Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice D8 je po sesuvu poškozená víc, než se čekalo. Ujela o 40 metrů

Problémy na dálnici D8 nekončí. Po odtěžení svahu, který se sesunul v roce 2013 u Litochovic na rozestavěný úsek, čekalo stavbaře nepříjemné zjištění. Sesuv posunul těleso dálnice téměř o čtyřicet metrů. Termín otevření v prosinci to ale ohrozit nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93l33a29d97i34s73l91a88v 31K92o52r61č64á91k 1476166702272

Nekonečná stavba této dálnice D8, je skutečně nekonečná i když SLIB, že nebude zpuštěna pokud nebude 100% jistota provozu, zní přijemně i po 33 letech. Ona ale jak vidět i vývojem, vlastně tato JISTOTA se rovná nule. A tak s tímto poznatkem půjde dálnice do své budoucnosti, což ji asi i právem zůstane - bohužel!?

0/0
12.10.2016 14:56

P33e74t34r 28K61o21u84b89e31k 3979702105982

Měl se stavět ten střední tunel (pod Kubačkou); byl navrhován už od poloviny 90. let...

0/0
21.9.2016 21:48

J61i44ř52í 28K50o41c68u24r28e72k 6415864335738

Ano, podloží je tam nestabilní, ano vědělo se to předem, ano byla jiná trasa a ne jedna. Ano, ekosdružení protestovaly proti jekékoliv trase.

Zase na druhou stranu, ta železnice tam vedla možná víc než sto roků. Nejsem místní pamětník, ale věděl by někdo, zda byla ta, s dálnicí souběžná, železnice zasažena sesuvem, kolikrát a jak často? Z toho lze odhadnout, co tam hrozí, především v místech, která neleží přímo pod inkiminovaným lomem.

Stavět znova jinudy by vyšlo pekelně draho (rekultivace opuštěné stavby?), dostavba vyjde na zlomek ceny. Tady není moc co řešit, jen snad ochanu před padajícím kamením. Toho si řidiči užijou kousek dál u skal kolem Labe dost. Snad každý rok je v novinách zpráva, že se na silnici z Hřenska do Děčína.

PS: Sesuv půdy se udál i v Rakousku i ve Švýcarsku. Co tak se zeptat tam, jak šli na to oni a jaké mají zkušenosti. Tady to měli ohrazené předem: https://www.youtube.com/watch?v=ONBRJgFbtrg

0/−1
6.8.2016 21:50

S25t11e62p35a93n 75T25o98t51h 8778429225438

nikdy predtim tam nebyl problem. Sesuv zavinil zarez dalnice do terénu a ne lom, jak se snaží ťukťuk lidem nalhat. Lom tam je více jak 70 let. Nestabilni to tam je na více místech, jak geologové varovali předem.

+1/0
6.8.2016 21:55

J17i13ř75í 31K88o31c41u18r18e45k 6515154465558

Že zrovna pod tím lomem a ne jinde. Proč přímo v místě, kde je kraj lomu nejbléž dálnici? Ten odřez je dlouhatánský. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

0/−1
6.8.2016 22:13

J98i59ř43í 47K94o87c94u83r36e95k 6135934835988

Že zrovna v místě, kde je lom nejblíž zářezu a ne nikde jinde. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

Z fotky je krásně vidět jiná věc: Hlušinu valí ze svahu dolů a tím ho zatežují. Což je nejhorší, co můžete udělat. Zatížit vrchol svahu.

Neříkám, že dálniční odřez na to vliv nemá, ale ten sesuv se klidně mohl "podařit" i bez něj, jak se na mnoha místech v ČR stalo.

PS: Raději věřím tomu, co jsem se naučil o sesuvech po povodních v 97. než Ťokovi.

0/0
6.8.2016 22:18

J19i66r20i 16D16v34o65r48a96k 5837190555253

No,... za tu dobu, co ten kousicek stavi, meli ve Svycarsku udelanej Gotthard...[>-]:-/

+2/0
6.8.2016 3:20

V64á78c58l57a87v 47S76v64o65b14o82d53a 5276598799

Gotthard byl postavený rychleji,za 16 let.Celá D8 počínaje z Prahy se začala stavět kolem 1986,tedy 30 let.

+3/0
6.8.2016 9:57

J16i71ř36í 15K31o32c51u96r39e45k 6805804175128

Oni tam naštěstí neměli půdní sesuv. Kdyby je, nedej Bůh, postihl, tak jsou na tom taky špatně.

