Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice D8 je po sesuvu poškozená víc, než se čekalo. Ujela o 40 metrů

Problémy na dálnici D8 nekončí. Po odtěžení svahu, který se sesunul v roce 2013 u Litochovic na rozestavěný úsek, čekalo stavbaře nepříjemné zjištění. Sesuv posunul těleso dálnice téměř o čtyřicet metrů. Termín otevření v prosinci to ale ohrozit nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31l97a44d92i42s77l56a16v 59K11o77r28č58á40k 1746826712892

Nekonečná stavba této dálnice D8, je skutečně nekonečná i když SLIB, že nebude zpuštěna pokud nebude 100% jistota provozu, zní přijemně i po 33 letech. Ona ale jak vidět i vývojem, vlastně tato JISTOTA se rovná nule. A tak s tímto poznatkem půjde dálnice do své budoucnosti, což ji asi i právem zůstane - bohužel!?

0/0
12.10.2016 14:56

P74e56t92r 57K31o34u26b36e50k 3259122615942

Měl se stavět ten střední tunel (pod Kubačkou); byl navrhován už od poloviny 90. let...

0/0
21.9.2016 21:48

J61i26ř27í 64K17o80c14u43r91e33k 6175164445358

Ano, podloží je tam nestabilní, ano vědělo se to předem, ano byla jiná trasa a ne jedna. Ano, ekosdružení protestovaly proti jekékoliv trase.

Zase na druhou stranu, ta železnice tam vedla možná víc než sto roků. Nejsem místní pamětník, ale věděl by někdo, zda byla ta, s dálnicí souběžná, železnice zasažena sesuvem, kolikrát a jak často? Z toho lze odhadnout, co tam hrozí, především v místech, která neleží přímo pod inkiminovaným lomem.

Stavět znova jinudy by vyšlo pekelně draho (rekultivace opuštěné stavby?), dostavba vyjde na zlomek ceny. Tady není moc co řešit, jen snad ochanu před padajícím kamením. Toho si řidiči užijou kousek dál u skal kolem Labe dost. Snad každý rok je v novinách zpráva, že se na silnici z Hřenska do Děčína.

PS: Sesuv půdy se udál i v Rakousku i ve Švýcarsku. Co tak se zeptat tam, jak šli na to oni a jaké mají zkušenosti. Tady to měli ohrazené předem: https://www.youtube.com/watch?v=ONBRJgFbtrg

0/−1
6.8.2016 21:50

S96t96e11p42a77n 19T84o28t28h 8528949575298

nikdy predtim tam nebyl problem. Sesuv zavinil zarez dalnice do terénu a ne lom, jak se snaží ťukťuk lidem nalhat. Lom tam je více jak 70 let. Nestabilni to tam je na více místech, jak geologové varovali předem.

+1/0
6.8.2016 21:55

J90i79ř82í 94K88o42c46u69r47e53k 6965814585648

Že zrovna pod tím lomem a ne jinde. Proč přímo v místě, kde je kraj lomu nejbléž dálnici? Ten odřez je dlouhatánský. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

0/−1
6.8.2016 22:13

J83i40ř31í 94K59o29c91u47r26e64k 6965824195988

Že zrovna v místě, kde je lom nejblíž zářezu a ne nikde jinde. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

Z fotky je krásně vidět jiná věc: Hlušinu valí ze svahu dolů a tím ho zatežují. Což je nejhorší, co můžete udělat. Zatížit vrchol svahu.

Neříkám, že dálniční odřez na to vliv nemá, ale ten sesuv se klidně mohl "podařit" i bez něj, jak se na mnoha místech v ČR stalo.

PS: Raději věřím tomu, co jsem se naučil o sesuvech po povodních v 97. než Ťokovi.

0/0
6.8.2016 22:18

J14i96r36i 84D34v85o25r10a55k 5627680615463

No,... za tu dobu, co ten kousicek stavi, meli ve Svycarsku udelanej Gotthard...[>-]:-/

+2/0
6.8.2016 3:20

V53á47c42l27a12v 56S23v34o97b36o15d77a 5916328179

Gotthard byl postavený rychleji,za 16 let.Celá D8 počínaje z Prahy se začala stavět kolem 1986,tedy 30 let.

+3/0
6.8.2016 9:57

J69i82ř89í 91K16o61c44u60r38e96k 6355944955318

Oni tam naštěstí neměli půdní sesuv. Kdyby je, nedej Bůh, postihl, tak jsou na tom taky špatně.

