Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Litoměřice zvažují, zda trvale zřídit pěší zónu. Prozatím ji testují

Lidé mohou v pátek naposledy otestovat provizorní pěší zónu na jižní straně Mírového náměstí v Litoměřicích. V sobotu se tam opět vrátí auta. Pěší zóna se stolky a lavičkami připravila motoristy o 90 z celkem 350 parkovacích míst a zabraňuje i průjezdu kolem radnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71í47t 47J89e20ž37e36k 4606609399315

Myšlenka pěší zóny výborná, provedení hrozné.

0/0
2.10.2016 23:02

J64a35n 98V62a80g72n77e39t 8567790312887

Přesně tak, můžeme nadavat, nesouhlasit atd ale prostě tam kam se zákazem nebo omezí vjezd autem tam to bude umírat, obchody se přemístí někam do obchodních domů s parkovištěm za město a v centru bude polomrtvo. Pokud hledam klid a pohodu jdu do parku, do lesa do přírody a ne do centra města. Tam hledám služby, obchody, kavárny a počítám s vozidly a lidmi kteří jsou kolikrát mnohem horší než auta....

+1/0
1.10.2016 19:05

V30í57t 47J11e69ž11e32k 4736789109335

Příjezd na náměstí je pořád, ten není omezen. I s pěší zónou není problém náměstím projet/zaparkovat.

Okolo náměstí je dost parkovacích zón, do 5 min chůze. Problém je akorát zvyk a lenost lidí jít o pár kroků dál.

0/0
2.10.2016 22:59

V12í59t 77M51r56h92a55l 1845859733330

Každá snaha o tento chválihodný čin je dobrá. Doufám, že to dobře dopadne a snad někdy z Mírového náměstí auta zmizí úplně.

0/0
1.10.2016 13:35

J10i24ř32í 21F28a18n94d91a 8519181504578

Od nástupu ANO se zdá, že jejich hlavním cílem je likvidace drobných podnikatelů. V dnešní době, kde většina lidí pro nákupy nejde jinak než autem je pěší zona likvidace drobných obchodníků. V našem městě to starosta (taky člen ANO) zkoušel, ale naštěstí zkušenosti z okolních měst, kde po zákazu vjezdu skončilo mnoho obchodníků ho odradilo. Města by měla mít zájem náměstí udržet živé, zatím to vypadá tak, že do středu se stěhují jen banky a obchůdky mizí.

+1/−3
30.9.2016 14:43

O26n42d72ř36e65j 58M37a64l51ý 3635114966131

na Litoměřické radnici je ANO v opozici... a parkovacích míst tam bude stále 260 + přilehlá parkoviště.

0/0
30.9.2016 14:56

J12u30l31i45u11s 93P45u25f95l56e33r 9774580829

To co se nabízí ve vizualizaci neni hezké ani trochu. Rozházet betonové truhlíky po náměstí aby tam nemohla zaparkovat auta a rozbila se plocha je hodně slabé. Pamatuji když se dělala první pěší zona v Praze na Příkopech v rámci metra. Dělal to Ing. arch. Suchý a za dopravu Ing. Malina. Povedlo se to a Ing. arch. Suchý tehdy u hodně stoupl v ceně. Nikdo si už Příkopy nedovede představit jinak.

0/0
30.9.2016 11:05

O24n78d86ř58e25j 61M11a60l19ý 3825654896351

Tohle uspořádání by mělo být provizorní, aby bylo co nejlevnější a zároveň se vyzkoušela funkčnost zony. Pokud bude zona schválena, tak by její vzhled měl být jiný

+1/0
30.9.2016 11:36

R57e18n81é 45R22a35m18l25j86a72k 9559500238157

Každý, kdo argumentuje tím, že si přes náměstí někdo zkracuje cestu na most, tak je idiot. Na té historické dlažbě se dá jet max. 20 km/hod a když k tomu připočtu zvýšený pohyb chodců, tak 2x rychleji budu na mostě běžnou cestou. Celá ta pěsí zóna je nesmysl (a to nemluvím o provedení). Pokud si člověk bude chtít odpočitnout, má v LT několik hezkých parků, které jsou k tomu přímo určené.

Když jsem se byl o stát. svátek projít po náměstí, tak tam v té pěsí zóně nebyla ani noha a celkově to vypadalo spíše jako na nádraží po odjezdu rychlíku.

+2/−1
30.9.2016 10:50

J41u30l84i49u58s 17P75u22f85l63e15r 9844450119

To není pravda. Sedně te si tam před cukrárny a že jich napočítáte, i těch co se nevejdou do své kůže. Litoměřické náměstí je jedno obrovské škaredé parkoviště obohacené historickými kašnami a domy.

+1/0
30.9.2016 11:22

O51n21d47ř79e21j 68M86a17l24ý 3205204516501

měl byste vidět, kolik bylo ohlasů v jiných diskuzích, jak bude stát doprava na most za nic... že bude silnice na Valech přetížená atd... Je to nepochopitelné, ale je to tak, dvoje semafory jsou pro mnohé z nás děsný zdržení

0/0
30.9.2016 11:48

A66n37t15o41n17í11n 56Š69v40i33h43n16o81s 8598457311272

Myšlenka dobrá, ale prodejny na náměstí spláčí nad tržbami. I ten zbytek lidí, co jezdil za nákupy na náměstí raději zajedou k super, hyper marketům. Tak se naskýtá otázka: není někým řízeno?

+3/0
30.9.2016 8:59

P39a37v88e16l 73Ř74a34p75e39k 7542276339155

Každá snaha o vytlačení aut z měst se cení R^

0/−2
30.9.2016 8:54

P73e38t17r 65F19. 8842798326975

Zklidnit centrum města je věc záslužná v každém městě. Ale pokud se řekne A, musí se říct i B. Vyhnat auta z centra - s tím problém nemám, ale musí být někde možnost zaparkovat v dosahu (na náměstí je Městský úřad, muzeum, obchody, banky atd.) a malé parkoviště u hradu je plné již dnes.

Druhá věc, která se mi na projektu nelíbí, že i samotný projekt prostě naházel lavičky na dlažbu a tím je pěší zóna hotová... sedět v otevřeném prostoru na dlažbě, fakt pocit k nezaplacení. Těch pár truhlíků to nezachrání. Pokud si budu chtít v klidu někde sednout, využiji raději tzv. parkán, který je na jižní straně od náměstí na hradbách a s výhledem na polabí a Hazmburk.

+2/0
30.9.2016 8:49

M82i88c41h20a86l 14M72i38k18e51š 1840955803

Parkoviště přece nejsou jen u Hradu, ale například také tři u soudu a další nové je u autobusového nádraží. A tam například parkují zatím tak tři auta denně, i když to stojí 10 kč/den

0/0
30.9.2016 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.