Mimochodem, když razili Lötschberg Tunnel před stoletím, tak se jim do tunelu provalila kaverna. 25 mrtvých. I tak ho ale postavili za 10 roků. Jen celkový počet mrtvých kolem 200 je dneska nemyslitelný.

+1/0
6.8.2016 22:10

V75í34t 90M79r32h25a34l 1785179653270

Tomu říkám novinka, opravdu zajímavé. To že je dálnice pod sesuvem poškozená, muselo rozumnému člověku dojít, ovšem u téhle stavby ten zdraví rozum chybí celou dobu.

+2/0
5.8.2016 22:51

J28i43ř14í 83K65o88c55u53r58e76k 6695784865328

Stojí takhle autobus a řidič se hrabe v motoru: "Já vím co tomu je! Já vím co tomu je!" Poskakuje kolem jeden cestující. "A co teda?" ptá se řidič. "Je to rozbité"

Ano, oni věděli, že to bude rozbité. Jen nevěděli jak moc. Že vy jste se styděl jim to poradit?

+1/0
6.8.2016 21:34

V72í67t 49M23r76h17a40l 1735889403220

Ale nestyděl, jen podle zdravého selského rozumu muselo být každému jasné, že ta dálnice pod sesuvem musí být poškozená ne zrovna málo, jak si někteří přáli.

0/0
7.8.2016 13:58
Foto

M12i31l11a34n 11K98o16m18e85r86s 3277671409500

Prosím, hlavně žádné socialistické závazky s určitým datem dohotovení. Práce kvapná atd... Co bude platná dálnice, která se bude za pár týdnů či měsíců opravovat. Čekáme na ni léta, tak nějaký týden navíc nás už nespasí. Hlavně ať je dílo kvalitní.!!

+3/0
5.8.2016 16:44

S88t36e31p40a41n 96T46o67t16h 8638759215128

jj, jen to za těch 30 let neuspěchat ;-D;-D

0/0
6.8.2016 21:56

T10o34m52á38š 13M90a80r44e86k 7313526591707

Je to vina projektantů. Nestabilní podloží měli zjistit a v projektu řešit opatření. Na stavbách by neměla být žádná překvapení a už vůbec ne desítky let stará.

+1/0
5.8.2016 15:10

V61í91t 98M14r15h36a97l 1335509843100

O nestabilním podloží věděli moc dobře, ale to se jim nehodilo ,,do krámu", tak to holt zakamuflovali a výsledek vidíme.

+1/0
5.8.2016 22:49

J42i91ř93í 54K95o66c35u23r98e97k 6805644565838

Ano, protože projektant má pod palcem ministerstvo dopravy. A ne napak. Není to ministerstvo dopravy, které vybírá trasu dálnice. Ani ŘSD. Vybírá ji přece projektant.

0/0
6.8.2016 21:35
Foto

D36a85v95i63d 67S82c70h69n78e14b46e62r10g37e76r 9865618243343

Jak řekl statik co tuto dálnici po sesuvu zkoumal "já bych po ní radši nejel, tohle se může kdykoliv opakovat"

+3/0
5.8.2016 14:41
Foto

D20a46v19i46d 84S76c60h18n53e61b88e95r44g24e77r 9285398443653

Pardon geolog

+1/0
5.8.2016 14:42

T66o24m39á62š 86K56u90č94e39r57a 5357472837552

Jo kdybyste to dělali pořádně jako německá strana, měli byste to už dávno dostavěné. Ještě v Ústí nad Labem jsem slyšel, že prý my jsme začali dříve, tak budeme dříve hotovi, ovšem němci si nejprve nechali dát všechna stavební povolení a pak se teprve rozjely mašiny a hleďme, německá strana už má hotovo. A k tomu milion uprchlíků, které nikdo nechce, a oni to zvládají. Neuvěřitelný národ, kam my se na ně hrabeme.

+1/−2
5.8.2016 14:53

J54i19ř74í 89E11r29b12e58n 1393194796817

No taky jich je osmkrát víc, tudíž mají na řešení jakéhokoliv problému osmkrát větší mozkové, technické i finanční kapacity...

0/0
5.8.2016 18:25

J69i32ř84í 80K97o42c30u93r10e93k 6565594625558

Mno a taky mají kolik, 20x tolik dálnic?

+1/0
6.8.2016 21:36

J88i46ř13í 81E15r76b42e51n 1343494876277

A taky je staví o kolik, nějakých 30 let déle?

