Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část už hotové dálnice D8 zase mizí, dělníci musí odlehčit nebezpečný val

Na stavbě u mostu v Prackovicích dělníci rozebírají kus dálnice D8. Konkrétně úsek na už hotovém násypu, který navazuje na estakádu. Stroje násyp odtěžují a odvážejí. Musí se totiž odlehčit, aby nebyl příliš těžký a neuvedl do pohybu nestabilní svah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44l77a66d69i66s67l76a81v 26K13o89r74č93á50k 1516656162332

Bude to určitě po 33letech velmi těžké, přiznat kardinální omyly v celém projektování trasy, této už označené "prokleté dálnice", ale jiných závěrů se asi nedočkáme!

0/0
29.10.2016 17:09

V18l81a95s17t25i70m68i98l 74K83o77c22u92r91e95k 4236163610654

Pokud skuteční odborníci tvrdí, že to má vést tunelem, tak je na místě to vůbec nedodělávat a postavit tunel. Chlapské řešení je přiznat vinu a udělat nápravu.

0/0
27.10.2016 5:08

V67í98t90ě48z83s40l85a78v 35K77l34o19z69í30k 3961669614277

Otevreme dalnici at to stoji co to stoji, termin bude splnen! Pripomina mi to komance pred rokem 89.

+4/0
26.10.2016 5:05

L36u62b95o10š 67T91i92c13h13ý 3207978784793

Celý svah má nějakých 250-350 m výšky a celé to jede. Smykové plochy do hloubky desítek metrů. Takový sesuv se dobře stabilizuje.

0/0
26.10.2016 0:01

J44o88s10e48f 34N27o42v22á76k 1390903425

Za měsíc a půl hurá do Drážďan po nové dálnici!

+2/0
25.10.2016 23:36

J30i50n73d17ř90i95c35h 43W95o79l98f 3683664401976

Podobná situace je s D3 na Sázavě, kde vedou středověké šachty.

http://praha.idnes.cz/planovana-trasa-d3-je-poddolovana-d4o-/praha-zpravy.aspx?c=A130829_1970346_praha-zpravy_zuf

http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-muze-kvuli-stolam-vest-jinudy-f08-/praha-zpravy.aspx?c=A130830_1970837_praha-zpravy_bur

Tam to také politici a ŘSD tlačí silou v této stopě a neposlouchají odborníky-

"MF DNES má k dispozici posudek z roku 1996, který navrhovanou trasu dálnice D3 označuje za nebezpečnou. ...To dokázaly i výpočty. Kdyby se zde přece jenom začalo stavět, dálnice by se podle něj neúměrně prodražila."

A jako v Prackovicích, jede se dál...

0/0
25.10.2016 23:28

J55i79n36d75ř80i56c96h 89W29o69l81f 3713484291156

Trochu mi to celé svým průběhem připomíná dění před katastrofou Vajont 1963. Neschopnost si přiznat, že to třeba nemusí "nakonec nějak dopadnout", neschopnost přiznat si odepsání investice a přijmout zodpovědnost za zatáhnutí za záchrannou brzdu.Podobnost je i s těmi jílovými vrstvičkami...

https://www.youtube.com/watch?v=UNWKHp2NYMc

+5/0
25.10.2016 22:20

V59l33a15s66t46i51m28i95l 21K24o72c44u83r64e89k 4416803930294

R^R^

0/0
27.10.2016 5:09

J86o41s49e63f 20N85o33v60á54k 1470193335

Bylo by dobré udělat z toho další epizodu oblíbeného seriálu. Ale nevím, jestli bychom za promítání dostali 15 miliard korun, aby se nakonec dalo říct, že investice se vyplatila.

0/0
1.11.2016 23:21

J85a24n 90A29l75b62e98r92t 5553375839250

;-D;-D;-D To je komedie, 30 let ji staví a když je skoro hotovo, tak se zjistí, že je špatný podloží a musí se předělat??? 8-o

+1/0
25.10.2016 19:12

V61l17a21d22i35s39l38a11v 77K29e41j72d19a69n94a 1801232909730

Pan Cajz to celkem pekne vysvetlil zde https://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/?redirected=1476774501

+3/0
25.10.2016 18:49

V57l12a89d85i30s92l44a24v 77K80e10j72d59a57n34a 1111122749200

O nekvalite podlozi se vedelo od schvaleni projektu, je to jen dira na statni kasu, protoze sanovat a zpevnovat, pokud se vubec nekdy zkolauduje, bude porad. Zvlast pri zatizeni dalnice provozema a tim navysenim chvenim. Je to smutne, ale zrejem bude stale levnejsi misto opustit a dalnici vest tunelem.

