Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neumím si vysvětlit, co se stalo, říká primář souzený za smrt operované

Okresní soud v Chomutově začal řešit případ primáře gynekologicko-porodnického oddělení kadaňské nemocnice Aleše Padrty, který před čtyřmi lety podle obžaloby způsobil smrt dvaatřicetileté pacientky. Lékař pochybení odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I32v97a16n 31S28l10á34m92a 6806495141488

"Věděl jsem, že si pak může pacientka stěžovat"

Inu, taky řešení...

0/0
29.9.2016 20:32

J44o26s91e48f 66Š34o31l25t52e62s 8174328170913

A opravte si prosím v článku informaci, že sestra měla na starost anesteziologii. Měla na starost anestezii. Anesteziologie je věda o anestezii.

+6/0
28.9.2016 0:31

J28o25s72e59f 82Š94o13l48t42e25s 8124558290173

Upřímně, gynekolog zde selhal asi nejmíň. Nechápu anesteziologa, který tohle měl okamžitě zaregistrovat a řešit! Jakékoliv fiknutí musí průměrně schopný anesteziolog v podstatě okamžitě zaregistrovat na hodnotách a oznámit, že se děje něco moc špatného operatérovi! A nasadit krve a fízáky do přetlaku. Nechápu taky postup nemocnice, zřejmě z toho byli všichni tak zaskočeni, že to prostě nedali.

+5/−1
28.9.2016 0:29

L20u65k72á68š 96N53o53v92á39k 1590825220905

I mistr tesař se někdy utne. Bohužel operace nejsou 100% jistota

+3/0
27.9.2016 23:26

M17i81l25a74n 98C39h10a84l61u42p97a 7534116987113

Nemusela to být vůbec jeho chyba, ale mohlo být něco špatně nastaveného v chodu nemocnice. Pokud se na to nepřijde a nezmění se to, bude se to opakovat. Např. že v okamžiku potenciálně komplikovaného zákroku byl na to sám a kolega přišel s křížkem po ... protože dobíhal bůhví odkud, kde mu hořel jiný případ. Málo peněz, málo doktorů a přetížených. Třeba to byl ten důvod. Třeba.

+1/0
27.9.2016 23:33

M11a88r91k47é27t21a 59V78í92t19o77v63á 4988870655896

Už jsem to do některé diskuse k podobnému článku psala: když něco takového čtu, jsem vděčná, že jsem advokát, a ne lékař, proto když něco p..... já, tak pojišťovna škodu zaplatí z mého povinného pojištění "na blbost" a nikdo už nic dál neřeší. Lékař, který bude chybovat jen jednou v životě, může na rozdíl ode mne skončit před trestním soudem a odejít i s nepodmíněným trestem. Není to fér, a to říkám s plným vědomím toho, že když by poškozeným byl můj příbuzný, asi bych pod vlivem emocí to trestní oznámení podala také.

+15/−1
27.9.2016 22:33
Foto

Z46d90e87n30k33a 67L26n72ě55n43í55č76k67o29v66á 3964510511

Mám s panem doktorem přímou zkušenost a nedám na něj dopustit. Neuvěřitelně lidský, milý, vstřícný, ochotný. Pevně doufám, že se pravda ukáže a že to pro něj dobře dopadne. Byla by škoda zmařit všechno to dobré, co ve svém oboru dokázal a udělal ...

+6/0
27.9.2016 22:32

M13i46l21a65n 10C41h38a87l15u95p44a 7404216287713

Dyť říkám vyšetřit, ale netrestat. Pokud má takovou dobrou praxi, je trest nesmysl. Při tisíci úspěšných operacích se to jednou zvrtlo a věřím mu, že neví proč, a bohužel zametením pod koberec se to nedozví.

+3/0
27.9.2016 23:37

P94a16v65e79l 75V43ě84t25r46o13v71e44c 6906588362221

jen okrajová poznámka:nějak mi nesedí roky v článku: lékař s 36 lety praxe a 56letý primář. On se stal doktorem ve dvaceti? Před 36 lety byl rok 1980, to už se nedávaly doktoráty za rychlostudium a na medicíně už vůbec ne... ta trvá šest let!