+1/−1
7.8.2016 22:17

V19í41t16ě36z14s59l80a27v 34S15c23h40m25i14t52t 5820609979593

Na druhou stranu jim kvůli tomu, že dálnice staví už od 30.let chybí rozsáhlejší síť podobná našim silnicím I. třídy, mají jen dálnice a pak jen okresky, což bude průšvih, až budou dálnice zpoplatněné.

#

0/0
3.9.2016 21:22

D22a44v22i81d 97H75e33r41i46a40n 2449819962630

Ťok: Chceme, aby desítky miliard nepřišly vniveč. Najednou...;-€

+2/0
5.8.2016 14:24

T87o10m23á67š 95K44o75s42t38e49l74e15c87k77ý 8627933808531

Ono se něco čekalo ? Kdy by jo, tak ta stavba vůbec nezačala.

+3/0
5.8.2016 14:20

P74e36t53r 14A36n42d40r12ý71s22e49k 9813511186587

Ta dalnice je rizikova, nedavno jsem cetl clanek, kde se vyjadroval geolog a rikal, ze to podlozi je tam hodne nebezpecne, ze na to ceska geologicka sluzba upozornovala, ale stat na to nebral ohled, pry neni otazka, jestli dojde k dalsimu sesuvu, ale kdy k nemu dojde. Jedina sance, jak dalnici zabezpecit by bylo vyvrtani hodne dlouhych (nekolik desitek metru) nosnych sloupu do zeme a na nich dalnici postavit v podstate jako most, tak aby v te velke hloubce dalnice stala v pevnem podlozi, zadne odvodnovani atd jak rika ministerstvo neni dostatecne, toto je jedina cesta, jak tam tu dalnici postavit, coz se ale neplanuje, protoze dalnice uz temer stoji. Ten geolog v tom clanku psal, ze by po te dalnici sam nejezdil, protoze sesuv se neda odhadnout kdy prijde a az prijde a dalnice v tom miste bude plna aut, tak nechci videt ten mazec

+2/−2
5.8.2016 13:59

J52a24n 89F84r86o26l31í27k 6836930465754

Druhou cestou je zpevnění svahu což se právě provádí. Pokud totiž umístíte dálnici na sloupy a svah nad ní znovu ujede nepomůže Vám ani pevné podloží pod nimi.

+4/0
5.8.2016 14:19

T20o97m70á47š 64K85u68č54e53r58a 5607662827642

Souhlas, tam jsou pevné horniny až od 40 m hloubky, takže je potřeba udělat pilotáž, jako kdybychom stavěli most

+1/0
5.8.2016 14:55

J34i32ř35í 59K85o41c26u62r72e86k 6775164645318

Buď přemostit jediným polem nebo záporová pilotová stěna, která zachytí zemní tlaky.

Samotné piloty by sesuv ohnul jak proutek.

0/0
6.8.2016 21:38

L57u52b58o67m60í32r 41S40a33z56e63č22e95k 7639988905563

Podle toho co tvrdíš, by to ovšem masa zeminy vzala i s těmi sloupy v řiť! Tam je značný problém s "nálevkou" povrchového lomu, odkud do země proniká velké množství vody, to potom znestabilňuje ten svah. Dokud se tam netěžilo, žádné sesuvy nehrozily!

+1/0
5.8.2016 18:24

J16i29ř62í 92E95r66b96e62n 1303234476207

Vy jste tam žil v době před otevřením lomu, tj. cca 150 let zpátky? ;-)

0/−2
5.8.2016 18:26

L92u40b10o63m21í12r 93S90a10z44e51č33e10k 7759708465893

Ten lom intenzivně funguje až v posledních 30 letech!!! Kdes přišel na těch 150?

0/0
5.8.2016 18:41

J76i26ř70í 26E80r57b53e70n 1353894546957

OK, ne 150 ale 106 let :-)

"Začátek těžby kamene v Dobkovičkách v místech spodní úpravny lomu jsou datovány do let 1910 a těžbu prováděla společnost Cementárny a Vápenice Čížkovice." http://kamenzbraslav.cz/cs/tezba-kamene/kamenolom-dobkovicky/

0/0
5.8.2016 19:10

L47u46b84o30m47í91r 56S98a11z92e69č18e90k 7219648945613

Těžba před 100 lety, kdy to vozily koňské povozy a dnes, kdy se to rabuje pod tlakem je trochu rozdíl! Podívej se na mapy z padesátých let, jakou plochu ten lom zabíral! Prostě plocha lomu se rychle zvětšuje a množství vody, která se tam za současných přívalových dešťů zachycuje se také zvětšuje. Utržení svahu potom jistě přispěl i provoz železnice, který původně také vůbec nevadil! Chyby se sčítají, jak známo!

