Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbusy v Jirkově nejspíš neskončí. Město jim znovu otevírá cestu

Trolejbusům v Jirkově není zřejmě ještě konec. I když zastupitelé už jednou odsouhlasili ukončení trolejbusové dopravy od příštího roku, město stále jedná s Dopravním podnikem Chomutova a Jirkova. Ten nabídl zajištění městské dopravy i s trolejbusovými linkami o čtyři miliony levněji než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a42t26r98i49k 83E75g75e29r 2758280299101

V Praze bych taky trolejbusy uvítal a rok 1993 vypadal slibně. Třeba v Jihlavě teď litují zrušení tramvají. Nutno říci, že v Ústí nad Labem si tramvaje představit již nedovedu. Trolejbusy do Prahy bych zavedl na úseky 102 Kobylisy (C) - Čimický háj - Sídliště Bohnice - Staré Bohnice, 109 Palmovka (B) - Spojovací - Českobrodská - Sídliště Jahodnice - Nádražní Dolní Počernice - Nádraží Běchovice - Blatov - Újezd nad Lesy - Sídliště Rohožník, 112 Nádraží Holešovice (C) - Čechova škola - Zoologická zahrada - Podhoří, 144 Kobylisy (C) - Čimický háj - Poliklinika Mazurská, 240 Háje (C) - Poliklinika Petrovice - Boloňská - Dubeček - Nádraží Běchovice - Černý Most (B) a garáže Klíčov nebo Hostivař bych změnil na vozovnu pro trolejbusy případě v Hostivaři nebo ve Štěrboholích postavil novou vozovnu tu bych dal i do Modřan společně s vozovnou pro tramvaje. Předělaných linek by mohlo být více 165, 193, 213. Místo 213 bych uvítal 211 přičemž zrušil 175 v úseku Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař sem bych zavedl 211. 126 nebo 127, 225, 277 Skalka (A) - Zahradní Město - Tolcův dvůr - Donovalská - Opatov (C) - Smíchovské nádraží (B) - Anděl (B) - Kotlářka - Sídliště Homolka - Nemocnice Motol (A) - Nemocnice Na Homolce.

0/0
22.6.2016 20:08
Foto

B19r23o91n41i40s38l54a12v 10G85a60b44r80y77š 2142499951

Pokud vezmu v úvahu současné linkové vedení platné dejme tomu k dnešnímu dni, tak existuje minimálně 50 linek, které by mohly zajišťovat trolejbusy.

Každá linka, na níž jezdí minimálně 140 spojů denně, může být trolejbusová. Odpovídá to průměrnému intervalu 15 minut.

Pokud chce Praha na MHD ušetřit, tady má řešení.

0/0
22.6.2016 21:08

J11i79ř61í 23J70o78z17a 3578343750211

Me by se libila tramvaj z Usti do Telnice (v minulosti tomu tak bylo)...

0/0
23.6.2016 8:08

J83i47ř21í 60J21o61z74a 3368273180501

Jeee... v clanku s pise o trolejbusech v Chomutove, ale proc je tam fotka od nas z Ceskyvh Budejovic, na fotce je zastavka Ctyri Dvory s trolejbusem na lince 8

+1/0
22.6.2016 19:26
Foto

B45r56o50n41i39s48l15a13v 97G71a79b79r26y49š 2482369471

Dost mě mrzí, že se trolejbusová doprava dostala do fáze, kdy musí bojovat o svou záchranu, přitom jde o vozidla lokálně bezemisní. Máme k dispozici technologie, které jsou k životnímu prostředí šetrnější než autobusy, ale vůbec je nevyužíváme. Přitom už samotná existence jakési "viditelné infrastruktury" působí dost velkoměstským dojmem. Aspoň tak mi připadají třeba Mariánské Lázně s "pouhými" 13 tisíci obyvateli.

Jak už jsem dříve napsal, trolejbusy musí jezdit, aby se vyplatily. Provoz v Chomutově a Jirkově je bohužel kombinací snad všech negativních faktorů, které spolehlivě odradí cestující - dlouhé intervaly, nástup předními dveřmi, drahé jízdné (mnohem dražší než v Praze nebo v Brně, roční jízdenka stojí 5565 Kč) a hloupí politici ve vedení obou měst. Obě města si musí uvědomit, že jsou jednolitou zástavbou a z hlediska dopravy by nemělo přemýšlet každé samo za sebe.

Takže bych se postaral o to, aby MHD lidé vyhledávali. Nárůst cestujících, pokud jej budeme očekávat, nebude okamžitý. Pokud vím, před asi 3 lety proběhla optimalizace dopravy, ale nemám dojem, že by situaci zachránila. Naopak, byla neefektivní. Je nutné začít systém budovat od začátku na čistém poli a řádně se o něj starat, jde o dynamický živý systém, jako rostlina. Pokud ji nebudu zalévat, uhyne.

+12/0
22.6.2016 17:26

J43i83ř82í 15J62o42z27a 3628743980331

Vystihl jste to presne a myslim, ze neni co dodat :)

0/0
22.6.2016 19:24
Foto

B28r12o76n31i87s60l43a14v 71G38a48b68r52y31š 2772499141

Díky. :-) Něco je však platné i pro ostatní města.

0/0
22.6.2016 21:09
Foto

B67r94o21n72i35s36l91a42v 34G45a82b24r33y78š 2642489811

To je na zvážení. Ale i několik různých obcí dnes může uzavřít svazek, jehož účelem může být cokoliv. Třeba společný dopravní systém. Navíc si za poslední léta nepamatuju případ nějakého slučování obcí. Už ani Praha se tolik nerozšiřuje, hlavně kvůli politice.

0/0
22.6.2016 22:25
Foto

B84r94o93n57i91s65l16a43v 64G18a93b25r40y82š 2832929231

Podobný problém má třeba katovická konurbace na jihu Polska. Dohromady jde o cca 2 mil. obyvatel a rozlohu asi 1500 km2. Člověk by tam čekal propracovaný dopravní systém, ale protože se města neumějí dohodnout, nemá tato oblast ani rychlý kvalitativně vyšší dopravní systém (metro kvůli poddolování mít nemůžou, tak spíš něco na způsob městské železnice nebo nadzemky). Takže vše stojí na regionálních vlacích s bídnou infrastrukturou a na tramvajích.

0/0
23.6.2016 8:09

J93i78ř87í 59J92o75z84a 3888623250591

Je to o lidech... kdyz to muze fungovat na mezimestske trati LBC - JBC, na trolejbusove trati Slapanice - Brno a v sousednim Moste -Litvinove... tak to muze jit i v Chomutove - Jirkove...

+1/0
23.6.2016 8:07



Najdete na iDNES.cz