Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část už hotové dálnice D8 zase mizí, dělníci musí odlehčit nebezpečný val

Na stavbě u mostu v Prackovicích dělníci rozebírají kus dálnice D8. Konkrétně úsek na už hotovém násypu, který navazuje na estakádu. Stroje násyp odtěžují a odvážejí. Musí se totiž odlehčit, aby nebyl příliš těžký a neuvedl do pohybu nestabilní svah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87l76a49d58i56s57l75a34v 58K73o84r46č56á27k 1256926692242

Bude to určitě po 33letech velmi těžké, přiznat kardinální omyly v celém projektování trasy, této už označené "prokleté dálnice", ale jiných závěrů se asi nedočkáme!

0/0
29.10.2016 17:09

V25l17a95s48t24i16m91i97l 60K64o61c13u38r66e25k 4586983790774

Pokud skuteční odborníci tvrdí, že to má vést tunelem, tak je na místě to vůbec nedodělávat a postavit tunel. Chlapské řešení je přiznat vinu a udělat nápravu.

0/0
27.10.2016 5:08

V12í13t72ě98z41s28l18a84v 22K47l97o34z94í83k 3231859504197

Otevreme dalnici at to stoji co to stoji, termin bude splnen! Pripomina mi to komance pred rokem 89.

+4/0
26.10.2016 5:05

L49u61b43o66š 57T96i21c72h55ý 3457288314973

Celý svah má nějakých 250-350 m výšky a celé to jede. Smykové plochy do hloubky desítek metrů. Takový sesuv se dobře stabilizuje.

0/0
26.10.2016 0:01

J28o44s25e67f 20N52o18v63á29k 1160303795

Za měsíc a půl hurá do Drážďan po nové dálnici!

+2/0
25.10.2016 23:36

J59i61n39d65ř28i25c79h 73W48o59l28f 3443444551746

Podobná situace je s D3 na Sázavě, kde vedou středověké šachty.

http://praha.idnes.cz/planovana-trasa-d3-je-poddolovana-d4o-/praha-zpravy.aspx?c=A130829_1970346_praha-zpravy_zuf

http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-muze-kvuli-stolam-vest-jinudy-f08-/praha-zpravy.aspx?c=A130830_1970837_praha-zpravy_bur

Tam to také politici a ŘSD tlačí silou v této stopě a neposlouchají odborníky-

"MF DNES má k dispozici posudek z roku 1996, který navrhovanou trasu dálnice D3 označuje za nebezpečnou. ...To dokázaly i výpočty. Kdyby se zde přece jenom začalo stavět, dálnice by se podle něj neúměrně prodražila."

A jako v Prackovicích, jede se dál...

0/0
25.10.2016 23:28

J87i68n72d71ř66i90c49h 79W89o79l26f 3123434421546

Trochu mi to celé svým průběhem připomíná dění před katastrofou Vajont 1963. Neschopnost si přiznat, že to třeba nemusí "nakonec nějak dopadnout", neschopnost přiznat si odepsání investice a přijmout zodpovědnost za zatáhnutí za záchrannou brzdu.Podobnost je i s těmi jílovými vrstvičkami...

https://www.youtube.com/watch?v=UNWKHp2NYMc

+5/0
25.10.2016 22:20

V29l54a22s86t96i44m80i17l 36K30o48c56u58r67e25k 4796323640764

R^R^

0/0
27.10.2016 5:09

J30o94s55e43f 63N87o20v81á49k 1840113225

Bylo by dobré udělat z toho další epizodu oblíbeného seriálu. Ale nevím, jestli bychom za promítání dostali 15 miliard korun, aby se nakonec dalo říct, že investice se vyplatila.

0/0
1.11.2016 23:21

J46a41n 92A39l73b31e57r57t 5403165609450

;-D;-D;-D To je komedie, 30 let ji staví a když je skoro hotovo, tak se zjistí, že je špatný podloží a musí se předělat??? 8-o

+1/0
25.10.2016 19:12

V51l27a44d89i21s73l98a92v 47K65e21j59d72a20n58a 1971862619410

Pan Cajz to celkem pekne vysvetlil zde https://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/?redirected=1476774501

+3/0
25.10.2016 18:49

V31l34a17d11i24s65l37a51v 58K74e17j46d23a43n19a 1911452539300

O nekvalite podlozi se vedelo od schvaleni projektu, je to jen dira na statni kasu, protoze sanovat a zpevnovat, pokud se vubec nekdy zkolauduje, bude porad. Zvlast pri zatizeni dalnice provozema a tim navysenim chvenim. Je to smutne, ale zrejem bude stale levnejsi misto opustit a dalnici vest tunelem.