0/0
5.8.2016 20:56

L27u34b30o17m85í14r 51S31a39z44e86č38e38k 7309578975523

Tehdy, ještě v 50 letech byl lom od kolejí více než 300 m, nyní to je 100!

0/0
5.8.2016 21:02

J62i59ř30í 85K17o28c71u45r95e17k 6175794145258

A skrývku házeli jen tak na korunu svahu. Namazat (jíl vodou) a nahoře zatížit.

Kolik že roků tam byla ta štreka? Asi stejně, jako ten lom, hádám. Kolik jí zasáhlo sesuvů?

0/0
6.8.2016 21:40

E62v90a 53R10o69s47o20v43á 8949628908131

Tudy dobrovolne nikdy nepojedu...

0/−2
5.8.2016 13:55

R27a70d79i45m 70S64i37m61u43n19e54k 2970620836204

a když vám řeknu, že pokud sednete na kolo, tak máte riziko nejméně 100 000x větší, tak už nikdy dobrovolně na kolo nesednete?

+3/0
5.8.2016 13:57

T95o70m26á24š 81K94u84č37e60r20a 5877192677952

Tady je poslední dobou hromada bláznů...

+1/0
5.8.2016 14:57

T39o82m12á10š 10K64u60č45e51r52a 5517802527462

Nejezděte, on vás taky nikdo v Dresden ani v Berlin nečeká. Jest mi líto.

0/0
5.8.2016 14:59

R36a41d46i33m 46S75i30m19u42n42e29k 2350810556694

tady je zase chytrolínů.. tohle je čistě technická záležitost do které nikdo z nás nevidí... zbývá jenom doufat, že inženýři udělají maximum, aby další riziko emliminovali... nic jiného se už dělat stejně nedá

+6/0
5.8.2016 13:50

M64i14l36a52n 96C61h29a59l42u54p28a 7744426387583

No ještě potřeba doufat, že vlivní názory těch inženýrů poslouchají...

0/0
5.8.2016 14:38

A39r90n74o82š56t 71S43t59á62r61e91k 4672670445354

A před a za tím sesuvem už je podloží pro dálníci vhodné? ;-)

Kdo je podepsaný pod geologický průzkum v projektu?

+2/0
5.8.2016 13:48

M62i95l82a86n 76V26o93t56a84v65a 5764976911152

Tři roky od sesuvu. Co dodat

+1/0
5.8.2016 13:33

M70i43l91a60n 13C51h54a51l35u82p35a 7144506747603

Pokud o tom nic nevím, tak nic.

+5/−1
5.8.2016 13:39

J39i92ř83í 34J78e58z45d86i64n21s63k82ý 8158192163579

Tohle se stát v Japonsku, tak druhej den je odklizeno.

+1/−4
5.8.2016 13:33

M78i38l87a28n 68C40h64a26l89u82p37a 7224566817353

Pokud by bylo druhý den odklizeno, tak jsou desítky lidí po smrti a možná i nová přehrada na Labi, vy chytrej.

+6/−1
5.8.2016 13:40

P51e43t26r 90M80ü51l29l43e68r 5822772802956

Prováděl se vůbec důkladný geologický průzkum, než vybrali toto problematické místo ? asi nikoliv, tak by ze tento šlendrián měl někdo nést odpovědnost...!!

+3/−3
5.8.2016 12:57

M29i45l45a44n 76C14h96a26l31u16p29a 7744766937503

Samozřejmě. Bez toho nelze ani u nás stavět. Vždycky je určitá míra rizika. Dneska všichni odpůrci této trasy jásají a křičí: "Já to říkal, že to ujede". Ale vezměte si, že by se rozestavěná varianta opustila a za neméně velké, ba větší se postavil tunel a ten se během stavby provalil jako ve Stromovce a nedařilo by se ho dokončit pro neustálé technické problémy s ražbou. Předpokládám, že ti samí kritici by dávali ochotně rozhovor do médií: "Měli to vést po svahu přes ten lom, to je jasný. Já to říkal, že tunel se zavalí."

Riziko nesou odborníci, rozhodují politici a vlivní lidé. Jestli na začátku bylo více politiky než zdravého úsudku už nikdo nedohledá, ale nadávat odborníkům je stejný hnus, jako seřvat chudáka řidiče, že autobus hodinu nejel, když on za to nemůže neb je na vinně dopravní podnik, ucpané ulice, nehoda, atd atd.

+5/0
5.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz