Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další sesuvy na D8 hrozí, uznal ministr. Slíbil opatření i otevření letos

Ministr dopravy Dan Ťok reagoval na kritiku geologů, kteří varovali před nebezpečím dalších závalů dálnice D8 přes České středohoří. Připustil, že riziko existuje. Stát ale podle něj udělá všechno proto, aby se to už nestalo. Ťok stále věří v prosincový termín otevření dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o86m17á58š 80Z96e98m69a13n 3335538274875

Celkem by mne zajímalo kolik problémů by se vynořilo, kdyby začali stavět ten tunel...

0/0
29.6.2016 22:48

V69í64t 58M44r48h14a29l 1945139373260

Hlavní příčinou sesuvu je a vždycky bude zářez v patě svahu, o ničem jiném nemá cenu vůbec argumentovat. To ostatní jsou pouze podpůrné jevy. Nebýt zářezu, svah by neujel.

+1/0
29.6.2016 17:00

J93a31n 10F84r69o63l15í75k 6466780105914

Takže se tu argumentuje nadměrnými srážkami a Sobotka bojuje se suchem. O problému se vědělo 60. let, ale někdo povolil těžbu kamene. Ťok je v tomto nevinně. Zdědil projekt a dílo předchozí garnitury ministrů. Dodatečné zpevnění svahu je nutnost a je jedno jestli se dělá potichu nebo nahlas. My tady potichu platíme spoustu přehmatů vlád a úředníků.

+2/0
29.6.2016 10:30

T91o69m77á50š 32B24y17d63e51l69s50k63ý 8400651650

Ťok v tom může být nevině,ale házet celou vinu na kamenolom je taky nesmysl. O tom,že tam není stabilní podloží se vědělo hodně dlouho a navíc, jak je psáno v článku, tak dálnice zasahuje do ochranné zóny lomu. Takže z toho se dá usuzovat, že projekt byl nedomyšlený v otázce stavby dalnice. Lom totiž nemůže za to, že projektanti dálnice vrazili stavbu do jeho ochranného prostoru.

A tom se ví hodně dlouho, proto se tehdy vedli dlouhé debaty o tom, zda tunel či nikoliv, mám totiž takový dojem, že jsem se k problému v nějakých novinách vyjadřoval i já. Bral jsem v úvahu podloží a srovnával se stavbami silnic u nás v okolí. Planýrka prostoru byla malá, zajištění neexistuje. Když kopete příkop taky si musíte vybudovat něco,aby Vám to nesjelo. Ale tady se provedl pouze zařez a nic víc, od začátku bylo jasné, že to výhledově sjede po větších deštích.

+3/0
29.6.2016 11:30

V22a67c71l32a44v 59P89e64r59o96u24t98k49a 6288767804191

Doufám,že Ťok časem doroste takových rozměrů,že bude schopen vlastním tělem zahradit posun Lovoše.

+1/0
29.6.2016 10:24

T68o71m65á73š 70Z62e95m80á94n72e74k 5330798456536

To je to, co posouvá ten most hned za sjezdem na Lovosice?

0/0
29.6.2016 10:32

V13a96c91l18a73v 55P65e42r12o14u27t53k18a 6248677454731

ujíždí celý svah a o tom by místní mohli vyprávět a navíc jsou geologické průzkumy už z dob socialismu ,co předtím varují..

+2/0
29.6.2016 10:34

T88o40m93á68š 10Z90e51m14á75n51e48k 5850248416786

Ve Středohoří ujíždí skoro všecko, ale celkem stabilní rychlostí.

0/0
29.6.2016 10:40

J60i69n94d51ř35i67c16h 63V13á38g63n69e52r 9191866666371

Shrnuto. Neumíme postavit kus silnice.

+1/0
29.6.2016 10:21

V37l10a44s48t51i83m13i15l 49W14a97i14c 8270563867727

Tunel, tunel a zase tunel... Uvědomují si ti, co tu mantru pořád opakují, že se tam staví dálnice? Podívejte se na dálniční tunely ve směru na Německo, jakčasto jsou tam nehody. Nebezpečí v tunelu je významně vyšší, než nebezpečí, že tam jednou za uherský rok ujede kus kopce. Ať už proboha tu dálnici konečně dodělají.

+1/−5
29.6.2016 10:04

R47a91d48o28s25l19a16v 81K76l90a39u45d31a 5984938884842

Ten kopec už sjel. A byl ho pořádný kus. A rozhodně ne jednou za uherský rok, ale ve chvíli, kdy dálnice nebyla ani dostavěná.

+6/0
29.6.2016 10:08

V20l57a23s96t40i19m84i91l 45W84a62i18c 8580853817757

A předtím? Jde o statistickou pravděpodobnost. Jak často dojde na té dálnici k závalu, který někoho ohrozí? A jak často někdo umře v nekonečném tunelu?

0/0
29.6.2016 10:11

R95a14d27o48s47l21a28v 93K61l71a59u53d67a 5834508204182

Jak předtím? Předtím tam ta dálnice nebyla.

