Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbusy v Jirkově nejspíš neskončí. Město jim znovu otevírá cestu

Trolejbusům v Jirkově není zřejmě ještě konec. I když zastupitelé už jednou odsouhlasili ukončení trolejbusové dopravy od příštího roku, město stále jedná s Dopravním podnikem Chomutova a Jirkova. Ten nabídl zajištění městské dopravy i s trolejbusovými linkami o čtyři miliony levněji než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a96t48r46i56k 57E78g55e62r 2768150849231

V Praze bych taky trolejbusy uvítal a rok 1993 vypadal slibně. Třeba v Jihlavě teď litují zrušení tramvají. Nutno říci, že v Ústí nad Labem si tramvaje představit již nedovedu. Trolejbusy do Prahy bych zavedl na úseky 102 Kobylisy (C) - Čimický háj - Sídliště Bohnice - Staré Bohnice, 109 Palmovka (B) - Spojovací - Českobrodská - Sídliště Jahodnice - Nádražní Dolní Počernice - Nádraží Běchovice - Blatov - Újezd nad Lesy - Sídliště Rohožník, 112 Nádraží Holešovice (C) - Čechova škola - Zoologická zahrada - Podhoří, 144 Kobylisy (C) - Čimický háj - Poliklinika Mazurská, 240 Háje (C) - Poliklinika Petrovice - Boloňská - Dubeček - Nádraží Běchovice - Černý Most (B) a garáže Klíčov nebo Hostivař bych změnil na vozovnu pro trolejbusy případě v Hostivaři nebo ve Štěrboholích postavil novou vozovnu tu bych dal i do Modřan společně s vozovnou pro tramvaje. Předělaných linek by mohlo být více 165, 193, 213. Místo 213 bych uvítal 211 přičemž zrušil 175 v úseku Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař sem bych zavedl 211. 126 nebo 127, 225, 277 Skalka (A) - Zahradní Město - Tolcův dvůr - Donovalská - Opatov (C) - Smíchovské nádraží (B) - Anděl (B) - Kotlářka - Sídliště Homolka - Nemocnice Motol (A) - Nemocnice Na Homolce.

0/0
22.6.2016 20:08
Foto

B75r86o71n61i68s30l38a23v 96G35a51b55r44y33š 2722449341

Pokud vezmu v úvahu současné linkové vedení platné dejme tomu k dnešnímu dni, tak existuje minimálně 50 linek, které by mohly zajišťovat trolejbusy.

Každá linka, na níž jezdí minimálně 140 spojů denně, může být trolejbusová. Odpovídá to průměrnému intervalu 15 minut.

Pokud chce Praha na MHD ušetřit, tady má řešení.

0/0
22.6.2016 21:08

J11i39ř44í 63J57o57z96a 3418683740131

Me by se libila tramvaj z Usti do Telnice (v minulosti tomu tak bylo)...

0/0
23.6.2016 8:08

J31i15ř14í 89J44o29z44a 3958743600281

Jeee... v clanku s pise o trolejbusech v Chomutove, ale proc je tam fotka od nas z Ceskyvh Budejovic, na fotce je zastavka Ctyri Dvory s trolejbusem na lince 8

+1/0
22.6.2016 19:26
Foto

B50r49o93n57i70s95l90a21v 33G15a20b37r75y75š 2502589281

Dost mě mrzí, že se trolejbusová doprava dostala do fáze, kdy musí bojovat o svou záchranu, přitom jde o vozidla lokálně bezemisní. Máme k dispozici technologie, které jsou k životnímu prostředí šetrnější než autobusy, ale vůbec je nevyužíváme. Přitom už samotná existence jakési "viditelné infrastruktury" působí dost velkoměstským dojmem. Aspoň tak mi připadají třeba Mariánské Lázně s "pouhými" 13 tisíci obyvateli.

Jak už jsem dříve napsal, trolejbusy musí jezdit, aby se vyplatily. Provoz v Chomutově a Jirkově je bohužel kombinací snad všech negativních faktorů, které spolehlivě odradí cestující - dlouhé intervaly, nástup předními dveřmi, drahé jízdné (mnohem dražší než v Praze nebo v Brně, roční jízdenka stojí 5565 Kč) a hloupí politici ve vedení obou měst. Obě města si musí uvědomit, že jsou jednolitou zástavbou a z hlediska dopravy by nemělo přemýšlet každé samo za sebe.

Takže bych se postaral o to, aby MHD lidé vyhledávali. Nárůst cestujících, pokud jej budeme očekávat, nebude okamžitý. Pokud vím, před asi 3 lety proběhla optimalizace dopravy, ale nemám dojem, že by situaci zachránila. Naopak, byla neefektivní. Je nutné začít systém budovat od začátku na čistém poli a řádně se o něj starat, jde o dynamický živý systém, jako rostlina. Pokud ji nebudu zalévat, uhyne.

+12/0
22.6.2016 17:26

J39i73ř30í 98J54o35z91a 3918303610201

Vystihl jste to presne a myslim, ze neni co dodat :)

0/0
22.6.2016 19:24
Foto

B25r88o75n68i72s81l87a94v 69G98a85b11r50y57š 2502969201

Díky. :-) Něco je však platné i pro ostatní města.

0/0
22.6.2016 21:09
Foto

B76r38o24n93i69s25l66a11v 39G29a95b23r11y65š 2492449791

To je na zvážení. Ale i několik různých obcí dnes může uzavřít svazek, jehož účelem může být cokoliv. Třeba společný dopravní systém. Navíc si za poslední léta nepamatuju případ nějakého slučování obcí. Už ani Praha se tolik nerozšiřuje, hlavně kvůli politice.

0/0
22.6.2016 22:25
Foto

B95r43o38n50i64s92l87a54v 88G29a52b72r79y51š 2132389801

Podobný problém má třeba katovická konurbace na jihu Polska. Dohromady jde o cca 2 mil. obyvatel a rozlohu asi 1500 km2. Člověk by tam čekal propracovaný dopravní systém, ale protože se města neumějí dohodnout, nemá tato oblast ani rychlý kvalitativně vyšší dopravní systém (metro kvůli poddolování mít nemůžou, tak spíš něco na způsob městské železnice nebo nadzemky). Takže vše stojí na regionálních vlacích s bídnou infrastrukturou a na tramvajích.

0/0
23.6.2016 8:09

J24i91ř46í 26J54o73z19a 3678423620901

Je to o lidech... kdyz to muze fungovat na mezimestske trati LBC - JBC, na trolejbusove trati Slapanice - Brno a v sousednim Moste -Litvinove... tak to muze jit i v Chomutove - Jirkove...

+1/0
23.6.2016 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.