Diskuze

Další sesuv dálnice D8 je jen otázkou času a místa, varují geologové

Ministerstvo dopravy slibuje, že 10. prosince vyjedou na dálnici D8 auta. Otázka je, na jak dlouho, protože geologové varují, že autostrádu postihne další sesuv. Jen podle nich není jasné, kde a kdy to bude.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RR

To se zatím neví kde to bude...

Ale až vznikne další lom, který naruší proudění podzemní vody, bude další sesuv přesně pod ním.

0 0
možnosti
ZS

Jen neví kdy a kde.

0 0
možnosti
PK

P31e59t81r 59K28i46e54b62e83l

20. 6. 2016 23:38

Děti Země, rok 2005, Výhody tunelové varianty:

1) snižuje objem srážkových vod, které je nutnéizolovat od prostředí výstavbou sedimentačních jímek,

2) vyhýbá se nebezpečnýmsesuvným územím na úbočí Labe v délce několika stovek metrů,

3 0
možnosti
VW

Nevýhody: Tunel. Tunel na dálnici, chápete? Snížená rychlost, rozhodně větší pravděpodobnost nebezpečí než teoretická možnost sesuvu jednou za uherský rok.

1 3
možnosti

myslím si, že geologie má má celém průšvihu vinu pouze v tom, že je tam na kopci čedič, který byl těžem v lomech Dobkovičky a Prackovice už dávno před válkou a taky za komunistů až do současnosti,

vytříděný odpad (jemná frakce a jílovitá zemina) se jednoduše sypal na haldu (výsypku) za hranu lomu směrem k Labi, časem to zarostlo, částečně i zrekultivovalo a působilo to jako "rostlý terén", který nějak držel,

když se však provedl zářez pro dálnici (zřejmě bez pořádného geolog. průzkumu) a odlehčila se pata svahu v kombinaci se zvýšenými srážkami nemohlo to dopadnout jinak než sesuvem!

to si nikdo z odborníků nevšiml, že v sesuvu se nejedná o žádnou zeminu, ale o odpad u lomu nápadně šedočerné čedičové barvy,

k tomu všemu zřejmě uplacený autor posudku, který na to nepřímo poukáže, aby v zápětí vše popřel ...

4 0
možnosti

Zeptám se, ten odpad se tam vzal odkud? Nebyl tam čistě náhodou předtím s tím co se vytěžilo, jen o pár (desítek)metrů vedle? Mimochodem jste geolog? Já jen, jak vážně vás brát...

0 0
možnosti
TZ

"horniny jsou nestabilní do 40 metrů"

Ideální místo na tunel.. to může vymyslet jen žabičkář.

1 2
možnosti

Proč? Pokud to dáte hlouběji než 40 metrů, jaký je problém? Povrch se pak může posouvat jak chce.

1 0
možnosti

P51a46v60e72l 30Ř76a82p23e17k

20. 6. 2016 19:02

Automobilová a asfaltová lobby musí s pomocí státní moci inkasovat zisky, i za cenu zničených životů a životního prostředí. Bohužel lidé jsou často tak hloupí, že jim na to skočí, na všechny ty nesmysly o tom, že zavírat se každý den do plechovky a půl směny vydělávat na její pořízení a provoz je znakem svobody, pokroku, blahobytu a úspory času. Je to celé podvod Rv

0 0
možnosti
JN

asi byla chyba, že v době, kdy se kradlo ve velkém, se škudlilo a nebylo na tunel a nechtělo se vyhovět tzv. ekoteroristům (pojem, se kterým se neztotožňuji)

3 1
možnosti
PF

"kdy se kradlo ve velkém" – a ono se už přestalo? ani jsem si nevšiml.

0 0
možnosti
JN

J66o70s83e39f 57N24o50v59a60k

20. 6. 2016 18:04

Hlavně, že to Ťoťok chce hodit na lom. Tendenční "hrdina".

4 0
možnosti
MM

Zřejmě se řídí heslem Babiše - budu veřejnosti lhát a pokud bude nějaký problém, hodím to na ostatní, jako Babiš na Kalouska. Babišovi to bohužel vychází, uvidíme, jestli to pomůže i Ťokovi ;-D

1 0
možnosti
BK

Na cyklostezkách se dávají každých pár metrů značky "Cyklisto, sesedni z kola", a osvědčilo se to. Tak by to šlo řešit stejně i na dálnici, že před každým přerušením by byla cedule "Motoristo, vystup z auta".

1 0
možnosti