+1/0
25.10.2016 18:41

M69i74l85a18n 74C80h29a43l66u62p71a 7584706777743

Myslím, že ty milióny tun kamenné sutě docela dlabou na to co je lehtá nahoře na asfaltovém koberci. Léta tam poskakoval vlak, střílelo v lomu a nic. Tohle je jiná dimenze, jiná váhová kategorie. V geologii moc sběhnutý nebudete.

0/0
25.10.2016 19:23

V39l21a44d26i29s34l83a31v 50K28e39j28d97a25n63a 1281232539650

to by se muselo stavit 60m pod urovni soucasneho terenu, aby se vas komentar opiral o pevny zaklad, stavi na nanesenem sesuvu do ktereho jsou zakotveny pilire mostu. Tento povrch je v pohybu uz ted...

0/0
25.10.2016 19:32

M90i65l45a26n 42C30h93a31l70u88p85a 7254466677473

Vždyť o tom tady hovořím. V pohybu jsou milióny tun. Celý ten svah od Labe až k lomu. Je obrovská hromada suti, která byla jakžtakž v rovnováze než ji nařízla dálnice a zatekla do ní voda před tím památečným sesuvem. Otřesy ji nevadily, ale změna rozložení hmoty a vodního režimu ji rozhodily. Teďka se bude pár let štelovat než se zase dostane do relativně vyrovnaného stavu.

0/0
25.10.2016 19:48

J14a97n 56B29u34b95i85k 9522441892447

já vím taky moc dobře, co jsme měl dělat loni, před 5 lety či v dětství a co jsem udělal špatně. Takže řeči co se kdy mělo udělat a neudělalo jsou jen hloupé řeči.

Dálnice tam je a jsou dvě možnosti - buď přiznat porážku, opustit ji a postavit nově jinde, nebo ji technickými prostředky zastabilizovat. To technicky lze a je to jen o penězích a o době, za kterou se stabilizace udělá. Takže pokud politici rohodli, že se stabilizace provede, nemá smysl pindat o tom, co se prošvihlo, kolik to bude stát a co se mělo dělat jindy a jinak.

A ještě jedno - Ťok jako politik vymýšlí často jednu hloupst za druhou. Ale za tohle opravdu nemůže.....

P.S. kdo má pocit, že se jinde nic podobného neděje, nechť si najde, jak a za kolik se v Berlíně staví letiště.....nebo v Sydney se postavila opera

+5/−1
25.10.2016 16:03

L61e31o28š 12D43v58o15ř14á85č19e93k 4936112940345

To věřím, to by se politikům a úředníkům líbilo, kdyby lidi "nepindali", neměli "hloupé řeči" a nepoukazovali na to, že je geologové před stavbou v tomto místě varovali...

+1/0
25.10.2016 16:58

V12e23n42d63e12l92í59n 59C21h64l70u92p29a69t15ý 4222104362971

A jedneho dna pride niekto, kto zisti, ze najlepsim riesenim je dialnicu zburat a viest ju tunelovou variantou ako to kedysi davno navrhovali "ekoteroristi"....

+2/0
25.10.2016 15:59

J67a72n13a 67M54e36r20o41p80e 7388199137559

Nejdřív jim to musí spadnout celé.

0/0
25.10.2016 17:08

M33i98c92h72a20l 79M86a50l11ý 5702174479713

Hele a jak je tam hluboko ten čedič, piloty se chytají až do něho?

0/0
25.10.2016 15:51

J64o84s44e80f 95K93o67m13á37r61e98k 5544862374909

To bude prů... až to spadne :-/

0/0
25.10.2016 15:49

P61e77t30r 11H60a25h69n 1293759416128

Pokud se posune zase termín, především by měl odstoupit Ťok, a pak by měli pár lidí zavřít, až zčernají!

