného klesání kabiny, ne po 2,5 patra (cca 8 m).

Po 25cm pádu totiž ještě nestihne nabrat takovou rychlost.

To, co pasažéři popisovali jako "šílené drhnutí plechů", bylo zřejmě právě spínání zachycovačů, které ale nechtěly zabrat - skoro mi připadá, jako by část dráhy byla zamaštěná nebo naopak rezavá, a až po příjezdu k čisté oceli se brzy konečně mohly pořádně zakousnout.

0 0
možnosti

P46a72v81e76l 36Š75i83m39e65k

8. 11. 2016 20:07

Dobrý večer, to se mi líbí, rád slyším či čtu zprávy od mimozemšťanů. Takže výtahy mohou klidně padat dál a je to OK? Vše je v pořádku? Podivné. S pozdravem PŠ [>-]

nebo EU

0 0
možnosti
MP

Bývalou Transportu převzala americká firma OTIS včetně servisu.

0 0
možnosti
JK

Od toho se dělají revize.

3 0
možnosti

Kdybyste si článek přečetl tak víte, že při žádných revizích se kontroly těchto šroubů neprovádějí...

1 1
možnosti
VN

Ono také kolik je výtahářů a kolik je výtahů.Nemůžou prověřovat každý šroubek,i když můžou vědět,že svoji dobu má za sebou.

Ale poslední době čítáme,kolik studentů chodí na demonstrace.Nemohli by někteří z nich místo studia různých pavěd se něčím vyučit,třeba tím výtahářem?Vydělali by si třeba více,mohli by si založit i firmu.

2 2
možnosti
PS

Revize a generálka, říká vám to něco?

Každé technické zařízení má nějakou životnost, a po ní musí následovat generální oprava.

Pokud někdo na generálku vykašle nebo zařízení ohrozí životy nebo zdraví lidí dříve, je někde chyba.

4 1
možnosti
JH

J32a26n 24H33o37r79k23ý

8. 11. 2016 17:31

„Při nekoordinovaném pádu kabiny..."

Jak by prosím vypadal pád koordinovaný?

3 0
možnosti

Plechy by nedrhly, ale výtah by krásně svištěl dolů ;-D

4 0
možnosti
PS

Divné.

Pokud se mi totéž stane u auta, například se utrhne závěs kola na 20 let starém autě, a někomu způsobím zranění, také nebudu trestný?

3 0
možnosti
Foto

J21i63ř23í 76E41r49b50e50n

9. 11. 2016 10:01

Pokud jde o běžné provozní podmínky (jízda podle předpisů) a nepředvídatelnou chybu (třeba když jste na STK týden předtím měl stav vozidla bez vad), pak byste měl také vyváznout bez trestu. Náhody prostě existují, i když se nás poameričtělí právníci snaží přesvědčit o opaku a občas hledají viníka (= plátce) za každou cenu.

0 0
možnosti
JH

J46a91n 67H79r34o32m55a59s

8. 11. 2016 16:47

Tak že výtahy budou v Teplicích padat dál,vždyť za to nikdo nemůže to ta nešťastná matka příroda.

7 0
možnosti