0/0
27.9.2016 22:16

E36d21a 94D50r53á33b46e58k 7589422273707

před 4 lety to bylo 32 let, čili 18+6+32=56R^

+2/0
27.9.2016 23:31

R80u42d43o24l83f 80K60o62m86á30r18e66k 7868109172939

nikdo nevi jak to bylo. neverim ze by takovy pardal neco vedome zanedbal. hrozny, ale nikdy se to neda vyloucit

+1/0
27.9.2016 22:16

J65a50n 78L61u92k69á33š44e70k 9744479587572

No rozdělil bych to do dvou rovin. První, jaký trest? Určitě ne odnětí svobody protože pokud to neudělal úmyslně, což je tady asi zřejmé, tak nevím proč by lékař měl jít do kriminálu mezi největší lidsky odpad. Druhá rovina je ta, že zmrvil co mohl umělec a zřejmě celá nemocnice bude pěkný ústav a tedy bych navrhoval trest ve výši hodně vysokého odškodnění rodině zemřelé, který ovšem zaplatí přímo ten lékař.

+1/−3
27.9.2016 21:57

J16a46n 57L72u13k82á13š87e86k 9624399957482

Tvl co jsem to zplodil za větu na konci? Rozepsal jsem jednu myšlenku a dopsal druhou :-) Prostě jsem chtěl napsat, že by měl dostat jako trest velmi vysoké odškodnění.

0/0
27.9.2016 22:03

M90i27l53a17n 50C46h39a79l18u79p80a 7344106567973

Zametením věci pod koberec se viník nikdy nezjistí. Možná by měla platit nemocnice a ne doktor. Téměř bych na to vsadil, že je to chyba ze špatného chodu ústavu. proto to zametání. On jako zaměstnanec musí mlčet nebo mu to dají vše na triko.

0/−1
27.9.2016 23:40
Foto

Z72d49e46n31k13a 56L49n72ě44n62í14č96k28o16v13á 3204820221

Porodnice Kadaň pod vedením MUDr. Padrty byla několikrát vyhodnocena jako jedna z nejlepších v ČR. Kadaňská nemocnice má také velmi dobré renomé. Než budete plácat kraviny o kvalitě nemocnice, zjistěte si reálie.

+3/0
27.9.2016 22:44

J11a51n 78L36u29k37á17š78e48k 9364659337712

Placate tak akorát vy. Nejlepší v ČR, to rozhodně. To tvrdíte akorát vy. Zřejmě zaměstnankyně, že?

0/−8
27.9.2016 22:47

M56i84l39a48n 50C40h36a48l97u28p81a 7904136537273

A vy jste ten ústav nějak podrobně kontroloval nebo jste jasnovidec ?

+2/0
27.9.2016 23:41
Foto

Z33d76e97n95k67a 32L57n76ě70n53í22č39k52o63v29á 3834490721

Ne, zaměstnankyně nejsem ani jsem nikdy nebyla, ale třikrát tam pomohli mým dětem na svět. A skvěle.

+2/0
28.9.2016 0:55

J16a29n 66L79u64k71á82š43e23k 9824699877332

No a proto jsou nejlepší? Trochu zkreslený pohled ne? Mé tři děti přivedli na svět bez problému v Hradci a kvůli tomu si nemyslím, že je Hradecká porodnice nejlepší. Trochu malý vzorek.

+1/−1
28.9.2016 8:01
Foto

Z75d19e82n12k50a 40L96n10ě24n78í23č85k36o21v87á 3724290241

Stačí si projít web a podívat se na hodnocení rodiček. Padrta kadaňské porodnici šéfoval desítky roků. Ty pozitivní reakce jsou letité ...

+1/0
28.9.2016 0:57

V78l19a84d82i86s47l68a14v 25D61u54b49a 3870888478768

Já si umím vysvětlit čím to je. Lékaři jsou dost přetížení, šetří se kde může a dochazí k nedostatečnému zaškolení a trénování s nejen novou technikou. A tohle je důsledek.

+1/−10
27.9.2016 19:54

J12a55k49u23b 88B86r48i57n36e16r 6797532522831

Prosim?zaskoleni?

+1/0
27.9.2016 21:26

J20a24n 98J14e59l13í49n88e71k 8243975352776

Ten lékař měl praxi 36 let. Umíte číst?