+1/0
25.10.2016 18:41

M34i24l19a17n 54C66h81a27l20u16p67a 7284796637633

Myslím, že ty milióny tun kamenné sutě docela dlabou na to co je lehtá nahoře na asfaltovém koberci. Léta tam poskakoval vlak, střílelo v lomu a nic. Tohle je jiná dimenze, jiná váhová kategorie. V geologii moc sběhnutý nebudete.

0/0
25.10.2016 19:23

V35l22a70d31i90s29l89a25v 60K30e77j55d81a24n83a 1671922169120

to by se muselo stavit 60m pod urovni soucasneho terenu, aby se vas komentar opiral o pevny zaklad, stavi na nanesenem sesuvu do ktereho jsou zakotveny pilire mostu. Tento povrch je v pohybu uz ted...

0/0
25.10.2016 19:32

M65i58l48a93n 45C28h47a74l33u17p19a 7614296187943

Vždyť o tom tady hovořím. V pohybu jsou milióny tun. Celý ten svah od Labe až k lomu. Je obrovská hromada suti, která byla jakžtakž v rovnováze než ji nařízla dálnice a zatekla do ní voda před tím památečným sesuvem. Otřesy ji nevadily, ale změna rozložení hmoty a vodního režimu ji rozhodily. Teďka se bude pár let štelovat než se zase dostane do relativně vyrovnaného stavu.

0/0
25.10.2016 19:48

J32a21n 40B79u82b90i44k 9982581862757

já vím taky moc dobře, co jsme měl dělat loni, před 5 lety či v dětství a co jsem udělal špatně. Takže řeči co se kdy mělo udělat a neudělalo jsou jen hloupé řeči.

Dálnice tam je a jsou dvě možnosti - buď přiznat porážku, opustit ji a postavit nově jinde, nebo ji technickými prostředky zastabilizovat. To technicky lze a je to jen o penězích a o době, za kterou se stabilizace udělá. Takže pokud politici rohodli, že se stabilizace provede, nemá smysl pindat o tom, co se prošvihlo, kolik to bude stát a co se mělo dělat jindy a jinak.

A ještě jedno - Ťok jako politik vymýšlí často jednu hloupst za druhou. Ale za tohle opravdu nemůže.....

P.S. kdo má pocit, že se jinde nic podobného neděje, nechť si najde, jak a za kolik se v Berlíně staví letiště.....nebo v Sydney se postavila opera

+5/−1
25.10.2016 16:03

L21e98o12š 35D48v74o22ř77á96č14e86k 4286342120525

To věřím, to by se politikům a úředníkům líbilo, kdyby lidi "nepindali", neměli "hloupé řeči" a nepoukazovali na to, že je geologové před stavbou v tomto místě varovali...

+1/0
25.10.2016 16:58

V53e66n17d50e67l57í46n 85C91h72l36u22p32a20t31ý 4582894172681

A jedneho dna pride niekto, kto zisti, ze najlepsim riesenim je dialnicu zburat a viest ju tunelovou variantou ako to kedysi davno navrhovali "ekoteroristi"....

+2/0
25.10.2016 15:59

J17a47n72a 97M68e44r49o51p20e 7908459927159

Nejdřív jim to musí spadnout celé.

0/0
25.10.2016 17:08

M76i39c47h77a91l 17M29a28l73ý 5232204619213

Hele a jak je tam hluboko ten čedič, piloty se chytají až do něho?

0/0
25.10.2016 15:51

J61o88s66e75f 55K95o20m65á94r15e80k 5674472164279

To bude prů... až to spadne :-/

0/0
25.10.2016 15:49

P15e35t94r 56H79a30h44n 1913729536668

Pokud se posune zase termín, především by měl odstoupit Ťok, a pak by měli pár lidí zavřít, až zčernají!