0/−3
25.10.2016 15:33

J29a48n 56Z65í11d94e29k 5819701349961

Svede se to na pocasi nebo letove dispecery a pojede se dal...jako bys to neznal :)

0/−1
25.10.2016 15:42

T10o41m24á45š 51S95e47r93b27u32s 2521941873334

Jasně, Ťok za to může.;-(

+4/0
25.10.2016 15:42
Foto

J50i15ř85í 56B94a65b68i48n93s74k29ý 7557709598131

a miliardy tečou a tečou , staví se to v podstatě od roku 1961 to jsem chodil do první třídy když nám ve škole soudruh učitel líčíl jaké to bude až bude krásná nová silnice z Prahy do Teplic

0/0
25.10.2016 15:45
Foto

J34i15ř65í 66B64a77b87i85n25s73k72ý 7817809248791

ta slavná chráněná oblast je jeden velký smrdutý smeťák , z jedné strany Lovosická chemička z druhé mostecké doly sem tak i papírny ze Štětí a od padesátých let okolo vede hlavní dopravní tepna na Teplice a nákladáky to tam hulí za tři na plný plyn do kopců , je to nekonečná stavba a pkud jí otevřou tak nejspíš tak na týden dva a potom začnou nekonečné opravy , komančové neměly žádný problém proříznout Paška Pole a postavit silnici , dekokraté naopak vymyslely penězovod značka ,,co největší domů,, na věčné časy

+1/0
25.10.2016 15:28

J75i52ř67í 42S60o88c42h35o75r 1682372603471

Proč již někdo neřekne, že tato trasa je kopromisní kvůli ekoteroristům. Mám pocit, že původní trasa měla být výše a to ve stabilní části a právě přes inkriminovaný lom.

+5/−7
25.10.2016 15:01

V49a26c94l34a86v 89P91e26r86o38u33t54k61a 6298707814311

co to je výše,ta oblast je celá ohrožena tímto problémem.

0/0
25.10.2016 15:06

J82i86ř34í 24S97o75c86h38o98r 1242902783881

Zářezem přímo ve skalním podloží.

+1/0
25.10.2016 15:07

P96e36t26r 50H45a98r77i48p94r89a31s62a88d 23H44a86j97i69č 8713520534857

Čtyřicet metrů hluboko? Sesunou se vám umělé svahy podél dállnice.

0/0
25.10.2016 20:16

M50a36r33t51i49n 17H95o87u75b11a 6473961409958

Ne. Tato trasa je protlačena RSD.

Tvůj pocit je spatny

+3/0
25.10.2016 15:23

P37e21t82r 71H13a82r87i95p13r61a19s61a52d 50H10a53j29i35č 8443210854897

No máte špatný dojem a krátkou paměť. Ekologičtí aktivisté navrhovali a) obchvat mimo tuto oblast (znamenalo by to z hlediska současných nákladů marginálních 20km) b) hluboko zahloubený tunel.

0/0
25.10.2016 20:15

I26g93n58á70c 51M17r24k29v24i90č81k47a 2588862859105

Ten "mluvčí" ŘSD je úplnej hotentot, vždyť ani neumí mluvit!!!

0/0
25.10.2016 14:54

M49a70r97t53i32n 71H42o86d64í55k 2865315808217

Jak se znovu a znovu ukazuje, zvolená varianta průběhu D8-ky byla nejen nejhorší možná, ona po těch sesuvech bude taky nejdražší možná. Gratulujeme chlapci, že jste zničili jednu z nejcennějších oblastí CHKO České středohoří a ještě jste řádně podojili naše daně.

+7/−6
25.10.2016 14:53

V62a29c20l47a93v 88P22e42r41o79u81t82k46a 6278797144901

ano Opárenské údolí patří mezi to nej.

0/0
25.10.2016 15:06

M22a66r29t85i73n 23H41o66d54í60k 2715165948297

Předpokládám, že nejspíše mínusují pracovníci zainteresovaných firem, kteří se pod toto veledílo české malosti a tuposti podepsali. Celosvětová ostuda. V německé TV už o tom byl pořad, jak to ti češi zase zmatlali.

0/0
25.10.2016 15:42

J91a48n 13H38r62u36z21a 8924968869167

Příprava a vlastní projekt je tedy zřejmě vadný. Každá stavba ve svahu (i rodinný dům) je provázena v projektové přípravě průzkumem podloží a zjištění nosnosti. Problémem je, že tyto vrty nejsou nijak levné a v případě stavby opěrných sloupů dálnice se musí dělat do větších hloubek a v dostatečném počtu. Zda takový průzkum proběhl a jak důkladně o tom se mlčí. Slyšet jsou jen zájmové skupiny, které argumentují na základě svých domněnek nebo teorií, nikoliv skutečných výsledků geologického průzkumu. Zdá se tedy, že tato spojka do Německa bude stavbaře živit ještě dlouho, pokud tam nenastoupí Bögl a Krýsl aby to spadlo i bez přičinění přírody.;-)

+3/0
25.10.2016 14:52

M39i27l71a49n 35L24i17n59h64a73r63t 8614356877166

BaK byly ale " machři " ;-D spíše na mosty, ne ?