+3/0
29.6.2016 10:12

R29a16d97e72k 75N17o82v62a36k 9784333539730

Předtím tam byla ještě 150 let železniční trať, hned pod lomem

+1/0
29.6.2016 13:53

J27i14ř57í 68H34o93r76á49k 6462986393290

Ještě bych doplnil, že před tím nebyl lom nad stopadesátiletou tratí. Ten svah se utrhl nad ní, pod lomem. Byl jsem se tam podívat 7.června 2013, tedy den po tom lijáku. Dálnice s tím nemá naprosto nic společného, jen to, že to odnesla. Bydlím kilometr od místa sesuvu a situaci tedy sleduji "z první řady".

0/0
29.6.2016 16:48

L45u67k58á40š 33Š61m44a52h98e39l 2797824132304

Nekonečný tunel? To má tvar Möbiovy pásky? (Respektive spíš Kleinovy láhve.)

0/0
29.6.2016 11:09

L95e43n85k21a 41T93o49b86o53l54k95o97v58á 5568436680819

Otevřou, aby se neřeklo..., no a za chvíli zase zavřou, ne? To je jednoduché ;-€

0/0
29.6.2016 9:59

J16o68s52e39f 48K33a31r12f27í88k 7102735876340

Za ty tři roky co kolem té trošky hlíny šaškují by jinde ve světě postavili celdou dálnici s Prahy k hranicím.

Jen ti naši experti musí nejdříve zřídit komisi, pak to vyhodnotit, pak zvážit varianty, mezitím se rok dva dohadovat s ekoteroristy. Pak vypsav výberové řízení, několik měsíců vybírat vítěze a pak čekat na odvolání neúspěšných pak na soud. A raději to celé zrušit a začít nanovo.

To je možné snad jenom v tom našem banánistánu:-P

+7/−2
29.6.2016 9:44

L74u65k14á96š 42Š63m35a66h44e78l 2577244132444

Kdo se dohaduje s environmentálními aktivisty (pro které nepochopitelně používáte výraz "ekoteroristy") a kvůli tomu se brzdí dostavba dálnice? Naopak, ti aktivisté chtěli od začátku tunel stejně jako geologové. Takže je to přesně obráceně!

+3/−1
29.6.2016 9:56

L35u13k86á19š 40A57d72a24m59e89c 6570209630187

Ta troška hlíny bylo více než 0,5M m3 pokud budeme jeden nákladák pro jednoduchost počítat 10m3 je to 50.000 aut.

To je jen odvoz sesuvu, ale vy musíte zpevnit a aspoň naoko odvodnit cely svah to jsou další mraky aut betonu, oceli atd.

TO prostě za měsíc neuděláte i když se postavíte na hlavu.

+6/0
29.6.2016 9:57

J24o15s49e23f 64K29a30r41f53í58k 7102145556490

To chápu, ale oni DVA ROKY diskutují co se s tím jako že udělá.

btw - podle mě to buď někdo blbě spočetl a nebo udělal někdo blbě průzkum. A nebo klasická větička od pojišťovny, zásah vyšší moci...

0/0
29.6.2016 11:10

M33i72c81h34a29l 85U75k23r11o90p42e39c 9610604167231

A zase se neřeší, kdo tuto variantu dálnice prosadil. Lom to určitě nebyl.

+4/0
29.6.2016 9:41

L49u32k10á27š 51A39d39a43m58e83c 6240939580377

Zlý jazyková tvrdí, že pozemky, potřebné pro tu variantu vlastnili ti správní lidé, kteří spolu mluví. ;-D

Jinak jsem ochoten se vsadit 1:10 že se tam někde něco do 10 let utrhne.

Ano ti co o této variantě rozhodli bez řešení stability svahů by měli byt souzeni za poškozování zájmů státu a obecné ohroženi.

+4/0
29.6.2016 9:50

M18i36c11h33a89l 85U17k33r89o77p41e11c 9130574797351

Tak tomu rozumím.

0/0
29.6.2016 9:54

L67u69k35á40š 19Š77m14a38h96e93l 2427474742454

No, někdo musel dát výjimku z chráněného ložiskového území. Někdo musel ignorovat připomínky geologů a dalších zúčastněných osob. A ten je viník (nebo možná nějaký lobbista, který ho uplatil).

+2/0
29.6.2016 9:58

M71i81c63h73a81l 16U38k38r69o29p15e26c 9410314847501

To chápu. Jen by to chtělo jméno a funkci.

+1/0
29.6.2016 10:49

T35o81m63á33š 25Z53e68m28á28n39e32k 5720358946526

Právě, že lom to byl. Původní varianta Kubačky vedla přímo pod lomem, optimalizovaná varianta pak několik desítek metrů od něj a 50m pod ním.

+1/0
29.6.2016 10:38

R68a57d54o16s59l47a39v 74K73l95a39u98d15a 5344928464812

Takže neslíbil opatření. Jen slíbil, že do otevření přijde někdo, kdo poradí co s tím. Takže když se zjistí, že je potřeba dálnici zbourat a vše pod ní zabezpečit, tak co potom? Nebylo by tedy v tuto chvíli lepší se na to vykašlat a počkat na výsledek? Ale co. "Stát" má prachů dost, z platu ministra to nejde.

+4/0
29.6.2016 9:31

J53i56ř67í 60J83u50r30á27š22e44k 8557525820657

Jak říkal Izer v nemocnici na kraji vesnice, třeba taková červená baterka zastaví i vlak :-)

0/0
29.6.2016 9:23



Najdete na iDNES.cz