Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další sesuvy na D8 hrozí, uznal ministr. Slíbil opatření i otevření letos

Ministr dopravy Dan Ťok reagoval na kritiku geologů, kteří varovali před nebezpečím dalších závalů dálnice D8 přes České středohoří. Připustil, že riziko existuje. Stát ale podle něj udělá všechno proto, aby se to už nestalo. Ťok stále věří v prosincový termín otevření dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o35m36á40š 95Z75e30m34a16n 3815458144915

Celkem by mne zajímalo kolik problémů by se vynořilo, kdyby začali stavět ten tunel...

0/0
29.6.2016 22:48

V10í91t 46M48r61h89a93l 1945959203260

Hlavní příčinou sesuvu je a vždycky bude zářez v patě svahu, o ničem jiném nemá cenu vůbec argumentovat. To ostatní jsou pouze podpůrné jevy. Nebýt zářezu, svah by neujel.

+1/0
29.6.2016 17:00

J90a50n 93F53r95o54l69í91k 6656760955714

Takže se tu argumentuje nadměrnými srážkami a Sobotka bojuje se suchem. O problému se vědělo 60. let, ale někdo povolil těžbu kamene. Ťok je v tomto nevinně. Zdědil projekt a dílo předchozí garnitury ministrů. Dodatečné zpevnění svahu je nutnost a je jedno jestli se dělá potichu nebo nahlas. My tady potichu platíme spoustu přehmatů vlád a úředníků.

+2/0
29.6.2016 10:30

T61o61m92á43š 18B12y75d39e26l33s57k60ý 8740221840

Ťok v tom může být nevině,ale házet celou vinu na kamenolom je taky nesmysl. O tom,že tam není stabilní podloží se vědělo hodně dlouho a navíc, jak je psáno v článku, tak dálnice zasahuje do ochranné zóny lomu. Takže z toho se dá usuzovat, že projekt byl nedomyšlený v otázce stavby dalnice. Lom totiž nemůže za to, že projektanti dálnice vrazili stavbu do jeho ochranného prostoru.

A tom se ví hodně dlouho, proto se tehdy vedli dlouhé debaty o tom, zda tunel či nikoliv, mám totiž takový dojem, že jsem se k problému v nějakých novinách vyjadřoval i já. Bral jsem v úvahu podloží a srovnával se stavbami silnic u nás v okolí. Planýrka prostoru byla malá, zajištění neexistuje. Když kopete příkop taky si musíte vybudovat něco,aby Vám to nesjelo. Ale tady se provedl pouze zařez a nic víc, od začátku bylo jasné, že to výhledově sjede po větších deštích.

+3/0
29.6.2016 11:30

V85a94c67l16a24v 19P49e54r80o76u38t60k21a 6538477244131

Doufám,že Ťok časem doroste takových rozměrů,že bude schopen vlastním tělem zahradit posun Lovoše.

+1/0
29.6.2016 10:24

T29o15m86á98š 96Z59e85m92á44n86e73k 5270458926316

To je to, co posouvá ten most hned za sjezdem na Lovosice?

0/0
29.6.2016 10:32

V42a83c15l69a19v 89P56e31r21o17u22t66k79a 6508637844771

ujíždí celý svah a o tom by místní mohli vyprávět a navíc jsou geologické průzkumy už z dob socialismu ,co předtím varují..

+2/0
29.6.2016 10:34

T18o54m40á69š 35Z85e88m45á80n22e79k 5310748376446

Ve Středohoří ujíždí skoro všecko, ale celkem stabilní rychlostí.

0/0
29.6.2016 10:40

J82i16n28d37ř48i77c15h 23V72á83g74n91e84r 9921166526791

Shrnuto. Neumíme postavit kus silnice.

+1/0
29.6.2016 10:21

V12l94a18s90t61i61m17i97l 25W34a37i77c 8750983457787

Tunel, tunel a zase tunel... Uvědomují si ti, co tu mantru pořád opakují, že se tam staví dálnice? Podívejte se na dálniční tunely ve směru na Německo, jakčasto jsou tam nehody. Nebezpečí v tunelu je významně vyšší, než nebezpečí, že tam jednou za uherský rok ujede kus kopce. Ať už proboha tu dálnici konečně dodělají.

+1/−5
29.6.2016 10:04

R76a82d72o32s36l46a10v 13K41l67a85u59d92a 5144518744682

Ten kopec už sjel. A byl ho pořádný kus. A rozhodně ne jednou za uherský rok, ale ve chvíli, kdy dálnice nebyla ani dostavěná.

+6/0
29.6.2016 10:08

V10l29a79s28t53i30m54i21l 39W32a52i76c 8440953837397

A předtím? Jde o statistickou pravděpodobnost. Jak často dojde na té dálnici k závalu, který někoho ohrozí? A jak často někdo umře v nekonečném tunelu?

0/0
29.6.2016 10:11

R22a17d19o42s30l52a64v 94K15l59a93u74d56a 5154218814622

Jak předtím? Předtím tam ta dálnice nebyla.