Mimochodem, když razili Lötschberg Tunnel před stoletím, tak se jim do tunelu provalila kaverna. 25 mrtvých. I tak ho ale postavili za 10 roků. Jen celkový počet mrtvých kolem 200 je dneska nemyslitelný.

+1/0
6.8.2016 22:10

V93í76t 56M27r12h88a89l 1125409973560

Tomu říkám novinka, opravdu zajímavé. To že je dálnice pod sesuvem poškozená, muselo rozumnému člověku dojít, ovšem u téhle stavby ten zdraví rozum chybí celou dobu.

+2/0
5.8.2016 22:51

J14i30ř21í 74K28o24c51u94r32e92k 6925284175338

Stojí takhle autobus a řidič se hrabe v motoru: "Já vím co tomu je! Já vím co tomu je!" Poskakuje kolem jeden cestující. "A co teda?" ptá se řidič. "Je to rozbité"

Ano, oni věděli, že to bude rozbité. Jen nevěděli jak moc. Že vy jste se styděl jim to poradit?

+1/0
6.8.2016 21:34

V48í27t 51M46r95h18a79l 1665179953460

Ale nestyděl, jen podle zdravého selského rozumu muselo být každému jasné, že ta dálnice pod sesuvem musí být poškozená ne zrovna málo, jak si někteří přáli.

0/0
7.8.2016 13:58
Foto

M24i74l61a33n 59K65o61m78e27r86s 3477911659150

Prosím, hlavně žádné socialistické závazky s určitým datem dohotovení. Práce kvapná atd... Co bude platná dálnice, která se bude za pár týdnů či měsíců opravovat. Čekáme na ni léta, tak nějaký týden navíc nás už nespasí. Hlavně ať je dílo kvalitní.!!

+3/0
5.8.2016 16:44

S13t41e76p87a96n 54T58o14t80h 8168809205458

jj, jen to za těch 30 let neuspěchat ;-D;-D

0/0
6.8.2016 21:56

T32o12m19á88š 54M59a50r68e57k 7883256151167

Je to vina projektantů. Nestabilní podloží měli zjistit a v projektu řešit opatření. Na stavbách by neměla být žádná překvapení a už vůbec ne desítky let stará.

+1/0
5.8.2016 15:10

V55í35t 51M27r45h84a74l 1575979633300

O nestabilním podloží věděli moc dobře, ale to se jim nehodilo ,,do krámu", tak to holt zakamuflovali a výsledek vidíme.

+1/0
5.8.2016 22:49

J61i36ř89í 65K14o39c38u31r49e75k 6165294755288

Ano, protože projektant má pod palcem ministerstvo dopravy. A ne napak. Není to ministerstvo dopravy, které vybírá trasu dálnice. Ani ŘSD. Vybírá ji přece projektant.

0/0
6.8.2016 21:35
Foto

D88a13v49i10d 96S84c50h46n78e18b73e38r32g17e27r 9895838953213

Jak řekl statik co tuto dálnici po sesuvu zkoumal "já bych po ní radši nejel, tohle se může kdykoliv opakovat"

+3/0
5.8.2016 14:41
Foto

D53a84v25i30d 29S28c80h82n95e39b86e66r32g11e27r 9485988343213

Pardon geolog

+1/0
5.8.2016 14:42

T28o54m56á32š 13K81u47č23e55r42a 5197952907892

Jo kdybyste to dělali pořádně jako německá strana, měli byste to už dávno dostavěné. Ještě v Ústí nad Labem jsem slyšel, že prý my jsme začali dříve, tak budeme dříve hotovi, ovšem němci si nejprve nechali dát všechna stavební povolení a pak se teprve rozjely mašiny a hleďme, německá strana už má hotovo. A k tomu milion uprchlíků, které nikdo nechce, a oni to zvládají. Neuvěřitelný národ, kam my se na ně hrabeme.

+1/−2
5.8.2016 14:53

J97i55ř98í 17E30r52b69e19n 1283274446607

No taky jich je osmkrát víc, tudíž mají na řešení jakéhokoliv problému osmkrát větší mozkové, technické i finanční kapacity...

0/0
5.8.2016 18:25

J69i73ř14í 20K88o72c43u60r92e39k 6155704695878

Mno a taky mají kolik, 20x tolik dálnic?

+1/0
6.8.2016 21:36

J20i32ř89í 91E96r82b87e59n 1123574576387

A taky je staví o kolik, nějakých 30 let déle?

