- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myšlenka pěší zóny výborná, provedení hrozné.
Přesně tak, můžeme nadavat, nesouhlasit atd ale prostě tam kam se zákazem nebo omezí vjezd autem tam to bude umírat, obchody se přemístí někam do obchodních domů s parkovištěm za město a v centru bude polomrtvo. Pokud hledam klid a pohodu jdu do parku, do lesa do přírody a ne do centra města. Tam hledám služby, obchody, kavárny a počítám s vozidly a lidmi kteří jsou kolikrát mnohem horší než auta....
Příjezd na náměstí je pořád, ten není omezen. I s pěší zónou není problém náměstím projet/zaparkovat.
Okolo náměstí je dost parkovacích zón, do 5 min chůze. Problém je akorát zvyk a lenost lidí jít o pár kroků dál.
Každá snaha o tento chválihodný čin je dobrá. Doufám, že to dobře dopadne a snad někdy z Mírového náměstí auta zmizí úplně.
Od nástupu ANO se zdá, že jejich hlavním cílem je likvidace drobných podnikatelů. V dnešní době, kde většina lidí pro nákupy nejde jinak než autem je pěší zona likvidace drobných obchodníků. V našem městě to starosta (taky člen ANO) zkoušel, ale naštěstí zkušenosti z okolních měst, kde po zákazu vjezdu skončilo mnoho obchodníků ho odradilo. Města by měla mít zájem náměstí udržet živé, zatím to vypadá tak, že do středu se stěhují jen banky a obchůdky mizí.
na Litoměřické radnici je ANO v opozici... a parkovacích míst tam bude stále 260 + přilehlá parkoviště.
To co se nabízí ve vizualizaci neni hezké ani trochu. Rozházet betonové truhlíky po náměstí aby tam nemohla zaparkovat auta a rozbila se plocha je hodně slabé. Pamatuji když se dělala první pěší zona v Praze na Příkopech v rámci metra. Dělal to Ing. arch. Suchý a za dopravu Ing. Malina. Povedlo se to a Ing. arch. Suchý tehdy u hodně stoupl v ceně. Nikdo si už Příkopy nedovede představit jinak.
Tohle uspořádání by mělo být provizorní, aby bylo co nejlevnější a zároveň se vyzkoušela funkčnost zony. Pokud bude zona schválena, tak by její vzhled měl být jiný
Každý, kdo argumentuje tím, že si přes náměstí někdo zkracuje cestu na most, tak je idiot. Na té historické dlažbě se dá jet max. 20 km/hod a když k tomu připočtu zvýšený pohyb chodců, tak 2x rychleji budu na mostě běžnou cestou. Celá ta pěsí zóna je nesmysl (a to nemluvím o provedení). Pokud si člověk bude chtít odpočitnout, má v LT několik hezkých parků, které jsou k tomu přímo určené.
Když jsem se byl o stát. svátek projít po náměstí, tak tam v té pěsí zóně nebyla ani noha a celkově to vypadalo spíše jako na nádraží po odjezdu rychlíku.
To není pravda. Sedně te si tam před cukrárny a že jich napočítáte, i těch co se nevejdou do své kůže. Litoměřické náměstí je jedno obrovské škaredé parkoviště obohacené historickými kašnami a domy.
Myšlenka dobrá, ale prodejny na náměstí spláčí nad tržbami. I ten zbytek lidí, co jezdil za nákupy na náměstí raději zajedou k super, hyper marketům. Tak se naskýtá otázka: není někým řízeno?
Každá snaha o vytlačení aut z měst se cení
Zklidnit centrum města je věc záslužná v každém městě. Ale pokud se řekne A, musí se říct i B. Vyhnat auta z centra - s tím problém nemám, ale musí být někde možnost zaparkovat v dosahu (na náměstí je Městský úřad, muzeum, obchody, banky atd.) a malé parkoviště u hradu je plné již dnes.
Druhá věc, která se mi na projektu nelíbí, že i samotný projekt prostě naházel lavičky na dlažbu a tím je pěší zóna hotová... sedět v otevřeném prostoru na dlažbě, fakt pocit k nezaplacení. Těch pár truhlíků to nezachrání. Pokud si budu chtít v klidu někde sednout, využiji raději tzv. parkán, který je na jižní straně od náměstí na hradbách a s výhledem na polabí a Hazmburk.
Parkoviště přece nejsou jen u Hradu, ale například také tři u soudu a další nové je u autobusového nádraží. A tam například parkují zatím tak tři auta denně, i když to stojí 10 kč/den