0/0
31.10.2016 19:51

L77u79k48á37š 50Č35i45p59e88r44a 4423888266764

Tohle je vážně ostuda a všichni projektanti do jednoho by měli podat veřejnou omluvu za svoji naprosto odfláknutou práci. A firma, která daný projekt tvořila by měla dostat zákaz na vstup do výběrových řízení na další projekty.

+3/−1
25.10.2016 14:50

J79a29n 69H41r78u43z94a 8694278299467

Otázkou ovšem je jaké podklady o geologii projektanti dostali a kdo je zajišťoval. Je to záležitost předprojekční přípravy stavby.

+2/0
25.10.2016 14:55

M63a56r40t55i37n 85H76o49d56í58k 2405535698467

Byly tam posudky "odborníky" na geologii, které byly od začátku chybné (zato byly svými protagonisty hodně hlasitě prosazovány, jakože ten terén není geologicky vůbec nestabilní...)

0/0
25.10.2016 15:09

M79a93r66t81i15n 91H35o89u81b83a 6533931309558

Přesněji - jednoho odborníka.

0/0
25.10.2016 15:24

M54a20r18t62i29n 90H85o78d14í14k 2605585658497

Tak jest, malá domů prof. Paška.

0/0
25.10.2016 15:43

V69a28c48l75a10v 94N97a49v38r86a21t37i21l 7721739551118

a kde se to mely nase firmy naucit stavet dalnici? Doposud opravovaly lopatou a vidlemi okresky a dnes se po nich chce stavet dalnice kterou predti videly maximalne v televizi nebo při zahranicni dovolene

0/−10
25.10.2016 14:04

P43e64t31r 94K46o49r76b33e77l 9596117880612

Stejně za to můžou ekoteroristi, kteří ten tunel prosazovali málo.;-)

+10/0
25.10.2016 13:53

L31e56o36š 84D30v62o45ř77á93č35e57k 4146802300505

ano, už to tu předved pan Kamenický :)

0/0
25.10.2016 14:16

M91i79l23a15n 57C13h27a92l44u54p33a 7784706517313

No jo. Holt kdyby bylo suché léto a podzim jako loni, tak se mohla zdobit sváteční jolka a brousit nůžky. Takto nevím, zda bude ten dárek pod stromečkem...

Jinak pro všechny chytré: Všecko se hýbe a pořád. Takto nestabilní je kde co a nemluví se o tom, protože to není mediálně zajímavé.

Tady se holt utratí ještě spousta peněz. Těžko říct zda vybraná trasa bylo spíše politické (lobistické) nebo odborné rozhodnutí. Bohužel často to bývá to první hledisko a pak už se na odborníky jen snášejí hromy blesky. Kdybyste vy stavěli barák a před nastěhováním zjistili, že má "drobnou" vadu, tak se ho taky budete snažit zachránit za každou cenu a nepoběžíte kupovat nový pozemek a stavět úplně od začátku nový. Na to nemáte čas ani peníze. no a ještě byste byli za úplné trottly. Osobně doufám, že se to podaří udržet v provozu a že to nebude velký pr..er. Že to bude trvalé pracoviště sanačních a podchycovacích firem je nejspíš zřejmé. Na druhé straně vize zničehonic náhle padajících mostů jsou trochu přehnané. To bych nechal do akčních filmů.

+2/−3
25.10.2016 13:21

P44e96t59r 75N65o64v10o35t52n21y 1201320491

"drobnou vadu" Jako že vám jede po svahu pomalu dolů a naklání se?

+1/0
25.10.2016 13:27

J39a72n89a 64M29e36r41o97p46e 7948409587139

Tak nám takhle postavili ZŠ. Otevírala se, když jsem šla do první třídy a když jsem skončila, tak se řešilo, jestli se nebude muset hned zavřít, protože jim sjíždí po svahu. Za cenu šílených investic se to opravilo a zatím stojí (injektáž hluboko do podloží). Stavba skončena 1981. Nemění se to.

0/0
25.10.2016 17:12

T62o91m40á96š 83P73o36l71á89č60e53k 4157645844

tak bude až na velikonoce místo pomlázky.

0/0
25.10.2016 13:57







Najdete na iDNES.cz