- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celkem by mne zajímalo kolik problémů by se vynořilo, kdyby začali stavět ten tunel...
Hlavní příčinou sesuvu je a vždycky bude zářez v patě svahu, o ničem jiném nemá cenu vůbec argumentovat. To ostatní jsou pouze podpůrné jevy. Nebýt zářezu, svah by neujel.
Takže se tu argumentuje nadměrnými srážkami a Sobotka bojuje se suchem. O problému se vědělo 60. let, ale někdo povolil těžbu kamene. Ťok je v tomto nevinně. Zdědil projekt a dílo předchozí garnitury ministrů. Dodatečné zpevnění svahu je nutnost a je jedno jestli se dělá potichu nebo nahlas. My tady potichu platíme spoustu přehmatů vlád a úředníků.
Ťok v tom může být nevině,ale házet celou vinu na kamenolom je taky nesmysl. O tom,že tam není stabilní podloží se vědělo hodně dlouho a navíc, jak je psáno v článku, tak dálnice zasahuje do ochranné zóny lomu. Takže z toho se dá usuzovat, že projekt byl nedomyšlený v otázce stavby dalnice. Lom totiž nemůže za to, že projektanti dálnice vrazili stavbu do jeho ochranného prostoru.
A tom se ví hodně dlouho, proto se tehdy vedli dlouhé debaty o tom, zda tunel či nikoliv, mám totiž takový dojem, že jsem se k problému v nějakých novinách vyjadřoval i já. Bral jsem v úvahu podloží a srovnával se stavbami silnic u nás v okolí. Planýrka prostoru byla malá, zajištění neexistuje. Když kopete příkop taky si musíte vybudovat něco,aby Vám to nesjelo. Ale tady se provedl pouze zařez a nic víc, od začátku bylo jasné, že to výhledově sjede po větších deštích.
Doufám,že Ťok časem doroste takových rozměrů,že bude schopen vlastním tělem zahradit posun Lovoše.
To je to, co posouvá ten most hned za sjezdem na Lovosice?
Shrnuto. Neumíme postavit kus silnice.
Tunel, tunel a zase tunel... Uvědomují si ti, co tu mantru pořád opakují, že se tam staví dálnice? Podívejte se na dálniční tunely ve směru na Německo, jakčasto jsou tam nehody. Nebezpečí v tunelu je významně vyšší, než nebezpečí, že tam jednou za uherský rok ujede kus kopce. Ať už proboha tu dálnici konečně dodělají.
Ten kopec už sjel. A byl ho pořádný kus. A rozhodně ne jednou za uherský rok, ale ve chvíli, kdy dálnice nebyla ani dostavěná.
Otevřou, aby se neřeklo..., no a za chvíli zase zavřou, ne? To je jednoduché
Za ty tři roky co kolem té trošky hlíny šaškují by jinde ve světě postavili celdou dálnici s Prahy k hranicím.
Jen ti naši experti musí nejdříve zřídit komisi, pak to vyhodnotit, pak zvážit varianty, mezitím se rok dva dohadovat s ekoteroristy. Pak vypsav výberové řízení, několik měsíců vybírat vítěze a pak čekat na odvolání neúspěšných pak na soud. A raději to celé zrušit a začít nanovo.
To je možné snad jenom v tom našem banánistánu
Kdo se dohaduje s environmentálními aktivisty (pro které nepochopitelně používáte výraz "ekoteroristy") a kvůli tomu se brzdí dostavba dálnice? Naopak, ti aktivisté chtěli od začátku tunel stejně jako geologové. Takže je to přesně obráceně!
A zase se neřeší, kdo tuto variantu dálnice prosadil. Lom to určitě nebyl.
Zlý jazyková tvrdí, že pozemky, potřebné pro tu variantu vlastnili ti správní lidé, kteří spolu mluví.
Jinak jsem ochoten se vsadit 1:10 že se tam někde něco do 10 let utrhne.
Ano ti co o této variantě rozhodli bez řešení stability svahů by měli byt souzeni za poškozování zájmů státu a obecné ohroženi.
Takže neslíbil opatření. Jen slíbil, že do otevření přijde někdo, kdo poradí co s tím. Takže když se zjistí, že je potřeba dálnici zbourat a vše pod ní zabezpečit, tak co potom? Nebylo by tedy v tuto chvíli lepší se na to vykašlat a počkat na výsledek? Ale co. "Stát" má prachů dost, z platu ministra to nejde.