+1/−1
7.8.2016 22:17

V80í16t76ě66z83s81l27a91v 92S74c79h93m48i78t89t 5290309209453

Na druhou stranu jim kvůli tomu, že dálnice staví už od 30.let chybí rozsáhlejší síť podobná našim silnicím I. třídy, mají jen dálnice a pak jen okresky, což bude průšvih, až budou dálnice zpoplatněné.

#

0/0
3.9.2016 21:22

D76a26v38i55d 86H31e68r25i85a13n 2409929972430

Ťok: Chceme, aby desítky miliard nepřišly vniveč. Najednou...;-€

+2/0
5.8.2016 14:24

T31o87m60á42š 10K46o39s89t74e48l40e41c70k70ý 8867463208421

Ono se něco čekalo ? Kdy by jo, tak ta stavba vůbec nezačala.

+3/0
5.8.2016 14:20

P73e12t70r 17A22n89d89r63ý53s88e28k 9583711866297

Ta dalnice je rizikova, nedavno jsem cetl clanek, kde se vyjadroval geolog a rikal, ze to podlozi je tam hodne nebezpecne, ze na to ceska geologicka sluzba upozornovala, ale stat na to nebral ohled, pry neni otazka, jestli dojde k dalsimu sesuvu, ale kdy k nemu dojde. Jedina sance, jak dalnici zabezpecit by bylo vyvrtani hodne dlouhych (nekolik desitek metru) nosnych sloupu do zeme a na nich dalnici postavit v podstate jako most, tak aby v te velke hloubce dalnice stala v pevnem podlozi, zadne odvodnovani atd jak rika ministerstvo neni dostatecne, toto je jedina cesta, jak tam tu dalnici postavit, coz se ale neplanuje, protoze dalnice uz temer stoji. Ten geolog v tom clanku psal, ze by po te dalnici sam nejezdil, protoze sesuv se neda odhadnout kdy prijde a az prijde a dalnice v tom miste bude plna aut, tak nechci videt ten mazec

+2/−2
5.8.2016 13:59

J61a48n 42F59r38o54l70í15k 6446550665674

Druhou cestou je zpevnění svahu což se právě provádí. Pokud totiž umístíte dálnici na sloupy a svah nad ní znovu ujede nepomůže Vám ani pevné podloží pod nimi.

+4/0
5.8.2016 14:19

T49o20m35á50š 83K42u32č80e18r53a 5667432707232

Souhlas, tam jsou pevné horniny až od 40 m hloubky, takže je potřeba udělat pilotáž, jako kdybychom stavěli most

+1/0
5.8.2016 14:55

J50i73ř52í 70K23o98c96u81r41e26k 6255414755868

Buď přemostit jediným polem nebo záporová pilotová stěna, která zachytí zemní tlaky.

Samotné piloty by sesuv ohnul jak proutek.

0/0
6.8.2016 21:38

L17u44b30o96m85í48r 15S31a30z18e20č15e14k 7529578475973

Podle toho co tvrdíš, by to ovšem masa zeminy vzala i s těmi sloupy v řiť! Tam je značný problém s "nálevkou" povrchového lomu, odkud do země proniká velké množství vody, to potom znestabilňuje ten svah. Dokud se tam netěžilo, žádné sesuvy nehrozily!

+1/0
5.8.2016 18:24

J68i17ř66í 41E71r18b62e23n 1503514186437

Vy jste tam žil v době před otevřením lomu, tj. cca 150 let zpátky? ;-)

0/−2
5.8.2016 18:26

L48u43b49o21m35í93r 68S47a45z23e62č12e45k 7689988225743

Ten lom intenzivně funguje až v posledních 30 letech!!! Kdes přišel na těch 150?

0/0
5.8.2016 18:41

J11i38ř73í 73E83r53b32e23n 1723654916227

OK, ne 150 ale 106 let :-)

"Začátek těžby kamene v Dobkovičkách v místech spodní úpravny lomu jsou datovány do let 1910 a těžbu prováděla společnost Cementárny a Vápenice Čížkovice." http://kamenzbraslav.cz/cs/tezba-kamene/kamenolom-dobkovicky/

0/0
5.8.2016 19:10

L62u46b15o65m19í93r 23S51a67z68e38č94e44k 7619988175543

Těžba před 100 lety, kdy to vozily koňské povozy a dnes, kdy se to rabuje pod tlakem je trochu rozdíl! Podívej se na mapy z padesátých let, jakou plochu ten lom zabíral! Prostě plocha lomu se rychle zvětšuje a množství vody, která se tam za současných přívalových dešťů zachycuje se také zvětšuje. Utržení svahu potom jistě přispěl i provoz železnice, který původně také vůbec nevadil! Chyby se sčítají, jak známo!

0/0
5.8.2016 20:56

L65u69b78o87m48í65r 96S84a30z74e76č56e98k 7719578635803

Tehdy, ještě v 50 letech byl lom od kolejí více než 300 m, nyní to je 100!

0/0
5.8.2016 21:02

J36i28ř48í 60K77o10c69u26r40e48k 6385664295288

A skrývku házeli jen tak na korunu svahu. Namazat (jíl vodou) a nahoře zatížit.

Kolik že roků tam byla ta štreka? Asi stejně, jako ten lom, hádám. Kolik jí zasáhlo sesuvů?

0/0
6.8.2016 21:40

E83v53a 34R34o10s93o36v42á 8709378198191

Tudy dobrovolne nikdy nepojedu...

0/−2
5.8.2016 13:55

R32a65d86i85m 42S20i56m82u83n97e46k 2370350306504

a když vám řeknu, že pokud sednete na kolo, tak máte riziko nejméně 100 000x větší, tak už nikdy dobrovolně na kolo nesednete?

+3/0
5.8.2016 13:57

T31o28m46á23š 41K94u50č76e61r71a 5397852367702

Tady je poslední dobou hromada bláznů...

+1/0
5.8.2016 14:57

T26o95m81á73š 90K67u59č69e56r64a 5397292907922

Nejezděte, on vás taky nikdo v Dresden ani v Berlin nečeká. Jest mi líto.

0/0
5.8.2016 14:59

R62a12d13i15m 62S80i94m46u29n59e56k 2470920786604

tady je zase chytrolínů.. tohle je čistě technická záležitost do které nikdo z nás nevidí... zbývá jenom doufat, že inženýři udělají maximum, aby další riziko emliminovali... nic jiného se už dělat stejně nedá

+6/0
5.8.2016 13:50

M24i25l23a74n 19C92h40a86l67u77p65a 7204126367533

No ještě potřeba doufat, že vlivní názory těch inženýrů poslouchají...

0/0
5.8.2016 14:38

A59r38n91o45š24t 80S75t91á65r75e23k 4782130125224

A před a za tím sesuvem už je podloží pro dálníci vhodné? ;-)

Kdo je podepsaný pod geologický průzkum v projektu?

+2/0
5.8.2016 13:48

M75i51l46a93n 46V71o98t41a33v24a 5964916101772

Tři roky od sesuvu. Co dodat

+1/0
5.8.2016 13:33

M18i30l66a53n 83C45h75a70l10u23p83a 7104466207713

Pokud o tom nic nevím, tak nic.

+5/−1
5.8.2016 13:39

J96i26ř88í 50J72e41z93d20i69n13s39k62ý 8458902663159

Tohle se stát v Japonsku, tak druhej den je odklizeno.

+1/−4
5.8.2016 13:33

M59i19l47a80n 39C47h18a12l88u37p74a 7144356327493

Pokud by bylo druhý den odklizeno, tak jsou desítky lidí po smrti a možná i nová přehrada na Labi, vy chytrej.

+6/−1
5.8.2016 13:40

P54e20t90r 59M82ü12l80l40e73r 5782662302616

Prováděl se vůbec důkladný geologický průzkum, než vybrali toto problematické místo ? asi nikoliv, tak by ze tento šlendrián měl někdo nést odpovědnost...!!

+3/−3
5.8.2016 12:57

M27i40l25a60n 61C41h54a62l38u17p81a 7684516837243

Samozřejmě. Bez toho nelze ani u nás stavět. Vždycky je určitá míra rizika. Dneska všichni odpůrci této trasy jásají a křičí: "Já to říkal, že to ujede". Ale vezměte si, že by se rozestavěná varianta opustila a za neméně velké, ba větší se postavil tunel a ten se během stavby provalil jako ve Stromovce a nedařilo by se ho dokončit pro neustálé technické problémy s ražbou. Předpokládám, že ti samí kritici by dávali ochotně rozhovor do médií: "Měli to vést po svahu přes ten lom, to je jasný. Já to říkal, že tunel se zavalí."

Riziko nesou odborníci, rozhodují politici a vlivní lidé. Jestli na začátku bylo více politiky než zdravého úsudku už nikdo nedohledá, ale nadávat odborníkům je stejný hnus, jako seřvat chudáka řidiče, že autobus hodinu nejel, když on za to nemůže neb je na vinně dopravní podnik, ucpané ulice, nehoda, atd atd.

+5/0
5.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.