- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To se zatím neví kde to bude...
Ale až vznikne další lom, který naruší proudění podzemní vody, bude další sesuv přesně pod ním.
Děti Země, rok 2005, Výhody tunelové varianty:
1) snižuje objem srážkových vod, které je nutnéizolovat od prostředí výstavbou sedimentačních jímek,
2) vyhýbá se nebezpečnýmsesuvným územím na úbočí Labe v délce několika stovek metrů,
Nevýhody: Tunel. Tunel na dálnici, chápete? Snížená rychlost, rozhodně větší pravděpodobnost nebezpečí než teoretická možnost sesuvu jednou za uherský rok.
..do slova a do písmene http://tunelkubacka.ecn.cz/index.php
myslím si, že geologie má má celém průšvihu vinu pouze v tom, že je tam na kopci čedič, který byl těžem v lomech Dobkovičky a Prackovice už dávno před válkou a taky za komunistů až do současnosti,
vytříděný odpad (jemná frakce a jílovitá zemina) se jednoduše sypal na haldu (výsypku) za hranu lomu směrem k Labi, časem to zarostlo, částečně i zrekultivovalo a působilo to jako "rostlý terén", který nějak držel,
když se však provedl zářez pro dálnici (zřejmě bez pořádného geolog. průzkumu) a odlehčila se pata svahu v kombinaci se zvýšenými srážkami nemohlo to dopadnout jinak než sesuvem!
to si nikdo z odborníků nevšiml, že v sesuvu se nejedná o žádnou zeminu, ale o odpad u lomu nápadně šedočerné čedičové barvy,
k tomu všemu zřejmě uplacený autor posudku, který na to nepřímo poukáže, aby v zápětí vše popřel ...
Zeptám se, ten odpad se tam vzal odkud? Nebyl tam čistě náhodou předtím s tím co se vytěžilo, jen o pár (desítek)metrů vedle? Mimochodem jste geolog? Já jen, jak vážně vás brát...
"horniny jsou nestabilní do 40 metrů"
Ideální místo na tunel.. to může vymyslet jen žabičkář.
Proč? Pokud to dáte hlouběji než 40 metrů, jaký je problém? Povrch se pak může posouvat jak chce.
Automobilová a asfaltová lobby musí s pomocí státní moci inkasovat zisky, i za cenu zničených životů a životního prostředí. Bohužel lidé jsou často tak hloupí, že jim na to skočí, na všechny ty nesmysly o tom, že zavírat se každý den do plechovky a půl směny vydělávat na její pořízení a provoz je znakem svobody, pokroku, blahobytu a úspory času. Je to celé podvod
asi byla chyba, že v době, kdy se kradlo ve velkém, se škudlilo a nebylo na tunel a nechtělo se vyhovět tzv. ekoteroristům (pojem, se kterým se neztotožňuji)
"kdy se kradlo ve velkém" – a ono se už přestalo? ani jsem si nevšiml.
Hlavně, že to Ťoťok chce hodit na lom. Tendenční "hrdina".
Zřejmě se řídí heslem Babiše - budu veřejnosti lhát a pokud bude nějaký problém, hodím to na ostatní, jako Babiš na Kalouska. Babišovi to bohužel vychází, uvidíme, jestli to pomůže i Ťokovi
Na cyklostezkách se dávají každých pár metrů značky "Cyklisto, sesedni z kola", a osvědčilo se to. Tak by to šlo řešit stejně i na dálnici, že před každým přerušením by byla cedule "Motoristo, vystup z auta".