0/−3
25.10.2016 15:33

J81a87n 50Z42í34d61e45k 5579811599841

Svede se to na pocasi nebo letove dispecery a pojede se dal...jako bys to neznal :)

0/−1
25.10.2016 15:42

T44o44m48á81š 49S81e34r66b19u54s 2111111223484

Jasně, Ťok za to může.;-(

+4/0
25.10.2016 15:42
Foto

J27i62ř81í 90B27a96b92i31n88s24k32ý 7247619808281

a miliardy tečou a tečou , staví se to v podstatě od roku 1961 to jsem chodil do první třídy když nám ve škole soudruh učitel líčíl jaké to bude až bude krásná nová silnice z Prahy do Teplic

0/0
25.10.2016 15:45
Foto

J32i89ř33í 67B30a89b59i18n97s79k62ý 7677169448221

ta slavná chráněná oblast je jeden velký smrdutý smeťák , z jedné strany Lovosická chemička z druhé mostecké doly sem tak i papírny ze Štětí a od padesátých let okolo vede hlavní dopravní tepna na Teplice a nákladáky to tam hulí za tři na plný plyn do kopců , je to nekonečná stavba a pkud jí otevřou tak nejspíš tak na týden dva a potom začnou nekonečné opravy , komančové neměly žádný problém proříznout Paška Pole a postavit silnici , dekokraté naopak vymyslely penězovod značka ,,co největší domů,, na věčné časy

+1/0
25.10.2016 15:28

J79i86ř38í 93S17o98c63h66o64r 1622902233551

Proč již někdo neřekne, že tato trasa je kopromisní kvůli ekoteroristům. Mám pocit, že původní trasa měla být výše a to ve stabilní části a právě přes inkriminovaný lom.

+5/−7
25.10.2016 15:01

V34a58c35l29a53v 47P86e63r77o43u90t57k66a 6548837204641

co to je výše,ta oblast je celá ohrožena tímto problémem.

0/0
25.10.2016 15:06

J38i86ř86í 76S43o45c84h67o72r 1292682323681

Zářezem přímo ve skalním podloží.

+1/0
25.10.2016 15:07

P14e38t76r 14H83a48r54i42p24r67a57s57a12d 52H46a46j49i54č 8783550984337

Čtyřicet metrů hluboko? Sesunou se vám umělé svahy podél dállnice.

0/0
25.10.2016 20:16

M14a35r78t90i23n 49H61o79u28b28a 6413181389628

Ne. Tato trasa je protlačena RSD.

Tvůj pocit je spatny

+3/0
25.10.2016 15:23

P79e62t70r 45H65a31r24i28p39r29a40s91a48d 31H33a74j88i76č 8683800344517

No máte špatný dojem a krátkou paměť. Ekologičtí aktivisté navrhovali a) obchvat mimo tuto oblast (znamenalo by to z hlediska současných nákladů marginálních 20km) b) hluboko zahloubený tunel.

0/0
25.10.2016 20:15

I34g91n35á14c 80M44r49k38v26i93č24k83a 2658862829435

Ten "mluvčí" ŘSD je úplnej hotentot, vždyť ani neumí mluvit!!!

0/0
25.10.2016 14:54

M89a77r19t85i95n 59H59o30d11í39k 2565535388637

Jak se znovu a znovu ukazuje, zvolená varianta průběhu D8-ky byla nejen nejhorší možná, ona po těch sesuvech bude taky nejdražší možná. Gratulujeme chlapci, že jste zničili jednu z nejcennějších oblastí CHKO České středohoří a ještě jste řádně podojili naše daně.

+7/−6
25.10.2016 14:53

V48a57c38l38a37v 77P20e60r50o79u77t10k12a 6468777634641

ano Opárenské údolí patří mezi to nej.

0/0
25.10.2016 15:06

M45a90r55t85i90n 71H47o54d74í42k 2145125508877

Předpokládám, že nejspíše mínusují pracovníci zainteresovaných firem, kteří se pod toto veledílo české malosti a tuposti podepsali. Celosvětová ostuda. V německé TV už o tom byl pořad, jak to ti češi zase zmatlali.

0/0
25.10.2016 15:42

J94a10n 61H54r66u55z37a 8594158339397

Příprava a vlastní projekt je tedy zřejmě vadný. Každá stavba ve svahu (i rodinný dům) je provázena v projektové přípravě průzkumem podloží a zjištění nosnosti. Problémem je, že tyto vrty nejsou nijak levné a v případě stavby opěrných sloupů dálnice se musí dělat do větších hloubek a v dostatečném počtu. Zda takový průzkum proběhl a jak důkladně o tom se mlčí. Slyšet jsou jen zájmové skupiny, které argumentují na základě svých domněnek nebo teorií, nikoliv skutečných výsledků geologického průzkumu. Zdá se tedy, že tato spojka do Německa bude stavbaře živit ještě dlouho, pokud tam nenastoupí Bögl a Krýsl aby to spadlo i bez přičinění přírody.;-)

+3/0
25.10.2016 14:52

M37i38l17a94n 56L23i52n47h73a20r62t 8824776577856

BaK byly ale " machři " ;-D spíše na mosty, ne ?