+3/0
29.6.2016 10:12

R18a75d79e65k 60N32o61v27a21k 9964233579360

Předtím tam byla ještě 150 let železniční trať, hned pod lomem

+1/0
29.6.2016 13:53

J95i70ř12í 30H79o95r42á42k 6482566633840

Ještě bych doplnil, že před tím nebyl lom nad stopadesátiletou tratí. Ten svah se utrhl nad ní, pod lomem. Byl jsem se tam podívat 7.června 2013, tedy den po tom lijáku. Dálnice s tím nemá naprosto nic společného, jen to, že to odnesla. Bydlím kilometr od místa sesuvu a situaci tedy sleduji "z první řady".

0/0
29.6.2016 16:48

L23u93k36á78š 63Š33m21a69h24e36l 2297134722614

Nekonečný tunel? To má tvar Möbiovy pásky? (Respektive spíš Kleinovy láhve.)

0/0
29.6.2016 11:09

L83e56n24k19a 55T50o46b77o62l32k72o35v34á 5248496290689

Otevřou, aby se neřeklo..., no a za chvíli zase zavřou, ne? To je jednoduché ;-€

0/0
29.6.2016 9:59

J28o26s80e46f 38K35a48r56f72í12k 7862215686500

Za ty tři roky co kolem té trošky hlíny šaškují by jinde ve světě postavili celdou dálnici s Prahy k hranicím.

Jen ti naši experti musí nejdříve zřídit komisi, pak to vyhodnotit, pak zvážit varianty, mezitím se rok dva dohadovat s ekoteroristy. Pak vypsav výberové řízení, několik měsíců vybírat vítěze a pak čekat na odvolání neúspěšných pak na soud. A raději to celé zrušit a začít nanovo.

To je možné snad jenom v tom našem banánistánu:-P

+7/−2
29.6.2016 9:44

L97u56k27á21š 84Š28m39a10h22e47l 2447404132154

Kdo se dohaduje s environmentálními aktivisty (pro které nepochopitelně používáte výraz "ekoteroristy") a kvůli tomu se brzdí dostavba dálnice? Naopak, ti aktivisté chtěli od začátku tunel stejně jako geologové. Takže je to přesně obráceně!

+3/−1
29.6.2016 9:56

L37u98k95á30š 93A67d10a86m91e25c 6540319750617

Ta troška hlíny bylo více než 0,5M m3 pokud budeme jeden nákladák pro jednoduchost počítat 10m3 je to 50.000 aut.

To je jen odvoz sesuvu, ale vy musíte zpevnit a aspoň naoko odvodnit cely svah to jsou další mraky aut betonu, oceli atd.

TO prostě za měsíc neuděláte i když se postavíte na hlavu.

+6/0
29.6.2016 9:57

J82o48s58e66f 93K81a74r78f16í13k 7632115396270

To chápu, ale oni DVA ROKY diskutují co se s tím jako že udělá.

btw - podle mě to buď někdo blbě spočetl a nebo udělal někdo blbě průzkum. A nebo klasická větička od pojišťovny, zásah vyšší moci...

0/0
29.6.2016 11:10

M13i42c11h97a32l 42U29k73r15o66p26e11c 9490214647121

A zase se neřeší, kdo tuto variantu dálnice prosadil. Lom to určitě nebyl.

+4/0
29.6.2016 9:41

L65u63k52á76š 27A73d87a77m45e31c 6400589910927

Zlý jazyková tvrdí, že pozemky, potřebné pro tu variantu vlastnili ti správní lidé, kteří spolu mluví. ;-D

Jinak jsem ochoten se vsadit 1:10 že se tam někde něco do 10 let utrhne.

Ano ti co o této variantě rozhodli bez řešení stability svahů by měli byt souzeni za poškozování zájmů státu a obecné ohroženi.

+4/0
29.6.2016 9:50

M65i92c38h81a82l 58U23k56r97o42p42e18c 9420914497911

Tak tomu rozumím.

0/0
29.6.2016 9:54

L41u62k23á14š 46Š10m58a61h10e38l 2547324612114

No, někdo musel dát výjimku z chráněného ložiskového území. Někdo musel ignorovat připomínky geologů a dalších zúčastněných osob. A ten je viník (nebo možná nějaký lobbista, který ho uplatil).

+2/0
29.6.2016 9:58

M11i69c80h22a10l 33U72k66r37o15p87e19c 9640194447181

To chápu. Jen by to chtělo jméno a funkci.

+1/0
29.6.2016 10:49

T41o94m38á52š 89Z76e45m86á56n65e44k 5760818546146

Právě, že lom to byl. Původní varianta Kubačky vedla přímo pod lomem, optimalizovaná varianta pak několik desítek metrů od něj a 50m pod ním.

+1/0
29.6.2016 10:38

R89a93d96o40s72l37a29v 91K25l29a73u35d17a 5254378444492

Takže neslíbil opatření. Jen slíbil, že do otevření přijde někdo, kdo poradí co s tím. Takže když se zjistí, že je potřeba dálnici zbourat a vše pod ní zabezpečit, tak co potom? Nebylo by tedy v tuto chvíli lepší se na to vykašlat a počkat na výsledek? Ale co. "Stát" má prachů dost, z platu ministra to nejde.

+4/0
29.6.2016 9:31

J26i90ř95í 58J93u18r21á34š34e93k 8657435880957

Jak říkal Izer v nemocnici na kraji vesnice, třeba taková červená baterka zastaví i vlak :-)

0/0
29.6.2016 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.