+3/0
27.9.2016 21:42

V52l59a35d88i75s18l33a65v 47D58u40b37a 3390608578768

Zajímalo by mě, jestli se v roce 1976 používala stejná technologie laparoskopických operací? Myslím jako řezání laserem, přenos obrazu a tak. Poučte mě prosím.

Když jsou schopni na sále zapálit pacienta novou halogenovou lampou, je to chyba zaškolení...

+1/−1
27.9.2016 23:46

T16o92m25á29š 14H47o55c45h38m85u97t87h 4394412510875

Podobná věc je vždycky tragédie. Ovšem základem by mělo být řádné prošetření. Zatím se mi zdá, že nikdo nic neví, nebo si nepamatuje. Trest je nyní naprosto irelevantní,když se stále neví, co se stalo..

+11/0
27.9.2016 19:53

J20a44n 88P32r46o39c71h29a86z46k60a 1827705739977

Jako právnického diletanta mě jen udivuje, že primářovi hrozí za chybu při lékařském zákroku až 6 let vězení. To ožrala, který při autonehodě zabije dva lidi, z toho vyjde lépe.

+45/−3
27.9.2016 19:16

J55i71ř81í 78O98u77k30r40o95p24e96c 5130768293939

Na základě čeho tvrdíte, že dostane 6 let a nevyjde z toho také lépe?

+1/−3
27.9.2016 19:50

J33a94n 70P30r92o50c38h20a46z43k73a 1377825539637

Pane Okroupeci (Okroupče?), já jsem tvrdil, že dostene 6 let? Nenapsal jsem náhodou , že primářovi hrozí 6 let?

+4/−2
27.9.2016 20:12

J83i70ř40í 39O35u15k60r42o73p66e78c 5470738343429

Tak potom absolutně nechápu jediný logický smysl Vašeho příspěvku, neboť porovnáváte dvě nesrovnatelné veličiny.

btw. Správně je: Oukropče :-)

+2/−3
27.9.2016 20:46

T62o51m35a62s 50H88a62t77l33e 3682441344478

..moje kamarádka šla na plánovanou operaci kýly, po probuzení ji řekl lékař že už ji žlučník trápit nebude, podivila se velice, ale on ji řekl, že byla středa d to že dělají žlučníky. Právě rutina a neseznámení se diagnózou je chyba lékaře. Suverénní chování, žádná pokora.

+1/−13
27.9.2016 18:57

K15a70r93e76l 76C22h52y66t73r51ý 2236437903307

To je trapný vtip z televizní estrády, to se jistě nikdy nestalo. Proč to sem píšete?

+25/0
27.9.2016 19:00
Foto

J14o50l55a75n13a 76V83y91h47n73á42l63k10o15v46á 4709940114663

Bohuzel memu kamaradovi oznacili pred zakrokem chybnou ledvinu, popletli prava/leva a kdyby se nestihl ozvat, ma asi smulu..

+1/−1
27.9.2016 20:35

P55a70v78e89l 12V34ě31t67r68o21v37e90c 6706298842221

Pardon, zajímalo by mne to technicky: to označili tu ledvinu před ním ještě před narkózou? Jinak nevím, jak by se mohl ozvat.

0/0
27.9.2016 22:21

M32a57r64t67i49n 55V66o95j61á23č75e17k 9163947781496

asi mu ji natřeli desinfekcí

0/0
28.9.2016 11:19
Foto

J55o87l30a50n24a 48V30y53h45n17á72l64k56o12v22á 4779870824883

Samozřejmě pri přípravě na operaci, kdy píchaji uklidňovačky a označují si a dezinfikují operovaná místa..takže pro "vsetecneho" tazatele: před narkozou :-)

0/0
28.9.2016 21:14

J16a36n 60L21u88k73á27š75e35k 9274259727892

Protože sám je trapnej Hatli patli.

0/0
27.9.2016 21:59

Z70d80e13ň50k77a 70V72e11s13e29l59á 8759905197930

Bohužel taky ve svém okolí vím o případu, kdy neoperovali to, co měli. Navíc podcenili pooperační péči a 15letý kluk umřel. :-(

0/0
27.9.2016 22:03

J49a44k87u33b 26S88ú51k87e44n98í56k 1338470239

Je rozdíl mezi vědomým zanedbáním a prostou nehodou, které se bohužel stávají a v medicíně někdy končí špatně. Důležitý je ale i přístup nemocnice poté.