0/0
31.10.2016 19:51

L89u82k62á45š 15Č57i98p91e81r10a 4503908206174

Tohle je vážně ostuda a všichni projektanti do jednoho by měli podat veřejnou omluvu za svoji naprosto odfláknutou práci. A firma, která daný projekt tvořila by měla dostat zákaz na vstup do výběrových řízení na další projekty.

+3/−1
25.10.2016 14:50

J37a85n 84H32r56u62z42a 8394588279287

Otázkou ovšem je jaké podklady o geologii projektanti dostali a kdo je zajišťoval. Je to záležitost předprojekční přípravy stavby.

+2/0
25.10.2016 14:55

M61a64r75t76i42n 26H82o95d80í65k 2545965698277

Byly tam posudky "odborníky" na geologii, které byly od začátku chybné (zato byly svými protagonisty hodně hlasitě prosazovány, jakože ten terén není geologicky vůbec nestabilní...)

0/0
25.10.2016 15:09

M80a38r46t34i94n 15H32o41u39b46a 6343761609318

Přesněji - jednoho odborníka.

0/0
25.10.2016 15:24

M93a52r59t33i44n 26H53o92d32í25k 2495825678937

Tak jest, malá domů prof. Paška.

0/0
25.10.2016 15:43

V39a51c81l88a24v 14N74a34v95r15a63t22i95l 7291349391518

a kde se to mely nase firmy naucit stavet dalnici? Doposud opravovaly lopatou a vidlemi okresky a dnes se po nich chce stavet dalnice kterou predti videly maximalne v televizi nebo při zahranicni dovolene

0/−10
25.10.2016 14:04

P64e65t60r 12K37o15r31b61e53l 9736867150312

Stejně za to můžou ekoteroristi, kteří ten tunel prosazovali málo.;-)

+10/0
25.10.2016 13:53

L84e22o47š 37D12v87o63ř45á62č56e55k 4686552540695

ano, už to tu předved pan Kamenický :)

0/0
25.10.2016 14:16

M32i30l33a68n 92C72h83a26l16u91p11a 7454606367703

No jo. Holt kdyby bylo suché léto a podzim jako loni, tak se mohla zdobit sváteční jolka a brousit nůžky. Takto nevím, zda bude ten dárek pod stromečkem...

Jinak pro všechny chytré: Všecko se hýbe a pořád. Takto nestabilní je kde co a nemluví se o tom, protože to není mediálně zajímavé.

Tady se holt utratí ještě spousta peněz. Těžko říct zda vybraná trasa bylo spíše politické (lobistické) nebo odborné rozhodnutí. Bohužel často to bývá to první hledisko a pak už se na odborníky jen snášejí hromy blesky. Kdybyste vy stavěli barák a před nastěhováním zjistili, že má "drobnou" vadu, tak se ho taky budete snažit zachránit za každou cenu a nepoběžíte kupovat nový pozemek a stavět úplně od začátku nový. Na to nemáte čas ani peníze. no a ještě byste byli za úplné trottly. Osobně doufám, že se to podaří udržet v provozu a že to nebude velký pr..er. Že to bude trvalé pracoviště sanačních a podchycovacích firem je nejspíš zřejmé. Na druhé straně vize zničehonic náhle padajících mostů jsou trochu přehnané. To bych nechal do akčních filmů.

+2/−3
25.10.2016 13:21

P39e87t29r 74N30o50v73o68t27n45y 1741160121

"drobnou vadu" Jako že vám jede po svahu pomalu dolů a naklání se?

+1/0
25.10.2016 13:27

J19a15n42a 80M60e61r39o32p49e 7288229577109

Tak nám takhle postavili ZŠ. Otevírala se, když jsem šla do první třídy a když jsem skončila, tak se řešilo, jestli se nebude muset hned zavřít, protože jim sjíždí po svahu. Za cenu šílených investic se to opravilo a zatím stojí (injektáž hluboko do podloží). Stavba skončena 1981. Nemění se to.

0/0
25.10.2016 17:12

T94o40m44á10š 51P13o19l90á26č67e49k 4807345284

tak bude až na velikonoce místo pomlázky.

0/0
25.10.2016 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.