Nejsem z oboru a neznám detaily případu, tak si nebudu hrát na soudce, jen podotýkám.

+21/0
27.9.2016 18:53

J13a38n 72N26e12m82e52c 9618436177240

Souhlas - chyby se prostě dějí. Zde zazněla hlavně jedna strana ohledně chování nemocnice, ale tam možná bude opravdu ten největší problém - od čekání na vyjádření, po odmítnutí nezávislé pitvy.

+5/0
27.9.2016 20:28

M80i84c86h76a83l 30V78a79l77e41n46t92a 6974826480

Máte pravdu - pochybení je možné u kohokoli, nejsme neomylní, bohužel v medicíně to může skončit i špatně, ale nedbalostní čin - to je velmi nepravděpodobné, nikdo nejde na sál s tím, že něco zanedbá - špatně se mu pak spí, víte...

+5/0
27.9.2016 21:12

M81a46r14i93a54n 33B59r97a73b55e42n73e18c 2668418154376

"Protože zdroj poranění byl mimo moji gynekologickou odbornost, přivolal primář na sál chirurga"

koukám, že autor je taky gynekolog... ;-D

+8/−2
27.9.2016 18:50

J73i52ř41í 12N74o14v24á29k 8754551159751

Strnadová, patrně vedlejšák ;-D

+5/0
27.9.2016 18:53

L19a40d88a 77N29o46v48a67k 4882823637

nevim, přijde mi to takový divný.. Proč asi pacient podepisuje před operací revers, že je zákrok spojený s riziky... Je to jako bych chtěl žalovat sázkovou kancelář, že jsem nevyhrál...

+6/−4
27.9.2016 18:49

L82a20d40a 43N20o22v22a48k 4712143727

nicméně samozřejmě lékař nesmí něco zanedbat, nebo odfláknout...

+4/−1
27.9.2016 18:50

V50l65a80d73a 77M31u83s27i97l 9270836878433

Ono to bude slozitejsi...

Ty laparoskopicke operace, vhani se vzdsuch do pobrisnice ci kam atd..O odflaknuti urcite nejde..

Proc lezl do druheho vyjecniku, to mne udivuje

+2/0
27.9.2016 19:56

J64o53s70e27f 72Š26o53l19t68e30s 8714408920123

Mně ne. Když už je pacientka na stole otevřená, tak je lepší to udělat všechno hned, než aby se musela znova otevírat, dvojí riziko infekce apod.

0/0
28.9.2016 0:34
Foto

V37á82c11l12a68v 73C17h14u51c24h63m50a 6895641798936

Nehody se stávají. Z článku mi nepřijde, že bylo něco zanedbáno. Ničemu neprospěje bude -li primář uvězněn.

+22/−8
27.9.2016 18:33

P76a72v77e65l 50V93ě74t55r59o63v80e45c 6196428832291

Nejsem jistě soudcem ani lékařem. Ale stav, kdy pacientka zemře při operaci, která se nezdá být kritická, a nikdo za nic nemůže, se mi nezdá případný. Je-li tato nehoda zaviněná nebo ne, došlo-li k zanedbání by měl prověřit soud a komise znalců. Jde o lidský život (a tepenné krvácení).

+1/0
27.9.2016 22:28

O76n88d25ř26e80j 29F68r58a60n12t56í62k 9322356876395

Tak jde snad o invazivní zákrok - tam se opravdu může podělat cokoliv - anestézie, chirurgický výkon,pooperační apod. Snadno se to odsuzuje, ale uvědomme si, že pře pár desítkami let by šla do kytek už preventivně -to není samozřejmě omluva. Je to hnusné, ale každý doktor musí časem narazit na něco co bohužel nevyřeší - nebo se vyřešit nedá...

0/0
27.9.2016 23:32

M29i70l34a16n 90C20h79a56l67u63p36a 7864746427413

... z právního hlediska nevím. Věděl jsem, že si pak může pacientka stěžovat ...

Už nebude.

+3/−1
27.9.2016 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.